مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

راهنمای تاسیس آرایشگاه زنانه و ملزومات آن تا مجوز

اگر قصد تاسیس آرایشگاه زنانه دارید حتما برای شما سوالاتی مطرح خواهد شد از جمله این که:‌ برای تاسیس آرایشگاه زنانه باید چه مدارکی را داشته باشیم؟ کجا می توانیم آرایشگاه زنانه بزنیم؟ شرایط گرفتن جواز آرایشگاه زنانه چیست؟ نحوه تمدید جواز آرایشگاه زنانه چگونه است؟ تاسیس آرایشگاه زنانه با مدرک فنی حرفه ای چگونه است؟ آیا می توان در ساختمان مسکونی آرایشگاه زنانه زد؟ آدرس اتحادیه آرایشگاه های زنانه تهران کجاست؟ درآمد آرایشگاه زنانه چقدر است؟ برای اخذ جواز کسب آرایشگاه زنانه، چه مراحلی باید طی شود؟ پاسخ تمامی این سوالات را در این مقاله با شرح کامل آن دریافت خواهید کرد.


مهارت های فردی برای تاسیس آرایشگاه زنانه

آرایشگری و تاسیس آرایشگاه زنانه در پرند ، یکی از حرفه هایی است که متقاضیان زیادی داشته و درآمد بسیار خوبی دارد. اما برای اطمینان از قانونی بودن و انجام درست مراحل قانونی، پیش از شروع به کار، متقاضی باید اطلاعات خود را تکمیل کرده و تمامی مراحل را گام به گام طی کند. در اولین قدم، متقاضی باید مدرک فنی حرفه ای مرتبط به آن رشته را داشته باشد و همچنین تحصیلات دوره ابتدایی را تمام کرده باشد. برای تاسیس سالن زیبایی، فرد متقاضی باید دارای مدرک آرایش و پیرایش باشد.


 محاسبه هزینه تأسیس آرایشگاه زنانه

محاسبه هزینه هر کاری قبل از شروع آن بسیار مهم و ضروری است. زیرا شما باید از قبل بدانید به چه مقدار سرمایه نیاز دارید تا از ابتدا آن را تهیه کنید و در میان راه به مشکل مالی بر نخورید. تاسیس آرایشگاه نیز از این قائده مستثنی نیست و قبل از شروع و اقدام به هر کاری باید این موضوع را برای خود کاملا روشن کنید. دقت کنید که برای محاسبه هزینه تاسیس سالن زیبایی باید همه موارد را در نظر بگیرید و از کوچک ترین مورد هم چشم پوشی نکنید.


هزینه تاسیس آرایشگاه زنانه

هزینه‌های تأسیس آرایشگاه زنانه

برای محاسبه هزینه تاسیس و افتتاح آرایشگاه زنانه باید موارد زیر را در نظر بگیرید:


اجاره یا خرید مکان آرایشگاه

تهیه تجهیزات لازم

خرید دکوراسیون و وسایل تزئینی سالن زیبایی

دریافت مجوز

آموزش و حقوق کارکنان

خدمات عمومی‌ مانند آب و برق

خرید تجهیزات جانبی مانند کامپیوتر و دستگاه کارتخوان

تجهیزات مورد نیاز آرایشگاه زنانه

صندلی اصلاح

صندلی میکاپ

ابزار مانیکور و پدیکور

ابزار حرارتی مو

ابزار کوتاهی مو

ابزار اپیلاسیون

ابزار ماساژ

کمد

مبلمان سالن انتظار

شرایط ملک برای آرایشگاه زنانه

به عنوان یک نکته بسیار مهم، توجه کنید که برای تاسیس یک آرایشگاه حتما باید ملک به صورت اداری و یا تجاری باشد و تاسیس آرایشگاه در واحد‌های مسکونی مجاز نخواهد بود.


تمامی مدارک خواسته شده کپی برابر اصل باشد.


طبقات (همکف- اول- دوم- سوم)

حداقل متراژ جهت آرایشگری 12 متر مربع

حداقل متراژ جهت آرایشگری و اپیلاسیون 18 متر مربع

حداقل سن برای اخذ پروانه 18سال تمام است.

کدپستی صحیح آرایشگاه الزامی است.

مراحل صدور مجوز آرایشگاه زنانه

مرحله اول صدور جواز کسب آرایشگاه: ارائه درخواست

درخواست کتبی متقاضی پروانه کسب (جواز کسب)

ثبت درخواست و ارائه رسید به متقاضی

بازدید از محل واحد صنفی توسط کمیسیون بازرسی اتحادیه آرایشگران و ارائه گزارش

بررسی درخواست متقاضی پروانه کسب (جواز کسب) در جلسه هیئت مدیره و ارایه پاسخ کتبی به وی

تبلیغات و بازاریابی

برای موفقیت بیشتر در کارتون، بهتره آرایشگاه تون رو تبلیغ کنین. مثلا می تونین خدماتی که تو آرایشگاه تون ارائه میشن رو به همراه تلفن و آدرس آرایشگاه تون تو تراکت بنویسین و چاپ کنین و تو منطقه ای که آرایشگاه رو تاسیس کردین، پخش کنین.


به علاوه می تونین از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده کنین. مثلا می تونین یه پیجی تو اینستاگرام بسازین و درباره انواع خدمات آرایشگاه تون صحبت کنین. برای اینکه تعداد فالوور هاتون بیشتر بشن، می تونین نکاتی راجع به مراقبت پوست و مو و… تو پیج تون بذارسین.


همچنین می تونین تو تلگرام کانال بزنین و خدمات آرایشگاه تونو توش توضیح بدین و مشتری هاتونو به کانال اد کنین.


برای تاسیس آرایشگاه زنانه باید چه مدارکی را داشته باشیم؟

برای تاسیس آرایشگاه زنانه مدرک آرایش و پیرایش به همراه حداقل یک مدرک تخصصی دیگر نیاز است.


مراجعه به اتحادیه آرایشگران و درخواست مجوز آرایشگاه میدید در این مرحله شما باید یک ملک را برای آرایشگاه مشخص کرده باشید.


نکته: (در هر شهری هستید اگر ملک را می‌خواهید اجاره کنید قبل از بستن اجاره نامه به اتحادیه آرایشگران مراجعه کنید و تمامی مشخصات سالن را در میان بگذارید تا مورد تایید قرار بگیرد و بعد ملک را اجاره کنید تا خدایی نکرده اگر مورد تایید اتحادیه شهر شما قرار نگرفت شما دچار زیان نشوید)


شرایط گرفتن جواز آرایشگاه زنانه چیست؟

1- برای تاسیس آرایشگاه زنانه  فرد باید مدرک آرایش و پیرایش و مدرک فنی حرفه ای مرتبط به آن رشته را داشته باشد و همچنین تحصیلات دوره ابتدایی را تمام کرده باشد.


2- متقاضی باید موقعیت مکانی آرایشگاه را مشخص کند، ملکی که مورد تایید اماکن و اتحادیه باشد


ملکی که مورد تایید اماکن باشد.


3- درخواست جواز میدهید و مدارک مورد نیاز را ارئه می دهید.4- استعلام از ادارات ذیربط ( گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر و…) 5- بررسی پرونده توسط اتحادیه 6- صدور جواز کسب


 

راهنمای راه اندازی یک رستوران ایرانی - گام به گام

مراحل استاندارد راه اندازی رستوران ایرانی

۱- انتخاب ملک بر حسب سرمایه و امکان سنجی (پیروزی یا شکست ؟ )

گام اول در اقدام برای احداث یک رستوران ایرانی ، انتخاب ملک مناسب و امکان سنجی آن می باشد .

امکان سنجی یعنی بررسی شرایط منطقه ای ، و باید بررسی نمائیم که چه نوع رستورانی میخواهیم احداث نمائیم، برای مثال رستوران ایرانی یا رستوران ملل و یا رستوران ایتالیایی یا کافه رستوران و… ، که این بستگی به این موضوع دارد که ما آیا رقیبی با همان کاربری در آن منطقه و نزدیکی رستوران خودمان داریم؟ یعنی اگر میخواهیم رستوران ایرانی احداث کنیم، آیا رستوران ایرانی دیگری در نزدیکی ما هست؟  بررسی شرایط  اقتصادی منطقه و رقبا، جهت قیمت گذاری در منو نیز بسیار مهم است.

بزرگترین عامل شکست بسیاری از رستورانها، اجاره بهای غیر متعارف املاک و عدم اطلاعات مستاجرین از نوع قرارداد ملکی می باشد، بهمین دلیل یکی از قدمهای مثبت برای سرمایه گذاران، انتخاب یک مشاور با تجربه، در امر راه اندازی می باشد.

۲- طراحی و معماری داخلی رستوران

طراحی و دکوراسیون در هر رستوران ایرانی در تورنتو، یکی از کلیدی ترین و مهمم ترین نکات حایز اهمیت است. ایجاد یک طرح خوب در معماری رستوران، در قدم اول به جذب میهمان و در قدم های بعدی به آسایش و رفاه میهمان بسیار کمک می کند و اگر این مبحث به صورت علمی و با یک تیم مجرب دنبال گردد نه تنها باعث منحصر به فرد شدن رستوران شما، بلکه باعث وفاداری بیشتر میهمان نیز می گردد.

اکنون با وجود این حجم وسیع رستوران ایرانی بخصوص در شهرهای بزرگ و با سطح رقابت پیش آمده بین رستورانها این نکته بسیار مهم است که میهمان نه تنها به دنبال کیفیت است بلکه بدنبال مرغوبیت میباشد در انتخاب نوع طراحی و دکوراسیون نباید به شکلی فضاسازی شود که میهمان با چند بار آمدن به این رستوران، فضا برایش تکراری گردد.

از مهم ترین عوامل در طراحی و دکوراسیون

  1. انتخاب رنگها و روانشناسی و شناخت آنها
  2. نورپردازی مناسب و دارای فیلتر
  3. انتخاب نوع متریال ، ماندگاری و زیبایی آنها
  4. نوع مبلمان و رفاه و نشیمن مناسب آنها
  5. گرمایش و سرمایش و تهویه هوا AIR CONDITION
  6. ایجاد فضای سبز با آیتمهای کم حجم و زیبا مانند FLOWER BOX
  7. تعبیه لایت باکسهایی با تصاویر زیبا از غذاها و …اشاره کرد .

۳- طراحی منو رستوران

طراحی یک منو جذاب با غذاهای پرطرفدار، در زمان تنظیم منو نیز، بسیار مهم می باشد و طراح باید با انتخاب غذاهای مناسب و خاص، و با یک کارشناسی دقیق، قیمت گذاری نماید تا مجبور به تغییر قیمت زود هنگام منو پس از افتتاح رستوران نشود و این مستلزم احتساب کاست کنترل ( قیمت تمام شده غذا )، هزینه های سربار و بسیاری از نکات کارشناسی دیگر است و بهترین تدبیر برای این امور انتخاب یک شخص کارشناس در این زمینه است  تا به شما در امور طراحی منو و تعیین قیمتها ، مشاوره داده و شما را راهنمایی نماید.

تحقیقات نشان داده رستورانهای تازه تاسیسی که بعد از مدت کوتاهی، حداقل زیر شش ماه از افتتاحشان می گذرد و اقدام به تغییر قیمتها میکنند، درصد شکستشان بسیار بیشتر از رستورانهایی ست که قیمت خود را به صورت اصولی و با درصدی معقول تغییر میدهند.

۴- انتخاب نام رستوران و طراحی لوگو

۵- طراحی آشپزخانه

۶- انتخاب تجهیزات و ادوات و مبلمان

۷- چیدمان و جانمایی تجهیزات در آشپزخانه و مبلمان سالن

۸- گزینش و آموزش پرسنل بخش های مختلف

۹- انتخاب لباس پرسنلی زیبا و با دوام

۱۰- برنامه ریزی تبلیغات اصولی

۱۱- انتخاب ظروف غذا و پک های غذا و نوشیدنی بیرون بر

۱۲- خرید مواد غذایی آیتمهای منو

۱۳- تست آزمایشی غذاها

۱۴- آماده سازی تمامی موارد غذا و نوشیدنی

۱۵- برگزاری افتتاحیه رستوران

۱۶- آموزش و نظارت در حین کار تمام پرسنل

۱۷- پشتیبانی

 سیاست‌های کلی رستوران

اول از همه باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید خودتان یک رستوران راه‌اندازی کنید یا نمایندگی یک برند معروف را برعهده بگیرید. این کار مزایا و معایب خودش را دارد. مزیت گرفتن نمایندگی این است که شما تحت نام برند آنها شروع به فعالیت می‌کنید و تبلیغات و بازاریابی تا حدی توسط آن برند انجام شده است.

این امر ریسک کار را کاهش می‌دهد با این وجود یکی از معایب آن این است که باید مبلغی را طبق قرارداد به آن برند معروف پرداخت کنید و دومین مشکل این است که شما باید طبق اصول شرکت اصلی عمل کنید و آزادی‌تان سلب می‌شود. با در نظر گرفتن هریک از این مزایا و معایب می‌توانید تصمیم خودتان را بگیرید.

همچنین در نظر بگیرید که داشتن رستوران یک تعهد شغلی تمام‌وقت با اضافه کاری می‌طلبد. این بدان معناست که شما بیشتر اوقات، خصوصاً اوایل راه‌اندازی، حتی به هنگام مهمانی‌های خانوادگی، تعطیلات و آخر هفته در محل کار خود خواهید بود.

  • ابتدا باید بدانید چه نوع رستورانی را میخواهید بزنید.

جهت راه اندازی هرنوع رستوران اعم از ایرانی، فرانسوی، ایتالیایی، فست فود، دریایی، مکزیکی، مدیترانه ای، عربی، بین المللی  و آشنایی با نحوه راه اندازی رستوران با این مقاله سرآشپزان همراه باشید.

  • موقعیت مکانی رستوران را مشخص کنید      

انقدر مکان رستوران مهم است که موفقیت یا شکست رستوران به آن بستگی دارد. باید ببینید که رستوران در مناطق پر تردد قرار دارد ؟ جای پارک دارد ؟آیا در آنمکان ده تا رستوران دیگر زده شده و جمع شده ؟ اگر این طور است حتما باید این نکات را مد نظر قرار بدهید.

  • نام رستوران را انتخاب کنید

به احتمال زیاد باحال ترین قسمت راه اندازی رستوران انتخاب نامی است که یک معنایی بدهد. نام رستوران منعکس کننده تم و موقعیت رستوران است.

  • نوشتن برنامه کسب و کار رستوران

برای اینکه بتوانید مدیریت بودجه ای برای راه اندازی رستوران داشته باشید، باید ابتدا نقشه کسب و کار خود را طراحی کنید تا بتوانید با توجه به بودجه هزینه راه اندازی رستوران را برآورد کنید.