مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

معرفی و مزایا و معایب استفاده از هایفوتراپی در جوانسازی پوست

در روش هایفوتراپی امواج اولتراسوند در زیر سطح پوست متمرکز شده و موجب لیفت و سفتی بافت‌های شل شده پوست می‌شود. نتایج آن به تدریج رخ می‌دهد، اما چشمگیر و دراز مدت خواهد بود. عوارض هایفو بسیار اندک است. میزان احساس درد و ناراحتی این درمان از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. بیشتر بیماران مرحله دریافت انرژی گرمایی را به خوبی تحمل می‌کنند. هر درد یا ناراحتی همراه با این روش، موقتی بوده و معمولاً فقط در طی عمل بروز خواهد کرد. مردان متقاضیان بسیار خوبی برای هایفوتراپی در تهران هستند. هایفوتراپی یک درمان کاملاً غیرتهاجمی برای لیفت پوست است که در مقایسه با سایر روش‌های لیفت پوست، با درد بسیار کمتری همراه است. متخصصین کلینیک پوست و مو در طول مشاوره، روش هایفو را برای لیفت نواحی صورت و گردن، به ویژه گونه، زیر چانه، اطراف چشم و پیشانی به شما پیشنهاد می‌دهند. به دلیل آنکه دستگاه HIFU دارای سرعت بسیار بالایی است، درمان را در حداقل زمان به شما ارائه می‌دهد‌. پس از درمان متوجه بهبودی در پوست خود خواهید شد

هایفوتراپی چیست؟

هایفو به معنای امواج اولتراسوند با فرکانس بالاست. در این روش از انرژی میکرو امواج فراصوت متمرکز برای منقبض کردن الیاف کلاژن و تحریک رشد کلاژن جدید به منظور ایجاد یک لیفت طبیعی، بدون عمل جراحی و نقاهت پس از عمل استفاده می‌شود. الیاف کلاژن به استحکام ساختارهای مختلف بدن کمک می‌کند و همچنین از جذب شدن و تحلیل رفتن ساختارهایی مانند پوست جلوگیری می‌کند. با کاهش کلاژن، پوست حالت ارتجاعی طبیعی، سفتی و استحکام خود را از دست می‌دهد و دچار خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی می‌شود.
 
در روش هایفو با استفاده از امواج فراصوت، بافت پوست انرژی گرمایی را دریافت کرده و منقبض شده و این موجب سفت شدن فوری آن می‌گردد. این نتایج با گذشت زمان سبب لیفت و رفع افتادگی قابل توجه پوست می‌شود. پس از هایفوتراپی، اثرات آن همچنان ادامه دارد و موجب افزایش رشد پروتئین کلاژن جدید و تشکیل ساختار مستحکم پوست خواهد شد.

هایفوتراپی صورت روشی برای لیفت پوست بدون جراحی

هایفوتراپی از انرژی اشعه های فراصوت متمرکز شده استفاده می کند و لایه های پوست را تنها در زیر سطح خود مورد هدف قرار می دهد و انرژی فراصوت باعث می شود که بافت پوست به سرعت گرم شود و زمانی که سلول ها در محلی قرار بگیرند و دمای مشخصی به آن ها برسد، می تواند تخریب سلولی را تجربه کند که این تخریب، سلول ها را تحریک می کنند تا کلاژن بیشتری تولید کند.

کلاژن پروتئینی است که ساختار پوست را بهبود می بخشد و افزایش کلاژن باعث سفت شدن پوست می شود و در نتیجه چین و چروک ها کم تر خواهند شد. امواج فراصوت با فرکانس بالا روی بافت های مشخصی از پوست متمرکز می شود و هیچ خطری برای لایه های بالایی پوست و مشکلات آن نیز وجود نخواهد داشت.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟

هایفوتراپی ممکن است برای همه مناسب نباشد و این پروسه برای افرادی بهتر کار می کند که بالای 30 سال هستند و سفتی پوست آن ها معمولی است و افرادی که پوست بیش از حد شل و افتاده دارند، ممکن است برای نتیجه بهتر به چند درمان نیاز داشته باشد.

افراد سن بالاتر با آثار پیری زیاد، افتادگی پوست و چین و چروک های بیش از حد روی گردن نمی توانند کاندیدای خوبی برای این نوع درمان باشند و احتمالاً نیاز به جراحی خواهند داشت.

هایفوتراپی برای افرادی که عفونت دارند یا منافذ پوست آن ها باز است، پیشنهاد نمی شود و افرادی که دچار آکنه هستند یا ایمپلنت های فلزی در دندان خود کاشته اند نیز تحت درمان قرار نخواهند گرفت.

فواید هایفوتراپی صورت یا امواج فراصوت متمرکز شده با شدت بالا

طبق مطالعات انجام شده، هایفو و دیگر جایگزین های غیر جراحی برای لیفت صورت طرفداران بسیار زیادی را در سال های اخیر به خود جذب کرده است و در واقع تعداد افرادی که این کار را انجام می دهند حدود 64.8 درصد بین سال های 2012 تا 2017 افزایش داشته است. هایفوتراپی فواید زیادی برای زیبایی دارد که شامل مواردی است که در ادامه بخش بهداشت و سلامت نمناک عنوان شده اند:

  • کاهش چین و چروک و از بین بردن خطوط روی گردن
  • لیفت گونه ها، ابروها و پلک چشم
  • تفکیک خطوط چانه
  • صاف کردن پوست
  • آیا هایفوتراپی آسیب‌زا و مضر است؟

    هایفوتراپی پوست یک روش غیر جراحی برای کشیدن پوست است و به همین دلیل درد ناشی از آن نیز کم است. ممکن است شما در زمانی که ابزار دستی ارسال‌کننده پرتوهای اولتراسوند به پوست شما برخورد می‌کند به خصوص در قسمت‌های حساس مانند اطراف چشم‌ها و دهان کمی احساس ناراحتی کنید ولی پزشک می‌تواند قدرت اولتراسوند را کاهش دهد تا شما احساس راحتی بیشتری داشته باشید. ژل اولتراسوند نیز همیشه قبل از درمان روی صورت مالیده می‌شود تا اثر درمان را افزایش دهد اما این کار باعث کاهش سرعت فرایند می‌شود.

    هایفوتراپی در چه مدت زمانی انجام می‌شود؟

    معمولاً هایفوتراپی بین نیم ساعت تا یک ساعت زمان می‌برد.

    چه کسانی می‌توانند برای کشیدن پوست خود تحت هایفوتراپی قرار گیرند؟

    این یک سؤال رایج در مورد هایفوتراپی است که بسیاری از افراد می‌پرسند. این فرایند نیز استثنا ندارد و برای بیشتر افراد قابل اجرا است ولی بیشتر برای مردان و زنانی که بیش از 50 سال دارند و افرادی که دچار افتادگی و شل شدگی پوست شده‌اند انجام می‌شود. افراد جوان‌تر نیز می‌توانند تحت هایفوتراپی قرار گیرند اما اگر پوست شما تا حدودی سفت و کشیده باشد، نتایج حاصل از این روش درمانی حداقلی بوده و واقعاً چشمگیر نخواهد بود.

    آیا هایفوتراپی، عوارض جانبی دارد؟

    تا یک ساعت پس از هایفوتراپی ممکن است پوست شما کمی قرمز شود، درصد کمی از بیماران نیز ممکن است پس از درمان دچار کمی تورم یا حساسیت به لمس شوند. این عوارض جانبی معمولاً خفیف و موقتی هستند. احساس درد و گرفتگی عضلانی نیز عادی است که خود به خود به سرعت برطرف می‌شود.

    موارد منع کاربرد هایفوتراپی چیست؟ 

    هایفوتراپی برای موارد زیر به کار برده می‌شود:

    • زخم‌های باز یا ضایعات پوستی روی صورت و یا گردن
    • آکنه‌های شدید یا کیستی روی صورت و گردن
    • افرادی که از پیس میکر یا تجهیزات الکترونیکی استفاده می‌کنند
    • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی
    • بیمارهای موضعی یا سیستمی پوستی فعال که در روند بهبود و التیام زخم‌ها تأثیر دارند
    • تب خال
    • بیماری‌های خود ایمنی
    • دیابت‌ها
    • صرع
    • فلج بل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد