مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

معرفی خدمات طب سنتی و بیماریهایی که میتوان با طب سنتی و حجامت درمان کرد


نکته مهمی که باید مد نظر باشد این است که اگر بیماری در صدد بهره مندی از خدمات طب سنتی است، باید از اصالت و تخصص واقعی فرد یا مرکزی که این خدمات را ارائه می دهد اطمینان حاصل کند، چه آن که مدعیان فراوانی در این عرصه وجود دارند که عدم دقت در این باره می تواند لطمات جبران ناپذیری وارد کند.


بنابر این به مراکزی مراجعه کنید که ضمن دارا بودن مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، ویژگی های زیر را نیز حتماً داشته باشند:


حضور پزشک مسؤول فنی و همکاری با پزشکان دوره دیده و متخصص جهت ویزیت بیماران

اجرای استانداردهای مهم درمانی مانند استریل لوازم و تجهیزات پزشکی

وجود اتاق CPR یا اتاق احیاء (ترالی احیاء و کپسول اکسیژن) برای شرایط حاد بیمار


بیماری های قابل درمان با طب سنتی:

سردرد و میگرن

بیماری های قلب و عروق

لاغری، چاقی و تناسب اندام

بیماریهای تنفسی (اسم و آلرژی و سرفه)

اختلالات عروقی (واریس، بواسیر و هموروئید)

مشکلات گوارشی (سوزش معده، نفخ، یبوست)

بیماری ها و اختلالات (اسکلتی، عضلانی و مفاصل)

انواع آرتوروز (زانودرد، کمردرد، گردن درد و دست درد)

بیماری های متابولیکی (دیابت، کبد چرب، سنگ صفرا)

مشکلات کلیوی و مجاری ادراری (پروستات، سنگ کلیه و مثانه)

بیماری های زنان (مشکلات رحم و تخمدان، نازایی، درد دوران پرید)

بیماری های پوستی (اگزما، خشکی پوست، جوش، اکنه، پسوریازیس)

روش های درمانی در مراکز طب سنتی و حجامت :

اصلاح تغذیه و سبک زندگی

تجویز گیاهان دارویی و داروهای گیاهی

روش های درمان دستی شامل:

حجامت (بادکش تر)

بادکش

فصد

زالو درمانی

آب زن

حقنه یا تنقیه

طب سوزنی

امبدینگ

انواع ماساژ ایرانی مانند دلک، غمز، رگ گیری

تدابیر طب سنتی برای آلودگی هوا
آلودگی هوا با مشخصات امروزی، پدیده‌ای جدید است که در گذشته به این شکل سابقه نداشته است؛ با این حال بر پایۀ آموزه‌های حکیمان و با نگاه به طب مدرن و ناتروپاتی می‌توان به‌شکل گذرا، این پرهیزها و توصیه‌ها را در این شرایط ارائه کرد.

1-پرهیز از ورود مواد زائد و سمّی دیگر، که نهایتاً انباشت سموم را در بدن افزایش می‌دهند مانند پرهیز از مصرف سیگار و قلیان؛ استفاده نکردن از تدابیر طب سنتی برای آلودگی هواحشره‌کش در محیط، و پرهیز از پخت‌وپز بدون تهویۀ مناسب در آشپزخانه، و پرهیز از مصرف غذاهای مانده، گوشت‌های صنعتی و خوراکی‌های حاوی مواد نگهدارنده، روغن‌های چندبار حرارت‌دیده مانند فست‌فودهای سرخ‌شدۀ بازاری، تنقّلات بازاری مانند چیپس و پفک

2- پرهیز از همۀ اموری که غلظت خون (در معنای کلّی آن، و نه فقط پُلی‌سایتمی) را افزایش می‌دهند مانند مصرف گوشت گاو، عدس، بادمجان به‌خصوص میرزاقاسمی، گوشت‌های صنعتی، غذاهای خمیری مثل ماکارونی، و غذاهای چرب و سنگین مثل کلّه‌پاچه

3-    پرهیز از همۀ اموری که یبوست‌ آور هستند و دفع موادّ زاید از طریق روده را کاهش می‌دهند مانند غذاهای خشک، عدس‌پلو، موز سفت، میوه‌های ترش مانند به ترش و انار ترش، سنجد، خرمالوی گس.

4-پرهیز از آرایش‌های سنگین که همین تنفس اندک پوست را نیز کاهش می‌دهند

5-پرهیز از همۀ اموری که نیروی عمومی بدن را کاهش می‌دهند مانند خواب ناکافی، شب‌زنده‌داری، ورزش شدید و طولانی، زیاده‌روی جنسی، مواجهه با هوای بسیار سرد، مواجهۀ طولانی با تابش‌های الکترومگنتیک به‌خصوص رایانه و تلفن همراه
چه کسانی نباید حجامت انجام دهند؟
بهترین افراد مناسب حجامت ، افرادی هستند که در معرض ابتلاء به بیماری های قلبی و عروقی می باشند و غلظت خون زیادی دارند. اما انجام حجامت برای افراد زیر توصیه نمی شود :

افراد دارای مزاج بلغمی
زنان باردار تا پایان ماه چهارم بارداری
خانم هایی که در دوران عادت ماهیانه هستند
افراد دارای مشکل انعقادی خون مانند افراد هموفیلی و دارای کمبود پلاکت
افراد دارای فشار خون پایین
کاربرد های زالو درمانی
 

زالو درمانی کاربردهای بسیار گسترده‌ ای دارد اما برای درمان‌ جوش‌ صورت کاربرد بسیار خوبی پیدا کرده است. زالو درمانی در کشورهای اروپایی و آمریکایی روش بسیار رایجی شده و با کمک متخصصین طب سنتی و یا متخصصین مدرن از این روش برای از بین بردن جوش های صورت استفاده می‌ کنند. اما باید این نکته را مد نظر قرار بدهید که پیش از انجام زالو درمانی برای صورت باید نکاتی را رعایت نمایید.

 

باید به این نکته توجه کنید که همیشه به تبلیغات بسیار مثبت اعتماد نکنید زیرا مهم آن است که شما نکات علمی را به طور کافی مد نظر قرار دهید. برای مثال زالو درمانی در همه شرایط برای از بین بردن جوش صورت کافی نمی باشد. لازم است که پیش از ان که قصد دارید درمان را شروع نمایید، حتما توسط پزشک یا متخصص طب سنتی معاینه شوید و در صورتی که بیماری‌ هایی مانند بیماری‌های خونی یا کبدی دارید از انجام زالو درمانی منصرف شوید.

طب سنتی در غرب تهران
برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را از زالو درمانی دریافت نمایید، بهتر است که قبل از آنکه درمان را شروع کنید توسط پزشک وضعیت سلامتی خود را بررسی نمایید و با طب سنتی که بر روی شما انجام می شود اطمینان حاصل کنید که بدنتان به خوبی پاکسازی شود و پیش از آن باید رژیم غذایی خود را نیز تغییر بدهید. شما باید پیش از آنکه تحت درمان قرار بگیرید مراقبت های قبل و بعد عمل را به خوبی بدانید و در باره آن مطالعه کرده باشید.

گاهی ممکن است که پس از زالو درمانی تا حدود چند روز جای نیش زالو بر روی ناحیه مشخص که تحت درمان قرار گرفته، باقی بماند و بر روی پوست قرمزی ایجاد کند اما این به زمان و به شیوه زالو درمانی و یا کار پزشک بستگی دارد. اگر شما به مراکز غیر معتبر برای درمان مراجعه نمایید ممکن است که عوارض بسیار شدیدی بر روی پوست این ناحیه تحت درمان ایجاد شود.

بادکش چیست؟
زمانی که به بهترین مرکز طب سنتی در تهران مراجعه کنید، ممکن است که برای شما بادکشی تجویز شود. بهترین مرکز طب سنتی در تهران اصولا با تشخیص های درست به شما کمک می کند تا شما با خیال راحت تر و با اطمینان بیشتر تصمیم بگیرید که چه نوع درمان طب سنتی را برای درمان ییماری خود داشته باشید‌. پزشکان و متخصصانی که در بهترین مرکز طب سنتی در تهران حضور دارند، با انجام بادکش درمانی جریان خون را بهبود می بخشند.
حجامت چه بیماری‌هایی را می‌تواند درمان کند؟
از حجامت برای درمان انواع مختلفی از بیماری‌ها استفاده شده است. ممکن است این روش به ویژه در کاهش شرایطی که باعث ایجاد دردهای عضلانی می‌شوند، موثر باشد. یک بررسی در سال 2012 از منابع معتبر نشان می‌دهد که قدرت بهبودی درمان حجامت ممکن است چیزی بیش از یک اثر دارونما باشد. محققان دریافتند که حجامت درمانی ممکن است در موارد زیر به موارد زیر کمک کند:

زونا
فلج صورت
سرفه و تنگی نفس
آکنه
فتق دیسک کمر
اسپوندیلوز گردنی
اثرات جانبی حجامت
عوارض جانبی زیادی با حجامت همراه نیست. عوارض جانبی که ممکن است تجربه کنید معمولاً در طول درمان یا بلافاصله پس از آن اتفاق می‌افتد. در طول دوره درمان ممکن است احساس سبکی سر یا گیجی داشته باشید. همچنین ممکن است تعریق یا حالت تهوع داشته باشید. پس از درمان، ممکن است پوست اطراف لبه فنجان تحریک شده و به صورت دایره‌ای مشخص شود. همچنین ممکن است کمی بعد از جلسه خود در محل‌های برش درد داشته باشید یا احساس سبکی سر یا گیجی داشته باشید. عفونت پس از انجام حجامت درمانی همیشه خطرناک است. این خطر کم است و اگر پزشک شما روش‌های صحیح تمیز کردن پوست و کنترل عفونت را قبل و بعد از جلسه شما دنبال کند، از آن جلوگیری می‌شود.

سایر خطرات عبارتند از:

زخم شدن پوست
هماتوم (کبودی)
پزشک باید از پیش بند، دستکش یکبار مصرف و عینک یا سایر محافظ‌های چشم استفاده کند. آنها همچنین باید از تجهیزات تمیز و واکسن‌های منظم برای اطمینان از محافظت در برابر بیماری‌های خاص مانند هپاتیت استفاده کنند. همیشه برای محافظت از ایمنی خود، کاملا روی پزشکان تحقیق کنید. اگر هر یک از این موارد را تجربه کردید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها ممکن است برای جلوگیری از ناراحتی، روش‌های درمانی یا مراحلی را که می‌توانید قبل از جلسه خود بردارید، ارائه دهند.

جراحی بینی استخوانی و گوشتی چه تفاوتهایی با هم دارند؟

جراحی بینی گوشتی حساسیت بیشتری دارد . از نظر تکنیکی جراحی بینی با توجه به انواع بینی دو دسته است . در نوع اول بینی استخوانی که از نظر جفرافیایی در ایران عمده بینی ها استخوانی هستند و نوع دوم بینی گوشتی که جراحی آن لازمه تجربه و مهرت بیشتری است . جراحی بینی گوشتی به خاطر ضخیم بودن پوست دیرتر به فرم دهی مناسب خواهد رسید . به این خاطر در این نوع بینی اننتخاب یک پزشک مناسب و متخصص بسیار حائز اهمیت است . در بینی های گوشتی معمولا روند بهبودی طولانی تر خواهد بود و ورم بینی دیرتر کاهش می یابد .


در هر دو نوع جراحی بینی باید این نکته را در نظر گرفت که مقایسه کردن بینی خود با بینی افراد دیگر درست نیست و نباید انتظار داشت بینی مطابق با بینی اطرافیان شما شود یا تصاویری از افراد مشهور دیده اید و بخواهید بینی خود را به آن شکل فرم دهید  چرا که بینی هر شخص مطابق با وضعیت خود شخص تعیین می شود و شما می توانید طرح های خود را به عنوان پیشنهاد به جراح ارائه دهید و جراح در مشاوره های خود تا جایی که امکان داشه باشد فرم را به خواست بیمار نزدیک می کند اما نمی توان انتظار صد در صد را داشت . بر اساس استاندارد زیبایی فرم بینی هر فرد باید متناسب با چهره وی باشد.

امروزه یکی از پروسه هایی که در بین افراد از استقبال زیادی برخوردار شده است؛ جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی می باشد که برای دستیابی به نتایج خوب و رضایت بخش باید به یک جراح بینی حاذقی مراجعه شود تا با توجه به اعتمادی که متقاضی به جراح بینی می نماید بهترین عملکرد را بعد از عمل کسب نماید.

راهنمای انتخاب بهترین جراح بینی در کرج

 نه تنها برای عمل زیبایی بینی بلکه در هر کاری باید قبل از اینکه اقدام کنیم و تصمیم جدی بگیریم ، تحقیقاتی درباره آن داشته باشیم تا بهترین نتیجه را ببینیم. بهترین جراح بینی در کرج ویژگی هایی دارد که شما باید این ویژگی ها را بشناسید و عمل بینی خود را به پزشکی کاربلد و مجرب بسپارید. اما چگونه می توان بهترین جراح را شناخت و این ویژگی ها چیست ؟


پزشک جراح زیبایی بینی عمل های موفقی داشته است و تعداد مشتریان ناراضی او خیلی کم هستند. پزشک جراح بینی باید از تجهیزات پیشرفته و مجهز استفاده کند و مدارک علمی و تحصیلی او نیز مورد تایید باشد. اخلاق حرفه ای ، نحوه برخورد با مراجعان ، آرامش در معاینه و پاسخگویی به سوالات بیمار ، از دیگر ویژگی های بهترین جراح بینی در کرج است.


جستجو در شبکه های مجازی مخصوصا پیج اینستاگرام پزشک و مراجعه حضوری به کلینیک و صحبت با مشتریان قبلی نیز برای شناخت بهترین جراح بینی در کرج راهکارهای مناسبی هستند اما با توجه به اینکه بعضی نمونه کارهای موجود در صفحه اینستاگرام یا سایت پزشکان جراحی بینی فتوشاپ شده هستند و نمی توان به آنها اطمینان کرد ، توصیه ما این است که حتما حضوری مراجعه کنید و با دیدن بینی کسانی که در آن کلینیک عمل کرده اند ، تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

همانطور که می دانید ، انجام جراحی های زیبایی بدون تحقیق و جستجو در دنیای اینترنت امکان پذیر نیست ، و البته ابزارهای مختلفی برای جستجوی پزشک مورد نظر ارائه شده است که می تواند مفید و موثر باشد . شما باید دقت و ملاحظات لازم را در این خصوص مد نظر قرار دهید تا بهترین جراح بینی کرج را انتخاب کنید و از نتیجه ی عمل جراحی بینی لذت ببرید .


عکس وکتور بینی 

برای انتخاب بهترین جراح بینی کرج اگر تمایل به داشتن بینی فانتزی و یا نیمه فانتزی دارید ، انتظارات خود را به خوبی به جراح ابلاغ نمایید تا ایشان با معاینه دقیق میزان موفقیت جراحی را اعلام نماید ، آگاهی نسبی شما از نتیجه عمل باعث می شود که با آمادگی بیشتری نسبت به این عمل اقدام نمایید . مشاهده حضوری نمونه کارها به شما کمک بزرگی می نماید ، با مراجعه به مطب می توانید افرادی که عمل جراحی بینی نزد بهترین جراح بینی کرج داشته اند را بررسی و مصاحبه ای کوتاه با ایشان داشته باشید ، میزان رضایتمندی افراد از نتیجه ی عمل را بسنجید و در نهایت از پزشک مشاوره جراحی بینی دریافت نمایید . دقت داشته باشید که حتماً نمونه کارهای مختلف جراح را مشاهده کنید و در صورتی که در بین نمونه کارها، جراحی بینی فانتزی یا نیمه فانتزی مشاهده کردید، به آن جراح مراجعه کنید.


اما اگر اصرار به ایجاد یک فرم بینی فانتزی دارید می توانید برای انتخاب جراح بینی به ایشان مراجعه کنید که در این حوزه تجربه کافی دارد. حتما در مورد عوارض این نوع جراحی تحقیق کنید زیرا بسیاری از افرادی که عمل بینی فانتزی انجام می دهند، بعد از جراحی بینی مشکلات تنفسی عدیده ای را تجربه می کنند. حتماً به پزشکی مراجعه کنید که درصد موفقیت بعد از جراحی بینی فانتزی بالایی دارد.


اطلاعاتی کامل در این خصوص توسط دکتر کاظم زرگری ارائه شده است که با مشاهده آن نسبت به عمل جراحی بینی و نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید توجه نمایید .

یک جراح بینی ماهر باید قوز پشت بینی را رفع کند تا اختلاف بعد از جراحی زیبایی بینی را احساس نماید زیرا  با تراشیدن استخوان و قوز به بهبود زیبایی ظاهری فرد کمک شایانی می نماید.

جراح بینی قبل از جراحی زیبایی بینی خواه جراحی بینی گوشتی یا جراحی بینی استخوانی باشد به سن فرد، جنس، در صورتی که جراحی ثانویه است، موقعیت عمل، مشکلاتی که داخل بینی از جمله مشکل تنفسی یا دارا بودن پولیپ بینی را در نظر می گیرد و سپس تایید به انجام جراحی زیبایی بینی می کند. باید گفت که متقاضی نباید صرفا هزینه جراحی زیبایی بینی برایش مهم باشد و عملکرد و نتایج بعد از عمل را باید مد نظر داشته باشد.


معرفی و مزایا و معایب استفاده از هایفوتراپی در جوانسازی پوست

در روش هایفوتراپی امواج اولتراسوند در زیر سطح پوست متمرکز شده و موجب لیفت و سفتی بافت‌های شل شده پوست می‌شود. نتایج آن به تدریج رخ می‌دهد، اما چشمگیر و دراز مدت خواهد بود. عوارض هایفو بسیار اندک است. میزان احساس درد و ناراحتی این درمان از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. بیشتر بیماران مرحله دریافت انرژی گرمایی را به خوبی تحمل می‌کنند. هر درد یا ناراحتی همراه با این روش، موقتی بوده و معمولاً فقط در طی عمل بروز خواهد کرد. مردان متقاضیان بسیار خوبی برای هایفوتراپی در تهران هستند. هایفوتراپی یک درمان کاملاً غیرتهاجمی برای لیفت پوست است که در مقایسه با سایر روش‌های لیفت پوست، با درد بسیار کمتری همراه است. متخصصین کلینیک پوست و مو در طول مشاوره، روش هایفو را برای لیفت نواحی صورت و گردن، به ویژه گونه، زیر چانه، اطراف چشم و پیشانی به شما پیشنهاد می‌دهند. به دلیل آنکه دستگاه HIFU دارای سرعت بسیار بالایی است، درمان را در حداقل زمان به شما ارائه می‌دهد‌. پس از درمان متوجه بهبودی در پوست خود خواهید شد

هایفوتراپی چیست؟

هایفو به معنای امواج اولتراسوند با فرکانس بالاست. در این روش از انرژی میکرو امواج فراصوت متمرکز برای منقبض کردن الیاف کلاژن و تحریک رشد کلاژن جدید به منظور ایجاد یک لیفت طبیعی، بدون عمل جراحی و نقاهت پس از عمل استفاده می‌شود. الیاف کلاژن به استحکام ساختارهای مختلف بدن کمک می‌کند و همچنین از جذب شدن و تحلیل رفتن ساختارهایی مانند پوست جلوگیری می‌کند. با کاهش کلاژن، پوست حالت ارتجاعی طبیعی، سفتی و استحکام خود را از دست می‌دهد و دچار خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی می‌شود.
 
در روش هایفو با استفاده از امواج فراصوت، بافت پوست انرژی گرمایی را دریافت کرده و منقبض شده و این موجب سفت شدن فوری آن می‌گردد. این نتایج با گذشت زمان سبب لیفت و رفع افتادگی قابل توجه پوست می‌شود. پس از هایفوتراپی، اثرات آن همچنان ادامه دارد و موجب افزایش رشد پروتئین کلاژن جدید و تشکیل ساختار مستحکم پوست خواهد شد.

هایفوتراپی صورت روشی برای لیفت پوست بدون جراحی

هایفوتراپی از انرژی اشعه های فراصوت متمرکز شده استفاده می کند و لایه های پوست را تنها در زیر سطح خود مورد هدف قرار می دهد و انرژی فراصوت باعث می شود که بافت پوست به سرعت گرم شود و زمانی که سلول ها در محلی قرار بگیرند و دمای مشخصی به آن ها برسد، می تواند تخریب سلولی را تجربه کند که این تخریب، سلول ها را تحریک می کنند تا کلاژن بیشتری تولید کند.

کلاژن پروتئینی است که ساختار پوست را بهبود می بخشد و افزایش کلاژن باعث سفت شدن پوست می شود و در نتیجه چین و چروک ها کم تر خواهند شد. امواج فراصوت با فرکانس بالا روی بافت های مشخصی از پوست متمرکز می شود و هیچ خطری برای لایه های بالایی پوست و مشکلات آن نیز وجود نخواهد داشت.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟

هایفوتراپی ممکن است برای همه مناسب نباشد و این پروسه برای افرادی بهتر کار می کند که بالای 30 سال هستند و سفتی پوست آن ها معمولی است و افرادی که پوست بیش از حد شل و افتاده دارند، ممکن است برای نتیجه بهتر به چند درمان نیاز داشته باشد.

افراد سن بالاتر با آثار پیری زیاد، افتادگی پوست و چین و چروک های بیش از حد روی گردن نمی توانند کاندیدای خوبی برای این نوع درمان باشند و احتمالاً نیاز به جراحی خواهند داشت.

هایفوتراپی برای افرادی که عفونت دارند یا منافذ پوست آن ها باز است، پیشنهاد نمی شود و افرادی که دچار آکنه هستند یا ایمپلنت های فلزی در دندان خود کاشته اند نیز تحت درمان قرار نخواهند گرفت.

فواید هایفوتراپی صورت یا امواج فراصوت متمرکز شده با شدت بالا

طبق مطالعات انجام شده، هایفو و دیگر جایگزین های غیر جراحی برای لیفت صورت طرفداران بسیار زیادی را در سال های اخیر به خود جذب کرده است و در واقع تعداد افرادی که این کار را انجام می دهند حدود 64.8 درصد بین سال های 2012 تا 2017 افزایش داشته است. هایفوتراپی فواید زیادی برای زیبایی دارد که شامل مواردی است که در ادامه بخش بهداشت و سلامت نمناک عنوان شده اند:

  • کاهش چین و چروک و از بین بردن خطوط روی گردن
  • لیفت گونه ها، ابروها و پلک چشم
  • تفکیک خطوط چانه
  • صاف کردن پوست
  • آیا هایفوتراپی آسیب‌زا و مضر است؟

    هایفوتراپی پوست یک روش غیر جراحی برای کشیدن پوست است و به همین دلیل درد ناشی از آن نیز کم است. ممکن است شما در زمانی که ابزار دستی ارسال‌کننده پرتوهای اولتراسوند به پوست شما برخورد می‌کند به خصوص در قسمت‌های حساس مانند اطراف چشم‌ها و دهان کمی احساس ناراحتی کنید ولی پزشک می‌تواند قدرت اولتراسوند را کاهش دهد تا شما احساس راحتی بیشتری داشته باشید. ژل اولتراسوند نیز همیشه قبل از درمان روی صورت مالیده می‌شود تا اثر درمان را افزایش دهد اما این کار باعث کاهش سرعت فرایند می‌شود.

    هایفوتراپی در چه مدت زمانی انجام می‌شود؟

    معمولاً هایفوتراپی بین نیم ساعت تا یک ساعت زمان می‌برد.

    چه کسانی می‌توانند برای کشیدن پوست خود تحت هایفوتراپی قرار گیرند؟

    این یک سؤال رایج در مورد هایفوتراپی است که بسیاری از افراد می‌پرسند. این فرایند نیز استثنا ندارد و برای بیشتر افراد قابل اجرا است ولی بیشتر برای مردان و زنانی که بیش از 50 سال دارند و افرادی که دچار افتادگی و شل شدگی پوست شده‌اند انجام می‌شود. افراد جوان‌تر نیز می‌توانند تحت هایفوتراپی قرار گیرند اما اگر پوست شما تا حدودی سفت و کشیده باشد، نتایج حاصل از این روش درمانی حداقلی بوده و واقعاً چشمگیر نخواهد بود.

    آیا هایفوتراپی، عوارض جانبی دارد؟

    تا یک ساعت پس از هایفوتراپی ممکن است پوست شما کمی قرمز شود، درصد کمی از بیماران نیز ممکن است پس از درمان دچار کمی تورم یا حساسیت به لمس شوند. این عوارض جانبی معمولاً خفیف و موقتی هستند. احساس درد و گرفتگی عضلانی نیز عادی است که خود به خود به سرعت برطرف می‌شود.

    موارد منع کاربرد هایفوتراپی چیست؟ 

    هایفوتراپی برای موارد زیر به کار برده می‌شود:

    • زخم‌های باز یا ضایعات پوستی روی صورت و یا گردن
    • آکنه‌های شدید یا کیستی روی صورت و گردن
    • افرادی که از پیس میکر یا تجهیزات الکترونیکی استفاده می‌کنند
    • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی
    • بیمارهای موضعی یا سیستمی پوستی فعال که در روند بهبود و التیام زخم‌ها تأثیر دارند
    • تب خال
    • بیماری‌های خود ایمنی
    • دیابت‌ها
    • صرع
    • فلج بل

خدمات پوست و مو در عصر حاضر و کلینیک های زیبایی

خدمات کلینیک زیبایی


خدماتی که در یک کلینیک زیبایی به افراد ارائه می گردد شامل خدماتی است که امروزه به دلیل زندگی مدرن و به تبع آن نیازهای جدیدی که در افراد شکل گرفته است انجام می شود. نیاز به زیبایی و زیباتر دیده شدن دغدغه انسان امروز در تمام دنیاست و برای مراجعین یک کلینیک زیبایی بسیار اهمیت دارد که این خدمات را به بهترین نحو ممکن و با بهترین کیفیت از یک کلینیک زیبایی دریافت کنند. با کمک گرفتن از پزشکی حاذق به جوان سازی پوست خود کمک کنند و پوست و مویی شاداب و جوان داشته باشند.


این تمایل نه تنها در بانوان بلکه در آقایان هم دیده می شود. خدماتی مانند کاشت مو، تقویت موهای سر، لیزر موهای زائد بدن، تزریق بوتاکس و فیلر از مواردی هستند که بیشترین محبوبیت را در بین آقایان دارند.


کلینیک زیبایی خدمات مو


خدماتی که در خصوص مو در کلینیک های زیبایی در تهران انجام می شود، مربوط به جلوگیری از ریزش موهای سر، تقویت فولیکول های موهای سر برای پرپشت شدن و ضخیم شدن موهای سر، همچنین تلاش هایی برای از بین بردن موهای زائد در نواحی که تمایل به برداشتن آنها دارید است.


روش هایی از قبیل PRP، یکی از درمان‌های غیر جراحی محسوب می شود و در کاهش محسوس ریزش مو اثر بسزایی دارد. در این روش با انجام یک آزمایش خون، پلاسمای خون شما را که حاوی پلاکت هاست، از فرآورده خونی شما جدا می کنند و پلاکت هایی که داخل پلاسما وجود دارند را فعال کرده و به قسمت های مختلف سر تزریق می کنند. این روش حتی به عنوان خدمات پوستی نیز کارایی دارد. افرادی که از جای زخم یا بخیه روی پوستشان ناراضی هستند با مشورت پزشک می توانند کاندید استفاده از این روش درمانی باشند.


مزوتراپی و RF نیز از‌جمله خدمات زیبایی برای پرپشتی مو هستند که در کلینیک زیبایی انجام می شود.لیست کامل کلینیک زیبایی شیراز ، تهران و سایر شهرها ایران را در سایت مشاهده فرمایید.


لیزر موهای زائد هم در کنار تمامی خدمات پوست و مو از محبوب ترین خدمات در بین مردم شناخته شده است زیرا می توان ادعا کرد که فرایندی دائمی است و شما را از اصلاح و اپیلاسیون های هفتگی خلاص خواهد کرد.


تنها با مراجعه در 6 تا 8 جلسه موهای زائد ازبین میروند و با توجه به نوع رویش موهای بدن شما( کم مویی یا پرمویی) می توانید هر سال یا دو سال یکبار، برای لیزر یادآور به کلینیک زیبایی مراجعه داشته باشید.لیست کلینیک های زیبایی که خدمات لیزر موی زائد در شیراز ، اصفهان و سایر شهرهای ایران را انجام می دهند را درسایت ببینید.


بازگشایی مدارس بصورت حضوری و دغدغه جدید والدین برای سرویس های مدارس

سامانه سپند چیست ؟

همانطور که در قسمت مقدمه به آن اشاره شد ، سامانه سپند که مخفف عبارت سامانه پایش ناوگان دانش آموزی است در راستای هماهنگی ، نظارت بیشتر و افزایش امنیت و آرامش خیال والدین راه اندازی شده است.

طبق دستورهای صادر شده رانندگان و شرکت هایی می توانند متقاضی ارائه خدمات حمل و نقل شوند که تایید صلاحیت شوند و از نظر جسمی ، روانی ، اخلاقی و شئونات اسلامی و ... مورد تایید قرار بگیرند. نرخ سرویس ها و قیمت گذاری آن ها هم توسط شورای شهر انجام می شود و نظارت کامل بر این موضوع دارند.

از زمان آغاز این طرح بیش از 1400 شرکت در این سامانه ثبت نام و اعلام آمادگی کرده و بیش از 596 شرکت هم مورد تایید صلاحیت قرار گرفته اند. پس از نهایی شدن ، اطلاعات رانندگان به شهرداری های مناطق ارسال می شوند و آن ها هم بر اساس نیاز و تعداد دانش آموزان هر مدرسه تعیین می کنند که چه تعداد از رانندگان مجاز می توانند در قالب شرکت ها اقدام به سرویس دهی نمایند.

 

برای ثبت نام و خدمات دهی رانندگان باید شرایطی را دارا باشند که روش ثبت نام در سامانه سپند را در ادامه بیان خواهیم کرد ، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام رانندگان:

عکس 4*3 ، گواهینامه ، کارت خودرو ، کارت ملی ، معاینه فنی ، گواهی سلامت ، عدم سوپیشینه ، بیمه نامه شخص ثالث 

ثبت نام رانندگان تاکسی در سامانه سرویس مدارس سپند

پیش‌تر شاهد بودیم که هر شهر برچسب سرویس مدارس خود را داشت که این امر بازرسی و نظارت در این حوزه را با مشکل مواجه کرده بود، اما با ثبت‌نام رانندگان سرویس مدارس در سامانه سپند برچسب واحدی برای آن‌ها صادر و نصب می شود که این بر چسب دارای QR کد است که می‌توان به وسیله آن کار نظارت بر روی سرویس مدارس را تسهیل کرد. پس رانندگانی که می‌خواهند در سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید فعالیت کنند باید در این سامانه ثبت‌نام خود را انجام دهند و همچنین رانندگانی که برچسب واحد عالی شورای ترافیک را نداشته باشند مشمول جریمه خواهند شد. نباید این نکته فراموش شود که برخی از والدین با ناوگان آزاد‌بر از طریق مدارس قرارداد‌هایی امضا می‌کنند که نظارت بر کار رانندگان آزاد بر به این شکل دشوار است.

نکات مربوط به ثبت نام رانندگان در سامانه سرویس مدارس سپند

در فرآیند تایید صلاحیت رانندگان سرویس مدارس، مواردی چون سوء پیشنیه، عدم اعتیاد و سلامت جسم و روان فرد مورد بررسی قرار می گیرد و از لحاظ ایمنی خودرو نیز معاینه فنی آن‌ها از سوی پلیس راهور به‌صورت دوره ای کنترل می‌شود.
همچنین در سامانه سپند برنامه‌ای در اختیار والدین قرار گرفته است که می‌توانند به صورت دوره‌ای نظر خود را درباره راننده و وضعیت خودرو اعلام کنند و به طور حتم در این نظر خواهی رانندگانی که نمره قابل قبولی دریافت نکنند، حذف خواهند شد.

 

نحوه ثبت نام اولیاء در سامانه سپند

همان طور که اشاره شد، برای بهره مندی از سرویس حمل و نقل دانش آموزی، خانواده ها و مدیران مدارس باید ابتدا در سامانه سپند نام نویسی کنند. همچنین توجه کنید که عدم ثبت نام اولیاء به منزله انصراف آن ها می باشد. توجه داشته باشید که اولیا برای ثبت نام اولیه می بایست کد ملی ولی را به عنوان نام کاربری ثبت نمایند و دوباره وارد سامانه شوند.

پس از ورود مجدد، لازم است والدین اطلاعات شخصی و تحصیلی دانش آموز مانند نام و نام خانوادگی، محل تحصیل، جنسیت و… را تکمیل نمایند و محل زندگی خود را با استفاده از نقشه کروکی تعیین کنند. بعد از ثبت نام نهایی و کسب اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، صفحه تکمیل فرآیند اولیه سرویس مدرسه، نمایان می شود که تا زمان تایید اطلاعات و اعلام مبلغ مورد نظر برای سرویس توسط مدرسه، به همین حالت باقی خواهد ماند.

در صورت تایید اطلاعات توسط مدرسه، هزینه سرویس در صفحه مورد نظر نمایش داده می شود که با فشردن دکمه “موافقت”، به صفحه پرداخت منتقل می شوید. همچنین در صورت عدم موافقت می توانید دکمه مربوطه را بفشارید و اعتراض خود را از طریق سامانه ثبت نمایید.

اگر نام مدرسه شما در میان لیست اسامی مدارس نبود، نشان دهنده این است که یا مدرسه هنوز اقدامی برای ثبت نام در سامانه سپند انجام نداده و یا کارشناس مربوطه هنوز تایید نکرده است. توجه کنید که اطلاعات مربوط به مکان اقامت خود را به صورت دقیق وارد کنید تا در هنگام استفاده از خدمات دچار مشکل نشوید. اگر رمز عبور را برای چندین مرتبه به صورت اشتباه وارد سامانه کنید، پنل کاربری دانش آموز غیر فعال می شود که برای حل این مشکل باید به مدرسه مراجعه کنید.

سپند، سامانه ای برای متمایز نمودن ناوگان حمل و نقل دانش آموزان می باشد که با ارائه خدمات مذکور، می تواند امنیت دانش آموزان را برای بسیاری از خانواده ها (مخصوصا افراد شاغل) تضمین کند و در راستای افزایش آن تلاش نماید. اولیاء گرامی می توانند با انجام مراحل ذکر شده در متن بالا، از این سرویس حمل و نقل دانش آموزی بهره مند شوند و با آگاهی از وضعیت فرزندان خود، با خیالی آسوده آن ها را راهی محل تحصیل نمایند.