مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

بخوانید درباره یک سایت معتبر برای فرزندانمان


این روزها بیشتر والدین کارمند و افراد پر مشغله برای رفت و آمد فرزندان شان به مدرسه از سرویس استفاده می کنند و عموما زمان ثبت نام در مقطع تحصیلی جدید یا پیش از شروع سال تحصیلی جدید ، با رانندگان برای این منظور هماهنگی های لازم را به عمل آورده و در لیست ، اطلاعات فرزندشان را وارد می کنند. روش ثبت نام در سامانه سپند را در اینجا کلیک کنید و ببینید.


اما از سال جاری با همکاری شهرداری ، سازمان تاکسیرانی و وزارت کشور قرار بر این شد که یک بازنگری کلی در خصوص سرویس مدارس به عمل آید ، در راستای این دستور سامانه سپند راه اندازی شد تا رانندگان و پیمانکاران پس از ثبت نام در سامانه سپند و اخذ مجوز و داشتن صلاحیت اقدام به خدمت رسانی نمایند.


والدین و مدارس نیز باید اطلاعات دانش آموزان و مدرسه را در سامانه سپند ثبت کنند تا بتوانند از این خدمات استفاده کرده و با آرامش خیال و بدون نگرانی بتوانند فرزندانشان را راهی مدرسه کنند.


امروز در گروه مشاوره پاسخ با ما  می خواهیم به معرفی سامانه سپند پرداخته و نحوه ثبت نام در سامانه سپند را بررسی نماییم. در خصوص پیمانکاران یا شرکت هایی که تمایل به همکاری با سامانه دارند ، این نکته مهم را یاد آور می شویم که تنها شرکت های حقوقی که در اساسنامه حوزه فعالیت شان   حمل و نقل عمومی درج شده است می توانند ثبت نام و به ارائه خدمات بپردازند.وزارت آموزش و پرورش ، مدارس ، رانندگان ، شهرداری و شرکت های حمل و نقل می توانند از خدمات سامانه سپند بهره مند شوند. ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و شهرستان ها وظیفه صحت سنجی و کنترل اطلاعات مدارس و دانش آموزان ثبت شده در سامانه را برعهده دارند ، مدارس باید شرکت پیمانکار را از طریق سایت انتخاب و قرارداد سرویس مدرسه را با آن شرکت تنظیم کنند همچنین والدین می توانند درخواست سرویس مدرسه دانش آموز خود را از طریق این سایت به ثبت برسانند

استفاده از سرویس مدارس سامانه سپند مزایای بسیاری دارد ، والدین می توانند از طریق سایت از محل دقیق دانش آموز در مسیر رفت و آمد مطلع شوند ، راننده سرویس مدرسه مورد اعتماد است زیرا مجوز فعالیت از شهرداری دارد ، امکان ارتباط و ارسال پیام به راننده و در کل آسودگی خاطر و افزایش امنیت دانش آموز از مزایایی بهره مندی از خدمات سامانه سپند است.

روش ثبت نام در سامانه سپند

آدرس سامانه سپند به نشانی irtusepand.ir می باشد و مراحل نام نویسی والدین ، رانندگان و مدارس متفاوت است. تمام متقاضیان ابتدا باید یک حساب کاربری در سامانه برای خود ایجاد نمایند و پس از تعیین نقش به عنوان والدین ، راننده و … و ارائه اطلاعات و مدارک لازم ، فرایند ثبت نام را بهاتمام برسانند.شاید تا چند سال پیش استفاده از سرویس مدارس تنها برای بخش مرفه جامعه یا والدینی که همزمان اشتغال به کار داشتند کاربرد داشت. اما این روزها هم به دلایل والدین کارمند بیشتر و هم تغییر فرهنگ عمومی ، اغلب برای فرزندان  خود حتی در فواصل نزدیک از سرویس مدارس استفاده می شود ، والدین دانش آموزان در زمان ثبت نام در مقطع تحصیلی جدید یا پیش از شروع سال تحصیلی جدید ، با رانندگان برای این منظور هماهنگی های لازم را به عمل آورده و در لیست ، اطلاعات فرزندشان را وارد می کنند. اما به همین دلیل استقبال بیش از اندازه والدین لزوم نظارت بر ثبت نام و سرویس های مدارس بیشتر احساس می شود که به همین علت نیز از سال جاری با همکاری شهرداری ، سازمان تاکسیرانی و وزارت کشور ،  یک بازنگری کلی در خصوص سرویس مدارس به عمل آمده است، در همین راستا ، سامانه سپند راه اندازی شد تا رانندگان و پیمانکاران پس از ثبت نام در سامانه سپند و اخذ مجوز و داشتن صلاحیت اقدام به خدمت رسانی نمایند ، همچنین لازم است والدین و مدارس نیز اطلاعات دانش آموزان و مدرسه را در سامانه سپند ثبت کنند تا بتوانند از این خدمات استفاده کرده و بدون نگرانی و با امنیت کامل بتوانند فرزندانشان را راهی مدرسه کنند.ذکر این نکته ضروری می باشد که در خصوص پیمانکاران یا شرکت هایی که تمایل به همکاری با سامانه دارند ، تنها شرکت های حقوقی که در اساسنامه حوزه فعالیت خود حمل و نقل عمومی درج شده است می توانند ثبت نام و به ارائه خدمات بپردازند. با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید تا با ثبت نام سامانه سرویس مدارس سپند برای والدین و راننده آشنا شوید. سامانه های اینترنتی در راستای تحقق دولت الکترونیک گام های مهمی را برداشته و از بروکراسی های مرسوم اداری و صرف هزینه و زمان زیاد جلوگیری می نماید ، در همین راستا سامانه ها بوجود آمده که ما در اینترنت کمک با برخی از آن ها در مقالاتی چون با سامانه همتا آشنا شوید ، پیگیری وضعیت نظام وظیفه و ورود به سامانه سخا ، سامانه ثنا و ارائه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه و ... آشنا شدیم.


حجم ژل مورد نیاز برای لب چقدر است؟

لب نقش بسیاری در زیبایی چهره داشته و چون اکثر افراد، علل‌الخصوص خانم‌ها، به زیبایی علاقه‌مند بوده و دوست دارند تمام نگاه ها را به خود جلب کنند، تزریق ژل لب روسی در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده و از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.برای تزریق ژل لب در اصفهان  اینجا کلیک کنید.


ژل لب روسی یا لب چادری، به شکل ساختاری لب، حجم و کشیدگی می‌دهد.  شاید شنیده باشید که روس‌ها به عنوان زیباترین نژاد شناخته شده و قطعا به این موضوع پی برده‌اید که زن های روسی زیبایی منحصر به فردی در لب های‌شان دارند.


عملکرد این روش به این صورت است که، ابتدا بر روی ناحیه مورد نظر بی حسی موضعی تزریق شده و کل ناحیه لب با الکل به طور کامل ضد عفونی می‌شود. پس از آن، قطرات کمی از ژل، در نقاط خاص لب تزریق می‌شود.


با انجام اینکار، لب، شکلی برجسته و کشیده به خود گرفته و باعث زیبایی لب های بالایی و پایینی می شود. لازم به ذکر است که، در این روش پزشک به جای افزایش غیر عادی لب، باید بر بهبود شکل آن تمرکز داشته باشد. حال در ادامه فواید و ماندگاری ژل لب روسی را تعریف می کنیم.مانند سایر ویژگی های صورت ، لب ها با گذشت زمان می توانند دچار تغییراتی شوند. کاهش کلاژن و آسیب های ناشی از آفتاب همان طور که منجر به شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک میشود می تواند این ناحیه ظریف را نیز تحت تأثیر قرار دهد. لبهای نازک میتوانند  ظاهری نگران یا عصبانی در شما ایجاد کنند ، حتی اگر چنین احساسی نداشته باشید. در بعضی موارد ، لب ها ممکن است  دقیقا ظاهری که می خواهید را نشان ندهد. چه در کل زندگی خود لبهای نازک داشته باشید و چه این کاهش حجم ناشی از فرآیند پیری باشد، تقویت لب یک روش اثبات شده برای ایجاد شکل ، حجم است. تزریق ژل لب با فیلرهای موقت پوست  بسیار مناسب بوده و در کمترین زمان ممکن قابل انجام است ، تزریق ژل لب با انتقال چربی بدن نتایج بسیار طولانی مدت را ارائه می دهد که  در آن از چربی های ناخواسته سایر قسمت های بدن استفاده می شود، البته این روش باید با نظر دکتر متخصص انجام گیرد.نکات مهم تزریق لب

وجود تناسب بین لب بالا و پایین از شرط‌های زیبایی لب است. این نسبت، نسبت طلایی نامیده می‌شود.


از دیگر نکات قابل توجه، تناسب بین لب و بقیه اجزای صورت است.


فرم لب برای صورت هر شخص منحصر به فرد است و لبی که بر روی یک صورت زیباست الزاما روی صورت شخص دیگری زیبا نیست. پس بنا به سلیقه خودتان و تشخیص پزشک متخصص زیبایی این کار را انجام دهید.


مدت زمان تزریق ژل لب چقدر است؟

حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه که بخش عمده آن صرف بی‌حسی می‌گردد مگر اینکه از بی‌حسی عصبی استفاده کنیم. با این نوع بی‌حسی، درد تزریق تقریبا صفر خواهد بود و مدت زمان مورد نیاز برای تزریق به شدت کاهش خواهد یافت.


هزینه تزریق ژل لب چه قدر است؟

هزینه تزریق ژل بستگی به نوع ژل و میزان حجم ژل دارد.


آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

بسته به نوع بی‌حسی می تواند کاملا بدون درد و یا با درد مختصر باشد اما توجه داشته باشید که در صورت عدم مهارت پزشک در به کارگیری بی‌حسی مناسب می‌تواند دردناک و گاهی غیر قابل تحمل باشد.


حجم ژل مورد نیاز برای لب چقدر است؟

بسته به فرم و شکل اولیه لب و سلیقه مراجعین، میزان مورد نیاز می‌تواند متفاوت باشد. ولی معمولا برای یک تزریق طبیعی و نچرال حدود یک سی‌سی ژل مورد نیاز است و برای تزریقاتی که فرد خواستار حجم بیشتر باشد تا ۲ سی‌سی ژل می‌توان تزریق کرد. گاهی برای حصول نتیجه بهتر می‌توان تزریق را در دو مرحله و به فاصله یک ماه انجام داد.


تزریق ژل لب روسی چیست؟

این سبک تزریق که اولین بار در روسیه شروع شد و سپس تکامل یافت، تزریقاتی است که با فیلرهای خاص و تکنیکی متفاوت انجام می‌شود. از ویژگی‌های منحصر به فرد این سبک تزریق، لیفت لب به سمت بالا است.

همه اطلاعاتی که برای داشتن کارنامه امتحانات باید داشته باشید

زمان دریافت کارنامه امتحان نهایی دوازدهم سال 1401

زمان دریافت کارنامه امتحان نهایی پایه دوازدهم در سال 1401، حدود 10 روز بعد از پایان امتحانات نهایی است. زمان دقیق دریافت کارنامه از سوی آموزش و پرورش اعلام می شود و در این صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.



نحوه دریافت کارنامه امتحان نهایی پایه دوازدهم 1401

برای  دریافت کارنامه امتحان نهایی اینجا کلیک کنید.پایه دوازدهم 1401 در خرداد ماه و شهریور ماه به دو روش زیر امکانپذیر است:


روش اول: دانش آموزان پایه دوازدهم در سراسر کشور می توانند با مراجعه به سایت دریافت کارنامه دانش آموزی به نشانی pada.medu.ir می توانید کارنامه امتحان نهایی 1401 را دریافت کنند. گزینه دریافت کارنامه دانش آموزی در مهلت زمان اعلام شده برای دریافت کارنامه امتحانات نهایی، در سایت پادا فعال می شود:امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدارس هر ساله به صورت هماهنگ و نتایج این امتحانات نیز معمولا مدتی پس از پایان برگزاری امتحانات اعلام می شود. دانش آموزان پایه دوازدهم معمولا پس از پایان امتحانات نهایی، دغدغه نتایج امتحانات را دارند، چرا که نتایج این امتحانات معدل مدرک دیپلم دانش آموز را تعیین نموده و می تواند تاثیر مثبتی در قبولی در کنکور داشته باشد.


 گروه مشاوران پاسخ با ما میگوید: دریافت نتایج امتحانات نهایی هر ساله به صورت حضوری امکان پذیر بود و دانش آموزان با مراجعه حضوری به مدارس نتایج امتحانات و کارنامه خود را دریافت می نمودند، اما شرایط دریافت کارنامه امتحانات نهایی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ با گسترش و شیوع ویروس کرونا در کشور به صورت غیرحضوری بوده و مشاهده نتایج امتحانات نهایی 1401 از طریق مراجعه به سامانه همگام امکان پذیر خواهد بود.


با توجه به این که اعلام نتایج امتحانات نهایی خرداد 1401 برای دانش آموزان و خانواده های آن ها بسیار دارای اهمیت بوده و تاثیر زیادی بر آینده تحصیلی و حتی شغلی آن ها خواهد داشت لذا در ادامه به بررسی جزئیات مربوط به سامانه اعلام نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۱ و موراد مربوط به آن می پردازیم.



زمان دریافت نتایج از سامانه اعلام نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۱

نتایج امتحانات نهایی خرداد ماه هر سال به صورت حضوری و با مراجعه مستقیم دانش آموز به مدرسه و دریافت کارنامه منجر می شد، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور و تاکید ستاد مقابله با کرونا بر منع رفت و آمد های غیر ضروری، انجام خیلی از امور به فضای مجازی منتقل شده که اعلام نتایج امتحانات نهایی 1401 نیز یکی از این موارد می باشد.


 


از جمله روش های ارائه شده برای دریافت و مشاهده نتایج امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۱ مراجعه به سایت همگام و دریافت کارنامه آنلاین امتحان نهایی دانش آموزان می باشد. مراجعه به این سامانه برای دریافت کارنامه امتحانات نهایی 1401 علاوه بر حفظ سلامتی دانش آموزان و والدین آن ها باعث کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان نیز خواهد شد.


 


با توجه به این که روال انتشار نتایج امتحانات نهایی حدود 2 تا 4 هفته پس از پایان آزمون ها می باشد، لذا پیش بینی می شود زمان اعلام نتایج در سامانه اعلام نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۱ نیز به همین منوال انجام گیرد. همانطور که می دانید، در سال های گذشته، اعلام نتایج امتحانات نهایی، در تیرماه و قبل از برگزاری کنکور سراسری اعلام می گردید. اما در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، در ترم های تحصیلی دانش آموزان تغییراتی ایجاد شده است که به همین دلیل در رابطه با زمان برگذاری امتحانات نهایی ممکن است با زمان متفاوتی مواجه باشیم. در حال حاضر زمان دقیق اعلام نتایج مشخص نمی باشد و با توجه به زمان برگزاری کنکور و همچنین افرودن تمهیداتی در رابطه با افزودن یک ماه به سال تحصیلی جدید، جابه جایی هایی صورت خواهد پذیرفت.


اعلام نتایج امتحانات نهایی 1401 برای دانش آموزان پایه نهم تحصیلی با توجه به اینکه یک ماه دیگر به سال تحصیلی آنان افزوده شده است، حدودا در مردادماه خواهد بود. تصمیم گیری در رابطه با زمان برگزاری امتحانات نهایی به دلیل مشکلات به وجود آمده و درگیر شدن با بیماری کرونا، می تواند متفاوت باشد. بنابراین آنچه تا به امروز در این رابطه تصمیم گیری شده است، این موضوع است. اما ممکن است در آینده این روند دچار تغییراتی شود و یا اینکه در زمان دیگری نتایج اعلام شود.


ما برای اطلاع دقیق تمامی دانش آموزان و اولیای محترم آنان در رابطه با زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی شهریور ، خرداد و اعلام نتایج امتحانات نهایی دوازدهم این امکان را فراهم نموده ایم تا با استفاده از برقراری ارتباط با مشاوران، از زمان دقیق و آخرین اخبار در این رابطه اطلاع یابند

حقوق معلمان مدارس با یک سابقه کار و مدرک تحصیلی مشابه چگونه محاسبه میشود

طبق آخرین آمار موجود تا سال ۱۴۰۰، تعداد معلمان آموزش و پرورش برابر با ۸۴۴۶۸۳ هزار نفر است (برای مشاهده منبع خبر روی این لینک کلیک کنید).


ضمن اینکه وزارت آموزش و پرورش با تعداد ۱ میلیون و ۱۳ هزار و ۶۵۵ نفر معلم و کارمند اداری، بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور محسوب می‌شود. همین تراکم جمعیت، گاهی باعث ایجاد مشکلاتی مثل پائین بودن حقوق معلم در ایران، کم بودن امکانات آموزشی، شرایط سخت کار و غیره می‌شود. این مشکلات، برای هیچ یک از معلمان و فرهنگیان کشور، تازگی ندارد.


https://pasokhbama.com/%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C/


همچنین وزیر آموزش و پرورش بیان کرد که از بین معلمان شاغل در آموزش و پرورش، ۸۰۶ هزار نفر مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد. اخبار رتبه بندی معلمان یکی از مهم‌ترین خبرهایی است که اکثر معلمان به دقت پیگیر آن هستند و از حدود ده سال پیش در کشور ما مطرح شد. هدف این طرح ارتقای شایستگی‌ها، توانمندی‌ها، وضعیت معیشت معلمان و ایجاد انگیزه در آن‌ها به عنوان بخشی از منابع انسانی آموزش و پرورش بود. با نطالعه مقاله زیر می‌توانید از آخرین اخبار مربوط به رتبه بندی معلمان مطلع شوید.


آخرین اخبار رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱

بررسی میزان حقوق معلمان آموزش و پرورش

معلمان آموزش و پرورش به دو صورت رسمی و حق‌التدریس (که از حق‌التدریس تحت عناوین خرید خدمات یا قراردادی هم یاد می‌شود)، در مدارس عادی، مدارس دولتی خاص، مدارس استثنایی و مدارس غیر دولتی در حال خدمت هستند. در ادامۀ این بخش، به بررسی حقوق معلمان بر اساس نوع قرارداد و نوع مدارس محل خدمت آن‌ها می‌پردازیم.


همچنین اگر جزو دانشجو معلمان کشور هستید می‌توانید با مطالعۀ مقاله حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۱، اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست بیاورید. علاوه بر این، جهت کسب اطلاع از وضعیت حقوقی معلمان و دانشجو معلمان در فصل تابستان می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

هدف اصلی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان افزایش کیفیت آموزشی است. معلم باید مطالعه داشته باشد.در نتیجه معلم با سواد دانش‌آموزان با سوادی را تقدیم جامعه خواهد کرد.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان با بودجه ۲۵ هزار میلیارد تومان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به اجرا در خواهد آمد و حداقل حقوقی که یک معلم تازه کار در بدو ورود به وادی معلمی خواهد گرفت، برابر ۸۰ درصد حقوق یک مربی دانشگاه تهران (هشت میلیون و هشتاد هزار تومان) خواهد بود.


وی افزود: همچنین در ادامه معلمان بسته به میزان سابقه، مدرک تحصیلی و تألیفات حقوقشان تنظیم خواهد شد.


 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تامین رفاه معلم را موجب آبادانی مملکت دانست و گفت: رتبه‌بندی رقابت را بین معلمان بالا خواهد برد و هر کجا که رقابت باشد مسلما کیفیت آموزش نیز بیشتر خواهد شد.


وی تصریح کرد: اصلی‌ترین عنصر آموزش در کشور معلمان هستند، از این رو باید معلم خوب و باسواد را در جامعه افزایش دهیم. 


منادی بیان داشت: ۵۳۸ هزار و ۲۴۸ معلم لیسانس، فوق دیپلم و دیپلم با متوسط دریافتی ۶ میلیون ۸۶۳ هزار تومان، ۱۹۰ هزار و ۹۹ نفر فوق لیسانس با متوسط دریافتی ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۵ هزار و ۴۰۰ معلم نیز دکترای دارند و به‌طور متوسط نیز ۸ میلیون ۷۹۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، یادآور شد: ۹۹ درصد معلمان لیسانس و فوق لیسانس هستند که با اساتید دانشگاه یکسان نیستند، چراکه آنها کار تحقیقاتی می‌کنند، از این‌رو  جایگاه علمی آنها از حیث مدرک، مربی است و طبق قانون فاصله‌ حقوق هم‌ترازها در رسته‌های مختلف نباید بیش از ۲۰ درصد دریافتی آنها فاصله داشته باشد که مدرک ما در این امر حقوق ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مربی پایه یک دانشگاه تهران است.


گروه مشاوران پاسخ با ما میگوید :  چنانچه حقوق و فوق‌العاده‌های هر یک از معلمان از هشتاد ‌درصد مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران کمتر باشد، مابه‌التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد و ‌افرایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، تحت عنوان «فوق‌العاده رتبه‌بندی» و «تفاوت تطبیق» همه ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق‌العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران محاسبه شده و مشمول کسور بازنشستگی نیز می‌شوند.در این مقاله به مقایسه حقوق معلمان در پایه ابتدایی و متوسطه سال 1400-1401 پرداخته ایم. میزان حقوق آموزگاران، دبیران یا هنرآموزان متفاوت است.


دسته های آموزشی در آموزش و پرورش شامل 3 بخش است:


گروه اول (آموزگاران): به معلمان دوره ابتدایی آموزگار گفته می شود. این دسته باید 5 روز (معادل 24 ساعت ) در هفته مدرسه تدریس داشته باشند.

گروه دوم ( دبیران): به معلمان دوره متوسطه اول و دوم دبیر گفته میشه و معمولا 3 روز در هفته معادل 24 ساعت موظف به تدریس هستند

گروه سوم ( هنرآموزان): به معلمان فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هنر آموز گفته میشود که مدرک مهندسی دارند و در هنرستان یا کاردانش تدریس میکنند ، معمولا 3 روز در هفته معادل 24 ساعت تدریس انجام میدند.


عوامل موثر بر حقوق معلمان پایه ابتدایی و متوسطه 1400-1401

از عوامل موثر بر حقوق معلمان پایه ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم سال 1400-1401 می توان به موارد زیر اشاره کرد:


حقوق معلمان مدارس با یک سابقه کار و مدرک تحصیلی مشابه:


حقوق معلمین ابتدایی نسبت به دو گروه دیگر بیشتر است، به این دلیل که لازم است هر روز برای ارائه خدمات آموزشی اماده باشند و سختی کار بیشتری به این گروه تعلق میگیرد.

رتبه دوم تعلق دارد به هنر آموزان ، اکثر دروس فنی شامل کارگاه و آزمایشگاه و کارهای عملی است. هنر آموزان مدرس این دوره ها به علت عملی بودن این دروس حقوق بیشتری نسبت به گروه دبیران دارند.

در نهایت هم آموزش دروس تئوری متوسطه یعنی گروه دبیران در لیست قرار می‌گیرند.

تفاوت دارندگان دیپلم نظام قدیم و جدید

تفاوت دارندگان دیپلم نظام قدیم و جدید

دوره سالی – واحدی یا پیش دانشگاهی

این دوره که سال ۱۳۹۰ در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت، داوطلبان را ملزم به شرکت در دوره پیش دانشگاهی و آزمون کنکور (بدون تاثیر معدل) برای پذیرش دانشگاه می کرد.کنکور سال 1402 برای نظام قدیم را توضیحاتی خواهیم داد.


دوره اول و دوم متوسطه (نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳)

دوره دیپلم نظام جدید هم که از مهر سال ۱۳۹۲ شروع شد، این دوره با پذیرش دانش آموزان ششم ابتدایی شروع شده و داوطلبان پس از قبولی وارد دوره دهم ،یازدهم و دوازدهم می شوند.

کنکور سراسری هر ساله برای گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می شود و داوطلبانی که علاقه مند به پذیرش در رشته های با کنکور دانشگاه های روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و … هستند می توانند با شرکت در این آزمون و کسب رتبه لازم ، وارد رشته مورد علاقه خود شوند.


با تغییرات ایجاد شده در سیستم آموزشی مدارس و حذف دوره پیش دانشگاهی ، در نحوه برگزاری کنکور نیز تغییراتی اعمال شد. پس از تغییر سیستم آموزشی مدارس ، به مدت چند سال کنکور سراسری هم برای داوطلبان نظام قدیم (داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی) و هم برای داوطلبان نظام جدید (داوطلبان دارای مدرک دوازدهم) برگزار می شود یعنی در جلسه کنکور دو دفترچه سوال نظام قدیم و نظام جدید توزیع می شد.


مرتبط بخوانید : تغییرات کنکور – آخرین تغییرات کنکور از زمان تا حذفیات و نحوه برگزاری


اما پس از چند سال ، تصمیم گرفته شد که دفترچه سوالات نظام قدیم به طور کلی حذف شده و داوطلبان نظام قدیم نیز به سوالات نظام جدید پاسخ دهند. یعنی منابع مطالعاتی آنها نیز از نظام قدیم به نظام جدید تغییر یافت. پس از این تغییرات ، در دوم  تیرماه 1400 برنامه های جدید تری برای کنکور 1402 در نظر گرفته شده است که هم برای داوطلبان نظام قدیم و هم برای داوطلبان نظام جدید اعمال خواهد شد. این تغییرات به شرح زیر هستند :


احتمالا این را هم بپسندید  تغییرات کنکور ۱۴۰۱ انسانی - از حذفیات ، نحوه برگزاری و تاثیر سوابق تحصیلی

تاثیر 40 درصدی معدل کتبی در کنکور 1402 برای نظام قدیم

تاثیر معدل در کنکور 1400 به میزان 30 درصد بوده است و در کنکور 1401 نیز به میزان 40 درصد افزایش یافت. برای کنکور 1402 ابتدا تصمیم گرفته شده بود که میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به 60 درصد افزایش یابد و سهم آزمون در شانس قبولی داوطلب 40 درصد باشد اما این تصمیم لغو شد و در کنکور 1402 مثل سال 1401 ، تاثیر معدل به میزان 40 درصد خواهد بود.


شرکت در طرح ترمیم معدل راهی است که به داوطلبان دارای سوابق تحصیلی پایین توصیه می شود و می توانید با شرکت در امتحان ترمیم نمره دروسی که در آنها نمره پایین دارید ، سوابق تحصیلی خود را بهبود ببخشید.کنکور سراسری یکی از بزرگترین آزمون های ورودی به دانشگاه محسوب می شود که در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای برگزاری و پذیرش عادلانه در دانشگاه های کشور اقدام به ایجاد تغییراتی در نحوه برگزاری کنکور 1402 نمود.


 


یکی از تغییرات در نظر گرفته شده در جلسات مربوط به کنکور ۱۴۰۲ تصمیم برآن شد تا تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ به اندازه 40 درصد و به صورت مثبت باشد. تغییر در تاثیر معدل قرار است به تدریج و در مدت 4 سال اجرا گردد به صورتی که در سال های 1402 و 1403 فقط نتایج تحصیلی سال دوازدهم و در سال 1404 نتایج تحصیلی یازدهم و دوازدهم و در سال 1405 معدل سال های دهم تا دوازدهم تعیین کننده سهم 60 درصدی کنکور می باشد.


 


اما با انتشار آخرین اخبار از سوی کمسیون اصل 90 مجددا با تغییراتی در این خصوص مواجه هستیم که بدین شرح می باشد: در آخرین جلسه کمسیون اصل 90 که با همراهی رییس جمهور جلسه برگزار شد تصویب شد تا جزئیات مربوط به کنکور 1402 در نیمه دوم تیر ماه توسط شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی ابلاغ گردد تا این تغییرات در کنکور۱۴۰۲ اعمال نگردد. بر این اساس تاثیر معدل در کنکور 1402 قطعی نبود و طبق روال سال های گذشته به صورت مثبت اعمال خواهد شد.در نظر داشته باشید داوطلبان دارای دیپلم رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش شامل اعمال سوابق تحصیلی در کنکور 1402 نمی باشند این دانش آموزان در صورت تمایل به اعمال سوابق تحصیلی می بایست در امتحان نهایی گروه آزمایشی که متقاضی آن هستند شرکت کنند.


 


اگر فردی مدرک دیپلم خود را قبل از سال 1384 گرفته باشد دیگر شامل قانون تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۱ نیست. این موضوع به این معنی است که معدل وی هیچ تاثیری در رتبه و تراز متقاضی نخواهد داشت و تراز و رتبه ای که در کارنامه خود مشاهده می کند، همان ترازی است که از پاسخ دهی به سوالات عمومی و اختصاصی در کنکور داده است.