مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

حقوق معلمان مدارس با یک سابقه کار و مدرک تحصیلی مشابه چگونه محاسبه میشود

طبق آخرین آمار موجود تا سال ۱۴۰۰، تعداد معلمان آموزش و پرورش برابر با ۸۴۴۶۸۳ هزار نفر است (برای مشاهده منبع خبر روی این لینک کلیک کنید).


ضمن اینکه وزارت آموزش و پرورش با تعداد ۱ میلیون و ۱۳ هزار و ۶۵۵ نفر معلم و کارمند اداری، بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور محسوب می‌شود. همین تراکم جمعیت، گاهی باعث ایجاد مشکلاتی مثل پائین بودن حقوق معلم در ایران، کم بودن امکانات آموزشی، شرایط سخت کار و غیره می‌شود. این مشکلات، برای هیچ یک از معلمان و فرهنگیان کشور، تازگی ندارد.


https://pasokhbama.com/%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C/


همچنین وزیر آموزش و پرورش بیان کرد که از بین معلمان شاغل در آموزش و پرورش، ۸۰۶ هزار نفر مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد. اخبار رتبه بندی معلمان یکی از مهم‌ترین خبرهایی است که اکثر معلمان به دقت پیگیر آن هستند و از حدود ده سال پیش در کشور ما مطرح شد. هدف این طرح ارتقای شایستگی‌ها، توانمندی‌ها، وضعیت معیشت معلمان و ایجاد انگیزه در آن‌ها به عنوان بخشی از منابع انسانی آموزش و پرورش بود. با نطالعه مقاله زیر می‌توانید از آخرین اخبار مربوط به رتبه بندی معلمان مطلع شوید.


آخرین اخبار رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱

بررسی میزان حقوق معلمان آموزش و پرورش

معلمان آموزش و پرورش به دو صورت رسمی و حق‌التدریس (که از حق‌التدریس تحت عناوین خرید خدمات یا قراردادی هم یاد می‌شود)، در مدارس عادی، مدارس دولتی خاص، مدارس استثنایی و مدارس غیر دولتی در حال خدمت هستند. در ادامۀ این بخش، به بررسی حقوق معلمان بر اساس نوع قرارداد و نوع مدارس محل خدمت آن‌ها می‌پردازیم.


همچنین اگر جزو دانشجو معلمان کشور هستید می‌توانید با مطالعۀ مقاله حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۴۰۱، اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست بیاورید. علاوه بر این، جهت کسب اطلاع از وضعیت حقوقی معلمان و دانشجو معلمان در فصل تابستان می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

هدف اصلی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان افزایش کیفیت آموزشی است. معلم باید مطالعه داشته باشد.در نتیجه معلم با سواد دانش‌آموزان با سوادی را تقدیم جامعه خواهد کرد.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان با بودجه ۲۵ هزار میلیارد تومان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به اجرا در خواهد آمد و حداقل حقوقی که یک معلم تازه کار در بدو ورود به وادی معلمی خواهد گرفت، برابر ۸۰ درصد حقوق یک مربی دانشگاه تهران (هشت میلیون و هشتاد هزار تومان) خواهد بود.


وی افزود: همچنین در ادامه معلمان بسته به میزان سابقه، مدرک تحصیلی و تألیفات حقوقشان تنظیم خواهد شد.


 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تامین رفاه معلم را موجب آبادانی مملکت دانست و گفت: رتبه‌بندی رقابت را بین معلمان بالا خواهد برد و هر کجا که رقابت باشد مسلما کیفیت آموزش نیز بیشتر خواهد شد.


وی تصریح کرد: اصلی‌ترین عنصر آموزش در کشور معلمان هستند، از این رو باید معلم خوب و باسواد را در جامعه افزایش دهیم. 


منادی بیان داشت: ۵۳۸ هزار و ۲۴۸ معلم لیسانس، فوق دیپلم و دیپلم با متوسط دریافتی ۶ میلیون ۸۶۳ هزار تومان، ۱۹۰ هزار و ۹۹ نفر فوق لیسانس با متوسط دریافتی ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۵ هزار و ۴۰۰ معلم نیز دکترای دارند و به‌طور متوسط نیز ۸ میلیون ۷۹۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، یادآور شد: ۹۹ درصد معلمان لیسانس و فوق لیسانس هستند که با اساتید دانشگاه یکسان نیستند، چراکه آنها کار تحقیقاتی می‌کنند، از این‌رو  جایگاه علمی آنها از حیث مدرک، مربی است و طبق قانون فاصله‌ حقوق هم‌ترازها در رسته‌های مختلف نباید بیش از ۲۰ درصد دریافتی آنها فاصله داشته باشد که مدرک ما در این امر حقوق ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مربی پایه یک دانشگاه تهران است.


گروه مشاوران پاسخ با ما میگوید :  چنانچه حقوق و فوق‌العاده‌های هر یک از معلمان از هشتاد ‌درصد مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران کمتر باشد، مابه‌التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد و ‌افرایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، تحت عنوان «فوق‌العاده رتبه‌بندی» و «تفاوت تطبیق» همه ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق‌العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران محاسبه شده و مشمول کسور بازنشستگی نیز می‌شوند.در این مقاله به مقایسه حقوق معلمان در پایه ابتدایی و متوسطه سال 1400-1401 پرداخته ایم. میزان حقوق آموزگاران، دبیران یا هنرآموزان متفاوت است.


دسته های آموزشی در آموزش و پرورش شامل 3 بخش است:


گروه اول (آموزگاران): به معلمان دوره ابتدایی آموزگار گفته می شود. این دسته باید 5 روز (معادل 24 ساعت ) در هفته مدرسه تدریس داشته باشند.

گروه دوم ( دبیران): به معلمان دوره متوسطه اول و دوم دبیر گفته میشه و معمولا 3 روز در هفته معادل 24 ساعت موظف به تدریس هستند

گروه سوم ( هنرآموزان): به معلمان فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هنر آموز گفته میشود که مدرک مهندسی دارند و در هنرستان یا کاردانش تدریس میکنند ، معمولا 3 روز در هفته معادل 24 ساعت تدریس انجام میدند.


عوامل موثر بر حقوق معلمان پایه ابتدایی و متوسطه 1400-1401

از عوامل موثر بر حقوق معلمان پایه ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم سال 1400-1401 می توان به موارد زیر اشاره کرد:


حقوق معلمان مدارس با یک سابقه کار و مدرک تحصیلی مشابه:


حقوق معلمین ابتدایی نسبت به دو گروه دیگر بیشتر است، به این دلیل که لازم است هر روز برای ارائه خدمات آموزشی اماده باشند و سختی کار بیشتری به این گروه تعلق میگیرد.

رتبه دوم تعلق دارد به هنر آموزان ، اکثر دروس فنی شامل کارگاه و آزمایشگاه و کارهای عملی است. هنر آموزان مدرس این دوره ها به علت عملی بودن این دروس حقوق بیشتری نسبت به گروه دبیران دارند.

در نهایت هم آموزش دروس تئوری متوسطه یعنی گروه دبیران در لیست قرار می‌گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد