مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی تهران چه تاریخی است ؟

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی برای آن دسته از دانش آموزانی که قصد تحصیل در این مدارس را دارند، الزامی است. مدارس نمونه دولتی از جمله مدارس با کیفیت آموزشی بالا در سطح کشور می باشند که از سال های گذشته تا کنون اقدام به جذب دانش آموزان با استعداد می کنند. این مدارس هم در دوره متوسطه اول و هم در دوره متوسطه دوم فعالیت داشته و دانش آموزان خود را از طریق آزمون ورودی جذب می کنند. البته ثبت نام نمونه دولتی در حال حاضر با تغییراتی نسبت به سال های قبل همراه بوده است. اول این که دیگر مانند گذشته آزمون ورودی این مدارس به صورت مشترک با مدارس تیزهوشان برگزار نمی شود. تفاوت مهم بعدی هم در نحوه جذب دانش آموز مدارس نمونه دولتی در دوره های متوسطه اول می باشد. با توجه به این که تعداد زیادی از دانش آموزان تمایل به ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ دارند، در این مطلب نحوه نام نویسی برای هر دوره را بیان می کنیم.


 


نکته مهم برای متقاضیان ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲، اطلاع از زمان تعیین شده برای نام نویسی می باشد. چرا که جهت این امر یک بازه زمانی مشخص تعیین شده و داوطلبان باید در این بازه زمانی اقدامات لازم را انجام دهند. از طرف دیگر، باید با شرایط و ضوابط در نظر گرفته شده برای ثبت نام در این مدارس هم آشنایی داشته باشید. در ادامه زمان بندی و شرایط تعیین شده برای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 را به صورت کامل برای شما توضیح می دهیم. در نتیجه قبل از اقدام به ثبت نام، آگاهی لازم را از این موارد به دست آورده و جهت نام نویسی با مشکلی رو به رو نخواهید بود. البته توجه داشته باشید که نام نویسی این آزمون به صورت اینترنتی انجام گرفته و نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه و یا نهاد دیگری وجود ندارد. در همین راستا، نحوه ورود به سایت نمونه دولتی و انجام ثبت نام از این طریق را هم بیان خواهیم کرد.زمان ثبت نام در آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402

همان طور که پیش تر گفته شد، فرآیند ثبت نام نمونه دولتی ششم به صورت اینترنتی و برگزاری آزمون ورودی در این پایه حذف شده است و لذا دانش آموزان و خانواده آن ها جهت اطلاع از زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی و انجام نام نویسی خود می بایست به صورت حضوری به محل مدرسه مورد نظر مراجعه نمایند.  pasokhbama.comمیگوید:در حالی که دانش آموزان پایه نهم می بایست پیگیر اطلاعیه های مربوطه از طریق سایت ثبت نام باشند و در زمان مقرر اقدامات لازم در راستای این امر را به انجام برسانند.


با توجه به دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 داوطلبان می توانستند از تاریخ 30 فروردین ماه الی 10 اردیبهشت ماه 1401 نسبت به نام نویسی خود در آزمون ورودی این مدارس اقدام کنند که این مهلت برای برخی از استان ها تمدید شد.


همچنین تاریخ مهلت تمدید شده، برای استان های مختلف به شرح جدول زیر می باشد.


تمدید مهلت ثبت نام آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم استان های مختلف 1401 – 1402

نام استان بازه زمانی

آذربایجان شرقی تا 16 اردیبهشت ماه 1401

آذربایجان غربی تا 18 اردیبهشت ماه 1401

اردبیل تا 14 اردیبهشت ماه 1401

البرز از 17 الی 21 اردیبهشت ماه 1401

ایلام هنوز اعلام نشده است.

اصفهان 25 الی 27 اردیبهشت ماه 1401

بوشهر هنوز اعلام نشده است.

تهران تا 24 خرداد ماه 1401

تهران (شهرستان ها) تا 14 اردیبهشت ماه 1401

چهار محال و بختیاری تا 14 اردیبهشت ماه 1401

خراسان جنوبی تا 16 اردیبهشت ماه 1401

خراسان رضوی هنوز اعلام نشده است.

خراسان شمالی تا 14 اردیبهشت ماه 1401

خوزستان هنوز اعلام نشده است.مقطع ششم به هفتم

همانطورکه پیش تر نیز اشاره کوتاهی کردیم، آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی مقطع ششم به هفتم حذف گردیده است و در سال‌های اخیر برای ورود به این مدارس در پایه هفتم، آزمونی برگزار نمی‌شود.


پذیرش در مقطع ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد، به طوری که دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس نمونه دولتی پایه هفتم دارند، بایستی به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای ثبت نام در این مدارس انجام دهند، بنابراین می‌توان گفت برای ورود به مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم هیچ ثبت نام اینترنتی صورت نمی‌گیرد و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نمونه دولتی برای این مقطع وجود ندارد.


آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | مقطع نهم به دهم

ورود به مدارس نمونه دولتی پایه دهم متفاوت از پایه ششم می‌باشد. مدارس هیچگونه مسئولیتی در قبال ثبت نام دانش آموزان در آزمون نمونه دولتی ندارند و تمامی مراحل ثبت نام آزمون نمونه دولتی  این مقطع به صورت اینترنتی انجام می‌گردد.


دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس نمونه دولتی مقطع دهم را دارند، بایستی طبق روال هرسال در آزمون ورودی این مدارس ثبت نام و شرکت کنند. چنانچه حدنصاب نمره قبولی را بدست آوردند، جهت ادامه تحصیل وارد این مدارس می‌شوند.


نکته ای که متقاضیان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی مقطع دهم باید مدنظر داشته باشند این است که ثبت نام این آزمون برای استان‌های مختلف در سایت‌های جداگانه صورت می‌پذیرد. داوطلبان ساکن هر استانی که هستند، بایستی به سایت ثبت نام نمونه دولتی 1402 – 1403 آن استان مراجعه کنند و اقدامات لازم را جهت تکمیل فرم ثبت نام انجام دهند. 

دلایل محبوبیت تزریق ژل گونه چیست؟

دلایل محبوبیت تزریق ژل گونه

علاوه بر از بین بردن اثرات پیری و پر کردن سطوح چربی از دست رفته، تزریق گونه تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری هم دارد. این اقدام منجر به رفع افتادگی و تغییر فرم چهره خواهد شد و به همین دلیل افراد در تمامی رده‌های سنی، تزریق ژل گونه را برای تغییر فرم چهره انتخاب می‌کنند. با این کار حجم گونه‌ها افزایش پیدا کرده و جذابیت ظاهری فرد بیشتر خواهد شد. تزریق ژل از جمله اقدامات زیبایی غیرتهاجمی است و به همین دلیل آسیب و عوارض چندانی به همراه نخواهد داشت. کم عارضه بودن، ماندگاری نسبتا طولانی و هزینه پایین در کنار نتیجه‌دهی بالا، از جمله دلایل محبوبیت این روش هستند.


https://pasokheto.ir/karaj/%D8%AA%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%82-%DA%98%D9%84-%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AC/


فیلر گونه چیست؟

احتمالا شما هم تا به حال یا فیلر تزریق کرده‌اید و یا افرادی را در اطرافتان دیده‎اید که این کار را انجام داده‌اند. فیلر یا ماده پر کننده، به زیر پوست تزریق می‌شود و در منطقه مورد نظر، حجم کافی ایجاد خواهد کرد. فیلرها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که هم با ساختار بدن هماهنگ باشند و هم زود جذب نشده و ماندگاری کافی داشته باشند.پاسخ این سوال که تزریق ژل به گونه چه عوارضی دارد؟ بسیار مهم است زیرا در صورت ندانستن این عوارض ممکن است فرد پس از انجام تزریق پشیمان شود و یا با بروز عوارض تزریق فیلر گونه فکر کند که عمل خوبی نداشته است. البته پزشکان متخصص در مراکز تخصصی جراحی پلاستیک پیش از انجام تزریق این موارد را با بیمار مطرح خواهند کرد. یکی از عوارض تزریق فیلر گونه ورم کردن و باد کردن محل تزریق است. البته این ورم شدید نیست و در کمتر از سه روز از بین می‌رود.


از دیگر عوارض تزریق فیلر گونه می‌توان به کبودی در ناحیه تزریق اشاره کرد که کاملا طبیعی و رایج است و آن هم پس از گذشت دو الی سه روز از بین می‌رود. اگر هم بعد از چند ساعت هنوز در پوست خود احساس بی‌حسی می‌کردید جای نگرانی وجود ندارد. علت این موضوع این است که برخی از برندهای تولید ژل گونه، ژل‌های خود را حاوی مواد بی‌حس کننده تولید می‌کنند تا میزان درد را به حداقل برسانند. پس با کمی صبر و قرار دادن کمپرس آب یخ بر روی ناحیه به زودی حس پوست شما بعد از چند ساعت برمی‌گردد.


می‌توان ادعا کرد که تزریق ژل گونه عوارض بلند مدتی ندارد و حتی قرمزی پوست بعد از انجام تزریق هم بعد از گذشت چند ساعت از بین می‌رود. بنابراین در صورت استفاده از یک برند خوب برای فیلر و تزریق در کلینیک تخصصی و زیر نظر یک پزشک متخصص جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.


به طور مثال، فیلرهایی از جنس هیالورونیک اسید، از جمله بهترین فیلرهای موجود در بازار هستند. علاوه بر مواد تشکیل دهنده و ساختار فیلرها، ماندگاری و غلظت آنها هم از ویژگی‌های بسیار مهم آنهاست. فیلرها به دو دسته کلی موقت و دائمی دسته بندی می‌شوند و بنا بر نیاز هر فرد، یکی از انواع فیلر برای او انتخاب می‌شود. این ماندگاری هم به ساختار فیلر مربوط است و هم به غلظت آن. میزان غلظت فیلر هم به عوامل مختلفی بستگی دارد و تزریق فیلر با غلظت‌های گوناگون، نتایج متفاوتی در پی خواهد داشت. برای گرفتن بهترین نتیجه از تزریق فیلر گونه، باید برخی ازاقدامات را قبل و بعد از تزریق رعایت کنید که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد.چه افرادی کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستند؟

این مسأله که در چه سنی تولید کلاژن و الاستین کاهش پیدا می‌کند در دست بررسی و تحقیق می‌باشد؛ ولی محققین عقیده دارند که این روند در حدود 25 سالگی آغاز می‌شود. از این سن به بعد، کاهش تولید کلاژن و الاستین قابل مشاهده است. در اواخر دهه دوم زندگی، تولید این پروتئین‌ها متوقف می‌شود. به همین دلیل، تزریق ژل توسط بسیاری از افراد در اواخر دهه دوم زندگی به بعد مورد استفاده قرار می‌گیرد.


دیگر افرادی که کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستند عبارتند از: افراد غیر سیگاری، کسانی که در وضعیت مناسب جسمانی قرار دارند و افرادی که از پوست خود به دقت مراقبت می‌کنند.


آمادگی‌های لازم قبل از تزریق ژل

توصیه می‌شود برای حداقل 3 روز پیش از تزریق ژل از مصرف الکل خودداری شود pasokheto.ir میگوید:. الکل می‌تواند سبب رقیق شدن خون و افزایش احتمال بروز کبودی شود.

پیش از درمان بایستی از مصرف برخی از مکمل‌ها و داروها خودداری شود. جهت کاهش احتمال بروز کبودی توصیه می‌شود که حداقل یک هفته پیش از درمان از مصرف هر گونه داروی رقیق‌کننده خون خودداری شود.

متقاضی باید از مصرف هر گونه داروی ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپیرین، ادویل، اَلِو، نوپرین، بافرین، ایبوپروفن و موارد مشابه خودداری کند. استفاده از تایلنول باعث بروز عوارض نمی‌شود.

مصرف هر گونه مکمل گیاهی مانند جینسینگ، علف چای (گل راعی)، قرص سیر یا روغن ماهی بایستی متوقف شود. مصرف مولتی ویتامین باعث بروز عوارض نمی‌شود.

در صورت وجود سابقه هر گونه آلرژی و داروهای مصرفی بایستی با پزشک مشورت شود.

از مصرف مواد غذایی حاوی نمک قبل و بعد از درمان بایستی خودداری شود، چرا که سدیم بیش از حد باعث احتباس آب در بدن و تشدید ورم می‌شود.

از به‌کارگیری روش‌های رفع موهای زائد (مانند استفاده از موچین یا اپیلاسیون) برای حداقل دو روز پیش از تزریق ژل باید خودداری شود. در صورت تمایل به استفاده از پیلینگ شیمیایی یا لیزردرمانی بایستی به پزشک اطلاع داده شود، چرا که این روش‌ها می‌توانند سبب تحریک در ناحیه درمان شوند.

در صورت وجود سابقه تب‌خال باید به پزشک اطلاع داده شود. امکان دارد تزریق ژل سبب بروز ناگهانی این عارضه شود.

در صورت استفاده از روش‌های درمان مربوط به سرکوب سیستم ایمنی متقاضی باید به پزشک اطلاع دهد.

در صورتی که متقاضی باردار باشد و یا در دوره شیردهی قرار داشته باشد، بایستی به متخصص اطلاع داده شود چرا که ایمنی تزریق ژل بر روی این افراد ارزیابی نشده و در این موارد تزریق نباید انجام شود.

زمان ثبت درخواست انتقالی و مهمانی در سامانه منادا

سامانه منادا به منظور ثبت و بررسی الکترونیکی درخواست انتقالی و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد استفاده می شود. این سامانه در طول سال دائما در دسترس می باشد اما ثبت و بررسی درخواست میهمانی و انتقالی در این سامانه صرفا در دو بار در سال امکان پذیر است.


سامانه monada.iau.ir جهت ثبت درخواست انتقالی و مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد برای نیمسال اول (مهر) و برای ثبت درخواست های نیمسال دوم (بهمن) فعال می شود. به منظور سهولت در روند ثبت درخواست میهمانی و انتقالی دانشجویان دانشگاه آزاد، در ادامه این مقاله به بیان جزئیاتی مانند نحوه ثبت درخواست و لینک ورود به سامانه منادا دانشگاه آزاد پرداخته ایم. با ما همراه باشید! نحوه ورود به سایت منادا را اینجا ببینید.



زمان ثبت درخواست انتقالی و مهمانی در سامانه منادا

ثبت درخواست نقل و انتقالی و مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد، به صورت اینترنتی از طریق سامانه منادا به نشانی monada.iau.ac.ir انجام می شود. بعد از اتمام مهلت ثبت درخواست، دانشگاه های مبدا و مقصد با بررسی درخواست داوطلبان، نتیجه درخواست ایشان را از طریق سامانه monada.iau.ir اعلام می کنند.


 


 pasokhbama.com میگوید: آن دسته از دانشجویان دانشگاه ازاد که به دلایلی مانند مسافت زیاد، مشکلات جسمی و روحی و ... متقاضی  انتقالی ارشد دانشگاه آزاد و یا انتقالی و مهمانی سایر مقاطع به واحد دیگری از دانشگاه های آزاد هستند، می توانند با توجه به نیمسال مورد نظر خود در بازه زمانی اعلام شده از سوی دانشگاه آزاد و با ورود به این سامانه، مراحل ثبت درخواست میهمانی و یا انتقالی خود را تکمیل کنند.


 


برای اطلاع از زمان دقیق ثبت درخواست انتقالی و مهمانی در سامانه منادا دانشگاه ازاد، پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به نقل و انتقالات دانشگاه آزاد مطلع گردید.سایت منادا دانشگاه آزاد monada.iau.ir

درمان هایفوی صورت چیست؟

هایفو HIFU مخفف High Intensity Focused Ultrasound “ماوراءصوت متمرکز با شدت بالا” است، این درمان می تواند عمق های مختلفی از بافت بدن را در جهت سفت کردن پوست، لیفت کردن پوست و شکل دادن به بدن مورد هدف قرار دهد. هایفو HIFU کاملا به صورت غیر تهاجمی با هدف قرار دادن لایه های عمیق در پوست اعمال اثر می کند – این باعث افزایش تولید کلاژن جدید و بازسازی کلاژن در محل اصلی خود می شود. بعضی اوقات این روش با عنوان “لیفت زمان ناهار” نامیده می شود زیرا درمانی سریع، بسیار قابل تحمل و بدون دوره نقاهت است.


درمان هایفوی صورت چیست؟


درمان هایفو HIFU برای صورت به عنوان یک روش لیفت غیر تهاجمی صورت عمل می کند. این روش پوست را محکم می کند، چروک ها را از بین می برد، منافذ را کوچک می کند، صورت را به حالت ۷شکل درآورده و زاویه دار می کند.انجام هایفو تراپی در کرج به طور کلی قوام، منافذ، درخشندگی و حالت کشسانی پوست را بهبود می بخشد.


دستگاه هایفو لایه بالایی پوست (Upper dermis) با عمق ۱٫۵ میلیمتر، لایه پایینی  (Lower dermis) در عمق ۳ میلیمتری و مهمترین لایه یعنی اسمس  SMAS  را در عمق ۴٫۵ میلیمتری مورد هدف قرار می دهد.  اسمس  SMAS  لایه ای ست که بین عضله و چربی قرار می گیرد، محلی واقعی که یک جراح پلاستیک یا زیبایی آنجا را به توسط چاقویش کشیده و سفت می کند.هایفو این لایه را بدون برش های جراحی هدف قرار می دهد و به بیمار بدون هیج دوره نقاهتی لیفت صورت را می بخشد. این بدان معنی است که شما می توانید بدون هیچ گونه خطری در ارتباط با عمل جراحی نتایج عالی را برای خود داشته باشید. این درمان سریع انجام می شود و نتایج به سرعت دیده می شود! به همین دلیل است که درمان هایفو HIFU به عنوان ” لیفت زمان ناهار ” شناخته می شود.


با استفاده از دستگاه هایفو HIFU به لطف کارتریج های مخصوص و باریک، ما حتی می توانیم در اطراف چشم  که ناحیه ظریفی ست به درمان بپردازیم.


درمان هایفو HIFU برای کاهش وزن / سایز بدن چیست؟


 pasokheto.ir میگوید: کارتریج های ۹ و ۱۳ میلیمتری برای بدن استفاده می شود، در اینجا انرژی هایفو HIFU برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول های چربی مورد استفاده قرار می گیرد. هایفو HIFU برای شکل دادن به بدن بعد از حاملگی، تجمع چربی در شکم، ناحیه بالها، ران ها و زیر باسن در جهت ایجاد یک لیفت غیر جراحی ایده آل است. هایفو HIFU در عین حالی که پوست را سفت می کند، درمانی بسیار موثر برای کاهش سایز و کاهش چربی های بدن است.هایفو مخفف عبارت «High-Intensity Focused Ultrasound -سونوگرافی متمرکز با شدت بالا» است. این درمان می تواند اعماق مختلف بافت بدن را برای سفت کردن پوست، لیفت پوست و کانتورینگ بدن هدف قرار دهد. دستگاه‌های هایفو کاملا غیر تهاجمی هستند و با هدف قرار دادن لایه‌های عمیق پوست کار می‌کنند. این دستگاه تولید کلاژن جدید و بازسازی کلاژن را درست در منبع آن یعنی پوست ، افزایش می‌دهد. گاهی اوقات به آن “لیفت صورت در زمان ناهار” نیز می گویند زیرا درمان سریع، بسیار قابل تحمل و هیچ زمان از کار افتادگی ندارد.


همچنین هایفوتراپی یک فناوری آرایشی پیشرفته که به طور قابل توجهی چندین ناحیه از صورت را سفت و لیفت می کند.همچنین علائم پیری را کاهش می دهد و رنگ پوست را در یک جلسه بهبود می بخشد.

لیفت صورت با هایفوتراپی یک روش درمانی طولانی مدت، غیر جراحی و غیر تهاجمی است که از انرژی اولتراسوند برای سفت کردن و لیفت کردن پوست استفاده می کند.


هایفوتراپی – سونوگرافی متمرکز با شدت بالا

۱-سونوگرافی ایمن سالهاست که وجود داشته است ۲-غیر تهاجمی ۳-بدون توقف بدن را وادار می کند تا کلاژن خود را بسازد

۴-چربی های اضافی بدن را آب می کند ۵-نتایج طبیعی ۶-پیکرتراشی و مجسمه سازی بدن را انجام می‌دهد.


ما آخرین پیشرفت را در فناوری سونوگرافی متمرکز یا همان هایفوتراپی (HIFU) با تکنیک های به روز داریم. هایفوتراپی یکی از درمان های سریع است و نتایج آن حداقل 6 ماه الی 1 سال ادامه دارد! به همین دلیل است که درمان هایفوتراپی به عنوان “لیفت صورت در زمان ناهار” شناخته می شود. سیستم های هایفوتراپی برای نواحی مختلف صورت ، گردن و حتی پیکرتراشی نیز قابل استفاده است.الف ـ جوانسازی (Rajeunissement) پوست:

اگر تشعشعات ناشی‌ از اولتراسون بتوانند در عمق ۳ میلی‌متری پوست، یعنی در لایه‌ درم رتیکولر، حرارتی معادل ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را ایجاد نمایند، این درجه از حرارت باعث بازیابی حیات یا نئوسنتز در تبدیل کلاژن‌ها و الاستین‌های کهنه و بی‌کیفیت و فاقد اثرات جوانسازی، به عناصری فعال در جوان‌ نمودن پوست می‌گردد.


روند این بازیابی حیات کلاژن‌ها و الاستین‌ها (Collagen Remodelling)، باعث کم عمق‌ شدن چین‌ و‌ چروک‌ های صورت و ایجاد طراوت و جوانی در پوست می‌گردد. روند جوانسازی و بهبودی در کلاژن سازی تا ۳ ماه بعد از پروسه هایفو ادامه میابد.


ب‌ـ لیفتینگ صورت، گردن و غبغب:

معمولاً لایه‌ عضلانی SMAS، همانگونه که اشاره گشت به‌ مثابه‌ی فونداسیون و پایه‌ ای که تمامی لایه‌های پوست روی آن قرار‌گرفته، در عمق ۴/۵‌میلی‌متری پوست استقرار یافته است.


امواج اولتراسونی که برای هدف قرار‌دادن SMAS تولید و به داخل پوست هدایت می‌شوند، در‌این عمق و در داخل لایه‌ SMAS، نقاط دایره‌ای متحدالمرکزی را به‌وجود می‌آورند که در مرکز این دایره حرارتی معادل‌۷۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را ایجاد می‌نمایند.


در‌این درجه حرارت، فعل و انفعالات پیچیده‌ای در ارگان‌های SMAS، از‌جمله فیبریل‌های عضلانی اتفاق می‌افتد که درنهایت باعث ایجاد انقباض، سفتی و افزایش حجم عضلات صورت، گردن و دکولته‌ می‌گردد که حاصل آن بر‌طرف‌ شدن افتادگی، شلی و لاغری عضلات و جوانسازی چهره می‌باشد. پایداری این لیفتینگ بدون جراحی و غیرتهاجمی، نسبتاً طولانی بوده و قوام آن تا دو‌سال می‌باشد.

مهم‌ترین ویژگی هایفوتراپی چیست؟

انتور خطوط لبخند و بهبود خطوط چانه و رفع غبغب از دیگر مواردی است که با هایفوتراپی قابل درمان است. در این روش از امواج فراصوت بسیار متمرکز برای نفوذ به لایه‌های زیرین پوست استفاده می‌شود که درنتیجه آن پوست به تولید کلاژن و الاستین تحریک خواهد شد.


بنابراین اگر پوست صورتتان حالت اولیه خود را در اطراف چشم، فک و پیشانی از دست بدهد، HIFU می‌تواند درترمیم آن‌ها به شما کمک کند. بلافاصله بعد از درمان می‌توانید سفتی پوست را مشاهده کنید و با تشکیل کلاژن بیشتر و انقباض بافت همبند این اثرات در هفته‌های بعد قابل‌مشاهده‌تر است.


هایفو تراپی در اصفهان ، امواج اولتراسوند را به طور متمرکز به لایه‌ای از پوست که در زیر لایه سطحی قرار گرفته است وارد می‌کند و باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود و همین فرایند منجر به سفت شدن پوست می‌شود. 


برای توضیح مکانیسم اثر هایفوتراپی لازم است توضیح مختصری درباره لایه‌های پوست بدهیم. میان لایه زیرین پوست (هیپودرم) و ماهیچه راست شکمی، لایه‌ای به نام SMAS وجود دارد که از جنس بافت نرم است و پوست و عضله را به هم متصل می‌کند.هایفو (HIFU) چیست؟

روش هایفوتراپی جدیدترین تکنولوژی جوانسازی لیفت صورت و گردن (بدون جراحی) در بهترین مرکز هایفو  است. که فقط در یک جلسه (یک ساعته) راحت و (بدون درد و عارضه) انجام می‌شود. و بلافاصله بعد از هایفوتراپی شخص می‌تواند به سر کار روزانه خود برگردد.

هایفوتراپی روشی بدون خطر (کاملاً ایمن) و مورد تایید FDA آمریکا است. که اثرات آن در همان جلسه (بلافاصله قابل دیدن) است. و نتایج آن بدون بازگشت (و ماندگار) است.

نحوه انجام هایفوتراپی چگونه است؟

هایفو گونه و صورت به راحتی در یک جلسه کوتاه (۱ ساعته) مانند دستگاه سونوگرافی روی پوست کشیده می‌شود و بلافاصله بعد از آن شخص به سر کارهای روزانه خود می‌رود. (بدون آسیب به سطح پوست)


نحوه انجام هایفو

راحت و سرپایی

فقط در یک جلسه

بدون درد

بدون نیاز به حتی کرم بیحسی

فرد روی صندلی می‌نشیند.

 پزشک با دستگاهی مثل سونوگرافی (معمولی) روی صورت فرد حرکت می‌دهد.مکانیزم درمانی هایفو

مکانیزم درمان :

در توضیح اثر گرمایی می توان موارد زیر را ذکر کرد :

انرژی که یک موج اولترا سوند با خود حمل می کند ،باعبور از بافت تضعیف می شود ،این تضعیف در اثر جذب آکوستیکی (صوتی) وپدیده پخش (‏Scattering‏) است.جذب آکوستیکی باعث افزایش دما در بافت  می شود .گرچه در عمل جذب۸۰-۶۰درصد کل تضعیف را تشکیل میدهد. و بقیه مربوط به پدیده ی پخش است .

کاویتاسیون که یکی از اثرات غیر گرمایی اولترا سوند است تا حدودی پیچیده و غیر قابل پیش بینی است اما نتیجه ی آن  مانند اثر گرمایی  نکروز سلولی است.اولتراسوند موجب لرزش بافت شده و در ساختار سلول تراکم وانبساط ایجاد می کند .در طول مدت انبساط در مایعات سلولی ، گاز می تواند به صورت حباب هایی از محلول خارج شود.این حباب ها پس از تشکیل یا به سرعت از بین می روند ،یا بزرگ تر شده و باعث ایجاد فشارهای مکانیکی و تولید دمای ۲۰۰۰تا ۵۰۰۰ درجه کلوین در محیط های میکروسکوپی می شوند.کاویتاسیون به عواملی مانند طول پالس ،فرکانس وشدت وابسته است.

در دمای بالاتر از ۵۶درجه سانتیگراد(تنها به مدت ۱ثانیه)در سلول ها سمیت گرمایی اتفاق افتاده وباعث ایجاد نکروز انعقادی ومرگ سلولی بازگشت ناپذیر در بافت مورد نظر میشود.با کاهش زمان تابش ،جریان خون توانایی کاهش دمای حجم کانونی گرم شده را ندارد .در شیوه هایپرترمی با ‏HIFU‏  ،در طول درمان،دما در حجم کانونی در تابشهای کمتر از ۳ثانیه به۶۰تا۸۰درجه سانتیگراد می رسدکه باعث مرگ سلولی موثر وچشمگیری در آن ناحیه می شود.حجم بخش کانونی به صورت بیضوی با قطر ‏mm‏ ۲-۱و طول ‏cm‏۲-۱در راستای محور تابش است.


معرفی هایفو تراپی

High-intensity focused ultrasound (HIFU) technology

تکنولوؤی هایفو روشی است که از امواج ماورای صوت استفاده می کند


در روش هایفو با تمرکز برای لایه های داخلی و ایجاد گرمای شدید باعث تخریب هوشیارانه منطقه ای می شود .


پس در روش هایفو با ایجاد امواج آلتراسوند بر روی یک نقطه مشخص و بسیار کوچک گرمای شدیدی ایجاد می شود .


اگر شما برای مدت طولانی کاغذی را در معرض نور شدید خورشید قرار دهید شاید اتفاقی نیفتد اما اگر با یک ذره بین این نور را در نقطه ای کوچک متمرکز کنیم فورا کاغذ آتش می گیرد . روش هایفو نیز همین کار را انجام می دهد . یعنی در نقطه تمر کز حرارت بالا می رود اما در نقاط کناری هیچ گرمایی ایجاد نمی شود و آسیبی  نمی بینند .پس تنها نقاطی که می خواهیم تخریب می شوند و به نقاط دیگ بافت آسیبی وارد نمی شود .


که در روش جوان سازی پوست بدن بافت آسیب دیده را ترمیم می کند و پوست جدید و جوان جای پوست فرسوده و پیر قبلی جایگزین می گردد.


HIFU-High-intensity focused ultrasound

جوان سازی و رفع پیری پوست با هایفو تراپی

جوان بودن ونداشتن چین وچروک ازپایه های زیبایی محسوب می شود .استحکام پوست وقوام آن به داربست زیرین آن که شامل الیاف کلاژن و الاستین است ونیز صفحات غشائی زیر پوست می باشد بستگی دارد . این الیاف دراثر عوامل محیطی مانند نور آفتاب ، استرس ها ، آلودگی هوا ، دخانیات ، تغذیه ناسالم و… دچادر خوردشدگی وپارگی می شوند و بدین ترتیب نمود بیرونی آن افتادگی پوست وشلی وچروک آن می باشد.

روش های درمانی متعددی تاکنون جهت رفع چین وچروک وشل شدگی پوست مورد استفاده پزشکان قرارگرفته است که از موثرترین آنها شاید جراحی لیفتینگ صورت را بتوان نام برد .این روش یک جراحی نسبتا دشوار وبزرگ محسوب می شود ومعمولا بدلیل دشواری آن عوارض ودوره نقاهت طولانی و جای بخیه وسیعی که می گذارد کمتر مورد توجه قرار گرفته است ودر حال حاضر فقط برای افتادگی های شدید مورد استفاده قرار می گیرد .


نتایج هایفو با درمان های تکمیلی با آر اف فرکشنال قابل مقایسه با لیفت جراحی بوده و چه بسا به نظر بسیاری از بیمارانبهتر از جراحی پاسخ به درمان دیده میشود .