مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

شرایط عمومی دانشگاه افسری بانوان چگونه است ؟

کلیه بانوان محترمی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه افسری می باشند، ابتدا لازم است از شرایط ورود به این دانشگاه اطلاعات لازم را کسب نمایند.


آنچه در ابتدا لازم است به اطلاع کلیه داوطلبان عزیز برسانیم این است که در مرحله ابتدایی موفق به کسب رتبه مجاز در کارنامه کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه مربوطه شوید.


شرایط ورود و معاینات پزشکی استخدام نیروی انتظامی بانوان بدون کنکور را می توان به صورت شرایط عمومی و شرایط اختصاصی دانست. آن دسته از متقاضیانی که در زمان برگزاری کنکور در جلسه حضور داشته اند و موفق به کسب رتبه مجاز برای قبولی شده اند، لازم است در مراحل بعدی و در مصاحبه عملی که توانایی های جسمانی و همچنین مصاحبه هایی که به صورت مطرح کردن سوالات می باشد شرکت نمایند .


اما نکته مهمی که متقاضیان این دانشگاه لازم است از آن اطلاع یابند، در رابطه با رشته های مختلف این دانشگاه، نحوه مصاحبه و معاینه پزشکی این دانشگاه می باشد. بنابراین قبل از اینکه نسبت به ثبت نام در این دانشگاه اقدام نمایید، بهتر است به طور دقیق اطلاعات لازم را به دست آورید .


 


برای اطلاع از رتبه مورد نیاز برای دانشگاه افسری امین روی عبارت کلیک نمایید.


 


شرایط عمومی ورود به این دانشگاه

شرایط ورود به دانشگاه افسری بانوان که به صورت عمومی تعریف شده است، برای کلیه داوطلبان به صورت یکسان قرار داده شده است. تمامی متقاضیان این دانشگاه لازم است واجد شرایط ذکر شده در ادامه باشند.


برخورداری از سلامت روانی و جسمانی و همچنین رعایت موازین اسلامی

برخورداری از سلامت فیزیکی با توجه به رشته مورد انتخابی

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند، در صورت کسب رتبه مجاز و صدور کارنامه خواهند توانست در هر یک از رشته های این دانشگاه ثبت نام و انتخاب رشته نمایند.

دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی

پذیرش داوطلبان به صورت نیمه متمرکز و در صورت قبولی انجام مصاحبه نهایی

نداشتن هیچ گونه سوء سابقه برای شرکت کنندگان

نداشتن اعتیاد به هر یک از مواد مخدر

عدم حضور و تعهد به هیچ یک از احزاب و گروه های سیاسی و معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران

 زمان ثبت نام دانشگاه افسری بانوان 1401 - 1402

دانشگاه افسری بانوان یا دانشگاه کوثر برای تربیت و تعلیم نیروی انتظامی بنیان گذاری شده و دارای متقاضیان بسیاری است. متاسفانه خبر بد برای این متقاضیان این است که ثبت نام آزمون ورودی دانشگاه افسری هر ساله انجام نمی شود. همان طور که مطلع هستید، پیش از ثبت نام در دانشگاه افسری بانوان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ کوثر شرکت در آزمون ورودی آن الزامی است. سوال اصلی این است که ثبت نام در آزمون چه زمانی انجام می شود؟ 


 


 بر خلاف دیگر دانشگاه ها، پذیرش دانشجو در دانشگاه افسری سالانه انجام نمی شود و هر زمان که احساس نیاز به استخدام نیروی جدید برای تعلیم و آموزش ایجاد شود، ثبت نام آغاز خواهد شد، اما متاسفانه این دانشگاه به مدت چند سال پذیرش نداشته است. دانشجویان این دانشگاه پس از قبولی در آزمون و مصاحبه حضوری مجاز به انتخاب رشته خواهند بود. همچنین با ثبت نام در این دانشگاه آینده شغلی خود را نیز تضمین کرده‌ اند. 


 


از این رو این دانشگاه زمانی که نیاز به جذب پلیس برای نیروی انتظامی باشد، اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. از آنجا که زمان مشخصی برای برگزاری آزمون ورودی ثبت نام دانشگاه افسری کوثر وجود ندارد، چند ماه پیش از تاریخ برگزاری آزمون، اطلاع رسانی های مربوطه از طریق سایت police.ir صورت خواهد گرفت.


 


به این دلیل که ثبت نام در این دانشگاه متفاوت تر از دیگر دانشگاه ها است و از پیچیدگی های خاصی برخوردار است، در ادامه به شرایط و نحوه ثبت نام می پردازیم تا داوطلبان در زمان مقرر و بدون هیچ گونه مشکلی نسبت به شرکت در آزمون ورودی نیروی انتظامی اقدام نمایند.


 معرفی دانشگاه افسری بانوان

دانشگاه افسری بانوان در سال 1378 با هدف تربیت نیروی ماهر و کار آزموده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از میان علاقه مندان خانم ، تاسیس گردید. دانشگاه افسری بانوان در واقع یکی از دانشکده های زیر مجموعه دانشگاه علوم انتظامی امین ( دانشگاه اصلی که زیر نظر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.) می باشد و با عنوان مجتمع آموزش عالی کوثر در حال فعالیت است.


مرتبط : شرایط دانشگاه افسری بانوان بدون کنکور


تحصیل در دانشگاه افسری بانوان با مزیت های بسیاری از جمله استخدام شدن از بدو ورود به دانشگاه ، شروع به کار بلافاصله پس از فارغ التحصیلی ، استفاده رایگان از خدمات رفاهی ، درمانی ، خوابگاه ، تغذیه و پوشاک ، تحصیل شبانه روزی ، دریافت حقوق ماهانه و … همراه می باشد ؛ از این رو متقاضیان بسیاری هم به دلیل علاقه مندی به تحصیل در دانشگاه افسری بانوان و هم بهره مندی از مزایای ارائه شده در این دانشگاه ، تمایل دارند در مجتمع آموزش عالی کوثر تحصیل کنند.

نحوه ثبت نام دانشگاه افسری کوثر 1400 – 1401

در صورتی که دانشگاه افسری کوثر برای سال تحصیلی 1400 – 1401 تصمیم به پذیرش دانشجو در مقطع افسری را داشته باشد، داوطلبان می توانند در زمان مقرر برای تکمیل فرم ثبت نام خود به سایت نیروی انتظامی مراجعه نمایند و طبق راهنمای زیر، اقدامات لازم را به انجام برسانند تا رد صورت قبولی در آزمون کتبی به مصاحبه دانشگاه افسری علوم انتظامی کوثر دعوت شوند.


ابتدا به سامانه نیروی انتظامی به آدرس police.ir مراجعه نمایید و بر روی گزینه “سامانه ثبت نام داوطلبین استخدام” کلیک کنید. (البته می توانید با مراجعه به سایت gozinesh.police.ir و فشردن کلید “ثبت نام” نیز مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنید.)

پس از مطالعه شرایط و قوانین مندرج در صفحه پیش رو، گزینه “پذیرش شرایط و ثبت نام” را انتخاب کنید.

در این مرحله لازم است با درج اطلاعات خواسته شده به تکمیل فرم ثبت نام خود اقدام کرده و بر روی گزینه “ثبت نام و ورود به سامانه” کلیک نمایید.

در نهایت با وارد کردن اطلاعات شخصی خود، فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل نمایید.


انواع آرایش های عروس و سبک های مختلف آن

یکی از مهمترین و رویایی ترین روزهای خاطره انگیز هر بانویی، شب عروسی وی است. هر خانمی دوست دارد این شب به بهترین شکل خود برگزار شود. پس از انتخاب لباس عروسی که در مطالب قبلی مجله وقت مد شرح دادیم، تصمیم گیری در مورد سبک و مدل آرایش عروس نسبتا دشواری است. هر عروس خانمی قبل از رفتن به بهترین آرایشگاه عروس در تهران باید یک مدل مناسب میکاپ عروس با توجه به ظاهر و سلیقه شخصی خود انتخاب کند. 

آیا با شیکترین مدل آرایش عروس آشنا هستید؟ زیباترین انواع سبک و مدل میکاپ عروس را میشناسید؟ اگر شما عروس هستید و میخواهید همه چیز را درباره انواع سبک‌ها و مدلهای آرایش و میکاپ عروس بدانید در این بخش از مجله آرایش و زیبایی وقت مد همراه ما باشید.


انواع سبک های آرایش و میکاپ عروس

آرایش و میکاپ صورت عروس نیز؛ مانند لباس عروس، میتواند دارای سبک‌ها و استایل های مختلفی باشد. سبک آرایش به روشها و شیوه های استفاده از لوازم آرایشی در صورت گفته میشود. برای آشنایی بهتر، توصیه میکنیم سری مطالب تمام آنچه در مورد آرایش باید بدانید را در مجله وقت مد مشاهده بفرمایید.


مدل آرایش عروس اروپایی و ساده

انواع مدل آرایش عروس جدید

در زیر انواع سبکهای میکاپ را مشاهده میکنید:


سبک آرایش عروس اروپایی یا لایت یا طبییعی (Makeup Natural)

سبک آرایش کلاسیک عروس (Makeup Classic)

سبک آرایش و میکاپ عربی

سبک میکاپ شرقی

سبک آرایش کلاسیک (Makeup Classic) ترندترین انواع سبک و مدل میکاپ عروس

یکی از پرطرفدارین سبک از انواع مدل آرایش عروس؛ که هیچگاه از مد نمی افتد، میکاپ کلاسیک (Makeup Classic) است. در مورد استایل کلاسیک در مطالب قبلی به صورت کامل آموزش داده ایم. در سبک آرایش عروس کلاسیک، چشمان عروس خانم با سایه های قهوه ای و با رنگدانه هایی که قدرت بی‌نظیری دارند، مزین میشوند.

انواع سبک های آرایش و میکاپ عروس


سبک های آرایشی همان شیوه و روش های مختلف آرایش صورت می باشد که به نوع استفاده از رنگ ها و ‏ایجاد هارمونی درآرایش صورت تقسیم بندی می شود.  در میکاپ چند سبک معروف وجود دارد که هر کدام از ‏این روش ها نام خاصی را به خود اختصاص داده اند. انواع سبک های آرایشی به شرح ذیل می باشد:‏

سبک کلاسیک‎


سبک اروپایی یا آرایش لایت و ملایم‎


سبک شرقی‏‎


سبک عربی‎


سبک هالیوودی ‏


تفاوت سبک های آرایش


تفاوت سبک های میکاپ به استفاده از رنگ های آرایشی می باشد. بعنوان مثال آرایش لایت با سبک آرایش ‏عربی در غلظت رنگ های آرایشی می باشد. همانطور که می دانید در آرایش عربی میکاپ آرتیست برای آرایش ‏چشم و لب از رنگ های تیره و غلیظ و در آرایش لایت از رنگ های ملایم و طبیعی استفاده می کند.‏

‏ 


سبک کلاسیک آرایش عروس


درسبک کلاسیک، اگر میکاپ چشم عروس را غلیظ در نظر بگیرند  برای آرایش لب از رنگ ملایم استفاده می ‏کنند. و نیز برعکس اگر آرایش چشم ها را ملایم انجام دهند برای آرایش لب از رژلب های رنگ قرمز استفاده ‏می کنند. در سبک آرایش کلاسیک از رژگونه ملایم استفاده می شود در واقع بیشتر روی آرایش لب و چشم ها ‏تاکید می شود.‏


سبک اروپایی یا سبک آرایش لایت


در میکاپ و آرایش صورت عروس به سبک اروپایی از رنگ های لایت و ملایم استفاده می شود. در این سبک ‏آرایشی تغییرات صورت مشخص نبوده و تمرکز میکاپ آرتیست فقط برای محو کردن ایرادات پوست صورت ‏عروس خانم می باشد. در سبک آرایش لایت و اروپایی رنگ های سرد و گرم متناسب با هم استفاده می شود. ‏در سبک آرایش ملایم، میکاپ آرتیست  از آرایش سنگین خودداری کرده و برای اینکه آرایش طبیعی جلوه ‏دهد از سایه های ملایم و مات استفاده کرده و نیز خط چشم در این سبک آرایش نازک می باشد. سبک فشن ‏زیرمجموعه آرایش اروپایی می باشد که در این سبک از رنگ های شاد و زنده استفاده می شود.  ‏


سبک آرایش شرقی در میکاپ و آرایش عروس


میکاپ به سبک شرقی بیشتر از رنگ های شاد و زنده استفاده می شود. در این سبک آرایشی برای آرایش ‏چشم و لب ها از هر گونه رنگ شادی مانند بنفش، زرشکی، ، قرمز و … می توان استفاده کرد. از زیر مجموعه ‏آرایش سبک شرقی آرایش ژاپنی نیز  می باشد.‏


میکاپ صورت عروس به سبک عربی


در سبک عربی از رنگ های تیره و گرم استفاده می شود. در آرایش به سبک عربی تغییرات در صورت فرد ‏شدید بوده و نیز برای آرایش چشم و لب رنگ های با غلظت بالا و براق بسیار کاربرد دارد. در میکاپ به سبک ‏عربی از مواد آرایشی چرب استفاده می شود. در این سبک برجستگی گونه و لب ها از اهمیت زیادی برخوردار ‏بوده و برای کانتور کردن صورت از رنگ های تیره استفاده می شود.

برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان چگونه معدل خود را به حد نصاب برسانیم ؟

پاسخ به سوال ترمیم معدل چیست؟

یکی از نگرانی هایی که داوطلبان کنکور دارند به موضوع تاثیر معدل در کنکور سراسری مربوط می شود.


برخی از داوطلبانی که معدل آن ها بالا نیست ممکن است اینگونه تصور کنند که هیچ راه حلی برای جبران معدل گذشته خود ندارند. 


 همین مسئله موجب می گردد که این احساس موجب دلسردی آنان از شرکت در آزمون سراسری و ترمیم معدل دانشگاه فرهنگیان می شود.


خبر خوبی که می توانیم به این دسته ازداوطلبان بدهیم این است که می توانند از ترمیم معدل برای جبران نقایص خود استفاده کنند.


ترمیم معدل چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم ترمیم معدل در واقع فرصتی دوباره برای آن دسته از فارغ التحصیلان مایل به ثبت نام در کنکور سراسری است تا بتوانند از این طریق، نسبت به بالا بردن دوباره معدل خود تلاش کنند و از تاثیر مثبت کنکور برخوردار شوند.


خوشبختانه، در رابطه با استفاده از شرایط این ترمیم ، هیچگونه محدودیتی برای دانش آموزان قرار داده نشده است.


ترمیم معدل چیست؟ و آیا تمامی داوطلبان می توانند از این طرح استفاده کنند؟ خوشبختانه، برای تمامی دانش آموزان و فارغ التحصیلانی که مدرک خود را پس از سال 84 دریافت نموده اند، امکان  استفاده از ترمیم معدل وجود دارد.


قطعاً با مشاهده کارنامه رتبه های برتر کنکور متوجه معدل بالای آنان می شوید که با استفاده از پرداخت هزینه ترمیم معدل برای کنکور خواهید توانست از این طرح استفاده نمایید.


ترمیم معدل چیست؟ ترمیم معدل به زبان ساده فرصت جبران اشتباهات را برای فارغ التحصیلان فراهم می نماید.


ترمیم معدل دیپلم برای کنکور

یکی از سؤالاتی که داوطلبان از مشاورین ایران تحصیل در رابطه با ترمیم معدل دارند، به موضوع شرایط ترمیم دیپلم برای کنکور برمی گردد.


در این رابطه باید بگوییم خوشبختانه برای شما هیچ گونه محدودیتی برای مشخص نمودن نمرات پایین قرار داده نشده است.


کلیه داوطلبانی که معدل دیپلم آنان پایین تر از 20 است، می توانند نسبت به ترمیم معدل اقدام کنند.


برخی از دانش آموزان پس از دریافت پاسخ ترمیم معدل چیست؟ سؤال بعدی که ممکن است داشته باشند مربوط به محدودیت درس برای ترمیم معدل است که در این زمینه می توانیم به اطلاع این دسته از داوطلبان برسانیم که خوشبختانه هیچگونه محدودیتی برای درس های مورد نیاز ترمیم وجود ندارد.


بنابراین، در سامانه ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور می توانید معدل و نمرات جدید خود را وارد نمایید.


از جمله موضواعات دیگری که داوطلبان کنکور ممکن است در رابطه با آن سوال داشته باشند این است که آیا تنها فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی و یا نظام قدیم می توانند نسبت به ترمیم معدل اقدام نمایند؟ خیر.


در جواب باید عرض کنیم که خیر. حتی برای دانش آموزانی که در حال حاضر در پایه سوم تحصیلی مشغول به تحصیل هستند هم امکان ثبت نام پس از پرداخت هزینه ترمیم معدل برای کنکور وجود دارد .

یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی کنکور 1401 شرط معدل است و در سالیان گذشته نیز داوطلبان زیادی به آن معترض بوده اند و در سال 97 سرانجام با شکایت یک از داوطلبان معترض به دیوان عدالت اداری نسبت به این بند پذیرش دانشگاه فرهنگیان،دیوان عدالت اداری رای به حذف شرط حداقل معدل 15 برای پذیرش داوطلبان دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم داد ، اما آموزش و پرورش شرط معدل 14 را برای کنکور 98 تعیین کرد.

همه چیز درباره هاشور ابرو با فیبروز

شاید سوال بسیاری این باشد که اصلا فیبروز ابرو چیست و چه فرقی با میکروبلیدینگ ابرو دارد به شما پیشنهاد میکنم این مطلب را تا  انتها مطالعه کنید تا با هر آنچه که در مورد فیبروز باید بدانید آشنا شوید


نام این متد فیبروز برگرفته از شرکتی در صربستان می باشد که این روش زیبایی را بنیان گذاری کرده است در حال حاضر افراد بسیاری از کشور ما ، این  متد زیبایی ابرو را مورد استفاده قرار داده اند.


هاشور ابرو

در بهترین مرکز فیبروز ابرو  در تهران از جمله روش نیمه دائمی برای زیبایی ابرو و آرایش ان می باشد که از آن می توان به صورت دستی با استفاده از سوزن های یکبار مصرف استفاده نمایید و پس از اتمام این روش شاهد زیبایی ابروهای خود با فرم بسیار طبیعی و عالی خواهید بود.امروزه اغلب افراد با این روش زیبایی و آرایش ابرو آشنا هستند و در تمامی جوامع غربی و شرقی از این روش استفاده می کنند.یکی از انواع روش‌های جدید برای اصلاح فرم ابروها و برطرف کردن عیب‌های موجود در ابروها، فیبروز ابرو می‌باشد. اصطلاح فیبروز برگرفته از نام شرکتی در صربستان می‌باشد که فیبروز ابرو را برای زیبایی بیشتر ابروها بنیان گذاری کرده است. در کلمه فیبروز فی نشان دهنده نام شرکت است و بروز به معنی خط ابرو یا ابروها می‌باشد. در شرکت فیبروز شاگردان ایرانی زیادی مشغول هستند و در حال حاضر در ایران از فیبروز ابرو برای فرم و حالت دادن به ابروها استفاده می‌شود. فیبروز ابرو از انواع روش‌های نیمه دائمی برای آرایش ابرو‌ها می‌باشد که در فیبروز ابرو برای هاشور و سایه زدن ابرو از سوزن‌های یکبار مصرف و به صورت دستی استفاده خواهد شد و بعد از تمام شدن مراحل فیبروز شما ابروهایی با فرم زیبا و طبیعی بدست خواهید آورد. فیبروز ابرو چگونه انجام می‌شود؟

 به گزارش سایت پاسخ تو : فیبروز ابرو یکی از تکنیک‌های جدید و نیمه دائمی آرایش و زیبایی ابرو می‌باشد که به صورت دستی و با استفاده از سوزن‌های یکبار مصرف در بین ابرو هاشور و یا سایه ایجاد می‌کنند. هدف اصلی این متد ارائه راه حل و برطرف کردن نواقص ابرو با طرح و رنگی خاص می‌باشد. فیبروز ابرو، روشی دائمی نمی‌باشد و با گذشت مدتی معین از بین خواهد رفت بنابراین برای داشتن ابروهای طبیعی با زیبایی خاص می‌توانید به طور دائم از فیبروز ابرو استفاده کنید.


مراحل فیبروز ابرو

ابتدا در بخش تاج ابرو خطوط ابرو اجرا می‌شود، هر خط اجرا شده ۲ باز تمدید می‌شود، سپس نوبت وارد کردن شوک به رنگ می‌رسد، پس از ۳ الی ۴ دقیقه ابروها رنگ گرفته و نوبت به بی حس کردن می‌رسد، توجه داشته باشید ۱۰ روز قبل از اجرای فیبروز ابرو نباید ابروها را رنگ کرد، رنگ انتخاب شده نباید روشن باشد، در مرحله بعدی آرک ابرو و دم ابرو ترسیم خواهد شد، برای کم رنگ نبودن تاتو باید ضخامت استروک‌ها را دو برابر کرد، با توجه به نوع پوست افراد اجرای فیبروز ابرو در چند مرحله انجام خوااصلاً این فیبروز چیست و چرا معروف شده و کلاً فیبروز به چه معنی هست؟ فیبروز از دو کلمه فی و بروز تشکیل شده است. حالا داستان چیه؟ از قدیم الایام ریاضیدان ها و هنرمندان یک چیزی را کشف کردند یک عددی به اسم عدد فی که مقدارش ۱.۶۱۸ هست.


این عدد فی چیست و چه کاری انجام میدهد؟

عدد فی یک عددی هست به نام عدد طلایی یا عدد پایداری. هر چیزی که در طبیعت زیباست یا یک تایم زیادی پایدار مانده است مثل اهرام ثلاثه مصر یا تابلوی مونالیزا یا خیلی از چیزهای دیگر یکجوری عدد فی در این ها به کار رفته. حالا به چه صورت؟ مثلا نسبت دوتا طول این اجسام با همدیگر عدد فی می باشد. این عدد فی به یک صورتی هست که ما اصلاً ذاتاً این عدد را توی ذهنمون و برنامه‌ریزی مغزمان نهفته شده.


یعنی مثلاً بدون اینکه بدانیم هم چنین نسبتی در ذهن ما خود به خود وجود داشته و ما آن را متوجه می‌شویم و چیزهایی که این نسبت در آنها به کار رفته به صورت ناخودآگاه به نظر ما زیبا می آید.


معیار انتخاب دختران شایسته

شاید جالب باشد که بدانید یکی از معیارهای انتخاب دختران شایسته همین می باشد. یعنی در اجزای صورتشون عدد ۱.۶۱۸ به کار رفته است. خوب حالا مثلاً کسی که نسبت طول لب آن به‌طول بینی آن عدد فی باشد یعنی طول بینی آن شخص به صورت نرمال هست. یا نسبت فاصله بین چشم ها و فاصله بین ابروها عدد فی باشد. این یک صورت نرمال می باشد.

با مقررات دانشگاه آزاد بیشتر آشنا شوید

شرایط انتقالات برای تمامی افراد یکسان نیست و داوطلبان می بایست با مطالعه دقیق قوانین و ضوابط مربوط به خود، نسبت به ثبت درخواست انتقالی اقدامات لازم را به انجام برسانند که در ادامه این مقاله، شرایط افراد بر اساس موارد گوناگون به طور کامل ذکر شده است. 


 انتقال یا میهمانی بر اساس ازدواج و طلاق

امکان انتقال یا میهمانی دانشجویان خانم که پس از ثبت نام در دانشگاه ازدواج دائم کرده اند، در صورت ارائه مدارک مستند به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.


دانشجویان متاهل خانمی که پس از انتخاب رشته متارکه کرده اند، می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز به هر یک از واحدهای دانشگاهی مجوز انتقال یا میهمانی خود را اخذ کنند.


نکته دیگر این که امکان میهمانی دانشجویان خانم تا سال اول شیردهی نیز، امکان پذیر می باشد.


 انتقال یا میهمانی بر اساس خانواده شاهد و ایثارگران

 شرایط مهمان شدن در دانشگاه آزاد اسلامی را توضیح دهیم :انتقال آزادگان، اسرا، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها و نیز دانشجویان شاهد (پدر، مادر، همسر و فرزند شهید یا مفقودالاثر) با ارائه مدارک لازم به هر یک از دانشگاه ها در آغاز پذیرش امکان پذیر است. همچنین امکان انتقال یا میهمانی این افراد پس از ثبت نام در دانشگاه مبدا و ارائه مدارک لازم به هر یک از واحدهای دانشگاهی وجود دارد.


جانبازان 5 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها، خواهر و برادر شهید، رزمندگان دارای حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ 24 مهر ماه سال 67 و همسر و فرزندان آن ها می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز به هر یک از واحدهای دانشگاهی، امکان میهمانی را برای خود فراهم سازند.


ناگفته نماند که مجوز انتقال و میهمانی افراد با شرایط مذکور، پس از تایید بنیاد شهید و کمیسیون ایثارگران سازمان مرکزی دانشگاه صادر می شود.


انتقال یا میهمانی افراد باردار، بیمار و معلول

دانشجویانی که جزو معلولان جسمی و حرکتی شدید، روشندل و ناشنوای شدید باشند، در صورتی که معلولیت آن ها از سوی سازمان بهزیستی، کمیسیون پزشکی و کمیسیون نقل و انتقال دانشگاه تایید شود، می توانند پس از ثبت نام در واحد دانشگاهی مبدا و از ابتدای پذیرش، به تحصیل در دانشگاه مقصد بپردازند و مشمول مجوز میهمانی دائم شوند.


همچنین دانشجویانی که به تشخیص پزشک معتمد دارای بیماری صعب العلاج مانند ام اس، سرطان و… باشند، پس از تایید کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی می توانند میهمانی دائم خود را برای هر یک از واحدهای دانشگاهی اخذ نمایند.


امکان میهمانی دانشجویان خانمی که باردار هستند به هر یک از واحدهای دانشگاهی، پس از تایید کمیسیون پزشکی و همچنین کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی فراهم می گردد.دانشگاه آزاد همچون سایر دانشگاه ها ، شرایط مهمان شدن را برای دانشجویان خود فراهم ساخته است و متقاضیان در صورتی که واجد شرایط لازم باشند ، می‌ توانند در سایر واحد های دانشگاه آزاد مهمان شوند.


ثبت نام مهمانی و انتقالی دانشگاه آزاد از طریق سایت منادا انجام می گیرد و دو بار در سال نیز به دانشجویان امکان ثبت نام داده می شود که فرصت اول برای ترم مهر و فرصت دوم برای ترم بهمن است.


اگر دانشجوی دانشگاه آزاد هستید و‌ درخواست میهمانی دارید ، باید پیگیر اطلاعیه های سایت منادا باشید و با شروع شدن ثبت نام ، مدارک خود را ارائه دهید. البته باید از شرایط لازم نیز برخوردار باشید که این شرایط به شرح زیر می باشند :


شرایط عمومی مهمان شدن در دانشگاه آزاد

دانشجویانی که متقاضی مهمان شدن در دانشگاه آزاد هستند ، حداقل باید یک ترم در دانشگاه پذیرفته شده تحصیل کنند.

نقل و انتقالات دانشگاه آزاد فقط برای دانشجویان رشته های با آزمون امکان پذیر است و دانشجویان رشته های بدون کنکور فقط می توانند درخواست مهمانی داشته باشند.

دانشجویان واحد ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد فقط می توانند به واحد های ظرفیت خودگردان انتقالی بگیرند.

یکی از مهم ترین شرایط مهمان شدن در دانشگاه آزاد ، ارائه رشته و گرایش تحصیلی دانشجو در دانشگاه مقصد است و اگر دانشگاه مورد تقاضا رشته ‌و گرایش تحصیلی دانشجو را نداشته باشد ، با درخواست او مبنی بر مهمانی موافقت نخواهد شد.شرایط عمومی گرفتن مهمانی دانشگاه آزاد

اعضاء و کارکنان هیأت علمی هر کدام از مراکز دانشگاهی امکان گرفتن میهمانی به محل خدمت خود را ندارند.

هیچ کدام از دانشجویان پژوهش محور امکان گرفتن میهمانی را ندارند.

میهمانی دانشجویان از واحدهای برون مرزی به دیگر مراکز دانشگاهی ایران امکان پذیر نیست و ممنوع اعلام شده است.

گرفتن میهمانی از مراکز بین الملل فقط به واحدهای دانشگاهی بین الملل امکان پذیر است.

با توجه به غیرحضوری بودن ادامه تحصیل در واحدهای الکترونیکی دانشگاه آزاد امکان گرفتن مهمانی برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها وجود ندارد.

شرایط میهمانی دانشگاه آزاد به جز دوره با آزمون شامل حال دانشجویان دوره های بدون آزمون آزاد نیز می شود.

با توجه به قوانین مهمانی دانشگاه آزاد هیچ کدام از دانشجویان نمی توانند در آخرین نیمسال تحصیل خود اقدام به گرفتن مهمانی کنند.