مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

برنامه ریزی درسی از شروع تا قبولی

تراز برنامه درسی: مدارس ممکن است با آوردن فعالیتهای تدریس و انتظارات درسی از "تراز" با معیارهای یادگیری و سایر دوره های مدارس ، کیفیت برنامه درسی را بهبود بخشند - عملی که گاهی به آن "نقشه کشی برنامه درسی" گفته می شود. ایده اصلی ایجاد یک برنامه دانشگاهی سازگارتر و منسجم تر با اطمینان از این امر است که معلمان مهمترین مطالب را آموزش می دهند و شکاف های یادگیری را که ممکن است بین دوره های متوالی و سطح مقاطع وجود داشته باشد از بین می برد. 

به عنوان مثال ، معلمان ممکن است برنامه ریاضیات خود را مرور کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنچه دانش آموزان در واقع در هر دوره جبر که من در مدرسه ارائه می دهیم ، نه تنها منعکس کننده معیارهای یادگیری مورد انتظار برای آن موضوع و سطح کلاس است ، بلکه این امر دانش آموزان را برای جبر II نیز آماده می کند. و هندسه به عنوان مثال ، هنگامی که برنامه درسی تراز نشده است ، ممکن است در هر دوره جبر اول ، مطالب متفاوتی به طور متفاوتی آموزش داده شود ، و دانش آموزانی که دوره های مختلف جبر I را می گذرانند ، ممکن است دوره های ناهموار را برای جبر II آماده کنند. برای بحث بیشتر ، به برنامه درسی منسجم مراجعه کنید.

فلسفه برنامه درسی: طراحی و اهداف برنامه های درسی منعکس کننده فلسفه آموزشی - خواه عمداً و خواه ناخواسته - آموزگاری است که آن را توسعه داده اند. در نتیجه ، اصلاح برنامه درسی از طریق پذیرش فلسفه یا الگوی متفاوت تدریس توسط یک مدرسه یا مربی ممکن است رخ دهد. به عنوان مثال ، مدارس پیروی از الگوی یادگیری Expeditionary ، رویکردهای گوناگونی را برای تدریس که عموماً تحت عنوان یادگیری مبتنی بر پروژه شناخته می شود ، شامل می شوند ، که شامل استراتژی های مرتبط مانند یادگیری مبتنی بر جامعه و یادگیری معتبر است. در مدارس یادگیری اعزامی ، دانش آموزان پروژه های چند وجهی به نام "اعزامی" را تکمیل می کنند که معلمان را ملزم به تهیه و ساخت برنامه درسی به روشهایی می کند که کاملاً متفاوت از رویکردهای سنتی که در مدارس استفاده می شود ، باشد.

بسته های برنامه درسی: در برخی موارد ، مدارس تصمیم به خرید یا اتخاذ بسته برنامه درسی می گیرند که توسط یک سازمان خارجی تهیه شده است. یکی از گزینه های شناخته شده و متداول برای مدارس دولتی آمریکا International Baccalaureate است که برنامه های درسی را برای مدارس ابتدایی ، مدارس راهنمایی و دبیرستان ارائه می دهد. ولسوالی ها می توانند هر سه برنامه را خریداری کنند یا یک مدرسه ممکن است تنها یک مورد خریداری کند و این برنامه ها ممکن است به همه یا فقط برخی از دانش آموزان یک مدرسه ارائه شود. هنگامی که مدارس بسته برنامه درسی را تصویب می کنند ، معلمان غالباً آموزش های تخصصی را دریافت می کنند تا اطمینان حاصل کنند که برنامه درسی بطور مؤثر اجرا و تدریس می شود. در بسیاری از موارد ، بسته های برنامه درسی خریداری می شوند و یا پذیرفته می شوند زیرا تصور می شود که از کیفیت بالاتری یا معتبرتر از گزینه های برنامه درسی موجود ارائه شده توسط یک مدرسه یا بطور مستقل توسط معلمان تهیه شده اند.

منابع برنامه درسی: منابعی که مدارس به معلمان ارائه می دهند نیز می توانند تأثیر بسزایی در برنامه درسی داشته باشند. به عنوان مثال ، اگر یک منطقه یا مدرسه مجموعه خاصی از کتابهای درسی را خریداری می کند و معلمان را ملزم به استفاده از آنها می کند ، آن کتاب های درسی ناگزیر بر آنچه تدریس می شود و نحوه تدریس معلمان تأثیر می گذارد. خرید فناوری نمونه دیگری از منابعی است که می توانند در برنامه درسی تأثیر بگذارند. اگر به همه دانش آموزان لپ تاپ داده شود و تمام کلاس های درس مجهز به تخته های سفید و تعاملی باشند ، به عنوان مثال معلمان می توانند در استفاده از این فن آوری های جدید تغییرات مهمی را ایجاد کنند و نحوه استفاده از این فن آوری های جدید را یاد بگیرند (برای بحث بیشتر در مورد این مثال ، یکی را ببینید. -به یک). با این وجود ، در بیشتر موارد ، منابع جدید درسی نیاز دارند که مدارس در توسعه حرفه ای سرمایه گذاری کنند که به معلمان کمک می کند از منابع جدید به طور مؤثر استفاده کنند ، با توجه به اینکه صرفاً با ارائه منابع جدید بدون سرمایه گذاری در آموزش معلمان و آموزش ، ممکن است نتواند پیشرفت های مطلوب را به همراه داشته باشد. علاوه بر این ، نوع پیشرفت حرفه ای ارائه شده به معلمان همچنین می تواند تأثیر عمده ای در تدوین و طراحی برنامه درسی داشته باشد.

https://pasokhbama.com/%d8%ac%d8%af%d9%88%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-pdf/