مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

رشته فیزیوتراپی بدون کنکور - جزئیات پذیرش در دانشگاه های جهان

جزئیات دوره BPT: پذیرش ، تخصص و کالج های برتر در هند

روند پذیرش BPT

روند پذیرش BPT

هر ساله بیش از 67000 دانشجو در این دوره ثبت نام می کنند. روند پذیرش BPT در بیش از 1650 کالج پزشکی در سراسر هند انجام می شود تا دانشجویان را در دوره های فیزیوتراپی در سطح UG و PG پذیرش دهد.


 


 

روش درخواست برای تکمیل حالت ثبت نام آنلاین و آفلاین در زیر ذکر شده است -


برنامه آنلاین


برای برنامه مبتنی بر اینترنت در مبحث رشته فیزیوتراپی بدون کنکور ، متقاضیان باید در وب سایت رسمی مرجع برگزاری آزمون شرکت کرده و گزینه های مورد نظر خود را پر کنند.

پس از آن ، چاپی از فرم تکمیل شده خارج می شود.

نسخه چاپی در کنار اسناد اجباری و DD از مقدار مورد نیاز باید به دستگاه آزمون مربوطه تحویل داده شود.

برای برنامه های آفلاین ، داوطلبان می توانند فرم را در کنار بروشور از نهاد برگزار کننده آزمون یا مراکز تعیین شده انتخاب کنند و ممکن است رسمیت را به پایان برسانند.


ثبت نام در دوره به طور کلی به نمرات کسب شده در آزمون ورودی بدون توجه به نتایج کلاس 12 دانش آموز بستگی دارد. با این حال ، داوطلبان علاقه مند باید در 50 + 2 فارغ التحصیلی خود حداقل 50٪ از کل (45٪ برای SC / ST) امتیاز بگیرند تا واجد شرایط پذیرش شوند.


برخی از امتحانات ورودی اصلی برای پذیرش در دوره لیسانس فیزیوتراپی در زیر ذکر شده است:


 

نام آزمون ورودی آخرین تاریخ برای درخواست امتحان * تاریخ تاریخ نتیجه آزمون در دسترس است

IPU CET 2020 20 ژوئیه 2020 TBA TBA مبتنی بر کامپیوتر (CBT)

BCECE 2021 09 ژوئن 2020 TBA مبتنی بر مقاله (PBT) TBA

IEMJEE 2020 فوریه 2020 آوریل 19 ، 2020 هم PBT و هم CBT در ژوئیه 2020 موجود است

VEE 2020 30 آوریل ، 2020 13 مه ، 2020 مقاله مبتنی بر کاغذ (PBT) ژوئیه 2020

LPUNEST 2020 20 آوریل ، 2020 ژوئیه 31 ، 2020 مبتنی بر کامپیوتر (CBT) آگوست 2020

* تاریخ آزمون ممکن است طبق آخرین اطلاعات مربوط به Covid-19 تغییر کند


توجه: هیچ لیسانس فیزیوتراپی (BPT) ویژه آزمون ورودی همه هند وجود ندارد. NEET و AIIMS برای پذیرش لیسانس فیزیوتراپی (BPT) آزمایش نمی کنند.


معمولاً برای ارزیابی استعداد عمومی داوطلب برای دوره ، دو دور بحث گروهی اضافی و مصاحبه خصوصی برگزار می شود. بر اساس تعداد به دست آمده (شامل GD و PI) به داوطلبان صندلی یا براساس مشاوره دانشگاه (لیاقت) یا از طریق مدیریت دانشگاه پیشنهاد می شود.


تخصص های BPT

تخصص های BPT

این برنامه برای کمک به دانش آموز در درک توانایی ها و دانش لازم برای ارزیابی ، تشخیص و درمان بیماران طراحی شده است. بنابراین ، به جای تخصص در یک زمینه ، لیسانس فیزیوتراپی همه جنبه های فیزیوتراپی را روشن می کند.


به دانشجویانی که قصد دارند در یک منطقه خاص تخصص داشته باشند ، توصیه می شود دوره کارشناسی ارشد فیزیوتراپی یا MPT را بیشتر دنبال کنند. در زیر به برخی از تخصص های ترجیحی در فیزیوتراپی اشاره شده است:


MPT در مغز و اعصاب

MPT در فیزیوتراپی ورزشی

MPT در کودکان

MPT در علوم قلبی و ریوی

کالج های برتر BPT در هند

کالج های برتر BPT در هند

 

توصیه می شود برای دریافت مدرک BPT در کالج / دانشگاهی که توسط IAP (انجمن فیزیوتراپیست هند) شناخته شده است ، اقدام کنید. کالج های زیادی وجود دارد که IAP شناخته نشده اند ، بنابراین قبل از اقدام به وب سایت IAP بروید تا از کالج های شناخته شده IAP در نزدیکی خود مطلع شوید.


آخرین فرم درخواست 2020

لوگو

دانشگاه CMR ، کارناتاکا

پذیرش های UG و PG برای سال 2020 باز می شوند

بورس تحصیلی برای دانشجویان میراثی

درخواست کن

اسپانسر شده

لیسانس فیزیوتراپی را می توان از یک کالج دولتی یا کالج خصوصی دنبال کرد. برخی از بهترین کالج های BPT در هند که این برنامه را ارائه می دهند در جدول زیر ارائه شده است:


رتبه بندی پزشکی NIRF نام فرآیند پذیرش کالج کل پیشنهادات متوسط ​​جایگذاری

3 کالج پزشکی مسیحی ، ورودی Vellore براساس 85،270 INR 2،80،000 INR

7 کالج پزشکی Kasturba ، ورودی ورودی Mangalore 1،96،000 INR 3،00،000 INR

11 موسسه آموزش عالی سری راماچاندرا ، ورودی ورودی چنای 5،00،000 INR 5،80،000 INR

18 کالج پزشکی مسیحی ، ورودی لودیان 3،11،000 INR 10،00،000 INR

27 دانشکده پزشکی MS Ramaiah ، ورودی بنگالورو 1،16،000 INR 4،20،000 INR

هزینه این دوره سالانه بسیار بیشتر از بیشتر دوره های ارائه شده در هند است. با افزایش متوسط ​​کل دوره دوره BPT در برخی موارد به 3،000،000 INR (در م institسسات مختلف متفاوت است) ، معمولاً درخواست وام های آموزشی با نرخ بهره کم توصیه می شود.


BPT آموزش از راه دور

همانطور که توسط UGC (کمیسیون کمک هزینه دانشگاه) در اطلاعیه رسمی خود اعلام شده است - دوره های مربوط به مهندسی ، پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی از جمله چندین برنامه دیگر که نیاز به تجربه عملی دارند مجاز نیستند در حالت آموزش از راه دور ارائه شوند. این لیست شامل برنامه های گواهینامه ، دیپلم و مدرک است.


اگرچه طبق UGC-DEB هیچ گزینه آموزش آنلاین یا از راه دور برای دوره لیسانس فیزیوتراپی در دسترس نیست ، اما موسساتی مانند Bhartiya Shiksha Parishad و Jodhpur University National گزینه ای را برای BPT فراهم می کنند


منبع: https://pasokhbama.com/رشته-فیزیوتراپی-بدون-کنکور/


دانشگاه بین المللی کیش پزشکی بدون کنکور


این روزها همه به دنبال راهی برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها بدون کنکور هستند دانشگاه بین المللی کیش پزشکی بدون کنکور و هیچ کس وسوسه نمی شود که این خبر را بشنود زیرا افرادی که می توانند بدون کنکور به دانشگاه بروند نیاز به تحصیل در این دانشگاه دارند. دروس دشوار و سنگینی که لازم نیست در کنکور سراسری بخوانید و بسیاری از استرس ها و فشارهایی که در کنکور با آن روبرو خواهید شد برطرف و برطرف می شود و به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راهی برای بدون کنکور در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنید. .

در میان رشته های مختلفی که همه به دنبال راهی برای تحصیل بدون کنکور هستند ، بیشترین مورد جستجو در رشته داروسازی است زیرا یکی از رشته های محبوب در گروه علوم پزشکی است و بسیاری از افراد امیدوار به تحصیل در این رشته هستند. . آنها در این راه داروسازی گام برداشتند و رشته تجربی را انتخاب کردند تا بتوانند در آینده شغل خوبی داشته باشند و از نظر تحصیلات و درآمد در آینده احساس راحتی کنند.

اما باید در پاسخ به این افراد بگوییم که پذیرش بدون کنکور در رشته داروسازی امکان پذیر نیست و راهی غیر از کنکور وجود ندارد و شما نمی توانید بدون معاینه مستقیم وارد رشته داروسازی شوید. وارد شوید و تحصیلات خود را ادامه دهید مگر اینکه فرم های غیرمستقیم ایجاد کنید و شرایط ویژه ای را که به شما ارائه می شود قبول نکنید.


برای کسب اطلاعات در مورد نحوه ثبت نام در داروخانه بدون کنکور پردیس کیش در سال 1999 ، می توانید همه روزه (از جمله تعطیلات و جمعه) از ساعت 8 صبح تا نیمه شب با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و با تلفن ثابت تماس بگیرید. 9099071290. شماره ذکر شده فقط با تلفن ثابت امکان پذیر است و با تلفن همراه نمی توانید شماره گیری کنید.


معرفی داروسازی


در تعریف داروسازی باید گفت این رشته مانند ترکیبی از علوم پایه و بالینی است که دانشجویان این رشته باید دانش بالایی در مورد فیزیک ، شیمی و زیست داشته باشند و توانایی برقراری ارتباط خوب با افراد مختلف را داشته باشند. و از ثبات ، صبر و جدیت زیادی در این کار برخوردار باشید. این افراد می توانند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی استخدام شوند و محل کار آنها عمدتا در داروخانه ها و صنایع دارویی و کارخانه های تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و داروخانه ها و مواد غذایی است. یکی از اهداف این رشته این است که افراد پس از تحصیل در حوزه های مختلف علوم دارویی می توانند اطلاعات کافی داشته باشند و در این زمینه می توانند نیازهای جامعه را برآورده کنند. نیازهای آموزش عمومی و تحقیقاتی را برای درک بهتر داروخانه و آشنایی با تحقیقات علمی و عملی برطرف کرده و مهارتها و دانش را برای درک کامل ویژگیهای داروهای موجود در داروسازی دارویی و توانایی مدیریت داروخانه های عمومی افزایش دهید. و جهت گیری تخصصی و بیمار و مشاوره پزشکی. در استفاده صحیح از داروها ، ساخت دارو و مواد آرایشی ، ساخت دارو و تولید لوازم آرایشی در صنعت و همچنین کنترل کمی و کیفی داروها و جلوگیری از عوارض جانبی داروها و سایر موارد عناصر مهمترین اهداف در این زمینه هستند. بودن.


راه های تحصیل داروسازی


افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته داروسازی را دارند تنها با قبولی در کنکور سراسری تجربی امکان انجام این کار را خواهند داشت و افرادی که می توانند در این کنکور به سطح بالایی دست پیدا کنند و در رشته داروسازی در یکی از دانشگاه ها پذیرفته شوند آنها می توانند در این رشته تحصیل کنند ، در غیر این صورت اگر می خواهند در رشته داروسازی بدون کنکور ادامه تحصیل دهند ، باید رشته خود را از کارشناسی ارشد به دکترا تغییر دهند یا در دانشگاه های بین المللی تحصیل کنند ، حتی برای تحصیل در دانشگاه های بین المللی ، o دانشگاهها باید خودشان امتحان دهند یا از دانشگاههای خارجی به دانشگاههای ملی منتقل شوند ، به این معنی که ابتدا باید در رشته داروسازی در دانشگاههای خارجی پذیرفته شوند و سپس به مرحله بعد بروند. خودتان این کار را به دانشگاه های ملی انجام دهید.


برای اطلاع از نحوه ثبت نام در داروخانه بدون آزمون ورودی پردیس کیش 1999 ، می توانید همه روزه (از جمله تعطیلات و جمعه ها) از ساعت 8 صبح تا نیمه شب با تماس با تلفن با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید. تلفن ثابت 9099071290. شماره ذکر شده فقط با تلفن ثابت امکان پذیر است و نمی توان با تلفن همراه شماره گیری کرد.


وی در سال 1999 در دانشگاه بین الملل فارغ التحصیل رشته داروسازی شد


دانشگاه های بین المللی تمایل دارند