مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

کارکنان یک سالن زیبایی چگونه باید لباس بپوشند؟

وقتی در سالن زیبایی مقابل آینه می نشینید و قیچی را در دستان آرایشگر می بینید، به چه چیزی فکر می کنید؟ گفتم قیچی چون کوتاهی مو تجربه ای است که  تقریباً همه ی ما بارها تجربه اش را  داشته ایم. تجربه های متفاوتی که به معیاری برای تشخیص خوب یا بهتر بودن آرایشگاه تبدیل می شود.


امروز می خواهم در مورد ۵ ویژگی ضروری که بهترین آرایشگاه  باید داشته باشد، به شما بگویم. فاصله زیادی بین یک آرایشگاه متوسط و بهترین آرایشگاه وجود دارد، اما متأسفانه اکثر شهرها پر از  سالن های زیبایی با امتیاز میانگین  مطلوب بودن هستند. همانطور که  در این مطلب نشان خواهیم داد، کوتاه کردن مو تنها یک بخش (اگرچه بسیار مهم است) از چیزی است که با عث می شود یک سالن واقعا استثنایی شود.


 


تکنولوژی جدید و پیشرفته

سالن زیبایی در نیاوران را اینجا ببینید.فناوری جدید همیشه در حال توسعه است و سالن‌های با عملکرد بالا به چیزهای جدید توجه می‌کنند. مثلاً داشتن وب سایتی پُر بار، رزرو آنلاین(در صورتیکه درخواست اکثر مشتریان همین باشد) ،  استفاده از نرم‌افزار های جدید برای پیگیری تاریخچه ی مراجعات  و ترجیحات مشتری، و نیز  وجود ابزارهای سریع، آسان و مؤثر برای برقراری ارتباط در عملیات‌های مختلف اسپا وجود داشته باشد.  یعنی وقتی به یک آرایشگاه مراجعه


می کنید، نباید تعداد زیادی خودکار و پدهای کاغذی شلخته روی میز، یا ابزارهای حالت دهنده و محصولات موی قدیمی را ببینید. بهترین سالن زیبایی برای بهبود خدماتش دست به ابتکار عمل می زند. و استفاده از  بهترین فناوری نشان دهنده تمایل شدید آن آرایشگاه برای ارائه بهترین خدمات است.  بنابراین وقتی وارد سالن  زیبایی می‌شوید، به تجهیزات و ابزار مدیریت سالن توجه کنید.


سازماندهی و پاکیزگی

کاملاً طبیعی است که در آرایشگاه موهایی روی زمین ریخته باشد، یا به قیچی و برس ها،. . .  مو چسبیده باشد. اما شما نباید هیچ یک از اینها را ببینید! آرایشگرها مسئول تمیز نگه داشتن سالن های خود برای هر مشتری جدید هستند تا مراجعه کننده بتواند بهترین تجربه را داشته باشند. در واقع بهترین آرایشگاه چنین عیب و نقص هایی نخواهد داشت. آرایشگر ها نباید  برای  استفاده از وسیله ی مورد نیاز مدام در کشوها جستجو کنند و به دنبال محصولات بگردند. در واقع همه چیز قبل از مراجعه مشتری موردنظر باید آماده و مرتب باشد تا وقت مشتری تلف نشود.pasokheto.ir میگوید:  در واقع از زمانی که وقت رزرو می کنید تا زمانیکه سالن  را ترک می کنید، باید آن احساس رضایت زمانی در شما بوجود بیاید.ارائه خدمات متنوع به مشتریان

خدماتی که در سالن های زیبایی ارائه می شود:


خدمات مربوط به مو مانند شینیون، رنگ و مش، صاف و فر کردن موها

انواع طراحی و هاشور ابرو

اصلاح ابرو و کوتاهی مو

کاشت ناخن و مانیکور و پدیکور

میکاپ، گریم و آرایش صورت

ماساژ و اسپا، اپیلاسیونمطمئن باشید که تمیزیِ زیادِ یک آرایشگاه زنانه یکی از دلایل همیشگیِ تمامی مشتریان خانم برای مراجعه‌ی بعدی به آنجا محسوب می‌شود.


وجود هرگونه آلودگی و یا سهل‌انگاریِ کارکنانتان در حفظ نظافت آرایشگاه یا وجود موهای ریخته شده بر کف سالنِ زیبایی در ذهن مشتریانتان دلیلی بر غیرحرفه‌ای بودن شما تلقی خواهد شد.


سالن زیبایی زنانه باید همیشه بدون کوچک‌ترین لکه بدرخشد. همین موضوع شامل وضعیت ظاهری شما و کارکنانتان نیز می‌شود و باید آن را رعایت کنید.


لباس نامناسب شما و کارکنانتان یا موهای ژولیده‌ی هریک از شما باعث خواهد شد که مشتریانتان دنبال آرایشگر زنانه دیگری بگردند!

4-رابطه‌ی خوب با مشتری و کارکنانتان، کلید موفقیت است

میزان موفقیتِ یک آرایشگر زنانه و سالن زیبایی او تا حد زیادی به کیفیت رابطه‌ی وی با مشتریان و کارکنانش بستگی دارد. لازم است یک برنامه و روش مشخص برای حفظ ارتباط مناسب با کارکنان و مشتریان خود داشته باشید.

هزینه انجام لیزر موهای زائد صورت بانوان چقدر است ؟

قبل از اینکه به یک کلینیک زیبایی بروید، احتمالا بهتر است اول تحقیق کنید تا ببینید لیزر موهای زائد چیست و چگونه انجام می‌شود. در سال‌های اخیر لیزر موهای زائد بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری از افراد با استفاده از این روش، خود را از شر اصلاح و اپیلاسیون مداوم موهای زائد راحت می‌کنند. در این روش نور بسیار متمرکزی از طریق سطح پوست به فولیکول‌های مو تابانده می‌شود. در مرکز لیزر کرج ، لیزر رنگ‌دانه‌های موجود در این فولیکول‌ها نور را جذب کرده و در اثر گرمای بالا از بین می‌روند.

به عبارت دیگر، در طی جلسه لیزر موهای زائد، لیزر نوری از خود ساطع می‌کند که این نور توسط کیسه‌های لوله‌ای شکل درون پوست که مو را به وجود می‌آورند، جذب می‌شود. انرژی نور به گرما تبدیل می‌شود و به این کیسه‌ها یا همان فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند. این آسیب رشد موها را در آینده مهار کرده یا تا حد زیادی آن را به تاخیر می‌اندازد. در حال حاضر بسیاری از منابع پزشکی از لیزر موهای زائد به‌جای حذف دائمی موهای زائد با عنوان حذف طولانی‌مدت موهای زائد استفاده می‌کنند. چون ممکن است تمام فولیکول‌ها از بین نروند و بعد از چند ماه یا چند سال شاهد رشد مجدد بعضی از موهای خود باشید.

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟چه عواملی بر هزینه لیزر موهای زائد بدن موثرند؟
قبلا هزینه لیزر براساس شات‌های دستگاه محاسبه می‌شد، اما امروزه برحسب جنسیت و ناحیه تحت درمان قیمت‌گذاری می‌شود. به‌طور مثال قیمت قابل پرداخت برای لیزر موهای زائد زیر بغل بانوان با هزینه لیزر موهای زائد زیر بغل آقایان متفاوت است.

نوع دستگاه لیزر، ناحیه موهای زائد، و تجربه و دانش اپراتور عواملی هستند که بر قیمت لیزر تاثیر دارند و برای مشخص‌ کردن قیمت، تجربه اپراتور و نوع دستگاه ملاک مهمی است. لذت توصیه ما این است که پیش از انتخاب کلینیک لیزر موهای زائد، دو عامل مهم زیر را حتما بررسی کنید.

۱- دستگاه لیزر
به تازگی دستگاه‌های لیزر پیشرفته‌تر و تاثیرگذارتری وارد بازار شده‌اند و کلینیک‌هایی که از دستگاه‌های بروزتر استفاده می کنند، تاثیر لیزر برای رفع موهای زائد در آن ها بیشتر و طبیعتا قیمت نیز بالاتر است.

در کلینیک پوست و مو ساعی از دستگاه‌ لیزر الکساندریت کندلا استفاده می شود. اسم این دستگاه، کندلا جنتل پرو است که جزو برترین دستگاه های الکساندریت از شرکت آمریکایی کندلا است. این دستگاه، یکی از موثرترین و پرسرعت‌ترین فناوری‌های لیزر در کل دنیا را داشته که بویژه برای لیزر پوست روشن، موهای نازک و ناحیه‌های وسیع مناسب است.

هزینه لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندریت کندلا

۲- مهارت و تجربه کادر درمانی
مهارت و تجربه کادر درمانی جزو عوامل مهم در بالا رفتن هزینه لیزر به‌حساب می‌آیند زیرا هرقدر که کادر درمانی لیزر حرفه‌ای‌تر و ماهرتر باشند، عوارض جانبی کم‌تر و تاثیرگذاری لیزر نیز بیش‌تر خواهد شد و به همین خاطر قیمت لیزر بالا می‌رود.

به یاد داشته باشید فردی که بدن شما را لیزر می‌کند اپراتور است و پزشک کلینیک است که دستگاهی متناسب با نوع و رنگ پوست برای شما انتخاب می‌کند و اپراتور، بهترین روش درمانی را برای مراجعه‌کنندگان انجام می دهد.

علت اختلاف قیمت‌ لیزر چیست؟
در مراکز درمانی مختلف، هزینه لیزر موهای زائد متفاوت است زیرا نوع ابزار و دستگاهی که استفاده می‌شود در کلینیک‌ها فرق دارد. اگر شما با چند کلینیک و مرکز درمانی صحبت داشته باشید متوجه تفاوت قیمت‌ها خواهید شد.

مراکز ارزان قیمت، خدمات ضعیف‌تری دارند
اگر قصد دارید تا موهای زائد خود را به‌صورت کلی از بین ببرید و یک تجربه عالی از لیزر موهای زائد داشته باشید، به شما توصیه می‌کنیم تا از مراکز درمانی که قیمت لیزر ارزانی دارند دوری کنید، زیرا این مراکز، بی‌دلیل قیمت پایینی ندارند و به علت استفاده از دستگاه‌های نامناسب یا قدیمی و نداشتن اپراتور باتجربه است که قیمت پایینی دارند. همچنین باید توجه داشته باشید استفاده از دستگاه‌های قدیمی، تاثیری در حذف موهای زائد ندارند و نبود اپراتور باتجربه باعث به‌وجود آمدن عوارض شدید مانند سوختگی و لک شدن پوست می‌شود.

هزینه بالا نیز تضمین تاثیر بهتر نیست
برخی کلینیک‌ها برای سود خود از مراجعه‌کنندگان قیمت‌های بسیار بالایی دریافت می‌کنند و شما را با حرف‌های نادرست گمراه می‌کنند. به‌عنوان مثال، دستگاهی که در کلینیک خود دارند را به‌عنوان بهترین دستگاه لیزر معرفی می‌کنند و یا به دروغ می‌گویند که تنها در ۲ الی ۳ جلسه، کار لیزر شما تمام می‌شود!

اما اینطور نیست! کار لیزر با هر نوع دستگاهی که انجام شود معمولا به ۴ الی ۸ جلسه نیاز دارد و باید بدانید که هر دستگاه لیزر، مزایا و معایبی دارد، به طور مثال، دستگاه الکساندریت سرعت زیادی دارد و نسبت به سایر دستگاه‌های لیزر موثرتر است اما برای افرادی که پوست تیره دارند مناسب نیست. پس گول وعده های دروغ برخی کلینیک‌ها را نخورید!
حالا که فهمیدید لیزر موهای زائد چیست، احتمالا کنجکاو شده‌اید که بدانید این روش چگونه انجام می‌شود. همان‌طور که گفتیم نور لیزر موهای زائد از سطح پوست به ساقه مو رسیده و با عبور از آن به سمت فولیکول مو می‌رود. اگر دقت کنید می‌توانید فولیکول‌های مو را حتی از روی سطح پوستتان هم مشاهده کنید.لیزر مو‌های زائد یک روش بسیار مؤثر برای ر‌هایی از مو‌های زائد بدن است. این روش در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی اگر لیزر مو‌های زائد در یک مرکز معتبر و توسط شخصی که در این زمینه تجربه کافی را دارد انجام شود می‌تواند یک روش مؤثر باشد. بسیاری از افراد پس از آشنایی با لیزر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت لیزر کل بدن هستند. اگر شما هم از آن دسته از افرادی می‌باشید که دانستن قیمت لیزر کل بدن برای شما سؤال است این مقاله مخصوص شما می‌باشد. در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد لیست قیمت لیزر مو‌های زائد و همچنین قیمت لیزر دائمی کل بدن پرداخته شده است.

با خواندن این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد قیمت لیزر کل بدن و قیمت لیزر صورت کسب می‌کنید. علاوه بر این قیمت لیزر مو‌های زائد واژن و قیمت لیزر بیکنی نیز در این متن آمده است. اگر قصد لیزر مو‌های زائد بدن خود را دارید جدای از آگاهی در مورد لیست قیمت لیزر مو‌های زائد باید بدانید که قیمت لیزر کل بدن تمام ماجرا نیست. پس از انجام لیزر و پرداخت قیمت لیزر دائمی کل بدن برای مؤثر بودن لیزر و اثر بخشی آن در کاهش مو‌های زائد باید مراقبت‌های خاصی را انجام دهید. تا پایان با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد مراقبت‌های بعد از لیزر مو‌های زائد بدن کسب کنید.

هزینه لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی چقدر است؟
برای محاسبه هزینه لیزر تناسلی باید بدانید لیزر موهای زائد به چند جلسه احتیاج دارد. تعداد جلسات به مولفه های بسیاری بستگی دارد (از همه مهم تر قدرت دستگاه و پس از آن ژنتیک و…) با دستگاه جنتل مکس پرو در ۹۰ درصد افراد در ۴ الی ۶ جلسه درمان نیاز دارد.

هزینه لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی (بیکینی کامل = شامل بیکنی + خط بیکنی + خط باسن) در بانوان هر جلسه ۳۰۰ هزار تومان بوده، و فاصله جلسات هم، هر ۲ ماه یکبار می باشد.هزینه انجام لیزر موهای صورت خانم ها چقدر است؟
در بخش زیر به هزینه انجام لیزر موهای زائد صورت بانوان پرداخته ایم:

قیمت لیزر صورت
هزینه لیزر صورت بانوان طبق تعرفه زیر می باشد:

هزینه لیزر کل صورت

۳۰۰ هزار تومان
هزینه لیزر موهای زائد چانه

۶۲ هزار تومان
هزینه لیزر موهای زائد گردن
۸۲ هزار تومان

هزینه لیزر خط ریش

۸۲ هزار تومان
هزینه لیزر گونه ها

۱۰۲ هزار تومان

هزینه لیزر موهای زائد پیشانی
۸۲ هزار تومان

زمان دوره های تخصصی و فوق تخصصی و فلوشیپی پزشکی چقدر میباشد؟

1)معرفی تخصص های پزشکی در ایران

سطح علمی پزشکان و دانش پزشکی در ایران در سطح بسیار خوبی به نسبت سایر نقاط دنیا قرارد دارد و دانشجویان پزشکی از رتبه های اول آزمونها در کشور انتخاب می شوند. خلاصه ای از طول دوره های تخصص پزشکی  تخصصهای پزشکی و کاربرد بالینی و غیر بالینی آنها مطالبی ذیلآ می آید:


دوره پزشکی عمومی General Practitionher


 این دوره پس از دیپلم حدود 7 سال به طول می انجامد و تمام پزشکان بالینی در ایران این دوره را سپری کرده اند 18 ماه آخر آن دوره کارورزی بالینی (انترنی) است که پزشکان مهارت های لازم را بر بالین بیمار می آموزند.


 


دوره دندانپزشکی عمومی


این دوره نیز پس از دیپلم 6 سال به طول می انجامد و بهداشت و ترمیم دندانها و فک در آن آموزش داده می شود.


 


دوره های تخصصی و فوق تخصصی و فلوشیپی:


اکثریت این دوره ها پس از پزشکی عمومی ادامه می یابد و بین 2 تا 6 سال به طول می انجامد.


برخی رشته های تخصصی دوره های فوق تخصصی و فلوشیپی هم دارند که بین 1 تا 4 سال بطول می انجامد.


معرفی رشته های تخصصی


تخصص داخلی: در این رشته پزشک مهارت تشخیص و درمان و طبابت را دارا است . و یا داروها و عوارض داروئی بطور بالینی و تخصصی آشنا است . وظیفه پزشک داخلیتشخیص و حل مسائل و مشکلات بالینی بیماران است . اگر چه در مواقعی درماهای جراحی را به همکاران جراح خود می سپارد.


 


رشته داخلی فلوشیپ و فوق تخصصهای متعددی نیز دارد که شامل:


1-   فوق تخصص گوارش و کبد: به بررسی و درمان بیماریهای دستگاه گوارش آندوسکوپی و کلونوسکوپی و نیز درمان بیماریهای کبد و انجام آرتروسنوگرافی می پردازد انجام ERCP  نیز بر عهده این پزشکان می باشد.


2-   فوق تخصص خون و آنکولوژی: تشخیص و درمان و انجام شیمی درمانی و تصمیم گیری برای درمان بیماران دچار بیماریهای خون و همچنین درمان تومورهای سرطانی برعهده اینگونه پزشکان است.


3-    فوق تخصص کلیه: درمان و تشخیص بیماریهای کلیه و همچنین انجام و آماده سازی بیماران برای پیوند کلیه و دیالیز و نیز نگهداری پیوند کلیه از وظایف این پزشکان می باشد .


4-   فوق تخصص رماتولوژی: شناخت و درمان بیماریهای مفاصل و عضلات و گروه بیماریهای رماتولوژی و پوکی استخوان برعهده این پزشکان می باشد.دوره‌ فوق‌تخصصی‌ پزشکی‌ بالینی‌، بالاترین‌ مقطع‌ تحصیلات‌ دانشگاهی‌ پزشکی‌ است‌. متقاضیان‌ واجد شرایط‌ پس‌ از موفقیت‌ در آزمون‌ پذیرش‌ دستیار (کتبی‌ و شفاهی‌) و گذراندن‌ دوره‌ آموزش‌ علمی‌ و عملی‌ مصوب‌، در یکی‌ از مراکز مورد تایید وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ با دفاع‌ و تایید رساله‌ و موفقیت‌ در آزمون‌ نهایی‌ به‌ اخذ دانشنامه‌ فوق‌تخصصی‌ نایل‌ می‌گردند.


تعریف‌ دستیار

دستیار فوق‌تخصصی‌ به‌ فردی‌ اطلاق‌ می‌شود که‌ با داشتن‌ مدرک‌ دانشنامه‌ تخصصی‌ رشته‌ پیش‌ نیاز یا گواهی‌ قبولی‌ آن‌ و پذیرش‌ در آزمون‌ ورودی‌ ، با رعایت‌ کلیه‌ مفاد این‌ آیین‌ نامه‌ در مدت‌ زمان‌ مصوب‌ به‌ آموزش‌های‌ نظری‌ ، کسب‌ مهارت‌های‌ عملی‌ و فعالیت‌های‌ پژوهشی‌ بپردازد.


شرایط پذیرش


شرایط‌ پذیرش‌ دستیار در رشته‌های‌ فوق‌تخصصی‌ بالینی‌طبق مقررات دبیر خانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی هر ساله در سایتهای مربوطه اعلام میگردد.


1)شرکت و قبولی در آزمون پذیرش دستیار


2)تایید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای انقلاب فرهنگی


- اعضای هیات علمی رسمی( قطعی یا آزمایشی)برای تحصیل در دوره های فوق تخصصی نیازبه گزینش مجدد ندارند.


-هر داوطلب‌ می‌تواند بدون شرط سنی و محدودیت در آزمون فوق تخصصی شرکت نماید.


3) نداشتن‌ نقص‌ عضو مؤثر حرفه‌ای‌ بر حسب‌ رشته‌


4) داشتن دانشنامه تخصصی رشته پیش نیاز و یا گواهی قبولی در امتحان دانشنامه تخصصی


5) داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی آن برای اقایان


تبصره: داوطلبانی که خدمت وظیفه انان حداکثر تا پایان شهریور ماه همان سال به اتمام می رسد می توانند در ازمون شرکت نمایند.


تبصره:موافقت دانشگاه محل خدمت آن دسته از متقاضیانی که به عنوان ماده یک قانون نحوه تامین هیات علمی مشغول انجام خدمت وظیفه در دانشگاههای علوم پزشکی کشور بوده و تا پایان شهریور ماه همان سال معادل مدت خدمت سربازی مصوب خود را خواهند گذراند ضروری است.آزمون تخصص پزشکی یا همان دستیاری و رزیدنتی ، شامل 28 رشته تخصصی است و شما می توانید حداکثر 10 رشته را در 100 دانشگاهی که آن ها را ارائه داده اند انتخاب کنید. قبولی در تخصص های پزشکی کار آسانی نیست و اکثرا داوطلبان کسانی هستتد که چندین سال است پزشکی عمومی را تمام کرده اند و تجربه چند بار شرکت در ازمون دستیاری را دارند بنابراین باید بسیار تلاش کنید تا رتبه لازم را به دست آورید.

لیست تخصص های پزشکی به شرح زیر می باشند :


تخصص چشم پزشکی

 تخصص رادیولوژی

تخصص پوست

تخصص ارتوپدی

تخصص مغز و اعصاب (نورولوژی)

تخصص جراحی مغز و اعصاب (نوروسرجری)

تخصص قلب

تخصص گوش و حلق و بینی

تخصص فیزیکی

تخصص رادیوتراپی

تخصص پاتولوژی

تخصص زنان

تخصص روانپزشکی

تخصص جراحی

تخصص داخلی

تخصص بیهوشی

تخصص عفونی


چگونه پوست شاداب داشته باشیم؟

سطح پوست ما پوشیده از سلول‌های مرده‌ای است که در واقع از پوست محافظت می‌کنند، هر ماه در حالت طبیعی این سلول‌های مرده از بین می‌روند و سلول‌های جدیدی جایگزین می‌شوند. از آن جایی که سلول‌های مرده بر روی سطح پوست جمع می‌شوند، از میزان درخشندگی و شادابی پوست کاسته خواهد شد.


این جاست که مراقبت از پوست و برداشت این سلول‌های مرده از سطح پوست، اهمیت پیدا می‌کند. روش‌های خانگی بسیاری برای مراقبت از پوست وجود دارد، مانند شست و شوی صورت با لوسیون، استفاده از کرم‌های مرطوب کننده یا ماسک‌های ویتامینه، اما گاهی بهتر است این کار به صورت اصولی و توسط فرد متخصص انجام شود.


فیشیال پوست، در بهترین مرکز پاکسازی پوست در تهران  از جمله درمان‌های مراقبت پوست است که صرف نظر از این که پوست چرب، خشک یا مستعد جوش و آکنه دارید، می‌توانید از مزایای آن بهره مند شوید.


فیشیال پوست چیست ؟

فیشیال پوست، درمان پوستی چند منظوره است که شامل بخار، ماسک صورت، لایه برداری، پاکسازی، ماساژ صورت و انواعی از کرم‌ها و لوسیون هاست. به بیان ساده تر، درمانی که با هدف بهبود ظاهر پوست و آرامش بیشتر پوست و صورت انجام می‌شود. درمانی که نیازی به استفاده از محصولات خاصی نیست و اگر به درستی و متناسب با نوع پوست شما انجام شود، مزایای بسیاری را به همراه دارد. به عنوان مثال، این نکته باید در نظر گرفته شود که، لایه برداری نباید برای پوست‌های حساس انجام شود.


فیشیال از جمله روش‌های جدیدی است که به منظور جوانسازی پوست انجام می‌شود و از آن جایی که کاملا غیر تهاجمی است، بسیاری از افراد این روش را به دیگر روش‌های تهاجمی ترجیح می‌دهند. از دیگر کاربردهای فیشیال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


افزایش تولید کلاژن،

برداشت سلول‌های مرده پوست،

بهبود ظاهری خطوط و لک‌های ظریف روی صورت،

پاکسازی منافذ،

رطوبت دهی و آبرسانی پوست.مراحل درمانی

مرحله اول فیشال پاکسازی است. ابتدا مواد آرایشی و سپس سلول های مرده از روی پوست پاک می شوند. پاکسازی حرفه ای به شرایط پوست شما بستگی دارد که دارای آکنه، جوش سرسیاه، منافذ باز، چربی بیش از حد و … باشد.


از دیگر مواردی که در فیشال انجام می شود می توان به های فرکوئنسی، هیدرادرمی، درما فیشال، ماسک LED (نور درمانی) و قلم پلاسما اشاره کرد.


های فرکوئنسی

های فرکوئنسی یک تکنیک محبوب در مراقبت های پوستی است زیرا بر روی فاکتورهای مختلفی مانند آکنه، منافذ باز، چین و چروک های ریز و گودی زیر چشم اثر می گذارد و آن ها را درمان می کند. های فرکوئنسی (فرکانس بالا) فیشال با استفاده از یک الکترود شیشه ای بر روی سطح پوست تابانده می شود. این امواج فرکانس بالا موجب افزایش گردش خون، افزایش سطح کلاژن و الاستین می شود.


هیدرودرمی

هیدرودرمی برای اکسیژن رسانی و تقویت سلول های پوست انجام می شود. هیدرودرمی همان مرحله آبرسانی و رطوبت رسانی است. بعد از لایه برداری، سطح پوست با سرم های آبرسان پوشیده می شود. آبرسانی موجب کاهش چین و چروک ها، روشن تر شدن رنگ پوست و درمان آکنه ها می شود.


رولر درما فیشال

رولر درما فیشال عملکردی مشابه میکرونیدلینگ دارد اما شدت آن بسیار پایین و کاملا کم تهاجمی است. این روش به تحریک پوست برای کلاژن سازی کمک می کند.مراحل انجام فشیال صورت به چه شکل است؟

مراحل انجام فیشیال صورت با توجه به نوع پوست هر فرد متفاوت خواهد بود، اما به‌طور کلی انجام آن‌ها شامل یکسری مراحل مشخص می‌شود که برای موفقیت، باید تمام آن‌ها به‌نوبت انجام شوند.


با مراجعه کننده مشورت کنید: شروع جلسه فیشال صورت باید با مشورت باشد. در مشورت با مراجعه‌کننده فرمی داده می‌شود که در آن سوالات متفاوتی پرسیده خواهد شد. این سوالات مربوط به داشتن بیماری پوستی، رژیم غذایی، مقدار آبی که فرد می‌نوشد و مسائلی از این دست است. در پایان جلسه مشورت با مراجعه‌کننده، متخصص روند درمان را مشخص می‌کند تا بهترین نتیجه به دست آید.


انجام کامل پاک سازی پوست: برای انجام پاک سازی پوست به تمیزکننده‌های مناسب با انواع پوست نیاز است. برای این کار باید با استفاده از پنبه یا پد مخصوص، تمیزکننده را به روی پوست زد تا کامل تمیز شود. گاهی اوقات نیاز است که این مرحله دو بار صورت گیرد تا پوست به‌طور کامل از هر نوع آلودگی پاک شود. سپس متخصص با استفاده از ذره‌بین، پوست شما را بررسی می‌کند تا بفهمد نوع پوست شما چیست و از چه مواد و روشی باید برای فشیال استفاده کند؟


بخار دادن پوست: متخصص برای آنکه خارج کردن جوش‌های سرسیاه و سرسفید به‌راحتی انجام شود، صورت مراجعه‌کننده را بخور گرم می‌دهد. این کار باعث آرامش فرد می‌شود. البته اگر پوست شما بسیار حساس باشد، شاید این مرحله انجام نشود.


درماپیلینگ (Dermaplaning): برای انجام این مرحله به تیغ‌های مخصوصی نیاز است که متخصص با استفاده از آن‌ها موهای اصلاح نشده و همچنین پوست‌های مرده را از روی پوست برمی‌دارد. انجام این کار باعث می‌شود که پوست در کوتاه‌ترین زمان روشن شود. در این مرحله ماساژ پوست نیز انجام می‌شود تا خون در زیر پوست به‌خوبی جریان پیدا کند. در نتیجه پوست شما شاداب و شفاف خواهد شد.


استفاده از ماسک‌های صورت: استفاده از ماسک‌های صورت باعث تقویت پوست می‌شود، از همین رو شما باید متناسب با نوع پوست مراجعه‌کننده، ماسکی را انتخاب کنید و بر روی پوست قرار دهید. این کار به جوانی و شادابی پوست نیز کمک می‌کند. البته گاهی اوقات از محصولات تقویتی دیگر مانند کرم و سرم‌های مخصوص نیز استفاده می‌شود.

انواع بلفاروپلاستی کدام است؟

چشم ها دروازه ورود به روح انسان ها هستند. یکی از فاکتور های مهم در زیبایی صورت چشم ها هستند. در هنگام نگاه به افراد اولین چیزی که مورد توجه قرار می گیرد، چشمان آن ها‌ست. در این بین ممکن است برخی افراد چشم های زیبایی نداشته باشند یا عواملی نظیر افزایش سن، زیبایی چشمان آن ها را تحت تاثیر قرار داده باشد.


ولی جای نگرانی نیست. امروزه به دلیل پیشرفت علم پزشکی،بهترین جراح پلک در تبریز  جراحی پلک بالا و پایین برای تمامی افراد میسر شده است. جراحی پلک گزینه ای مناسب برای افرادی است که دوست دارند چشمانشان زیباتر جلوه کند و جوان تر به نظر برسند. با انجام این جراحی دیگر هیچ علائمی از پیری و افزایش سن در چهره شما دیده نخواهد شد.


در این مطلب قصد داریم شما را با تمامی مراحل جراحی پلک، هزینه ها، مزایا، تاثیر عملکرد، اقدام های بعد از عمل و بسیاری از موارد مربوط به این حوزه آشنا کنیم.


جراحی پلک چیست ؟

علاوه بر تاثیرات منفی که افتادگی پلک بر زیبایی افراد دارد، این مسئله باعث ایجاد مسائل دیگری نیز می شود. برای نمونه خانم ها در هنگام آرایش کردن چشم دچار مشکل می شوند. افتادگی پلک در آقایان موجب می شود که همواره چهره شان حالت خواب آلود و خسته داشته باشد. بهترین راه برای رفع پف پلک بالا انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی پف پلک بالا یا عمل جراحی پلاستیک پلک چشم است. جراحی پلک پایین هم در برخی موارد مشابه جراحی پلک بالا‌ست که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.


بلفاروپلاستی پلک بالا : در جراحی پلک بالا، پوست اضافی را برش می دهند و چربی اضافی پوست را جدا می کنند. نکته جالب توجه در این خصوص این است که گاهی اوقات این برش موجب می شود که ماهیچه ها سفت تر و مستحکم تر شوند. پس از این فرآیند با به کارگیری بخیه های نازک این جراحی را به اتمام می رسانند. لازم است ذکر شود که جراحی پلک بالا در بهبود چین و چروک نیز نقش موثری ایفا می کند.

بلفاروپلاستی پلک پایین : جراحی پلک پایین هم مانند جراحی پلک بالا شامل برداشتن چربی و پوست اضافی پلک می شود. در انجام این جراحی تکنیک برش درونی به کار می رود. به کارگیری این روش موجب می شود که هیچ اثر زخم مشهودی بر پوست باقچرا بلفاروپلاستی انجام می‌شود؟

جراحی پلک باعث بهبود و شادابی ظاهر این ناحیه از صورت می‌شود و عیوب پلک‌ها را که ظاهری خسته و پیر به‌صورت می‌دهد، اصلاح می‌کند. بلفاروپلاستی یک تکنیک جراحی زیبایی است که برای مقابله با عیوب زمانی روی پلک‌ها و چشم‌ها استفاده می‌شود. به طور خاص، بلفاروپلاستی برای موارد زیر نشان داده می‌شود:


ازبین‌بردن پوست اضافی که با افزایش سن در پلک‌های بالا و یا پایین ایجاد می‌شود.

ازبین‌بردن هرگونه تجمع چربی در اطراف چشم؛

درمان پف زیر چشم

تمام این عیوب عمدتاً به دلیل ازبین‌رفتن کشسانی و استحکام پوست در اثر افزایش سن رخ می‌دهد که با اثر جاذبه (چروک‌های گرانشی و افتادگی پوست) همراه است.


انواع بلفاروپلاستی

بسته به نقصی که می‌خواهید درمان کنید و بسته به نتیجه‌ای که می‌خواهید به دست آورید، می‌توان انواع مختلفی از بلفاروپلاستی را انجام داد، مانند:


بلفاروپلاستی کامل

بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی ترانس یا بلفاروپلاستی transconjunctival

چه موقع نیاز به جراحی افتادگی پلک دارید ؟
بلفاروپلاستی عملکردی ، بر خلاف بلفاروپلاستی زیبایی یک عمل جراحی است که به دلایل پزشکی انجام می شود. در اکثر موارد اگر به دلیل افتادگی پلک ، چشم های شما هنگام رانندگی یا دیگر وظایف بصری دچار کاهش دید شدند ، جراحی افتادگی پلک به منظور رفع بهبود عملکردی پلک و حذف پوست شل شده پلک بالا انجام می گیرد. یکی دیگر از مشکلات عملکردی ، دشواری در استفاده از عینک یا لنزهای تماسی است که به دلیل ورم پلک بالا و پایین ایجاد می شود و جراحی عملکردی پلک را ضروری می سازد. طبق بیان بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم در تهران ، سایر شرایط پزشکی که ممکن است نیاز به عمل جراحی عملکردی پلک ها داشته باشید عبارتند از :

سوزشی که در اثر سایش پوست اضافی پلک ها بر روی یکدیگر به وجود می آید.
ناراحتی پیشانی که در اثر استفاده بیش از حد عضلات برای بالا بردن پوست چروک شده در ناحیه پلک ایجاد می شود.
 

جراحی پتوز پلک چیست ؟
pasokheto.ir میگوید: افتادگی پلک یا پتوز ، یک اصطلاح پزشکی برای افتادگی پلک فوقانی است که ممکن است بر یک یا هر دو چشم تاثیر بگذارد. پتوزی که از زمان تولد حضور دارد پتوز مادرزادی است. به طور کلی افتادگی پلک ها هنگامی رخ می دهند که لبه پلک بالایی ( حاشیه پلک ) از موقعیت نرمال آن پایین تر بیاید. هنگامی که لبه پلک خیلی پایین می آید ، بخشی از مردمک چشم را می پوشاند و می تواند بخش بالایی بینایی شما را مسدود کند. در اکثر موارد ، افتادگی پلک بالا ناشی از پیری است. به طور معمول ، تاندون عضله مسئول بالا و پایین بردن پلک می باشد. تصحیح جراحی افتادگی پلک شامل تعمیر تاندون کششی می شود. اصلا غیر معمول نیست که بعد از عمل جراحی آب مروارید یا سایر اعمال جراحی چشم ، افتادگی پلک بالا بیشتر شود ؛ زیرا دستکاری پلک در طول یک عمل می تواند موجب تضعیف عضله ای شود که چشم را باز نگه می دارد. سکته مغزی و تروما نیز از دیگر مواردی هستند که می توانند باعث پتوز گردند.