مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مزوتراپی مو چگونه از ریزش مو جلوگیری میکند؟

حال که مهم‌ترین دلایل ریزش مو را بیان کردیم، به موضوع اصلی، یعنی مزوتراپی مو می‌پردازیم. تاریخچه این روش به پزشکان فرانسوی برمی‌گردد. آمبروز پاره، پزشک دربار فرانسه در قرن 12 میلادی، در متون خود به روشی اشاره می‌کند که در آن با سوزن زدن به محل طاسی و مالیدن عصاره‌های گیاهی به آن، ریزش مو ناشی از تغذیه نادرست را درمان‌پذیر می‌کند. به طور مشخص‌تر، مزوتراپی به پزشک فرانسوی دیگری به نام میشل پیستور برمی‌گردد. پیستور در سال 1952 درحالی که روی معالجه بیمار مبتلا به آسم کار می‌کرد به نتایجی غیر منتظره دست یافت. بیمار ناشنوا توانسته ‌بود بعد از مدت‌ها بشنود. پزشک که از طریق تزریق پروکائین به این نتیجه رسیده بود، تحقیقات خودش را ادامه داد و در سال 1976 نام روش درمانی خود را مزوتراپی گذاشت. این روش توجه پزشکان زیادی را به خود جلب کرد و گسترش یافت. و  در اهواز هم به مدد مزوتراپی مو  میتوانند جلوی ریزش مو را بگیرند.


کلمه مزوتراپی از دو بخش مزو (MESO) به معنی میانی و تراپی به معنی درمان تشکیل شده‌است. مزو به سلول‌های بنیادی دوران جنینی اشاره دارد. تمام بافت‌ها از لایه‌های درم، مزودرم و اکتودرمی دوران جنینی حاصل می‌شوند. پوست از لایه‌ی مزودرمی به وجود آمده‌است.

پوست از سه لایه‌ی اپی‌درم (سطح بیرونی پوست)، درم (لایه‌ی میانی پوست) و هیپودرم (زیر پوست) تشکیل شده‌است. هدف درمان، لایه‌ی میانی پوست است. فولیکول و پیاز مو، رشته‌های الاستین و رشته‌های کلاژن در این لایه قرار دارند.

انواع مواد مورد استفاده در مزوتراپی
مواد مورد استفاده در مزوی مو
به مواد مورد استفاده در مزوتراپی کوکتل یا کاکتیل (cocktail) می‌گویند و ترکیبی از داروهای مغذی و ضد ریزش مو، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. ترکیب این مواد متناسب با نیاز متقاضی است. کوکتل به طور دقیق‌تر شامل:

مواد دارویی
داروهای موجود در کوکتل‌ها شامل:
داروهای هورمونی: این داروها اثر هورمون‌های جنسی را با مهار گیرنده‌های آنها کاهش می‌دهند؛ مثل سیپروترون استات و فیناستراید.
داروهای اتساع دهنده‌ی عروق: این داروها باعث بهبود خونرسانی ناحیه درمانی می‌شوند؛ مانند بوفلومدیل، پنتوک‌سیفیلین و میانوکسیدیل.
داروهای مغذی: موی ما در ساختار خود دارای سیلیکون است و این ماده در این داروها وجود دارد.
داروهای بی‌حسی موضعی: این داروها شامل پروکائین و لیدوکائین می‌شوند و خاصیت بی‌حسی و ضد التهابی دارند.
کلسی‌تونین: این هورمون ترشحی بدن در بهبود خونرسانی و غذارسانی به بافت پوست و فولیکول‌ها نقش دارد.مزوتراپی مو چیست؟ درمان کم پشتی مو با مزوتراپی و عوارض آن
مزوتراپی یک شیوه‌ی نوین درمانی است که بدون نیاز به جراحی و با کمترین تهاجم انجام می‌شود. مزوتراپی مو یکی از انواع مزوتراپی است که باعث تحریک رشد موها می‌شود و ریزش آن را متوقف می‌کند. در این مطلب قصد داریم شیوه‌ی انجام این روش را توضیح دهیم و مزایای آن را بررسی کنیم.

مزوتراپی چیست؟
مزوتراپی Meso Therpy از دو بخش Mezo به معنای میانی و Therapy به معنای درمان تشکیل شده است و همانطور که از اسم آن بر می‌آید به معنای درمان بخش میانی پوست است. مزوتراپی با دستگاه و بر پایه‌ی تزریق انجام می‌شود.

در واقع مزوتراپی مو جهت تقویت رشد موها بر پایه‌ی تزریق فاکتورهای رشد و ویتامین‌ها، آنزم، دارو، عصاره‌ی گیاهی و هورمون انجام می‌شود که نوع مواد تزریقی به بیمار بستگی به وضعیت ریزش مو و نظر دکتر مزوتراپی دارد.مزوتراپی چیست؟ کاربردهای مزوتراپی چیست؟
به درمان های تزریقی با کمترین میزان تهاجم، مزوتراپی می گویند. مزوتراپی از دو قسمت “مزو” و “تراپی” تشکیل شده است. مزو به معنای لایه میانی پوست است، چرا که تمام تزریق ها در این لایه انجام می شود. تراپی به معنای درمان است. مزوتراپی به معنای درمان لایه میانی پوست می باشد. این روش درمانی کاربردهای فراوانی در علم پزشکی دارد و با توجه به کاربرد آن، نوع موادی که به لایه میانی پوست تزریق می شود، متفاوت است. در گذشته مزوتراپی، برای کاهش درد در افراد استفاده می شد؛ اما امروزه این روش بیشتر در درمان های زیبایی کاربرد دارد. کاربردهای مزوتراپی به شرح ذیل است:

درمان سلولیت در ناحیه ران و باسن که موجب سفت شدن و لیفت می شود.
درمان ریزش مو و افزایش رشد موها
آبرسانی به پوست و جوانسازی آن
برطرف کردن لک های صورت، شفاف و روشن تر شدن پوست های تیره
از بین بردن چربی های اضافه بدن، کاهش وزن و لاغری.
برطرف کردن جای زخم و اسکار (جای جوش)
درمان چربی پلک
اصلاح انحناهای سطحی بدن (به اصطلاح کانتور کردن)
مزوتراپی مو چیست؟
مزوتراپی مو راهی درمانی است که با تزریق در بخش میانی پوست سر انجام می شود. در مزوتراپی مو همه ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و غیره با سوزن های بسیار نازک به سر تزریق می‌شوند. در داروهای مزوتراپی مو که باعث افزایش گردش خون نیز می‌شوند، ویتامین های تغذیه کننده ریشه مو و آنتی اکسیدان ها، مستقیماً با سوزن های 2 یا 4 میلی متری به ریشه مو تزریق خواهند شد. این روش، یک روش اضافی برای درمان و کنترل ریزش مو است. این تزریق در دوز کم انجام می‌شود تا نتیجه مورد انتظار، به خوبی انجام شود.

تزریقات، زمینه تحریک بافت و متابولیسم سلولی را آماده می‌کند. بعد از گذراندن دوره درمان، قطعا موهای سالم تر و زیباتری را خواهید داشت. بعد از 6-10 جلسه، ریزش موی بیمار کاملاً متوقف خواهد شد. از آنجایی که مواد مزوتراپی در دوزهای کوچک به ریشه مو تزریق می‌شوند، هیچ خطری بیمار را تهدید نمی‌کند و نتیجه عمل به سرعت قابل مشاهده است. مزوتراپی یکی از شناخته شده ترین و کاربردی ترین روش های بالینی است و اگر با ترموتراپی مو و ماساژ مخصوص سر همراه شود، نتیجه بسیار بهتر نمایان می‌شود. هدف اصلی از مزوتراپی مو، رساندن مواد مغذی به سلول های پوستی و فولیکول های مو است تا آنها مجددا احیا شوند، تقویت شوند و موهای آسیب دیده رشد خود را آغاز کنند. موادی که از این طریق به پوست سر تزریق می شوند عبارتند از:

دوتاستراید
بیوتین
ماینوکسیدل
فیناستراید
سیلیسیم آلی
پی آر پی (PRP)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد