مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

معرفی سامانه مخصوص معلمین در استان فارس با نام هوشمند

سایت هوشمند معلم

هیچ چیز به اندازه ی ذهنی آشفته و برنامه ای نامنظم افت کیفیت تدریس را به دنبال ندارد. برای یک تدریس خوب معلم نیاز به نظم ذهنی و انسجام اطلاعات دارد. در طی سال تحصیلی نمرات دروس مختلف و نتایج پرسش های کلاسی، امتحانات و کارنامه دانش آموز در سامانه ثبت می شود این دفتر نمره کلاسی سامانه هوشمند معلم دارای یکپارچگی و سهولت دسترسی به تمام اطلاعات دانش آموزان است. معلم هر وقت بخواهد به سوابق تحصیلی دانش آموز دسترسی دارد و می تواند روند پیشرفت او و تاثیر شیوه تدریس خود را ارزیابی کند.


از زمانی که به علت شیوع ویروس کرونا، بسیاری از امور مدرسه ها به صورت غیر حضوری انجام می شود؛ آموزش و پرورش با راه اندازی سامانه های مختلفی قصد فراهم کردن بسترهای مناسب برای ارتقای سطح آموزشی دارد. در این میان سامانه های مختلفی برای ارائه خدمات غیر حضوری به معلمان روی کار آمده است که یکی از این سامانه ها، سایت هوشمند معلم می باشد.


سایت هوشمند معلم، سامانه یکپارچه ای است که به معلمان خدمات بسیار زیادی را ارائه می کند. برای ورود به سامانه هوشمند معلم ابتدا می بایست به نشانی اینترنتی moalem.farsedu.ir مراجعه کرده و سپس فعالیت مورد نظر خود را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم به بررسی جزئیات سامانه هوشمند معلم پرداخته و نحوه استفاده از آن را توضیح دهیم.




سامانه هوشمند معلم moalem.farsedu.ir

با توجه به غیر حضوری شدن مدارس، سامانه های مختلفی در راستای افزایش کیفیت آموزش های مجازی روی کار آمده است. همه این سامانه ها زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می کنند و می توانند مورد استفاده دانش آموزان، مدارس، معلمان و حتی اولیای دانش آموزان قرار گیرند.


 


در این میان، غیر حضوری شدن مدارس و آموزش های مجازی باعث کاهش کیفیت آموزشی شده است و نیاز به یک سیستم یکپارچه برای ارائه خدمات غیر حضوری به معلمان مختلف در استان فارس احساس می شود. سامانه هوشمند معلم در کنار سامانه هوشمند مدرسه استان فارس در راستای ارائه همین خدمات روی کار آمده است.


 


اتوماسیون هوشمند مدارس و مراکز آموزشی فارس آموز به نشانی moalem.farsedu.ir، یکی از بهترین سامانه هایی است که برای ارائه خدمات به معلمان استان فارس روی کار آمده است. در واقع، تمامی معلمان در استان فارس می توانند با ورود به سامانه هوشمند معلم به نشانی اینترنتی moalem.farsedu.ir و وارد کردن اطلاعات کاربری، از خدمات مختلف این سامانه استفاده نمایند.


 


این سایت در راستای وارد کردن اطلاعات دانش آموزان برای سازماندهی به ذهن معلم و پرونده های مربوط کلاس درسی دانش آموزان روی کار آمده است. تمامی معلمان می توانند با ورود به این سامانه، از خدمات مختلفی که این سامانه در اختیار آن ها قرار داده است، استفاده کنند.


 


لازم به ذکر است که سامانه هوشمند معلم و یا همان اتوماسیون هوشمند مدارس و مراکز آموزشی فارس آموز، برای تمامی معلمان شاغل و بازنشسته در استان فارس قابل استفاده می باشد؛ اما روش ورود و اطلاعات ورودی به این سایت در هر یک از افراد متفاوت است که در ادامه مقاله آن ها را توضیح می دهیم. همچنین، این سامانه برای استفاده مستمری بگیران آموزش و پرورش نیز قابل دسترسی می باشد.

راهنمای امتحانات نهایی و مباحث لازم برای آمادگی از کتب تحصیلی

پایه نهم و دوازدهم متوسطه دوم برای دانش آموزان این پایه تحصیلی دارای اهمیت بسیاری می باشد. نمرات کسب شده دانش آموزان در پایه دوازدهم تعیین کننده بخشی از رتبه بندی آزمون کنکور آن ها خواهد بود.
حجم کتاب های تخصصی و یا عمومی رشته های مختلف پایه دوازدهم موجب بروز نگرانی و اضطراب در دانش آموزان شده و اشکالات زیادی را در یادگیری آن ها ایجاد می کند. راه حل در نظر گرفته شده برای دانش آموزانی که قصد شرکت در امتحانات نهایی دوازدهم ۹۹ - ۱۴۰۰  را دارند ارائه جدول حذفیات امتحان نهایی این پایه تحصیلی می باشد.
در حذفیات امتحان نهایی دوازدهم 99 - 1400 برخی از مطالب کتاب های درسی در طراحی سوالات این آزمون در نظر گرفته نمی شوند و دانش آموزان کلاس دوازدهم با اطلاع از این حذفیات امتحان نهایی شهریور ۱۴۰۰ می توانند وقت بیشتری را صرف یادگیری نکات امتحانی و مطالب مهم تر این امتحان نمایند.



به منظور راهنمایی بیشتر دانش آموزان دوازدهمی در خصوص حذفیات امتحان نهایی ۹۹ - ۱۴۰۰  آزمون نوبت شهریور ، به ارائه حذفیات دروس عمومی و تخصصی در هر یک از رشته های تحصیلی این پایه می پردازیم.



حذفیات کتاب‌های درسی دوره متوسطه اول و دوم برای امتحانات دانش آموزان اعلام شد. طبق اعلام مسئولان مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، ۳۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی برای امتحانات حذف شده است



در همین رابطه خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفته است: ۳۰ درصد مطالب کتاب‌های درسی برای امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم حذف شده است که قسمت‌های حذف شده را دانش آموزان می‌توانند در سامانه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نشانی oerp.ir در بخش کتاب‌های درسی مشاهده کنند. حذفیات کتاب‌های درسی برای سایر پایه‌های تحصیلی نیز در این سامانه اطلاع رسانی شده است.



دانلود / حذفیات امتحان نهایی 1400 پایه نهم️ و دروس اول و دوم متوسطه ۱۴۰۰ 



 حذفیات متوسطه اول و دوم متوسطه ۱۴۰۰

نمرات امتحانات نهایی ۳ هفته بعد از اعلام نتایج برای تاثیر در سوابق تحصیلی دانش آموزان به سازمان سنجش کشور ارایه خواهد شد.



همچنین طبق اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، بخش های مطالعه آزاد دروس (حذفیات ) و بارم بندی نهایی همه دروس دوره های اول و دوم متوسطه در سامانه دفتر تالیف کتاب‌های درسی آموزش عمومی و متوسطه نظری به نشانی : talif.sch.ir و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نشانی : aee.medu.ir قابل دسترسی و بهره برداری است.



امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم به شیوه حضوری از ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود.



حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۰

امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری و نهایی برگزار می گردد و حجم برخی از کتاب های درسی باعث نگرانی دانش آموزان و والدین آن ها شده است. راه حل وزارت آموزش و پرورش برای این موضوع، ارائه فهرست حذفیات امتحان نهایی بوده است، بلکه مقداری از این نگرانی کاسته شود و دانش آموزان با تمرکز بیشتری به مطالعه بپردازند و با ورود به سامانه پادا | pada.medu.ir و دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی، سر جلسه آزمون حضور به عمل آورند.



در ادامه لیست دروس حذف شده نیمسال دوم تحصیلی سال 1400 را برای شما عزیزان درج نموده ایم و در صورت بروز هر نوع سوال می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه ها درج نمایید تا کارشناسان مشاوران برتر به آن پاسخ دهند و یا بر روی لینک رزرو مشاوره تلفنی تحصیلی و خانواده کلیک نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.



حذفیات امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته ریاضی فیزیک 99 – 1400

نام امتحان فصل / درس

سلامت و بهداشت درس دوازدهم و چهاردهم

مدیریت خانواده و سبک زندگی (دختران) درس هشتم و نهم

فیزیک 3 اجرای آزمایش، ثبت داده ها، نتیجه گیری و ارائه گزارش / انجام تحقیق و جمع آوری اطلاعات

شیمی 3 اجرای آزمایش، ثبت داده ها، نتیجه گیری و ارائه گزارش / انجام تحقیق و جمع آوری اطلاعات

هندسه 3 درس دوم تا صفحه 46

ریاضیات گسسته درس دوم تا صفحه 42

دین و زندگی 3 درس چهارم تا ششم

 



حذفیات امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته علوم تجربی 99 – 1400

نام امتحان فصل / درس

سلامت و بهداشت درس دوازدهم و چهاردهم

مدیریت خانواده و سبک زندگی (دختران) درس هشتم و نهم

فیزیک 3 اجرای آزمایش، ثبت داده ها، نتیجه گیری و ارائه گزارش / انجام تحقیق و جمع آوری اطلاعات

شیمی 3 اجرای آزمایش، ثبت داده ها، نتیجه گیری و ارائه گزارش / انجام تحقیق و جمع آوری اطلاعات

دین و زندگی 3 درس چهارم تا ششم

 



حذفیات امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته علوم انسانی 99 – 1400

نام امتحان فصل / درس

سلامت و بهداشت درس دوازدهم و چهاردهم

مدیریت خانواده و سبک زندگی (دختران) درس هشتم و نهم

دین و زندگی 3 فصل یازدهم تا سیزدهم (در مناطق قرمز کرونایی)

فلسفه 3 درس چهارم، نهم و دوازدهم

جامعه شناسی 3 درس دوم

ریاضی و آمار 3 درس دوم تا صفحه 60

حذفیات امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته علوم و معارف اسلامی 99 – 1400

نام امتحان فصل / درس

سلامت و بهداشت درس دوازدهم و چهاردهم

مدیریت خانواده و سبک زندگی (دختران) درس هشتم و نهم

دین و زندگی 3 فصل یازدهم تا سیزدهم

فلسفه 3 درس چهارم، نهم و دوازدهم

جامعه شناسی 3 درس دوم

ریاضی و آمار 3 درس دوم تا صفحه 60

حذفیات امتحان نهایی پایه نهم خرداد ماه ۱۴۰۰

امتحانات پایه نهم نیز به صورت نهایی برگزار می گردد و دانش آموزان این پایه بایستی از اهمیت امتحانات مذکور مطلع گردند، زیرا تاثیر مستقیم امتحانات نهایی بر انتخاب رشته نهم به دهم 99 – 1400 مشاهده می شود و آن دسته از دانش آموزانی که حدنصاب نمره آزمون های مشاوره ای در هدایت تحصیلی پایه نهم 99 – 1400 را دریافت کنند، در صورتی که نمره علمی لازم در سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی را کسب نکرده باشند، امکان ورود به رشته دلخواه خود را نخواهند داشت.

راهنمای انجام عمل زیبایی تزریق ژل لب و هر آنچه باید درباره آن بدانید

تزریق ژل لب چیست؟ انواع پرکننده لب

چندین گزینه مختلف برای پر کردن لب وجود دارد که در فرآیندهای حجم دادن به لب مورد استفاده قرار می گیرد. با پیشرفت علم آرایشی و پزشکی ، گزینه ها بهتر خواهند بود و به مراحل راحت تر و نتایج طبیعی تری تبدیل می شوند.


اگر می خواهید ظاهر طبیعی خود را حفظ کنید ، گزینه های تزریق موقت لب وجود دارد که توصیه می شود ابتدا آن را امتحان کنید.


پرکننده های HA:

پرکننده های اسید هیالورونیک (HA) به گونه ای طراحی شده اند که بلافاصله یک ظاهر حجیم و برجسته ایجاد کنند ، اما نتایج طی 3 تا 4 روز به کامل بودن مورد انتظار می رسد. این یک افزایش حجم موقت لب است که حدود شش ماه طول خواهد کشید.


این نتیجه ای از نحوه عملکرد اسید هیالورونیک است. در چند روز آینده ، اسید هیالورونیک مقدار کمی آب را برای داشتن ظاهری متفاوت تر و طبیعی تر وارد محل تزریق می کند.


پرکننده های HA برای از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک و همچنین ایجاد لب های حجیم تر استفاده می شود. بسیاری از مواد تشکیل دهنده برای مارک های مختلف اساساً یکسان هستند و پرکننده های لب HA در سرنگ صاف و دارای یک قوام ژل مانند هستند.


تزریق ژل لب


پرکننده لب HA به دلایل مختلف محبوب ترین است.


آگاهی پیدا کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا تمامی این موارد را بررسی کنیم.


انواع تزریق ژل لب مدل نچرال

مقدار ژل تزریقی، ناحیه لب و نحوه تزریق ژل لب در استانبول ، همه عواملی هستند که باعث فرم گیری مختلف لب ها و به وجود آمدن انواع مختلف تزریق ژل لب طبیعی می شوند. مدل های تزریق ژل لب مدل نچرال به شرح زیر است:


مدل عروسکی یا باربی

مدل روسی

مدل چاک دار

مدل گرد

ژل لب مدل قلوه ای

مدل سه دکمه ای

مدل صدف

مدل هالیوودی

مدل کمان

این تزریقات فقط برای گرفتن سلفی‌هایی با لب‌های پر نمی‌باشند!

قبل از اینکه تحقیقات خود در مورد تزریق لب را انجام دهم؛ تصور می‌کردم که تزریقات لب همیشه برای افزایش اعتماد به نفس من است. با این حال، آموختم که این تزریقات فراتر از ظاهر لب برجسته پیش می‌رود. این تزریقات می‌تواند شکل لب‌های من را اصلاح کند.


دکتر موسی در این مورد اینطور می‌گوید: «من تزریق لب را برای داوطلبین مناسب بعد از مشاوره توصیه می‌کنم. تزریق لب فقط برای افزایش حجم لب به منظور ظاهر زیبا نمی‌باشد، بلکه به اصلاح یا تغییر شکل لب کمک می‌کند و ساختار کلی چهره را متعادل‌تر می‌کند.»


لب‌های اردکی نشان می‌دهد که ایرادی در لب وجود دارد!

شما این موضوع را در مورد بسیاری از شخصیت‌های معروف و مشهور نمی‌دانید، اما لب‌های اردکی در واقع لب‌هایی هستند که اتفاقی اینگونه شده اند. هیچ تزریق لبی به معنی ایجاد لبی با شکل لب اردکی نمی‌باشد. لب‌های اردکی نتیجه قرارگیری اشتباه فیلر‌ها هستند.


جراح پلاستیک دیگری در این باره اینطور می‌گوید: «خطرات این تزریق شامل تزریق بیش از حد، کبودی، تزریق نامتعادل و فیلر ناملایم چسبندگی فیلر می‌باشد. همچنین، تزریق در محدوده اشتباه لب می‌تواند باعث ایجاد لب اردکی به جای ایجاد لب زیبا شود. تزریق داخل عضلانی می‌تواند باعث مشکلاتی در جریان خون در محدوده خاصی از لب گردد.»


بهترین و ایمن ترین ژل لب

ژل هیالورونیک اسید جزء بهترین و ایمن ترین فیلرها است. به طور طبیعی در پوست ما هیالورونیک اسید یافت می شود که رطوبت، نرمی و سفتی را برای پوست تامین می کند. همچنین این ماده، یک عامل آبرسان عالی برای پوست است. به دلیل اینکه هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن وجود دارد از آن در تزریقات استفاده می شود و جزء بی خطرترین نوع فیلرها است.


عکس قبل و بعد از تزریق فیلر لب

تزریق ژل لب در غرب تهران در کلینیک زیبایی ✔️ - کلینیک42

تزریق ژل لب طبیعی و نچرال


توصیه های مهم قبل از تزریق ژل به لب

برای پیشگیری از خون مردگی بعد از تزریق فیلر لب، قبل از تزریق از کمپرس یخ استفاده کنید.

قبل از تزریق ژل به لب از مصرف داروهای ضد انعقاد خون، ویتامین E، امگا3، مسکن هایی مانند ناپروکسن، آسپرین و ژلوفن پرهیز کنید.

فرم لب بعد از تزریق ژل باید به اندازه ای باشد که با سایر اجزای صورت متناسب باشد.

تزریق دو طرف لب بدون در نظر گرفتن قسمت مرکزی لب صحیح نیست.

افراد مناسب برای تزریق ژل و چربی به لب‌ها

با گذشت زمان، وارد شدن آسیب به پوست به خاطر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عوامل ارثی، سیگار کشیدن و سایر موارد مانند آن کاهش حجم لب‌ها می‌شود. علاوه بر این شرایط ژنتیک می‌تواند با نازک بودن لب‌ها و عدم تقارن آنها ارتباط داشته باشد. به همین خاطر، افراد مناسب برای استفاده از روش‌های زیبایی تزریق ژل و چربی برای حجیم کردن لب‌ها به شرح زیر هستند:


افرادی که به دنبال بهبود ظاهر لب‌ها و برجسته کردن آن‌ها هستند.

افرادی که به دنبال از بین بردن چین و چروک‌ها و صاف کردن نواحی اطراف لب‌ها و دهان هستند.

افرادی که از سطح سلامت مناسب برخوردار هستند.

افرادی که انتظارات منطقی و مثبت نسبت به نتایج این درمان دارند.

طبق اصول زیبایی شناسی، لب فوقانی باید 20 درصد کوچک تر از لب تحتانی باشد.

تخصص و تبحر پزشک و انتخاب بهترین مارک ژل در تزریق فیلر بسیار مهم است.

روند رو به رشد گرانی زمین در همدان و کاهش همزمان خرید و فروش ه


اجازه دولت به وزارت جهاد کشاورزی برای فروش زمین در همدان

۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ اخبار سیاسی اخبار دولت اخبار مجلس و دولت ایران 

اجازه دولت به وزارت جهاد کشاورزی برای فروش زمین در همدان

وزارت جهاد کشاورزی مجاز شد نسبت به فروش شش دانگ یک قطعه زمین در استان همدان اقدام کند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، با تصمیم هیئت وزیران وزارت جهاد کشاورزی مجاز است برای حمایت از توسعه سرمایه‏‌گذاری در بخش کشاورزی و تشکیل صندوق‏‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی نسبت به فروش شش دانگ یک قطعه زمین در استان همدان اقدام کند.


متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:


وزارت جهاد کشاورزی مجاز است برای حمایت از توسعه سرمایه‏‌گذاری در بخش کشاورزی و تشکیل صندوق‏‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با مشارکت تولیدکنندگان به منظور تأمین سرمایه اولیه صندوق‏‌های یاد شده، نسبت به فروش شش دانگ یک قطعه زمین با پلاک ثبتی(85) فرعی از(45) اصلی، واقع در بخش(3) نهاوند، استان همدان، روستای علمدار به مساحت(148235) مترمربع با حفظ کاربری زراعی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومی کشور واریز نماید.


معادل صددرصد وجوه یادشده در اجرای ماده(12) قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی - مصوب 1379- و ماده(17) قانون افزایش بهره‏‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی - مصوب 1389- از محل اعتبار مصوب مربوط در اختیار وزارتخانه یاد شده قرار می‏‌گیرد تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط در استان‏ مذکور هزینه نماید.


بازار؛ گروه استان‌ها: این روزها شاید کمتر کسی پیدا شود که با توجه به قیمت خرید زمین در همدان در بیان نیازهای اصلی یک زندگی عادی برای هر خانواده نامی از مسکن نبرد چراکه داشتن سرپناه از اصلی ترین نیازها در تشکیل خانواده و حتی زندگی خانوارهای چندنفره است که نمی توان آن را نادیده گرفت.


روزگاری تامین مسکن برای زوج های جوان اقدامی اولویت دار بود تا آنجا که گاهی دیده می شد عروس و داماد با کم کردن خرج های مراسم عروسی؛ پول ها را برای خرید خانه ای هر چند نقلی پس انداز می کردند و از قضا در کمتر از یکسال نیز این خواسته جامه عمل به تن می کرد و صاحب خانه شدن انقدرها هم آرزویی دور از دسترس نبود.


رفته رفته قیمت هر متر زمین سر به فلک گذاشت و آپارتمانی که سال ۹۶ متری حداکثر دو میلیون تومان به فروش می رسید در کمتر از چهار سال به قیمت هر متر ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان رسید


اما از حدود سال ۹۶ به بعد به یکباره شاهد افزایش قیمت ها به ویژه در بخش مسکن و ساختمان بودیم به نحوی که رفته رفته قیمت هر متر زمین سر به فلک گذاشت و آپارتمانی که سال ۹۶ متری حداکثر دو میلیون تومان به فروش می رسید در کمتر از چهار سال به قیمت هر متر ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان رسید.


سریال گرانی زمین و ملک در همدان ادامه دارد/ شناسایی ۱۹۴۳ واحد مسکن مهر بدون متقاضی


این تازه قسمت خوب ماجرا است چراکه امروزه در برخی مناطق استان همدان و به ویژه شهر همدان شاهد قیمت های ماورایی به ازای آپارتمان های نه چندان خاص هستیم به نحوی که در منطقه ای که تا ۱۰ - ۱۵ سال پیش خبری از سکونت نبود و بیشتر محوطه های این منطقه را باغ های سرسبز در برمی گرفتند قیمت هر متر آپارتمان تا ۳۰-۳۵ میلیون تومان هم رسیده است.


به هر حال صحبت از معضل گرانی مسکن حرفی تازه نیست اما آنچه خبرنگار بازار را بر آن داشت تا به بررسی وضعیت این بخش بپردازد مطالبی است که همدان را در صدر اخبار کشور نشانده است.


متوسط تورم نقطه‌ای قیمت اجاره بها در زمستان ۱۳۹۹ در کشور ۲۸.۹ درصد بود و این در حالی بود که همدان با ۳۹.۴ درصد بالاتر از تهران در رتبه نخست بیشترین افزایش قیمت اجاره مسکن در کشور قرار داشت


مرکز آمار ایران بهار امسال آماری منتشر کرد که بر اساس آن متوسط تورم نقطه‌ای قیمت اجاره بها در زمستان ۱۳۹۹ در کشور ۲۸.۹ درصد بود و این در حالی بود که همدان با ۳۹.۴ درصد بالاتر از تهران در رتبه نخست بیشترین افزایش قیمت اجاره مسکن در کشور قرار داشت.


این آمار بیانگر آن است که نه تنها همدان در افزایش قیمت ملک پیشتاز است بلکه اجاره خانه ها نیز سرسام آور شده که این روند سوالی در ذهن ایجاد می کند مبنی بر اینکه چه قدم هایی باید برداشت و چه مسیرهایی را باید رفت تا بتوان وضعیت افسارگسیخته افزایش قیمت میکن در همدان را به سمتی هدایت کرد که حداقل انتهای آن ثبات قیمت در بازار مسکن باشد؟


کمی عقب تر می رویم و به روزهایی می رسیم که دولت اسبق برای خانه دار کردن مردم دست به دامان اجرای طرح مسکن مهر شد؛ طرحی که خانواده های بسیاری را دارای سرپناه کرد اما این طرح هنوز هم در همدان ناتمام مانده که خبرنگار بازار برای بررسی وضعیت اجرای این طرح پیگیر مسئولان شده است.


وی با اشاره به بازنگری طرح جامع شهر همدان، تصریح کرد: در حال حاضر چون زمینی در داخل طرح جامع شهر نیست شهرداری نمی‌تواند تفکیک کند بنابراین در بازنگری طرح جامع شهر همدان باید محدوده‌هایی که خارج از طرح بوده را جزء طرح جامع بیاورند تا شهرداری بتواند تفکیک کند.


پارسامهر با بیان اینکه با توجه به اینکه قسمت جنوبی شهر همدان زمین برای تفکیک وجود ندارد، تفکیک زمین معمولاً در نقاط پایین شهر انجام می‌شود، یادآور شد: حتی اگر در بالای شهر هم تفکیک زمین صورت نگیرد باز هم می‌تواند به بازار مسکن کمک کند.


رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان درباره نیاز شهر همدان به زمین های تفکیکی مطرح کرد: در حال حاضر اگر بخواهیم عرضه و تقاضای زمین متعادل شود باید حداقل ۱۰ درصد پلاک‌های ثبتی موجود در شهر همدان، زمین تفکیک شده و آماده ساخت داشته باشیم.


ساخت ۹۰۰۰ واحد مسکونی در سال ۹۹


وی ادامه داد: خوشبختانه پروانه های ساختمانی در سال ۹۸ و ۹۹ بسیار مطلوب بوده به‌طوریکه در سال ۹۸ در شهر همدان یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع پروانه ساختمانی توسط شهرداری صادر شده که منجر به ساخت ۸۱۲۲ واحد مسکونی شده است.


پارسامهر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع پروانه ساختمانی در همدان صادر شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۰۰۰ واحد مسکونی در شهر همدان ساخته شود که این وضعیت تولید مسکن بسیار عالی است.


رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با اشاره به اینکه در شهر همدان سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز است، تأکید کرد: تنها در سال گذشته ۸۱۲۲ واحد احداث شده و امسال چیزی حدود ۹۰۰۰ واحد نیز در حال ساخت است.


کاهش معاملات مسکن با وجود عرضه بالا


وی با بیان اینکه ساخت این میزان زیربنا در همدان باعث اشتغالزایی ۵۰ هزار نفر شده است، درباره وضعیت معاملات مسکن خاطرنشان کرد: متأسفانه معاملات مسکن در سه ماه اخیر کم شده و بازار مسکن دچار رکود شده این درحالیست که عرضه مسکن زیاد شده و روز به روز نیز بیشتر می‌شود.


رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با تأکید بر اینکه وضعیت ساخت و ساز مسکن در همدان عالی است، بیان کرد: در حال حاضر بازار مسکن رکود تورمی را تجربه می‌کند.


وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی به‌ویژه فولاد، افزود: با وجود اینکه قیمت دلار در یک ماه گذشته ثابت بوده اما متأسفانه قیمت اجناس بالا رفته چراکه دولت در یک ماه گذشته قیمت ارز نیمایی را که به واردکنندگان و صادرکنندگان می‌پرداخت را به قیمت بازار آزاد رسانده به‌طوریکه در ۱۰ روز گذشته قیمت دلار ۲۰ درصد افزایش داشته است.

منبع :  زمین در همدان

معرفی و راهنمای سامانه پادا دانش آموزی

معرفی سامانه پادا

سامانه پادا با محوریت مشاهده کارنامه دانش آموزان به صورت اینترنتی در تمامی پایه های تحصیلی راه اندازی شده است. البته قرار است به مرور با تکمیل اطلاعات، کلیه سوابق تحصیلی هر دانش آموز در این سامانه قابل دسترس باشد. ورود به این سامانه به نشانی الکترونیکی pada.medu.ir از طریق اطلاعات ثبت شده دانش آموزان در سایت سیدا امکان پذیر می باشد. رمز عبور و نام کاربری مورد نیاز برای ورود به سایت پادا باید از طریق سامانه سیدا صادر شود و از سوی مدیران مدارس در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.


همان طور که اشاره شد، خدمات این سامانه در ابتدا به مشاهده و دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان و همچنین دریافت کارنامه آن ها محدود می شد اما اخیرا امکانات جدیدتری به سامانه مذکور اضافه شده است. به طوری که دانش آموزان می بایست جهت دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی خود و همچنین ثبت نام مدارس شاهد به سامانه پادا مراجعه نمایند.


راهنمای ورود به سامانه پادا

اطلاعات تحصیلی دانش آموزان در سایت سیدا ثبت و ذخیره می شود و از طریق سایت پادا در اختیار آن ها قرار می گیرد. دانش آموزان باید پس دریافت نام کاربری و رمز عبور خود از مدیر مدرسه، وارد سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir شده و یکی از گزینه های “پیش ثبت نام”، “ثبت نام دانش آموزان جدید الورود”، “مشاهده کارنامه”، “دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی” را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است برای نام نویسی دانش آموزان ورودی جدید، نام کاربری و کلمه عبور به صورت اطلاعات شخصی آن ها تعریف شده است که در ادامه به طور دقیق بیان نموده ایم.


سامانه پادا pada.medu.ir

سامانه پادا از خلاصه عبارت « پرونده الکترونیکی دانش آموزان » به وجود آمده است. این سامانه به دانش آموزان این امکان را می دهد که بتوانند به صورت الکترونیکی پرونده تحصیلی خود را مشاهده کنند و اگر نیاز به پرینت کردن آن داشتند، آن را پرینت نمایند.

به غیر اینکه سایت پرونده الکترونیکی دانش آموزان pada.medu.ir پرونده الکترونیکی دانش آموزان را در اختیار آن ها می دهد، کارنامه های تحصیلی آن ها را نیز به آن ها ارائه می نماید.

بنابراین، علی رغم مشکلات سایت پادا یکی از سایت های کاربردی برای دانش آموزان است، مخصوصا دانش آموزانی که قصد جا به جا کردن مدرسه خود را دارند و نیاز دارند که به پرونده تحصیلی خود دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که تنها دانش آموزانی می توانند در این سامانه وارد شوند، که حتما مدیر مدرسه آن ها از طریق سامانه سیدا برای آن ها رمز عبور و نام کاربری ساخته باشد.

به طور خلاصه امکانات سامانه پادا برای شما دانش آموزان عزیز به شرح زیر می باشد:

دریافت پرونده الکترونیکی در سایت پادا

یکی از اولین امکاناتی که سامانه پادا به دانش آموزان ارائه می دهد، دریافت پرونده الکترونیکی می باشد. البته با توجه به نقص هایی که در سامانه سیدا و پادا وجود دارد، در حال حاضر استفاده از این روش برای دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان امکان پذیر نبوده و دانش آموزان به محض ورود به این سامانه کارنامه تحصیلی خود را مشاهده می کنند.

مراجعه به سامانه پادا مدیو​ از طریق اطلاعات ثبت شده دانش آموزان در سایت سیدا امکان پذیر می باشد، چرا که رمز عبور و نام کاربری خواسته شده برای ورود به این سامانه باید از طریق سایت سیدا برای دانش آموزان صادر شود.

در ادامه مقاله برای آشنایی با جزئیات کامل سامانه پادا قصد داریم به بررسی موضوعات زیر بپردازیم:

1) معرفی و نحوه ورود به سامانه پادا


2) نحوه ثبت نام مدارس در سامانه پادا


3) نحوه انتخاب رشته در سامانه پادا


4) نحوه دریافت رمز و نام کاربری پادا


5) و ...

سامانه پادا pada.medu.ir

سامانه دانش آموزی پادا سامانه ای است که دانش آموزان می توانند با مراجعه به آن بدون نیاز به حضور در مدرسه یا انجام خدمات حضوری، به ثبت نام در مدارس پرداخته و یا انتخاب رشته خود را انجام دهند. همچنین می توان کارنامه انلاین و غیر حضوری خود را از این سامانه دریافت نمود.

امروزه به علت پیشرفت تکنولوژی و همچنین وجود مشکلاتی از قبیل شیوع کرونا در کشور، آموزش دانش آموزان به صورت آنلاین از طریق برنامه شاد، صورت می گیرد. این امر باعث شده تا دانش آموزان از همان منزل امکان دریافت آموزش ها را داشته باشند.


 


سامانه دانش آموزی پادا نیز جهت خدمت رسانی و ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی به دانش آموزان ومعلمین مدارس به صورت آنلاین ایجاد شده است. یعنی تمامی فرآیندهای اداری مدارس مانند ثبت نام در مدرسه، انتخاب رشته مدارس، دریافت کارنامه و ... از طریق سایت پادا امکان پذیر است.


دریافت کارنامه از سامانه پادا pada.medu.ir

دانش آموزان می توانند از طریق مشاهده کارنامه خود از میزان پیشرفت در تحصیل یا با ضعف های خود آشنا شوند به همین دلیل دریافت کارنامه و نمراتی که در آن درج شده است اهمیت بسیار زیادی برای خانواده های دانش آموزان و خودشان دارد.


کارنامه تحصیلی دانش آموزان بعد از امتحانات هر دوره در سامانه پادا منتشر شده و در دسترس آنان قرار می گیرد. در ادامه این نوشته با راهنمای تصویری دریافت کارنامه در خدمت شما عزیزان هستیم.


 


معرفی سامانه پادا

سامانه پادا با محوریت مشاهده کارنامه دانش آموزان به صورت اینترنتی در تمامی پایه های تحصیلی راه اندازی شده است. البته قرار است به مرور با تکمیل اطلاعات، کلیه سوابق تحصیلی هر دانش آموز در این سامانه قابل دسترس باشد. لازم است بدانید که ورود به این سامانه به نشانی الکترونیکی pada.medu.ir از طریق اطلاعات ثبت شده دانش آموزان در سایت سیدا امکان پذیر است. رمز عبور و نام کاربری مورد نیاز برای ورود به سایت پادا باید از طریق سامانه سیدا صادر شود و از سوی مدیران مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.


راهنمای ورود به سامانه پادا

اطلاعات تحصیلی دانش آموزان در سایت سیدا ثبت و ذخیره می شود و از طریق سایت پادا در اختیار آن ها قرار می گیرد. دانش آموزان باید پس دریافت نام کاربری و رمز عبور خود از مدیر مدرسه، وارد سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir شده و پس از درج نام کاربری و رمز عبور خود در کادرهای مربوطه، کلید “ورود کاربران” را بفشارید. در این مرحله نیز می توانید با انتخاب گزینه “کارنامه”، به مشاهده کارنامه خود بپردازید. توجه داشته باشید در صورتی که مایل به پرینت کارنامه خود هستید، گزینه “پرینت” موجود در سمت چپ کارنامه خود را انتخاب کرده و نسخه چاپی کارنامه خود را دریافت نمایید.


لازم به ذکر است که کلیه دانش آموزان هر یک از مقاطع تحصیلی می توانند علاوه بر مراجعه به سایت پادا، با ورود به حساب کاربری خود در سامانه همگام نیز کارنامه خود را دریافت نمایند. جهت آشنایی با نحوه ورود به سامانه همگام و چگونگی دریافت کارنامه از آن می توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید.


رمز عبور دانش آموزان در سامانه pada.medu.ir

همکاران محترم جهت دادن رمز تخصیص داده شده به دانش آموزان در سامانه pada.medu.ir از منوی (مدیریت کاربران-انتصاب و دسترسی-کلمه عبور دانش آموزان) استفاده نمایید.


کلاس مربوطه را انتخاب کنید و اسامی دانش آموزان و رمز آنها قابل مشاهده خواهد بود در اینجا فایل خروجی اکسل قرار داده شده است که می توانید با آن فایل خروجی اکسل گرفته و در اختیار داشته باشید.


این رمزها اختصاصی می باشند و از قرار دادن آنها در معرض دید کلیه دانش آموزان اعم از کانال یا گروههای مدرسه خودداری نمایید.

رمز هر فرد را به خود او تحویل دهید.

دانش آموزان و اولیای محترم ، رمز سامانه پادا pada.medu.ir را از مدرسه خود تحویل خواهند گرفت.

دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی از pada.medu.ir

یکی دیگه از امکاناتی که سایت pada دانش آموزی در اختیار دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم قرار داده امکان دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی می باشد. در سال های گذشته دانش آموزا باید کارت ورود به جلسه امتحان نهایی خودشون رو به صورت حضوری از مدرسه محل تحصیلیشون دریافت میکردن . اما الان آموزش و پرورش امکان دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی ۱۴۰۰ رو به صورت اینترنتی از طریق سایت پادا دانش آموزی به آدرس pada.medu.ir ایجاد کرده.


یعنی دانش آموزان پایه دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۰، برای دریافت این کارت ورود به جلشون می تونن وارد سایت پادا به آدرس pada.medu.ir بشن و با انتخاب گزینه دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی و وارد کردن اطلاعات لازم کارت خودشون رو دریافت کنن.


 


نحوه دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۰ از سایت پادا:

 


ورود به سایت پادا به آدرس pada.medu.ir


انتخاب گزینه دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی


وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور سایت پادا دانش آموزی


دریافت کارت ورود به جلسه و پرینت این کارت


برای دریافت بیشتر در خصوص دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی هم می تونین مقاله زیر رو بخونین.