مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

با آغاز ثبت نام کنکور سراسری 1400 در 12 بهمن ماه 99، داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور سراسری می بایست با فراهم آوردن مدارک ثبت نام کنکور سراسری، نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند و اطلاعات خود را به صورت صحیح سامانه ثبت نامی درج کنند.


اگر داوطلبی اطلاعات و مدارک خود را چه عمدا و چه سهوا به اشتباه در سامانه نام نویسی آزمون سراسری ثبت نماید و پس از بررسی مدارک توسط سازمان سنجش آموزش کشور، مغایرت آن ثابت شود، داوطلب در هر مرحله ای از آزمون که باشد (ثبت نام، آزمون کتبی، قبولی در دانشگاه و…) از ادامه فرآیند محروم خواهد شد و مطابق با مقررات و قوانین با وی برخورد می گردد اما ، ایا امکان تغییر اطلاعات ثبت نام کنکور وجود دارد ؟.


از همین رو، هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور فرصت مجددی را برای ویرایش اطلاعات در سایت ثبت نام کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار می دهد. چنان چه اطلاعات شما نیز نیاز به ویرایش دارد، در ادامه با ما همراه باشید تا از زمان و نحوه اصلاح آن آگاهی یابید.

زمان ویرایش ثبت نام کنکور سراسری 1400

هر سال سازمان سنجش به منظور مساعدت با داوطلبان ، امکان ویرایش اطلاعات درج شده در فرم ثبت نام را در اختیار متقاضیان قرار می دهد . ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰  نیز مانند هر سال در سه تاریخ مختلف انجام می شود که در جدول زیر به آن پرداخته ایم .


 


زمان های ویرایش ثبت نام کنکور 1400

 زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی برای تمامی داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام کرده اند وجود خواهد داشت بنابراین داوطلب هر زمان متوجه اشتباهی در فرم ثبت نام شود به راحتی می تواند در همان بازه زمانی نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نماید 

 تمدید مهلت و 

فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 1400 به دلیل آمار بالای علاقه مندان به ثبت نام کنکور ، معمولا بازه زمانی دیگری برای ثبت نام جاماندگان در نظر گرفته می شود . امسال نیز احتمالا طبق روال سالیان گذشته شاهد اعلام تمدید مهلت ثبت نام و مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری خواهیم بود . در این بازه های زمانی امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری نیز برای داوطلبانی که قبلا اقدام به ثبت نام کرده اند ، وجود خواهد داشت 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1400 آخرین مهلتی که به ویرایش ثبت نام داوطلبان کنکور سراسری اختصاص می یابد ، تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری می باشد


  نحوه ویرایش اطلاعات کنکور سراسری

افرادی که قصد اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود را دارند می بایست قبل از مراجعه به سامانه تمامی مشخصات و مدارک خود را آماده کنند و سپس وارد سامانه شوند.


نحوه این کار به این  صورت خواهد بود که داوطلبان ابتدا می بایست وارد سیستم ثبت نام و ویرایش اطلاعات کنکور سازمان سنجش آموزش کشور شوند.


پس از ورود به سایت می بایست وارد قسمت سراسری شده و سپس از فیلد ثبت نام مجدد و ویرایش اطلاعات نسبت به ثبت نام مجدد یا ویرایش مشخصات فردی و تحصیلی کنکور اقدام نمایند تصویر زیر نشانگر فیلد مورد نظر خواهد بود :

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور

طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ، زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 از 12 الی 18 بهمن ماه 99 می باشد و داوطلبان در این مهلت چند روزه فرصت دارند به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.orrg مراجعه نمایند و با دریافت و تکمیل فرم ثبت نام ، آمادگی خود را برای حضور در جلسه کنکور اعلام کنند.

فرم ثبت نام کنکور سراسری از بیش از 50 بند تشکیل شده است که تکمیل تمام بندها الزامی است و وجود حتی یک بند اشتباه ، موجبات محرومیت از جضور در جلسه کنکور را فراهم می سازد پس حتما باید در درج اطلاعات خود دقت کافی داشته باشید و توصیه ما نیز این است که ثبت نام خود را به مشاوری مجرب که چندین ثبت نام انجام داده است و با امور آشنایی دارد ، بسپارید.


قبولی در پزشکی آرزوی بسیاری از افراد از همان دوران کودکی می باشد. برای قبولی در رشته پزشکی راه های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید به راحتی به آرزوی خود جامعه عمل بپوشانید. یکی از راه های در نظر گرفته شده انتخاب دانشگاه های پردیس بین الملل می باشند که برای ورود به آن شما نیازمند کسب رتبه قبولی خواهید بود. در ادامه به صورت جدول به رتبه قبولی دانشگاه تهران  اشاره خواهیم نمود.


یکی از محاسنی که دانشگاه های پردیس بین الملل نسبت به سایر دانشگاه های دیگر دارند، می تواند همین رتبه قبولی پزشکی بین الملل 1400 آن باشد.


از امکانات بسیار بالای این دانشگاه می توان به استفاده از اساتید بسیار با سواد و همچنین دانشگاهی در داخل کشور اشاره کرد که می توان این دانشگاه را در سطح دانشگاه های خارج از کشور دانست.

در این صفحه رتبه و تراز لازم برای قبولی دانشگاه تهران را مشاهده می کنید. با مشاهده نمونه رتبه و تراز قبولی دانشگاه تهران می توانید برای قبولی در کنکور 98برنامه ریزی کرده و با توجه به رتبه و تراز قبولی دانشگاه تهران انتخاب رشته کنید.  رتبه مورد نیاز برای قبولی تعدادی از رشته های دانشگاه تهران همینجا منتشر شده است. دانشگاه تهران، دارای واحدهایی در تهران، کرج، قم، فومن گیلان، رضوان شهر گیلان، پاکدشت و کیش می باشد.


رتبه و تراز لازم برای قبولی هر یک از رشته های زیر متفاوت می باشد، برای اطلاع از رتبه و تراز لازم برای قبولی رشته های دانشگاه تهران ، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.


برای استفاده از نرم افزارهای رایگان انتخاب رشته کنکور 98 و تخمین رتبه کنکور سازمان سنجش لینک های زیر را انتخاب کنید:


رتبه و تراز

 نرم افزار انتخاب رشته کنکور 98


رتبه و تراز

 نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98


رتبه و تراز

 نرم افزار تخمین رتبه سازمان سنجش


داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی ، انسانی، هنر و زبان می توانند در زیر شاخه های مربوط به گروه آزمایشی ، انتخاب رشته نمایند:


رشته های دانشگاه تهران برای داوطلبان گروه ریاضی:


مهندسی برق

مهندسی مکانیک

مهندسی عمران

مهندسی معماری

مهندسی کامپیوتر

مهندسی صنایع

مهندسی شیمی

مهندسی پزشکی

دکتری پیوسته بیوتکنولوژی

مهندسی نفت

مهندسی شهرسازی

مهندسی نقشه برداری

مهندسی پلیمر

مهندسی مواد و متالورژی

مهندسی معدن

علوم کامپیوتر

علوم مهندسی

فیزیک مهندسی

فیزیک

ریاضیات و کاربردها

شیمی

آمار

روان‌شناسی

مدیریت

اقتصاد

گروه آزمایشی علوم تجربی ، همواره بیشترین تعداد داوطلبان آزمون سراسری را به خود اختصاص می دهد. رشته های برتر این گروه آزمایشی مانند پزشکی ، داروسازی ، دندانپزشکی و … می توانند یکی از عوامل گرایش داوطلبان به این رشته باشند. حال فرض کنید دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران ، شهید بهشتی و … تا چه حد می تواند برای یک داوطلب کنکور تجربی ، جذاب و رویایی باشد.

جداول زیر دربردارنده رتبه لازم برای قبولی دانشگاه های تهران انتخاب رشته کنکور تجربی سال گذشته است :

رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه های تهران گروه آزمایشی تجربی

سهمیه داوطلب رتبه قبولی رشته قبولی

دانشگاه و دوره قبولی


منطقه 1


840 دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران – روزانه

منطقه 1 923 پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی ایران – پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد


منطقه 1


3445 دکتری عمومی دامپزشکی دانشگاه تهران – نوبت دوم (شبانه)

منطقه 1 5957 تکنولوژی اتاق عمل

دانشگاه علوم پزشکی ایران – روزانه


منطقه 1


6224 پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران – پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد

منطقه 1 8128 علوم و صنایع غذایی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی – روزانه


منطقه 1


9314 شیمی کاربردی

دانشگاه الزهرا (س) ویژه خواهران – نوبت دوم (شبانه)


منطقه 1


19832 زمین شناسی دانشگاه خوارزمی

منطقه 1 23821 گردشگری

دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ


منطقه 1


29815 شیمی کاربردی دانشگاه پیام نور استان تهران – واحد بهارستان رباط کریم

منطقه 2 437 دندانپزشکی

دانشگاه علوم پزشکی تهران – روزانه


منطقه 2


1348 داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی – روزانه

منطقه 2 3452 فیزیوتراپی

دانشگاه علوم زیستی و توانبخشی تهران (رشته های پزشکی) – روزانه


منطقه 2


4023 بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران – روزانه

منطقه 2 4844 پرستاری

دانشگاه علوم پزشکی تهران – روزانه


منطقه 2


6318 مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران – روزانه

منطقه 2 8816 هوشبری

دانشگاه علوم پزشکی تهران – روزانه


منطقه 2


10452 پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران

منطقه 2 13040 شیمی محض

دانشگاه شهید بهشتی تهران – روزانه


منطقه 2


14863 شیمی کاربردی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی – روزانه

منطقه 3 44 پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی ایران


منطقه 3


1456 پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران – پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد

منطقه 3 2132 زیست فناوری

دانشگاه تهران – روزانه


منطقه 3


2262 علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران – روزانه

منطقه 3 3949 کاردرمانی

دانشگاه علوم زیستی و توانبخشی تهران (رشته های پزشکی) – روزانه


منطقه 3 4568 تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران – روزانه

منطقه 3


4953 پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران – روزانه

منطقه 3 6067 شیمی محض

دانشگاه صنعتی شریف – روزانه


منطقه 3


10270 میکروبیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران – روزانه

منطقه 3 15891 مدیریت امور بانکی

دانشگاه خوارزمی – روزانه


 

رشته جذاب روانشناسی در کنکور 1400 و ملزومات قبولی در آن


رتبه لازم برای قبولی در کنکور روانشناسی

رتبه لازم برای قبولی رشته روانشناسی کنکور 1400 :  روانشناسی علم مطالعهٔ رفتار و فرایند‌های ذهنِ موجود زنده ـ بخصوص انسان ـ بر اساس روش علمی است. از آنجا که امروزه فکر و اندیشه انسان ها پایه هر عمل و فعالیتی می باشد، شناخت و درمان مسایل و مشکلات مربوط به آن نیز بسیار مهم و ضروری است. وظیفه اصلی این کار بر عهده روانشناسان می باشد.


روانشناس کسی است که رفتار، شخصیت، روابط بین فردی، یادگیری و انگیزش را در انسان به شکل حرفه ای مورد بررسی قرار می دهد. روانشناس از یک طرف رابطه بین عملکرد مغز و رفتار را بررسی می کند و از سوی دیگر ارتباط بین محیط و رفتار. روانشناس رفتار، انگیزه ها، افکار و احساسات افراد را بررسی کرده و به آنها در کنترل و غلبه بر مشکلات شان کمک می کند.


رتبه لازم برای رشته روانشناسی روانشناسی نیازمند صداقت و گشاده رویی است. همچنین داشتن مهارت های ارتباطی و شنونده خوب بودن برای این کار لازم است. روانشناس باید در کنار داشتن دانش، توان درک درست و بدور از هر گونه قضاوتی را داشته باشد. فرد مراجعه کننده باید بتواند به راحتی و بدور از هرگونه استرس و نگرانی به روانشناس اعتماد کرده و مشکلات خود را با او در میان بگذارد. در واقع روانشناس یک انسان شناس و جامعه شناس خوب نیز هست.

 

رتبه لازم برای قبولی رشته روانشناسی کنکور 1400 : محل کار و ساعت کاری روانشناس بسته به نوع تخصص و نوع کار او متفاوت است. روانشناسی که در سازمان و شرکت ها مانند آموزش و پرورش، بهزیستی و… استخدام می شود، مطابق با ساعات کاری استاندارد فعالیت می کند. اما ساعات کار برای روانشناسی که به صورت مستقل و شخصی کار می کند، متفاوت و متغیر است.


در ادامه اطلاعات کاملی در مورد وظایف روانشناس، توانمندی و مهارت مورد نیاز روانشناس، تحصیلات لازم برای ورود به شغل روانشناسی، بازار کار و فرصت های شغلی روانشناسی، درآمد روانشناس و برخی از روانشناسان معروف ارائه می شود.


رتبه لازم برای قبولی رشته روانشناسی کنکور 1400 : وظایف روانشناس


کارنامه و رتبه قبولی رشته روانشناسی بالینی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

نظر به این که نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس تراز و رتبه فرد متقاضی تعیین می شود، لذا بررسی کارنامه های داوطلبان آزمون سال های گذشته در چینش کدهای رشته وی تاثیر بسزایی خواهد داشت. داوطلب می بایست کدرشته های مورد نظر خود را از دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد استخراج کرده و به ترتیب اولویت های خود ردیف کند. در میان این ترتیب بندی، مشاهده کارنامه های آزمون سال های پیشین بسیار مفید خواهد بود؛ بنابراین چند نمونه از کارنامه های پذیرفته شدگان رشته روانشناسی بالینی در آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته در ادامه مقاله ارائه شده است.


رتبه لازم برای رشته روانشناسی بالینی

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و آزاد آزمون کارشناسی ارشد شده اند ، توجه داشته باشند که برای انجام انتخاب رشته علاوه بر بررسی رتبه های قبولی ، به زیر گروه قبولی و معدل موثری که در کارنامه آن ها درج شده نیز دقت داشته باشند.


داوطلبان باید بر اساس رتبه کسب شده در هر کد ضریب انتخاب رشته نمایند و منظور از کد ضریب ، گرایش هایی هستند که ضریب دروس امتحانی آن ها یکسان می باشد.


در جدول های زیر رتبه لازم برای رشته روانشناسی بالینی ار در سال های 99 ، 98 و 97 مشاهده می کنید :


رتبه قبولی روانشناسی بالینی 99

رتبه در سهمیه دانشگاه پذیرفته شده نوع دوره تحصیلی

9 دانشگاه شاهد – تهران روزانه

21 دانشگاه شهید بهشتی – تهران روزانه

25 دانشگاه شهید بهشتی – تهران روزانه

48 دانشگاه تهران روزانه

54 دانشگاه تهران نوبت دوم

59 دانشگاه فردوسی مشهد روزانه

63 دانشگاه خوارزمی – تهران روزانه

67 دانشگاه فردوسی مشهد نوبت دوم

69 دانشگاه تهران روزانه

91 دانشگاه تبریز روزانه

101 دانشگاه خوارزمی – تهران روزانه

114 دانشگاه اصفهان روزانه

702 دانشگاه خوارزمی – تهران پردیس خودگردان

987 دانشگاه تبریز پردیس خودگردان

رتبه لازم برای رشته روانشناسی بالینی 98

رتبه در سهمیه دانشگاه پذیرفته شده نوع دوره تحصیلی

12 دانشگاه تهران دانشگاه روزانه

18 دانشگاه شهیدبهشتی -تهران دانشگاه روزانه

21 دانشگاه شهیدبهشتی -تهران دانشگاه روزانه

34 دانشگاه شهیدبهشتی -تهران دانشگاه پردیس خودگردان

183 دانشگاه غیرانتفاعی خاتم -تهران دانشگاه غیرانتفاعی

283 دانشگاه تبریز دانشگاه پردیس خودگردان

357 دانشگاه تبریز دانشگاه پردیس خودگردان

472 موسسه غیرانتفاعی حکیم ناصرخسرو-ساوه دانشگاه غیرانتفاعی

498 دانشگاه غیرانتفاعی خاتم -تهران دانشگاه غیرانتفاعی

504 موسسه غیرانتفاعی حکیم ناصرخسرو-ساوه دانشگاه غیرانتفاعی


کنکوری ها، با اطلاع از این اعداد، حرفه ای برنامه ریزی کنید:

برای رسیدن به هر هدفی باید تمام مقدمات آن صورت گیرد تا بتوان آن را بدست آورد. کنکور هم مستثنی از این موضوع نیست و برای قبولی در رشته ی پرستاری باید با یک برنامه ی دقیق و منسجم و با بررسی کنکورهای سال های گذشته پیش رفت. چیزی که مسلم است، سخت نبودن کنکور و امکان قبول شدن در رشته ی مورد نظر است. فقط باید هوشمندانه عمل کنید. یادمان باشد که زمان کوتاه است و امکان تجربه کردن و صرف هزینه و وقت بیهوده نیست. و هر تصمیم کوچکی می تواند سرنوشت تحصیلی شما را دستخوش تغییرات نماید. پس با یک برنامه ریزی صحیح و دقیقی که توسط متخصص مشاوره ی کنکور تدوین می شود به سیبل هدف هایتان بزنید. مشاوران مرکز با ارایه ی بهترین و مؤثرترین راهکارها، آینده ی تحصیلی شما ر اتضمین می کنند.


حداقل درصد دروس و آخرین رتبه ی قبولی رشته ی پرستاری کنکور سراسری و آزاد:

حداقل درصد دروس و رتبه لازم قبولی رشته پرستاری دولتی کنکور 95 – 96  در منطقه 1

ادبیات فارسی 35% 35% 51% 39% 50%

عربی 36% 38% 34% 27% 56%

دین و زندگی 26% 27% 46% 52% 62%

زبان انگلیسی 46% 59% 74% 54% 28%

زمین شناسی 0% 0% 0% 0% 0%

ریاضی 7% 30% 27% 35% 2%

زیست شناسی 32% 31% 30% 29% 45%

فیزیک 16% 9% 12% 26% 6%

شیمی 36% 27% 15% 12% 35%

رتبه در منطقه 1 12794 12072 11749 11551 11068

رتبه کشوری 48200 44992 43501 42665 40716

شهر محل سکونت مشهد مشهد مشهد شیراز مشهد

رشته محل قبولی

( روزانه )


پرستاری بیرجند پرستاری گناباد-نیمسال دوم پرستاری خراسان شمالی-بجنورد پرستاری لارستان پرستاری بیرجند

 معرفی رشته پرستاری

یک گام مهم در انتخاب رشته شناخت کامل نسبت به رشته ها و همچنین دانشگاه ها است. در قدم اول شما حتماً باید از چارت درسی رشته مورد نظر، شهریه دانشگاهی رشته، طول مدت تحصیل، آینده شغلی، مشاغل مرتبط، استعدادهای مورد نیاز و درآمد حاصل از این رشته اطلاع پیدا کنید تا ببینید که آیا این رشته برای شما مناسب می باشد یا خیر؟ به همین منظور شما می توانید برای آشنایی با این رشته به مقاله معرفی رشته پرستاری مراجعه نمائید.


اصول انتخاب رشته

در موضوع انتخاب رشته رعایت کردن یکسری از نکات و موارد مهم بسیار است و بصورت مستقیم و غیر مستقیم در شانس قبولی شما تأثیرگذار خواهد بود.


شانس قبولی افراد بر اساس قوانین پذیرش سازمان سنجش و دانشگاه های مختلف مشخص می شود. بسیاری از افراد و مشاوران متأسفانه به اشتباه این گونه فکر می کنند که چینش و ترتیب اولویت های انتخاب رشته در شانس قبولی افراد تأثیرگذار است در صورتیکه اینطور نیست. ترتیب چیدمان انتخاب های یک داوطلب تنها اولویت او را برای قبولی در رشته های مختلف را مشخص می کند. مواردی که جزو قوانین پذیرش می باشند نوع بومی گزینی رشته مورد نظر (استانی، ناحیه‌ای، قطبی، کشوری) ، سهمیه داوطلب (منطقه 1 ، منطقه 2 ، منطقه 3 ، ایثارگران 5 درصدی ، ایثارگران 25 درصدی) ، تراز و رتبه در زیر گروه ، تراز و رتبه در منطقه ، تراز و رتبه در سهمیه و همچنین میزان ظرفیت رشته انتخابی و دانشگاه انتخابی است. داوطلبان باید با درنظر گرفتن این نکات و مشورت با مشاوران با تجربه و زبده انتخاب رشته خود را انجام دهند.


 نحوه انتخاب رشته

برای انجام انتخاب رشته در سایت سنجش باید با مراحل آن آشنا شوید. معمولاً تعدادی از داوطلبان در زمان انتخاب رشته با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. که باعث ایجاد نگرانی و استرس می‌شود. گاهاً بعضی افراد متأسفانه مواردی را نیز به اشتباه وارد می‌کنند. به همین دلیل ما در مقاله انتخاب رشته کنکور سراسری ، مراحل و نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری را توضیح داده‌ایم. همچنین در این مقاله راهنمای تصویری مراحل قرار داده شده است.


اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

پس از پایان مهلت انتخاب رشته، نوبت به بررسی اولویت های داوطلبان توسط سازمان سنجش می‌رسد. سازمان سنجش انتخاب‌های داوطبان را بررسی نموده و بر اساس موارد تأثیر گذار در قبولی نهائی که پیشتر در این مقاله به آن اشاره شد نتایج داوطلبان را اعلام خواهد نمود. افراد باید پس از اعلام نتایج کنکور سراسری به سایت سنجش مراجعه نموده و با وارد کردن مشخصات خود نتیجه را مشاهده نمایند.

میانگین درصد دروس لازم برای قبولی در پرستاری دانشگاه آزاد

در مطلب بالا  اخرین رتبه قبولی پرستاری ازاد در سال های گذشته ارائه شده است. در ادامه مطلب میانگین درصد دروس عمومی و اختصاصی لازم برای قبولی در رشته پرستاری گردآوری شده است.

دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی آزاد اسلامی ایران / رتبه کشوری 40521

ادبیات فارسی 41 درصد

عربی 64 درصد

معارف 62 درصد

زبان 38 درصد

زمین شناسی صفر

ریاضیات 23 درصد

زیست شناسی 35 درصد

فیزیک 31 درصد

شیمی 35 درصد

دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی آزاد اردبیل / رتبه کشوری 25438

ادبیات فارسی 30 درصد

عربی 60 درصد

معارف 70 درصد

زبان 60 درصد

زمین شناسی 10

ریاضیات 40 درصد

زیست شناسی 50 درصد

فیزیک 50 درصد

شیمی 60 درصد

دانشگاه آزاد واحد کرج / رتبه کشوری 37689

ادبیات فارسی 53 درصد

عربی 78 درصد

معارف 66 درصد

زبان 44 درصد

زمین شناسی صفر

ریاضیات 11 درصد

زیست شناسی 52 درصد

فیزیک 20 درصد

شیمی 26 درصد

دانشگاه آزاد واحد قم (ظرفیت مازاد) / رتبه کشوری 59840

ادبیات فارسی 26 درصد

عربی 8 درصد

معارف 48 درصد

زبان صفر

زمین شناسی صفر

ریاضیات 10 درصد

زیست شناسی 62 درصد

فیزیک 24 درصد

شیمی 30 درصد

دانشگاه آزاد واحد چالوس / رتبه کشوری 79224

ادبیات فارسی 22 درصد

عربی 16 درصد

معارف 28 درصد

زبان 14 درصد

زمین شناسی صفر

ریاضیات 32 درصد

زیست شناسی 26 درصد

فیزیک 16 درصد

شیمی 38 درصد


سهمیه 25 درصدی ایثارگران یکی از سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری است. دانستن چگونگی اثرگذاری سهمیه 25 درصد ایثارگران روی انتخاب رشته کنکور 99 و قبولی در رشته های مورد نظر، به ما کمک می کند تا به درستی از سهمیه 25 درصد ایثارگران  ( اینجا را مطالعه کنید )  استفاده کنیم. در این مطلب به طور کامل نقش و تاثیر سهمیه 25 درصد ایثارگران در انتخاب رشته کنکور 99 شرح داده می شود.

یکی از سوالات رایج برای داوطلبان کنکوری و خانواده هایشان در رابطه با سهمیه بندی های کنکوری می باشد. در این مقاله موسسه حرف آخر سعی ما بر این بوده است که به معرفی انواع سهمیه های موجود در کنکور سراسری و آزاد و تاثیر آن ها بر روی رتبه و قبولی داوطلبان کنکوری بپردازیم که هر کدام از این سهمیه ها به صورت جداگانه چه تاثیری را می تواند بر روی رتبه داوطلبان بگذارد. سهمیه های موجود در کنکور شامل سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران و جانبازان، سهمیه رزمندگان، سهمیه شهدا و همچنین سهمیه بهیاران می باشد که در ادامه به بررسی هر کدام از این سهمیه ها پرداخته می شود.


سهمیه مناطق در کنکور ۱۴۰۱

اصلی ترین سهمیه در کنکور،  سهمیه مناطق در کنکور است که به صورت کلی بر اساس شهر محل سکونت داوطلبان به منطقه یک، دو و سه تقسیم بندی می شود و بر اساس شهر محل تحصیل سه سال آخر مقطع تحصیلی دبیرستان تفکیک صورت می گیرد؛ یعنی برای داوطلبان گروه های آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و انسانی سال های دوم، سوم و چهارم دبیرستان و برای داوطلبان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش سال های اول، دوم و سوم دوره متوسطه لحاظ می شود.


بر اساس تقسیم بندی ها، شهرهای بزرگ و پیشرفته که دانش آموزان دسترسی به بهترین امکانات آموزشی را دارند منطقه یک محسوب می شوند، شهرهای نیمه پیشرفته که دسترسی به امکانات آموزشی متوسط را دارند جزء شهرهای منطقه دو تقسیم بندی می شوند و شهرهای محروم و دور افتاده نیز به عنوان منطقه سه محسوب می شوند

میزان تاثیر سهمیه جانبازان بر نتیجه آزمون سراسری 1400

سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان کنکور، از جمله سهمیه های کنکور هستند که هر کدام با یک درصد مشخصی بر نتایج آزمون تاثیر گذارند. سهمیه جانبازان جزو سهمیه ایثارگران محسوب می شود و با توجه به درصد جانبازی، میزان تاثیر آن بر نتیجه آزمون متفاوت خواهد بود.


سهمیه جانبازان 5 درصد

در آزمون سراسری سال 1400، 5 درصد از ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل، به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزند رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه (ستاد کل نیروهای مسلح، داوطلبان بسیجی و جهاد سازندگی) تعلق می گیرد.


سهمیه جانبازان 25 درصد

جانبازان عزیزی که دارای جانبازی 25 درصد به بالا هستند و همچنین همسر و فرزندان آن ها، می توانند از سهمیه جانبازی 25 درصد استفاده نمایند.


علاوه بر افراد نام برده، همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان نیز جزو مشمولین استفاده از این سهمیه هستند.


طبق این سهمیه که همان “سهمیه ایثارگران 25 درصد” نامیده می شود، 25 درصد از ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل در کنکور سراسری، به افراد نام برده اختصاص می یابد.


نکاتی در خصوص نحوه پذیرش افراد دارای سهمیه کنکور سراسری 1400

ظرفیت در کد رشته محل هایی به دارندگان سهمیه های فوق تعلق می گیرد که امکان گرد کردن ریاضی برای آن ها وجود داشته باشد.

طبق قوانین موجود، در صورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران توسط داوطلبانی که از این سهمیه برخوردارند، تکمیل نشود، ظرفیت باقی مانده آن ابتدا به دارندگان سهمیه 5 درصد که دارای شرایط لازم باشند تعلق می گیرد.

ظرفیت باقی مانده از سهمیه 5 درصد ایثارگران نیز در صورت عدم تکمیل، به داوطلبان با ظرفیت آزاد تعلق خواهد گرفت.

داوطلبانی که مجاز به استفاده از سهمیه 5 درصد و یا 25 درصد ایثارگران هستند، جهت بهره مندی از این سهمیه می بایست حد نصاب نمرات آزمون را کسب کرده باشند. حد نصاب نمره برای این داوطلبان، کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد هر کد رشته محل می باشد.

داوطلبان دارای این سهمیه، علاوه بر سهمیه ایثارگران، همانند سایر متقاضیان در سهمیه منطقه خود نیز گزینش می شوند.

منبع:

https://pasokhbama.com/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-25-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF/