مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

معرفی بوتاکس و نواحی مناسب برای تزریق آن در افراد

BOTOX چیست؟

آیا می دانید وقتی لبخند می زنید، اخم می کنید، فکر می کنید، می خورید یا می خوابید، حرکت صورت همراه با انقباض و استراحت عضلات ریز در صورت شما می باشد؟ از زمان تولد، اعصاب صورت باعث حرکت این عضلات در اطراف چشم، لب و گوشه های دهان می باشند. با گذشت زمان، این حرکات عضلانی ناچیز می توانند خطوط ریز مانند پنجه کلاغی، خطوط عروسکی و چین و چروک های پویا را در صورت شما به وجود آورند. هنگامی که این خطوط ظاهر می شوند، فقط عمیق تر و بیشتر می شوند.


BOTOX یا بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum است. در مقادیر غلظتی بالا، این سم می تواند نوعی فلج عضلانی موسوم به بوتولیسم ایجاد کند که در غلظت بالا معمولاً می تواند با مسمومیت غذایی همراه باشد. تزریق بوتاکس در اصفهان می تواند با تاثیر گذاری بر روی عضلات نواحی مختلف صورت به کاهش انقباض در این نقاط کمک کند و در نتیجه باعث از بین رفتن مشکلاتی نظیر چین و چروک در نواحی دور چشم، پیشانی و بخش های پایینی چهره و به طور کلی جوانسازی صورت شود.


یکی از جدی ترین عوارض بوتولیسم فلج عضله است که دانشمندان راهی برای استفاده از آن به نفع انسان کشف کرده اند. برای از بین بردن چین و چروک های صورت، بوتاکس در مقادیر کوچک، رقیق شده (ضعیف شده) مستقیماً به عضلات خاص تزریق می شود و باعث ریلکسیشن و کنترل انقباض عضلات می شود که به اصطلاح تزریق بوتاکس نام گرفته است. FDA چنین استفاده هایی را در اواخر دهه ۱۹۸۰ تصویب کرد.


نمونه کار تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از مواقع نیازی به بی حسی نمی باشد اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بی حسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده در صورت، توسط پزشک متخصص تزریق می شود. نواحی تزریق ابتدا باید کاملا از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. پزشک متخصص پوست نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس به دقت اقدام به جوانسازی صورت در همان نواحی می نماید.


نقاط تزریق بوتاکس صورت

بوتاکس سیگنال عصب به عضلات مورد نظر را مسدود می کند. عضله تزریق شده دیگر نمی تواند از طریق پالس ایجاد شده از عصب به عضله منقبض شود و این باعث می شود چین و چروک ها ریلکس شده و منقبض نشوند و جوانسازی صورت انجام شود. سم بوتولینوم با فلج عضلات زیر پوستی برای صاف کردن چین و چروک ‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان ‌تر در افراد به کار می ‌رود؛


مانند چین و چروک ‌های ناشی از اخم کردن که در بین ابروها یا روی پیشانی ایجاد می‌ شوند و چروک ‌های اطراف چشم و دهان که در موقع خندیدن ظاهر می ‌شوند. تزریق بوتاکس در برخی موارد برای کاهش میزان تعریق در کف دست ‌ها یا زیر بغل نیز استفاده می ‌شود. بوتاکس در درمان برخی از بیماری ها مانند لوچی، بلفارواسپاسم  میگرن مزمن نیز کاربرد دارد. نواحی تزریق بوتاکس شامل موارد زیر است:


خطوط پیشانی

خط اخم بین دو ابرو

حطوط ایجاد شده روی گردن

خطوط ریز در اطراف بینی – چانه

چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم

خطوطی که در اثر کشیدن سیگار در اطراف لب ها ایجاد می شوند

در بعضی مواقع برای افرادی که در هنگام خندیدن، لثه بیش از حد مشخص می شود، تزریق بوتاکس برای ریلکس کردن و پوشش دهی لب ها بر روی لثه استفاده می شود.

بوتاکس چیست FDA  ؟ هر آنچه که باید در مورد بوتاکس منافع ، عوارض ، مراقبت ها و هزینه آن بدانید.

بوتاکس یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم است . وقتی حرف از سم زده می شود ممکن است یک مقداری ترسناک به نظر برسد . اما اصلا جای نگرانی نیست ! .. اگر در دز های کنترل شده استفاده شود کاملا بی خطر است . تزریق بوتاکس در زیر پوست، سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد و ظاهری جوان تر را برای مدتی ایجاد خواهد کرد.


ممکن است به خاطر وجود پیشانی سفت و محکم در برخی افراد، خیلی از ستارگان، بوتاکس را تا حدودی، یک کار بد بدانند، اما برای کسانی که در دنیای واقعی سعی در درمان آن داشته اند، بعید است که متوجه شوید آنها اصلاً هیچ کاری انجام داده اند یا نه. من همیشه این را گفته ام – اگر آنها چیزی غیر از” بوتاکس “نامگذاری می کردند، پذیرش بهتری بدست می آورد و در همان اوایل پیچیدگی بدی بوجود می آورد. دکتر استافورد برومند از ۷۴۰ جراحی پلاستیک در خیابان پارک در نیویورک می گوید. “همه صحبت ها در مورد اعتدال است و باید بیشتر به عنوان یک نوع عمل درست و حرفه ای دیده شود، به جای اینکه به عنوان یک روش برای نگاه متفاوت مورد استفاده واقع شود. شما ماشین خود را رها نکنید و (آزادانه در زمین رها نکنید) و آن را هر ۱۰ سال روبراه کنید- شما تعمیر و نگهداری منظم ماشین را انجام دهید تا آن را همچنان آماده رانندگی همانند یک ماشین نو نگه دارید.


اثرات مورد نظر بیشتر از یک بحث زیبایی شناسی صرف است، مخصوصاً برای افرادی که بیش از حد عرق می کنند و از بوتاکس برای غیر فعال کردن غده های عرق استفاده می کنند. به نظر می رسد که مردم همیشه در مورد بوتاکس صحبت می کنند و این که آیا شما به این موضوع فکر می کنید یا نه، یا اینکه فقط در مورد آن صحبت می کنید، دلالت های ضمنی منفی آن را ترسیم می کنید. مطمئناً، این موضوع برای همه مردم نیست، و اگر شما نیاز به آن را احساس نکنید، بعداً شما به طور واضح می توانید احساس راحتی کنید، اما برای روشن شدن هر گونه تصورات غلط، از دکتر استافورد برومند خواسته شد تا یک دوره کوتاه مطالعه را در مورد درمان انجام دهد، و چگونگی اینکه آیا این روش برای شما مناسب است را تشریح کند. برای دریافت تمام اطلاعاتی که در مورد بوتاکس نیاز دارید، به ادامه مطلب بروید خواه به آن توجه داشته باشید(بدون قضاوت!) و خواه کمترین کنجکاوی را نسبت به درمان داشته باشید.

عوارض تزریق بوتاکس


بیمارانی که بیماری های عصبی و عضلانی دارندو در فاز حاد هستند و یا زنان باردار و شیرده نبایستی از آمپول بوتاکس استفاده کنند عوارض بوتاکس به طور معمول، جز ضعف عضلات ناحیه اطراف محل تزریق، جدی نمی باشد. البته در صورتی که تزریق توسط پزشک با تجربه انجام شود، هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت،  مضاف بر این که دیده شده تزریق بوتاکس باعث فروکش کردن سردردهای میگرنی در بسیاری از افراد می شود، اما گاهی ممکن است سردرد به صورت موقت برای مدت چند روز اتفاق افتد و یا علایمی دال بر حساسیت  ایجاد شود که آن هم موقتی و گذراست.

بوتاکس چگونه ساخته می شود؟

همان طور که گفته شد، این ماده نوعی سم است و تعجبی ندارد که بدانید بوتاکس را یک نوع باکتری به نام کلوستریدیوم بوتولینوم تولید می کند. در اوایل قرن 19، یک بیماری کشنده کشف شد که از خوردن سوسیس به وجود می آمد. بعد ها معلوم شد که این بیماری به دلیل باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم است. بعد از این واقعه، این باکتری کشف شد و سم آن با نام بوتولوس که معادل کلمه سوسیس است نام گذاری شد.


بیشترین کاربرد بوتاکس در چه نواحی از بدن می باشد؟

ممکن است که خودتان هم بدانید که از تزریق بوتاکس، بیشتر در ناحیه پیشانی و برای از بین بردن خطوط اخم استفاده می شود. همچنین می توان از آن در ناحیه کنار چشم نیز استفاده کرد. این دو، مکان هایی هستند که برای تزریق این ماده، بهترین هستند و بر اساس تجربه، تزریق در ناحیه پیشانی و کنار چشم، بیشترین بازده را دارد.


همچنین می توان از تزریق این ماده در دیگر نقاطی مانند: خطوط زیر چشم، خطوط خنده، اطراف لب و همچنین خط های زیر لب و کنار لب نیز استفاده کرد. از بوتاکس می توان برای بالا بردن ابرو ها نیز استفاده کرد. گرچه تزریق در این نواحی که ذکر شد، عوارض بیشتری را به همراه دارد و سخت تر هم هست. برای تزریق بوتاکس در نواحی به جز پیشانی و کنار چشم، باید حتما، از یک پزشک متخصص و مجرب استفاده کنید. اگر این موضوع رعایت نشود، امکان لطمه زدن به سلامتی شما و عوارض شدید هم وجود دارد.


در دانشگاه های دولتی و آزاد چگونه ترم آخر را بگذرانیم و معرفی به استاد بگیریم

یکی از قوانین که در کشور ما به منظور رفاه حال دانشجویان در نظر گرفته است، قانون معرفی به استاد می باشد. منظور از معرفی به استاد آن است که اگر دانشجویی به هر دلیل نتواند تمامی واحدهای درسی خود را سنوات معمول پاس کند و تنها چند واحد درسی محدود از او باقی مانده باشد، می تواند ضمن هماهنگی با مرکز آموزش محل تحصیل خود بر اساس بخشنامه جدید معرفی به استاد ، درس یا دروس مربوطه را توسط معرفی شده بگیرد.

این دسته از دانشجویان نیازی به ماندن برای نیمسال بعدی ندارند و می توانند همزمان با همکلاسی خود فارغ التحصیل شود.

این قانون برای همه موسسات آموزشی عالی می باشد و متقاضیان می توانند بسته به دانشگاه محل تحصیل خود و با رعایت حداکثر واحد معرفی به استاد در دانشگاه دولتی ، پیام نور ، آزاد و … از این بخشنامه استفاده کند. در ادامه خواهیم دید که شرایط معرفی به استاد چیست؟ و آیا معرفی به استاد در شرایط کرونا وجود دارد یا خیر.

شرایط معرفی به استاد در دانشگاه دولتی چیست؟

به طور معمول قوانین معرفی به استاد برای دانشگاه های مختلف متفاوت است. در ادامه خواهیم دید که معرفی به استاد در دانشگاه دولتی مستلزم چه شرایطی است. 

مدیر گروه آموزشی تائید کند که دانشجوی متقاضی معرفی به استاد در دانشگاه دولتی حتما دانشجوی نیمسال آخر است.

درس مربوطه در نیمسال ارائه نشده و یا با دروس دیگر تداخل زمانی داشته باشد.

معرفی به استاد در تابستان به شرطی امکانپذیر خواهد بود که درس مورد نظر با دروس دیگر در تابستان یا نیمسال قبل تداخل نداشته باشد.

تعداد واحدها در زمان معرفی به استاد ، برای نیمسال آخر بیشتر از 24 و برای دوره تابستان بیش از 8 واحد نباشد.

دانشجویانی که از شرایط معرفی به استاد در دانشگاه دولتی برخوردارند، مجاز خواهند بود تا بعد از حذف و اضافه، و نهایتا تا 4 هفته قبل از شروع کلاس ها با مراجعه به سامانه گلستان برای ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

نمره دروس معرفی به استاد با در بازه امتحانات پایانی ترم وهمزمان با دروس دیگر اعلام می شود. استاد موظف است تا حداکثر 9 روز بعد از برگزاری آخرین امتحان نمره را اعلام نماید.

اگر دانشجو برای ارزیابی درس مراجعه نکند، استاد می تواند نمره صفر برای وی ثبت کند.

چنانچه دانشجو مشکل سنوات داشته باشد یا یک درس را اخذ کرده و موفق به قبولی نشده باشد، می تواند از معرفی به استاد دوم استفاده کند.

قوانین معرفی به استاد در دانشگاه آزاد 

بر اساس بخشنامه جدید معرفی به استاد دانشجویان در دانشگاه آزاد تحت شرایط زیر می توانند واحد های باقیمانده را به صورت معرفی به استاد پاس کنند.

هر دانشجو پس از فراغت از تحصیل تنها می تواند نهایتا دو درس نظری به ارزش 4 واحد را معرفی به استاد کند.

8 واحد معرفی به استاد در دانشگاه آزاد تنها یک مرتبه امکانپذیر است.

در هر کدام از دانشگاه ها تاریخ های مشخصی برای امتحانات معرفی به استا در نظر گرفته می شود.

اگر استاد موافقت نماید، دانشجو می تواند بخشی از مطالب درس را کم کرده تا حجم مطالب کمتر شود.

امکان گذراندن درس ترمی و معرفی به استاد به صورت همزمان وجود ندارد.

از آن‌جا که برای مشخص شدن این مطلب که تنها دو درس برای دانشجو باقی مانده است لازم می‌باشد که نمره کلیه‌ی دروس اخذ شده در نیم‌سال‌های قبلی دانشجو در سیستم آموزشی سما وارد و تایید نهایی شده باشد، دروس معرفی به استاد دانشجویان دارای دروس ناتمام، زمانی به صورت قطعی در سیستم سما ثبت می‌شود که نمرات دروس ناتمام دانشجو قطعی شده باشد که اگر این امر تا پایان هفته‌ی پنجم شروع نیم‌سال به انجام رسد، دانشجو مجاز است تا درس معرفی به استاد را امتحان داده و در تاریخ اعلام شده توسط اداره‌ی آموزش فارغ‌التحصیل شود.

 در غیر این صورت دانشجو تا پایان نیم‌سال تحصیلی باید درس معرفی به استاد را امتحان داده و فارغ‌التحصیل شود. بدیهی است تاریخ فارغ‌التحصیلی دانشجو در هیچ شرایطی نمی‌تواند به قبل از تاریخ قفل نمره درس معرفی به استاد او منتقل شود و مسئولیت عواقب این امر بر عهده‌ی دانشجو خواهد بود. پیشنهاد می‌شود دانشجویانی که درسی را به صورت معرفی به استاد اخذ نموده‌اند در هفته‌های آغازی نیم‌سال (تا هفته چهارم) ابتدا کلیه دروس ناتمام خود را امتحان داده و بلافاصله پس از ثبت درس معرفی به استاد اقدام به دادن امتحان و قطعی نمودن نمره‌ی درس معرفی به استاد تا انتهای هفته ششم نیم‌سال نمایند.

تمامی دانشجویان دانشگاه های دولتی روزانه و شبانه، دانشجویان واحدهای دانشگاهی پیام نور و دانشجویانی که قصد انتخاب واحد دانشگاه آزاد می توانند از این طرح برای گذراندن تعداد واحدهای درسی محدود خود در خارج از تقویم دانشگاه اقدام نمایند؛ اما برای استفاده از این طرح، لازم است که دانشجویان حتما دارای شرایط معرفی به استاد دانشگاه در حال تحصیل خود باشند، در غیر این صورت امکان دریافت این دروس برای دانشجویان وجود نخواهد داشت.

اگر چه که دریافت واحدهای معرفی به استاد بیشتر در مقطع کارشناسی وجود دارد؛ اما به طور کلی دانشجویان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در صورت دارا بودن شرایط لازم، این دروس را اخذ نمایند.

لازم به ذکر است که واحدهای معرفی به استاد، خارج از تقویم آموزشی هر دانشگاه دریافت می شود و دانشجویان با دریافت این واحدهای درسی، نیازی به شرکت کردن در کلاس های آموزشی دروس ندارند و می توانند تنها با دریافت جزوه و یا کتاب آموزشی از استاد، در امتحان پایان ترم این واحدهای درسی شرکت نمایند.

جراحی بینی و معضل پیدا کردن بهترین جراح برای عمل های زیبایی

بهترین جراح بینی تهران کیست و با چه شرایطی جراحی بینی انجام می دهد ؟ این دو مورد از جمله سوالاتی هستند که میان متقاضیان جراحی زیبایی بینی مطرح می گردد. عمل بینی به عنوان یکی از پر طرفدارترین جراحی های زیبایی روز محسوب می شود. اکثر افراد متقاضی به دنبال پاسخ درستی برای سوالات مطرح شده می باشند.


بهترین جراح بینی تهران


فرم ظاهر بینی به عنوان عضوی که در وسط صورت قرار دارد ، روی زیبایی صورت تاثیر بالایی خواهد داشت ؛ لذا این موضوع حساسیت انتخاب جراح بینی را افزایش می دهد.


در مقاله پیش رو قصد داریم شما را با بهترین جراح بینی کرج و نحوه انتخاب بهترین جراح آشنا نماییم ؛ اما قبل از آن که بر روی این مسئله متمرکز شویم لازم دانستیم توضیحاتی درباره این جراحی ارائه نماییم.


رینوپلاستی  که با نام ” جراحی بینی ” نیز شناخته می شود ، معمولا با هدف بهبود ظاهر بینی انجام می شود که در این صورت در حین رینوپلاستی ، غضروف و استخوان بینی اصلاح می شود.


لازم به ذکر است که رینوپلاستی برای ترمیم شکستگی و سایر مشکلات ساختاری بینی نیز انجام می گیرد.


فرم جدید بینی باید به شکلی باشد که با آناتومی صورت فرد ، سازگار بوده و هارمونی و تناسب چهره را بهم نریزد.


با تجربه ترین و بهترین جراح بینی تهران کیست ؟

بهترین جراح بینی تهران کسی است که جراحی را با علم و تجربه خود و با استفاده از تکنیک های مناسبی انجام دهد و بهترین و رضایت بخش ترین نتیجه جراحی را برای بیمار به همراه داشته باشد ، بدون آن که به عملکرد بینی آسیب بزند.


در عمل زیبایی بینی با توجه به آناتومی صورت ، فرم و اندازه بینی تغییر می یابد. این تغییرات ؛ شامل باریک شدن نوک بینی یا قسمت های فوقانی ، بزرگ و کوچک شدن سایز بینی ، تغییر زاویه میان بینی و لب و غیره می باشد.


جراح بینی خوب با به کار گیری خلاقیت و مهارت خود حین عمل بینی ، می تواند هر کدام از اعمال فوق را به خوبی پیاده سازی نماید.

خصوصیات بهترین جراح بینی چیست ؟

بهترین جراح بینی سلامت فرد را بدون در نظر گرفتن مسائل مالی اولویت کار خود قرار دهد.


برای انتخاب بهترین جراح بینی می توان به مطب مراجعه کنید و نمونه کارهای جراح بینی که در مطب وجود دارد را مشاهده کنید و با بیماران قبلی جراح بینی که در فواصل زمانی مختلف مراجعه می نمایند و میزان رضایت از نتیجه عمل بینی افراد را مورد بررسی قرار دهید.


جراح بینی خوب ، افراد را در جریان تغییرات حین عمل بینی قرار می دهد و توصیه های قبل و بعد از جراحی بینی را به اصلاع می دهد.


جراح بینی دیدگاه کلی از نتیجه جراحی بینی در اختیار فرد قرار می دهد تا با دید بازتر و آگاهانه عمل زیبایی بینی را انجام داد.


جراح بینی خوب به سلیقه و خواسته فرد توجه داشته و بهترین روش را برای جراحی بینی انتخاب می کند که زیبایی و حفظ تناسب بین اجزای بینی عملکرد طبیعی بینی را اولویت قرار دهد.


جراح بینی با تجربه ، توانایی انجام انواع جراحی بینی استخوانی و بینی گوشتی را دارد و جراحی بینی را با حفظ اسکلت و ساختار بینی و تقویت غضروف بینی انجام می دهد تا نتیجه جراحی بینی به مدت طولانی ماندگار باشد.


بهترین جراح بینی در عمل جراحی بینی اندازه ظاهر بینی را متناسب با استخوان بندی و آناتومی ساختاری صورت تغییر می دهد و زاویه بین لب بالا و بینی را به نحوی ایجاد خواهد نمود که با دیگر اجزای چهره همخوانی داشته باشد.


بهترین جراح بینی


چگونه بهترین جراح بینی را انتخاب کنیم ؟

توجه داشته باشید که انتخاب بهترین جراح بینی ، دستیابی به نتیجه دلخواه و بهبودی کیفیت زندگی را تضمین می کند ؛ پس برای جراحی بینی عجله نکنید و انجام این عمل جراحی را به پزشکی محول نمایید که علاوه بر داشتن تخصص لازم در این زمینه ، تبحر کافی نیز در این راستا داشته باشد.


لازم به ذکر است که انجام جراحی دماغ در صلاحیت پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ، متخصصین گوش و حلق و بینی و متخصص جراحی فک و صورت می باشد.

اهمیت مهارت جراح بینی

اهمیتی که انتخاب جراح بینی دارد مرتبط با فرم بینی و عملکرد بینی است .


اگر یک جراح بینی خوب و متخصص را انتخاب کنید قطعاً پس از رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی دچار هیچ گونه عوارضی نخواهید شد و رضایت کامل از فرم بینی خواهید داشت .


بنابراین نهایت دقت خود را در انتخاب جراح بینی به کار ببرید و مهارت جراح بینی برایتان اولویت باشد .


هدف از انجام جراحی بینی بهبود فرم و عملکرد بینی است .


اگر یک فرد اشتباه را برای عمل دماغ انتخاب کنید نه تنها نتیجه دلخواه خود را کسب نمی کنید بلکه پس از عمل بینی دچار عوارض بسیاری می شوید.


نپسندیدن فرم بینی ، بروز عوارض تنفسی ، کج بودن نوک بینی و خونریزی پس از جراحی بینی یا رینوپلاستی از بارزترین عوارض جراحی بینی هستند .


بهترین جراح بینی چه اقداماتی انجام می دهد؟

پیش از اینکه روند جراحی آغاز شود جراح بینی با بررسی های دقیق و معایناتی که دارد می تواند نقشه جراحی را در ذهن خود ترسیم کند.

تمامی جراحانی که در روند عمل بینی با رعایت اصول حرفه ای حرکت می کنند تمامی خطرات و مشکلات مسیر مراجعه کننده را به وی گوشزد می کنند و از او می خواهند که با آگاهی در این مسیر گام بردارد.

خوش بختانه بسیاری از بهترین جراحان بینی تلاش می کنند که نگاهی واقع بینانه در مراجعه کننده ایجادکنند تا مشکلی برای آنان ایجاد نشود.

در این مسیر جراح بینی تلاش می کند که تمامی رویاها و فانتزی های غیر واقعی که مراجعه کننده از نتیجه جراحی دارد را از بین برده و بخواهد که به مقوله عمل بینی با نگاهی دقیق و علمی نگاه کند. این مساله باعث می شود که فرد بعد از عمل دچار سرخوردگی نشود و بتواند مطابق با واقع به نتیجه جراحی نگاه کند.

نحوه عمل بسته بینی چگونه است؟

این روش بدون ایجاد هرگونه برش روی بینی انجام می شود. جراح به کمک ابزاری مخصوص پوست بینی را بالا نگه داشته و سپس عمل جراحی از داخل بینی انجام می دهد. از مزایای این روش می توان به عدم ایجاد برش و باقی نماندن جای بخیه بر روی کلوملا و مدت زمان کمتر عمل اشاره کرد. اما بسیاری از متخصصان جراحی بینی این روش را برای جراحی مناسب نمی دانند زیرا جراح دید کامل بر ساختمان بینی ندارد و نمی تواند تغییرات پیچیده تر را ایجاد کند. نتیجه این جراحی به زیبایی عمل باز بینی نیست.


عمل بینی باز بهتر است یا بسته؟

امروزه اکثر متخصصان رینوپلاستی دریافته اند که مزایای عمل بینی باز بیش از نوع بسته آن است. در واقع در این عمل، جراح به دلیل داشتن میدان دید بیشتر می تواند تغییرات را به راحتی و بدون هیچ خطایی انجام دهد. علاوه بر این، نتیجه حاصل از این روش بهتر از عمل بسته بینی است.

کنکور چیست و چگونه میتوان برای آن آماده شد؟

در این مطلب به طور مفصل در مورد کنکور چیست با شما دانش آموزان عزیز صحبت میکنیم :
ابتدا در مورد تاریخچه کنکور برای شما عرض میکنیم :
اوّلین کنکور ایران در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی برگزار گردید و تعداد  ۴۷٫۷۰۳ نفر داوطلب در این آزمون شرکت کردند البته نوع طراحی سوالات در ان زمان متفاوت بود و سؤالات اوّلین دورهٔ کنکور، به صورت سؤالات جواب کوتاه طراحی شده‌ بود .

کنکور آزمونی است که برای ارزیابی و سنجش دانسته‌ های دانش ‌آموزان دبیرستان انجام می گردد و برای ورود به دانشگاه لازم است که تمامی دانشجویان حتما در آن شرکت کنند .

البته در چند سال اخیر این مورد اندکی تفاوت پیدا کرده و دانش آموزانی که قصد تحصیل در دانشگاه های پیام نور و دانشگاه آزاد را دارند می ‌توانند بدون در نظر گرفتن  تعداد داوطلبین کنکور 1400 و بدون  شرکت در کنکور در رشته های بدون آزمون این دانشگاه ها ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل در این رشته ها شوند بدون این که لازم باشد سر جلسه کنکور حضور پیدا کنند .

کنکور در کشور های مختلف چگونه است ؟
کنکور در کشورهایی مانند ایران و چین و کره جنوبی فقط برگزار می شود و در دیگر کشورها ملاک دانشگاه ها برای ورود دانشجویان متفاوت است و از آنها کنکور گرفته نمی شود .

متولی اصلی کنکور سراسری در ایران چه سازمانی است ؟
متولی اصلی کنکور سراسری در ایران سازمان سنجش و آموزش کشور است که این سازمان خود زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد که هر ساله بعد از مشورت با یکدیگر زمان برگزاری کنکور سراسری و همچنین دیگر جزئیات آن را در سایت سنجش اعلام می کنند .

در مورد ماهیت کنکور لازم است که بگوییم کنکور یک آزمون تستی می باشد که هر تست چهار گزینه دارد .
سوالاتی که در کنکور مطرح می شود از پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم می باشد .

دانش آموزان لازم است که تسلط کاملی به تمامی دروس این مقاطع داشته باشند و در واقع باید اشراف کامل داشته باشند و معانی آنها را درک کنند زیرا در کنکور های سال‌ های اخیر سوالات مفهومی و ترکیبی زیادی طرح می شود .

هر ساله کنکور موافقان و مخالفان زیادی را دارد که می‌ گویند نباید همچین چیزی ملاک ورود دانش آموزان به دانشگاه ها باشد چراکه یک آزمون ۴ ساعت به درستی نمی تواند هوش و توانایی دانش آموزان را بسنجد و ممکن است یک دانش آموز نتواند در این ۴ ساعت به علت مشکلی که برایش پیش آمده یا دیگر عوامل به درستی عملکرد مناسبی از خود نشان دهد .
کنکور سراسری

در ایران، سازمان سنجش آموزش کشور که سازمانی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، متولّی اصلی برگزاری کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌های دولتی است. این آزمون در هر سال یک بار در ماه تیر برگزار می‌شود و از سال 1391 به صورت یک مرحله‌ای و برای پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر به‌طور جداگانه برگزار شد.

اوّلین کنکور ایران در سال 1348 برگزار شد و 47٫703 نفر داوطلب در آن شرکت کردند. سؤالات اوّلین دورهٔ کنکور، به صورت سؤالات جواب کوتاه طرّاحی شده بود. آزمون سال 1395، چهل و هشتمین آزمون کنکور ایران بود.

آزمون کنکور سراسری سال 93 با حضور 1میلیون و 34 هزار و 322 نفر چهل و ششمین کنکور کشور بود.

دروس اختصاصی گروه‌های آزمایشی مختلف عبارت‌اند از:

    علوم ریاضی و فنی:

ریاضیات (شامل: ریاضی، حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه، هندسه تحلیلی و جبر خطی، ریاضیات گسسته، آمار و مدلسازی، جبر و احتمال)، فیزیک و شیمی.

    علوم تجربی:

زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، ریاضیات عمومی، فیزیک و شیمی

    علوم انسانی:

زبان و ادبیّات فارسی (شامل: تاریخ ادبیات ایران و جهان، آرایه‌های ادبی، عروض و قافیه و متون نظم و نثر)، زبان عربی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، فلسفه و منطق، تاریخ، جغرافیا و ریاضیات پایه.

    زبانهای خارجی:

زبان خارجی تخصّصی

    هنر:

درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی-فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد

4 درس زبان و ادبیات فارسی، دین و زندگی، زبان خارجی و زبان عربی در تمام آزمون‌ها به‌عنوان دروس عمومی مورد سؤال واقع می‌شوند.

از سال1392 سنجش و یذیرش دانشجو علاوه بر شیوهٔ فراگیر در دانشگاه پیام نور قبولی در دانشگاه در بیشتر رشته‌های تحصیلی در هر پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه از طریق قبولی به شیوهٔ سوابق تحصیلی ((معدل کتبی سوم دبیرستان)) در بیشتر دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه غیرانتفاعی انجام گرفت و در دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت کامل از طریق پذیرش با سوابق تحصیلی انجام گرفت و در سال 1394 بیشتر از 20٪ رشته محل‌های دانشگاه‌های سراسری و بیش از 70٪ دانشگاه‌های دیگر کشور منحصراً پذیرش از طریق سوابق تحصیلی صورت گرفت و تا حذف کامل کنکور در سال 1397، پذیرش از طریق آزمون سراسری ولی بسیار محدودتر ادامه دارد
کنکور یک واژه ی فرانسوی و در لغت به معنی مسابقه، فتح کردن، پیروزی و به معنای کلی تر آزمونی برای سنجش دانسته های خود می باشد اما متاسفانه در کشور عزیزمان به اشتباه آزمونی برای رقم زدن یک زندگی بهتر در آینده شناخته می شود، شاید این حرف پر بیراه هم نباشد ولی 100 درصد درست نیست. بیاید منطقی تر فکر کنیم کنکور هر چه که باشد نباید از آن وحشت داشت و تسلیم آن شد. کنکور می تواند مرحله ای از زندگی کسانی باشد که 12 سال درس خوانده اند و حالا می خواهند در آزمونی جامع و استاندارد خود را بیازمایند. خب برای چی...؟ برای قبولی در دانشگاه؟ برای داشتن زندگی بهتر؟ داشتن موقعیت اجتماعی بالاتر در جامعه؟ و ..... ؟ پاسخ بلی است. به خاطر داشته باشید کنکور می تواند مانند یک پل شما را به خواسته هایتان نزدیک تر کند و هر کسی در این مدت بذر بهتری کاشته باشد، محصول بیشتری درو خواهد کرد. الزاماً نمی توان این گونه تصور کرد که بعد از شکستن شاخ غول کنکور و تحصیل در بهترین دانشگاه ها، موفقیت در انتظار شماست چه بسا لیسانسه ها و حتی فوق لیسانس ها و دکترهای زیادی بعد از پایان مدارج دانشگاهی در شغلی مغایر با رشته ی دانشگاهی خود مشغول به کار هستند. پس نکته ی حائز اهمیت دیگر پس از کنکور انتخاب رشته ی درست با در نظر گرفتن فاکتور علاقه و استعداد می باشد.

کاشت ابرو چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از مهم ترین مسائل در زیبایی چهره هر فردی داشتن ابروهای زیبا و پر پشت می باشد.امروزه افراد زیادی از جمله مدل ها و بازیگران و افراد مشهور اقدام به انجام کاشت ابرو طبیعی می نمایند.ابروهای نازک همانند گذشته دیگر جذابیتی نداشته و امروزه ابروهای پر پشت مورد توجه قرار گرفته است.افرادی که دچار کم پشتی و ریزش ابرو هستند متقاضیان کاشت ابرو طبیعی هستند.

اکثر خانم ها بر این باورند که بجای مرکز کاشت ابرو در اصفهان  با انجام تاتو و هاشور ابرو می توانند ابروهایشان را همانند گذشته به شکل قبل برگردانند اما واقعیت بر این است که هاشور و تاتو ابرو نه تنها ابرو را به حالت طبیعی بر نمی گرداند، بلکه معایبی همچون مصنوعی بودن ظاهر ابرو، استفاده از رنگ های شیمیایی، محدود بودن مدل های ابرو، درد و خطرات ناشی از انجام ابرو را داراست. همچنین شایان ذکر است که ابرویی که تتو و یا هاشور شده باشد به هیچ وجه آن را نمی توان پاک کرد و به شکل روز اول آن برگرداند. پس در انتخاب خود دقت کرده و قبل از انجام هرگونه فعالیتی از قبیل موضوعات یاد شده تحقیق کنید.

بیماری های عفونی

بیماری‌های عفونی پوستی دیگر عارضه‌ای کمیاب به شمار می‌روند. با گسترش بهداشت عمومی و نیز، افزایش آگاهی مردم نسبت به رفتارهای پرخطر، دیگر کمتر شاهد قارچ‌ها یا انگل‌هایی مانند گال می‌توانند اثرات جانبی‌ای را ایجاد کنند که در نهایت منجر به اسکار و ریزش مو شوند. از دیگر عوامل بیماری‌زای عفونی باید از زونا، کورک (باکتری استافیلوکوک اورئوس) و حتی زردزخم نام برد.


حساسیت‌های مختلف هم ممکن است گاهی خود را به صورت ریزش موهای سر یا ابرو نشان دهند. از دیگر بیماری‌های مهم که منجر به ریزش ابرو می‌شوند باید به بیماری هانسن، آلوپسی آره‌تا (عارضه ریزش سکه‌ای مو)، آلوپسی توتالیس یا یونیورسالیس اشاره کرد.


این بیماری‌ها اصلی‌ترین دلایل ریزش مو مقاوم به درمان قلمداد می‌شوند. بیماری ریزش منطقه‌ای یک بیماری ژنتیکی است که در تعداد محدودی از افراد مشاهده می‌شود. این بیماری یک بیماری خود ایمنی کمیاب است، هرچند خیلی نادر نیست. تا زمانی که این بیماری‌ها کنترل نشوند، اصولا امکان کاشت ابرو متصور نیست. به واقع ژنتیک را نباید در ریزش ابرو بی‌ تقصیر دانست.


عوارض دارویی

برخی داروها ممکن است عوارضی را ایجاد کنند که به ریزش ابرو منجر گردند. این عوارض معمولا ناخواسته بوده و چاره‌ای جز پذیرش آن‌ها نداریم. با این حال، نمی‌توان گفت که عوارض همیشه بازگشت ناپذیر است. به عنوان مثال شیمی درمانی از اصلی‌ترین درمان‌هایی است که به ریزش ابرو نیاز دارد؛ هر چند پس از قطع درمان موها دوباره شروع به رشد خواهند کرد.


با این حال جبران عوارض دارویی از اصلی‌ترین دلایل کاشت ابرو به شمار می‌رود. داروهایی که ممکن است منجر به ریزش ابرو شود، شامل این موارد هستند:


داروهای کنترل و کاهش وزن: سیبوترامین ، اورلیستات ( زنیکال یا ونوستات ) ،

سیبوترامین ( ریداکتیل یا مریدیلا )، ریمونابانت ( آکومپلیا )، متفورمین، اگزنتاید، پرامیلاتید

داروهای تراپی به کمک روان‌پزشکی شامل:

دوگزپین، لیتیوم، ایمی پرامین، آمی تریپتیلین، Prozac، و هالدول

داروهای ضد تشنج از قبیل فنی توئین، اسید والپروئیک و فنوباربیتال

قرص‌های اورژانس ضدبارداری

درمان‌های اختلالات هورمونی تستسترونی یا استروئیدهای آنابولیزان

داروهای مقابله‌ای و ضدالتهاب: ایندومتاسین، سولینداک و ناپروکسن

داروهای ضد فشار خون مانند: پروپرانولول، کاپتوپریل، کلونیدین

برخی از داروهای بیهوشی



در این مقاله سعی داریم تا با بررسی علت ریزش ابرو و نوع ریزش ها بهترین درمان را برای مشکل معرفی کنیم تا افرادی که ریزش ابرو را به همراه دارند بهترین انتخاب را در جهت درمان مشکل خود انجام دهند که در این زیمنه از مشاوران و متخصصین کلینیک تخصصی رنسانس کمک گرفته شده است تا اطلاعات دقیق تری را برای شما عزیزان داشته باشیم.


فرد در ابتدا باید به یک  متخصص ویا پزشک پوست زیبایی باتجربه مراجعه نماید تا پزشک با استفاده از سوزن های بسیار نازک جدا نمودن فولیکول های مو از سر خود شخص می نماید. سپس به صورت یکی یکی یا دو تا دوتا در موضع ابرو به صورت کاملا طبیعی پیوند داده می شود.  در این روش پزشک جهت اجرای دقیق از میکروسکوپ برای تعیین مکان مناسب استفاده می کند و در آخر جهت زاویه سازی و رشد دقیق نقاط را بررسی می کند. توجه داشته باشید که تار مو باید در جای مناسب خود و مطابق جهت ابرو صورت گیرد. بهتر است که هم سطح پوست پیوند ایجاد شود و فرد بعد از آن مراقبت ها و نکات را رعایت کند تا نتیجه ایده آل باشد. یکی از سوالات رایج در این زمینه علل ریزش ابرو است که بسیار از پزشک پوست پرسیده می شود و متقاضی خواهان دانستن آن می باشد. به گفته بهترین پزشک پوست برای کاشت ابرو این است که پروسه ریزش ابرو همچون ریزش مو شایع نمی باشد و می توان گفت که علل متعددی برای ریزش وجود دارد.


در برخی افراد شاهد نازک شدن موی ابرو و یا ریزش ابرو هستیم، که می تواند به دلایل زیر باشد:


شانه زدن ابرو خلاف جهت رویش مو

آسیب و ضربه های وارد شده به سر

ابتلا به برخی بیماری ها

افزایش سن

افرادی که ناراحت نازک شدن تارهای مو ابروی خود هستند و یا دچار ریزش ابرو می شوند، می توانند کاشت مو را انجام دهند.


مشاوره پیش از کاشت ابرو 

پیش از تصمیم به انجام کاشت ابرو، حتما بایستی با متخصص پوست مشاوره داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که فرم ابروی هر فردی منحصر به فرد است. وضعیت، میزان تقارن و پر بودن ابرو، متناسب با ظاهر و صورت فرد تعیین خواهد شد.

در طول جلسات مشاوره، ابتدا فرم دلخواه ابرو از فرد پرسیده خواهد شد، چرا که حین کاشت می توان تغییراتی را در ظاهر و فرم ابرو ایجاد کرد.

کاشت ابرو نیز همانند کاشت مو، تحت بی حسی موضعی انجام می شود، تا فرد آرامش بیشتری داشته باشد. کاشت مو، روش بسیار ساده ای است و نتیجه آن تا حد بسیار بالایی به دقت و مهارت جراح بستگی دارد.

نحوه انجام کاشت ابرو


به طور میانگین، 250 تا 400 تار موی برای هر ابرو، جهت حفظ ظاهر طبیعی ابرو نیاز می باشد. بسته به اندازه و ظاهر فعلی ابروها، این تعداد تار مو متغیر خواهد بود. هر تار مو بایستی در جهت رویش مو کاشته شود و کاملا بر روی سطح پوست قرار بگیرد. برای پر به نظر رسیدن ابرو، تارهای مو باید به صورت فشرده در کنار هم کاشته شوند. جهت پیشگیری از ایجاد اسکار چه در ناحیه ای که مو برداشته می شود، و چه در ناحیه ابرو که کاشت انجام می شود، از سوزن های بسیار باریک و ظریفی استفاده می شود. مو در کاشت ابرو معمولا از قسمت پشت گوش ها برداشته می شود.


برای داشتن ابروهایی ضخیم، موثرترین راه کاشت ابرو است و روش هایی مانند تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو تنها می توانند ظاهر ابروی شما را بهبود بخشند.


کاشت و پیوند ابرو دقیقا چیست؟

چنانچه پیش از این هم در نمناک خواندید کاشت ابروی دائمی از طریق جراحی مانند کاشت ابروی سنتی است که در آن از پشت سر (بانک موی) فرد مو بر می دارند و آن را روی ناحیه ابرو می کارند .کاشت ابرو زیر مجموعه ی کاشت مو به حساب می آید و در آن موها و ارگان های بسیار کوچکی که وظیفه ی ساخت موها را برعهده دارند( فولیکول ها ) ، در ناحیه ی ابرو پیوند زده می شوند تا تارهای موی کاشته شده تا پایان عمر به رشد خود ادامه دهند.


دو روش برای برداشتن مو وجود دارد:

پیوند واحد فولیکولی :

در این روش فولیکول های موی هر فرد را از قسمت پشت سر با استفاده از پانچ دستی برداشته و سپس از تکنیک های پانچ رباتی استفاده می کنند.مزایای این روش شامل کمبود کاهش احتمال زخم های خطی و سرعت بالاتر ریکاوری می باشد و پروسه آن هم زیاد طولانی نیست و استفاده از موهای کوتاه تر هم کیفیت کاشت ابرو را افزایش می دهد.