مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

با مقررات دانشگاه آزاد بیشتر آشنا شوید

شرایط انتقالات برای تمامی افراد یکسان نیست و داوطلبان می بایست با مطالعه دقیق قوانین و ضوابط مربوط به خود، نسبت به ثبت درخواست انتقالی اقدامات لازم را به انجام برسانند که در ادامه این مقاله، شرایط افراد بر اساس موارد گوناگون به طور کامل ذکر شده است. 


 انتقال یا میهمانی بر اساس ازدواج و طلاق

امکان انتقال یا میهمانی دانشجویان خانم که پس از ثبت نام در دانشگاه ازدواج دائم کرده اند، در صورت ارائه مدارک مستند به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.


دانشجویان متاهل خانمی که پس از انتخاب رشته متارکه کرده اند، می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز به هر یک از واحدهای دانشگاهی مجوز انتقال یا میهمانی خود را اخذ کنند.


نکته دیگر این که امکان میهمانی دانشجویان خانم تا سال اول شیردهی نیز، امکان پذیر می باشد.


 انتقال یا میهمانی بر اساس خانواده شاهد و ایثارگران

 شرایط مهمان شدن در دانشگاه آزاد اسلامی را توضیح دهیم :انتقال آزادگان، اسرا، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها و نیز دانشجویان شاهد (پدر، مادر، همسر و فرزند شهید یا مفقودالاثر) با ارائه مدارک لازم به هر یک از دانشگاه ها در آغاز پذیرش امکان پذیر است. همچنین امکان انتقال یا میهمانی این افراد پس از ثبت نام در دانشگاه مبدا و ارائه مدارک لازم به هر یک از واحدهای دانشگاهی وجود دارد.


جانبازان 5 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها، خواهر و برادر شهید، رزمندگان دارای حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ 24 مهر ماه سال 67 و همسر و فرزندان آن ها می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز به هر یک از واحدهای دانشگاهی، امکان میهمانی را برای خود فراهم سازند.


ناگفته نماند که مجوز انتقال و میهمانی افراد با شرایط مذکور، پس از تایید بنیاد شهید و کمیسیون ایثارگران سازمان مرکزی دانشگاه صادر می شود.


انتقال یا میهمانی افراد باردار، بیمار و معلول

دانشجویانی که جزو معلولان جسمی و حرکتی شدید، روشندل و ناشنوای شدید باشند، در صورتی که معلولیت آن ها از سوی سازمان بهزیستی، کمیسیون پزشکی و کمیسیون نقل و انتقال دانشگاه تایید شود، می توانند پس از ثبت نام در واحد دانشگاهی مبدا و از ابتدای پذیرش، به تحصیل در دانشگاه مقصد بپردازند و مشمول مجوز میهمانی دائم شوند.


همچنین دانشجویانی که به تشخیص پزشک معتمد دارای بیماری صعب العلاج مانند ام اس، سرطان و… باشند، پس از تایید کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی می توانند میهمانی دائم خود را برای هر یک از واحدهای دانشگاهی اخذ نمایند.


امکان میهمانی دانشجویان خانمی که باردار هستند به هر یک از واحدهای دانشگاهی، پس از تایید کمیسیون پزشکی و همچنین کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی فراهم می گردد.دانشگاه آزاد همچون سایر دانشگاه ها ، شرایط مهمان شدن را برای دانشجویان خود فراهم ساخته است و متقاضیان در صورتی که واجد شرایط لازم باشند ، می‌ توانند در سایر واحد های دانشگاه آزاد مهمان شوند.


ثبت نام مهمانی و انتقالی دانشگاه آزاد از طریق سایت منادا انجام می گیرد و دو بار در سال نیز به دانشجویان امکان ثبت نام داده می شود که فرصت اول برای ترم مهر و فرصت دوم برای ترم بهمن است.


اگر دانشجوی دانشگاه آزاد هستید و‌ درخواست میهمانی دارید ، باید پیگیر اطلاعیه های سایت منادا باشید و با شروع شدن ثبت نام ، مدارک خود را ارائه دهید. البته باید از شرایط لازم نیز برخوردار باشید که این شرایط به شرح زیر می باشند :


شرایط عمومی مهمان شدن در دانشگاه آزاد

دانشجویانی که متقاضی مهمان شدن در دانشگاه آزاد هستند ، حداقل باید یک ترم در دانشگاه پذیرفته شده تحصیل کنند.

نقل و انتقالات دانشگاه آزاد فقط برای دانشجویان رشته های با آزمون امکان پذیر است و دانشجویان رشته های بدون کنکور فقط می توانند درخواست مهمانی داشته باشند.

دانشجویان واحد ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد فقط می توانند به واحد های ظرفیت خودگردان انتقالی بگیرند.

یکی از مهم ترین شرایط مهمان شدن در دانشگاه آزاد ، ارائه رشته و گرایش تحصیلی دانشجو در دانشگاه مقصد است و اگر دانشگاه مورد تقاضا رشته ‌و گرایش تحصیلی دانشجو را نداشته باشد ، با درخواست او مبنی بر مهمانی موافقت نخواهد شد.شرایط عمومی گرفتن مهمانی دانشگاه آزاد

اعضاء و کارکنان هیأت علمی هر کدام از مراکز دانشگاهی امکان گرفتن میهمانی به محل خدمت خود را ندارند.

هیچ کدام از دانشجویان پژوهش محور امکان گرفتن میهمانی را ندارند.

میهمانی دانشجویان از واحدهای برون مرزی به دیگر مراکز دانشگاهی ایران امکان پذیر نیست و ممنوع اعلام شده است.

گرفتن میهمانی از مراکز بین الملل فقط به واحدهای دانشگاهی بین الملل امکان پذیر است.

با توجه به غیرحضوری بودن ادامه تحصیل در واحدهای الکترونیکی دانشگاه آزاد امکان گرفتن مهمانی برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها وجود ندارد.

شرایط میهمانی دانشگاه آزاد به جز دوره با آزمون شامل حال دانشجویان دوره های بدون آزمون آزاد نیز می شود.

با توجه به قوانین مهمانی دانشگاه آزاد هیچ کدام از دانشجویان نمی توانند در آخرین نیمسال تحصیل خود اقدام به گرفتن مهمانی کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد