مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

وظایف متخصص پوست و مو چیست؟

شما برای این که بهترین نتیجه را از خدمات پوست و مو بگیرید، باید به یک متخصص پوست خوب مراجعه کنید؛ در ادامه می خواهیم پاسخ یکی از پر تکرار ترین سوالات مخاطبان سایت دکتر نیلفروش زاده را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و فرق متخصص پوست و دکتر پوست را با شما در میان بگذاریم. به طور کلی، یک پزشک برای این که به یک متخصص پوست تبدیل شود، می بایست مراحل مختلفی را بگذراند. این مراحل عبارتند از 7 سال پزشکی عمومی، دوره بورد تخصص پوست و مو، دوره فلوشیپ پوست و مو و دوره های علمی تکمیلی.


برخی از پزشکان متخصص پوست و مو برای گرفتن مدارک‌ علمی و کسب تجربه در دوره‌ های معتبر داخلی و خارجی شرکت می کنند. مثلا روشی خاص در درمان سرطان و یا کاشت مو با سلولهای بنیادی که جزو جدیدترین متدهای زیبایی و درمانی در تخصص پوست و مو محسوب می شوند. از دیگر مهارت های پزشک متخصص پوست و مو می توان به درمان تخصصی ریزش مو و انجام درمان های جوانسازی پوست صورت به کمک روش هایی از جمله تزریق ژل لب، تزریق بوتاکس و انجام عمل‌ های جراحی زیبایی دیگر مانند لیفت با نخ اشاره کرد.آیا شما هم بدنبال بهترین متخصص پوست (Dermatology) هستید؟ بنظر شما بهترین متخصص پوست در اصفهان  و زیبایی کیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ پزشک متخصص پوست در زمینه پوست و زیبایی باید در زمینه‌های مختلفی تخصص مرتبط با پوست و زیبایی را گذرانده باشد. آکادمیک شناسایی امراض پوستی آمریکا توضیحاتی در رابطه با این تخصص منتشر نموده است. در ادامه با زوم لایف همراه باشید.


امروزه همه بدنبال بهترین کلینیک پوست و متخصص پوست و زیبایی هستند، کافیست واژه بهترین کلینیک پوست، متخصص پوست یا بهترین متخصص زیبایی را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید[مشاهده نتایج جستجو].


اگر بدنبال بهترین متخصص پوست در شهر خاصی هستید، باید نام شهر مورد نظر را در انتهای عبارت اضافه کنید. به عنوان مثال: بهترین متخصص پوست تهران یا بهترین متخصص پوست رشت وغیره جستجو کنید تا نتایچ محلی را ببینید.متخصص پوست و مو پزشکی است که در زمینه درمان بیماری‌های پوست، مو و ناخن و نواحی حاوی مایع مخاطی در بدن (مانند داخل دهان، بینی و چشم‌ها) تخصص دارد. برخی از مهم‌ترین توانایی‌ها‌ی بهترین متخصص پوست و مو به قرار زیر است:


– تشخیص و درمان بیش از ۳۰۰۰ نوع بیماری پوست و مو از جمله بیماری‌هایی مانند سرطان پوست، اگزما، درمان جای جوش و آکنه  و عفونت ناخن.


– کمک به بهبود سلامت و شادابی و زیبایی پوست، مو و ناخن افراد مراجعه کننده بطور مثال: تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست، رفع جای جوش، بازیابی زیبایی پوست پس از جراحی‌های سرطان پوست، جراحی صورت برای درمان چاقی صورت


پزشک متخصص پوست و مو بیمارانی از تمامی سنین  از نوزاد تا سنین بالای ۱۰۰ سال را درمان می‌کند.


وظایف متخصص پوست و مو چیست؟

متخصصان این رشته به تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ها می‌پردازند. این رشته دارای فلوشیپ‌های مختلفی از جمله زیبایی پوست و لیزر، کاشت مو و درماتوپاتولوژی (ارزیابی و تفسیر میکروسکپی ضایعات پوستی) است.


۱. دکترای پوست:

تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ها می‌پردازد.


۲. درماتوپاتولوژی:

با استفاده از نمونه‌گیری و بررسی نمونه‌ها با میکروسکوپ به تشخیص بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ها می پردازد.


۳. جراح پوست:

عمل جراحی بیماری‌های پوست، مو و ناخن‌ها را انجام می‌دهد.


۴. جراحی زیبایی پوست:

به درمان پوست، مو و ناخن‌ها می‌پردازد و بیشتر به ظاهر بیمار و انجام عمل جراحی زیبایی توجه می‌شود.


متخصص پوست و مو

متخصص پوست و مو


روشهای ابداعی توسط متخصصان پوست:

تزریق پرکننده‌ها (فیلر) و توکسین بوتولینوم جهت جوانسازی پوست صورت.

جراحی زیبایی جهت محو نمودن رد جوش و فرو رفتگی‌های پوست.

جراحی با لیزر برای از بین بردن رگ‌های کوچک، لکه‌های پیری، جای خالکوبی یا چین و چروک.

متخصصین پوست دوره ویژه‌ای جهت انجام عمل جوانسازی پوست با پرکننده می‌گذرانند ٬بنابراین هم دانش پزشکی و هم مهارت لازم جهت انجام موفق عمل‌های زیبایی را دارند.

آیا شما کاندیدادی مناسبی برای جراحی زیبایی بینی هستید؟

جراحی زیبایی بینی می تواند مشکلات زیادی را در مورد بینی از جمله اندازه بینی (در رابطه با صورت)، عرض بینی، اندازه و موقعیت سوراخ‌های بینی، و مشخصات ظاهری بینی (با کوچک کردن قوزهای قابل مشاهده ، برجستگی ها یا فرورفتگی های روی سطح پل) برطرف سازد. برخی از جراحان پلاستیک با گذراندن دوره‌های قومیت‌شناسی و کسب تخصص در این زمینه، قادرند فرم ظاهری بینی افراد از قومیت ها و نژادهای مختلفی را که به دنبال تغییر ظاهر بینی خود هستند، تغییر دهند.


جراحی بینی همچنین می‌تواند حالت نوک بینی را تغییر شکل دهد، ظاهر سوراخ‌های بزرگ بینی را کوچک کند و عدم تقارن بینی را اصلاح کند. از نظر عملکردی، این سبک از جراحی می‌تواند برخی مشکلات تنفسی از جمله مشکلات ناشی از انحراف تیغه بینی را نیز اصلاح کند. جراحی زیبایی همچنین برای برطرف ساختن نقص‌های مادرزادی و بینی‌هایی که در تصادفات و سانحه‌های رانندگی یا ورزش آسیب دیده‌اند نیز گزینه‌ مناسبی است.

اهداف جراحی بینی

 بهترین جراح عمل بینی در کرج می تواند برای تغییر شکل، اندازه و ظاهر کلی بینی بکار گرفته شود. نمونه ای از درخواست های متداولی که بیماران از جراحان خود می پرسند:


استخوان بینی را باریک کنند.

سوراخ بینی را تنگ یا گشاد کنند.

بینی کج شان را صاف کنند.

نوک بینی را تغییر دهند.

زاویه بین بینی و لب بالا را تغییر دهند.

در اغلب موارد، برش های مورد استفاده برای تغییر شکل می تواند در داخل بینی پنهان شود و یا اینکه به صورت غیر قابل تشخیص در ظاهر بینی نمایان باشد؛ هدف کلی بهبود ظاهر و حفظ یک ظاهر طبیعی مطابق دیگر اجزای صورت است.



آیا شما کاندیدادی مناسبی برای جراحی زیبایی بینی هستید؟

یکی از سوالاتی که افراد قبل از عمل زیبایی بینی می‌پرسند در رابطه با نتیجه نهایی عمل روی بینی آنهاست. در واقع بیش از ۸۰ درصد از افراد که بینی آنها دارای فرم ظاهری متفاوتی است قادر به انجام عمل رینوپلاستی هستند، حال در بین آن ۲۰ درصد نیز افرادی هستند که عمل زیبایی با فرم صورتشان سازگار باشد. اما، نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است در خصوص دماغ‌های گوشتی و بدون استخوان است. برخی از افراد دارای بینی‌هایی بدون غضروف هستند که این داوطلبان باید اقدام به پیوند غضروف کنند که ممکن است بعد از عمل نتیجه قابل قبولی نگیرند.


بنابراین، در صورتی که دارای بینی‌های غضروفی هستید خیلی راحت می‌توانید بینی خود را به دست ماهرترین جراحان کشور بسپارید. برخی از دلایل متداول برای انجام جراحی زیبایی بینی به شرح زیر می‌باشد:جراحی تیغه بینی اصلاح جراحی نقص ها و ناهنجاری های تیغه بین بینی ( همان تیغه بین بینی ) است. جراحی تیغه بینی ممکن است به دلایل زیر انجام شود : جراحی به منظور رفع انحراف تیغه بینی صورت بگیرد . در برخی از بینی ها یا بر اثر وارد شدن ضربه به بینی و یا به طور مادرزادی مشکل در تیغه وجود داشته باشد که با این جراحی مشکل رفع می شود . به نقل از سایت پاسخ تو  رفع مشکل شکاف صحیح بینیدر جراحی رینوپلاستی چه تغییراتی اعمال می شود ؟در جراحی رینوپلاستی علاوه بر تغییرات در ااندازه بینی ، شکل بینی ، سوراخ بینی ممکن است باعث ایجاد تغییرات در زاویه میان لب و بینی نیز شود . انوع بیهوشی در جراحی بینیبیهوشی موضعی با آرامش داخل وریدیبیهوشی عمومیمیانگین طول مدت بیهوشی حدود 2 ساعت می باشد . معمولا در عرض چند روز درد های ناشی از جراحی رفع می شود . تقریبا می توان گفت بعد از یک هفته یا بیشتر پس از جراحی ، می توانید به انجام کارهای روزمره خود رسیدگی کنید .


عوارض احتمالی مرتبط با جراحی بینی ، جراحی بینی در صورتی که توسط یک جراح بینی با تجربه انجام شود هیچ عوارضی ندارد . ولی گاهی ممکن است عوارضی همچون  عفونت ، خونریزی بینی ، مشکلات بیهوشی ایجاد شود . در این صورت بهتر است برای رفع این مشکل به یک جراح بینی خوب مراجعه نمایید .جراحی زیبایی بینی  فرایندی بسیار شخصی است که می تواند بر سلامت ذهنی فرد و ظاهر او تاثیر بگذارد. بنابراین، بسیار مهم است که بیماران جراحی انتخاب کنند که با او احساس راحتی می کنند؛ پزشکی که دغدغه هایشان را درک و به نگرانی هایشان توجه کند و طرح درمانی برای رسیدن به نتیجه مطلوب برنامه ریزی کند.


بیماران هرگز نباید به وعده های غیر واقعی یا تحت فشار قرار گرفتن برای جراحی های غیر معمول تن دهند. علاوه بر این، تقریبا تمام پزشکان از کارهای قبلی خود آلبوم عکس دارند ؛بیماران باید این مجموعه عکس ها را دقیقا بررسی کنند و از خودشان بپرسند:


آیا رویکرد زیبایی شناسی این دکتر را دوست دارم؟

آیا نتایج طبیعی به نظر می رسد؟

آیا می توانم خودم را در این منظر ببینم؟

آیا عکس ها به خوبی گویای نتیجه کار بوده و از زوایای مختلف گرفته شده اند؟

بیماران با پیروی از این دستورالعمل ها و انتخاب پزشکی که با او احساس راحتی دارند، می توانند به نتیجه مطلوب برسند.

اصلاح شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان همیشه بر روی شرط سنی داوطلبینی که می خواهند در این دانشگاه تحصیل نمایند توجه ویژه ای داشته است چرا که همانطور که می دانید فارغ التحصیلان رشته های این دانشگاه دارای تعهد به خدمت هستند و تصمیم دارد برای اینکه سن معلمان در زمان انجام تعهد خود بالا نباشد شرط سنی را کاهش دهد. همانطور که در سال های گذشته تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان خود گویای این امر می باشد به صورتیکه تا سال 92 شرط سنی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان حداکثر 24 سال تمام بود

اصلاح شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1400 تا الان همان حد اکثر 22 سال است

طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، برای اطلاع از شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1401 و معدل لازم باید تا زمان انتخاب رشته صبر کنیدموضوع افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان چندین بار در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد و رأی قاطع هم آورد که 24 سال شود و ان‌شاءالله این 24 سال قطعی است.

رنگ‌آمیز طوسی: این موضوع در مباحث قبل از دستور جلسات شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد؛ به دلیل آن ارجاعات که داوطلبان با ما داشتند و خیلی اصرار داشتند که افزایش سقف سنی صورت گیرد و فرصت دوباره برای شرکت در دانشگاه فرهنگیان فراهم شود، ما نیز این مسأله را چندین بار مطرح کردیم.

سعی کردیم در جلسات نظر موافق همکاران را در شورای عالی آموزش و پرورش جلب کنیم و این قضیه تمام شده است و افزایش سقف سنی تا 24 سال تصویب شد و تا زمانی که نقضش اعلام نشده است، پایدار استبه این معنی که شما باید تراز کل ۶۵۰۰ داشته باشید تا اجازه داشته باشید تا دانشگاه فرهنگیان را جزء انتخاب های خودتان قرار دهید. در کارنامه کنکور بخشی است به اسم تراز کل که باید عدد آن بالای ۶۵۰۰ باشد. اگر پایین این عدد باشد نمی توانیم فرهنگیان را در انتخاب های خودمان قرار دهیم. البته کسب این تراز کار سختی نیست نگران نباشید.

اسم دیگر تراز نمره کل است. در کارنامه شما درج خواهد شد.

شرط دوم -بر اساس مصوبه دوازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو تمامی داوطلبان بومی هر استان مجاز به انتخاب کدرشته محلهای مربوط به استان خود میباشند اما در کدرشته محلهایی که اولویت برای شهر یا بخش خاصی در نظر گرفته شده است (این موضوع در مقابل کدرشته محل نوشته شده است) ابتدا داوطلبان بومی آن شهرها یا بخشهایی که دارای اولویت هستند (حداقل ۲ شهر (یا بخش) از ۴ شهر (یا بخش) «محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر»، «محل اخذ مدرک تحصیلی سال ماقبل آخر»، «محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال ماقبل آخر»، «محل تولد» با شهر (یا بخش) رشته تعیین شده، تطابق داشته باشد) پذیرش میشوند و در صورتی که ظرفیت خالی بماند، از داوطلبان بومی آن استان نیز پذیرش انجام میشود. شایان ذکر است ازپذیرفته شدگان تعهد لازم برای خدمت در شهر یا بخش مندرج درمحل خدمت ستون « پردیسمحلتحصیل/ مخصوصیا اولویت پذیرش داوطلبان بومی / محلخدمت» اخذ خواهد شد.

به زبان ساده یعنی هر کسی فقط از استان خودش می تواند انتخاب رشته انجام دهد و مثلا شما نمی توانید ساکن استان زنجان باشید و انتخاب های استان خراسان رضوی را هم وارد برگه انتخاب رشته خودتان بکنید. دقت کنید شما نه تنها شهر خود بلکه کل استان خودتان را هم می توانید انتخاب بکنید. اما اولویت قبولی در یک شهر با داوطلبان بومی همان شهر است. البته برخی از کد رشته ها در استان های مجاور یا تهران هم قرار دارد که شما می توانید انتخاب بکنید. مثلا داوطلبی در استان آذربایجان غربی می تواند در کرمانشاه یا سنندج درس بخواند ولی شما فقط کد رشته های زیر مجموعه استان خودتان را می توانید بزنید. مثل تصویر زیر مثلا یک فرد ساکن خراسان جنوبی با توجه به جنسیت خود حق انتخاب فقط از زیر مجموعه استان خودش را در انتخاب رشته کنکور دارد و نمی تواند به جدول استان آذربایجان شرقی مراجعه کند. و دقت کنید محل کار شما نیز پس از فارغ التحصیلی در همانجا درج شده است. در مورد اینکه می شود انتقالی گرفت یا نه بعدا در موعد انتخاب رشته با هم صحبت می کنیم. ضمنا ظرفیت پذیرش نیز کنار هر کد رشته نوشته شده است.

همه چیز درباره سرای دانشجویی

برخلاف دانشگاه‌های پیام‌نور، علمی – کاربردی و غیردولتی که فاقد خوابگاه هستند و تعهدی برای این موضوع ندارند؛ خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دارای سرای دانشجویی متأهلی است که آن‌ها را با خدماتی متفاوت در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.


به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خودکشی یک دانشجو در خوابگاه»، «آتش‌سوزی در خوابگاه»، «مرگ دامن یک دختر را گرفت/ خوابگاه خودگردان تبریز در مظان اتهام»، «دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه شریف تجمع کردند» سر تیتر اخبار خوابگاه‌های کشور است. خوابگاه‌هایی که از نظر کمی و کیفی با چالش‌های جدی مواجه‌اند.


دانشجویان برای داشتن آینده‌ای روشن از شهر و خانواده خود دور می‌شوند؛ آسایش، آرامش، امنیت و اعتماد دانشجویان و خانواده‌هایشان از مهم‌ترین مؤلفه‌های سراهای دانشجویی و هزینه  خوابگاه‌های دانشجویی  دانشگاه آزاد است که همواره یکی از دغدغه‌های اساسی دانشجویان و خانواده‌هایشان در ابتدای هر ترم خوابگاه یا سرای دانشجویی است(چگونه دانشجویان دکتری درآمد زایی میکنند؟).


دانشگاه‌هایی همچون پیام‌نور و علمی – کاربردی خوابگاه ندارند؛ همچنین خوابگاه‌های دانشگاه‌های برتر نیز از قدمت بالایی برخوردارند که خوابگاه‌های این دانشگاه‌ها نیز اغلب فرسوده بوده و تحت شرایط خاصی شامل دانشجویان می‌شود. از طرفی شهریه خوابگاه‌های خودگردان در هر ترم نیز بیش از یک‌میلیون تومان است.


در هیاهو کمبود خوابگاه‌ها و چالش‌های آن، نزدیک به یک سال که آیین‌نامه جامع سرای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده و این دانشگاه سرای دانشجویی را برای تحصیل بدون دغدغه با اسکان کم‌هزینه، مطمئن و قانون‌مند زیر نظر دانشگاه فراهم کرده است. واحدهای مرودشت، قائم سره، بروجرد، خرم‌آباد و دانشگاه‌های آزاد اسلامی از استان‌های کرمان، مشهد، قزوین و زنجان و…. دارای خوابگاه و سراهای دانشجویی هستند.به طور معمول داوطلبانی که قصد دارند در شهرها و استان هایی که فاصله زیادی از محل زندگی آن ها دارد به تحصیل بپردازند، به دنبال کسب آگاهی از وضعیت خوابگاهی رشته محل مورد نظر خود هستند. معمولا اکثر دانشگاه های دولتی (روزانه) برای اسکان دانشجویان، دارای خوابگاه می باشند. اما شما برای اطمینان از دارا بودن خوابگاه دانشجویی دانشگاه موردنظرتان با تعرفه دولتی، می توانید در هنگام انتخاب رشته صفحات انتهایی مربوط به شرایط اختصاصی هر دانشگاه را در دفترچه انتخاب رشته کنکور بررسی نمایید.


شرایط واگذاری خوابگاه و نحوه اسکان دانشجویان

اولویت اسکان دانشجو در خوابگاه ها با دانشجویان دوره “روزانه” می باشد. اما پس از اسکان دانشجویان روزانه و در صورت وجود ظرفیت، تقاضای اسکان دانشجویان شبانه قابل بررسی می باشد.

دانشجویان واجد شرایط می بایست، در ابتدای هر نیمسال تحصیلی با مراجعه به اداره امور خوابگاه ها و ارائه برگ انتخاب واحد همان نیمسال نسبت به دریافت مجوز سکونت خود اقدام نمایند.

دانشجویانی که درخواست خوابگاه را دارند می بایست در بدو ورود برای اسکان در خوابگاه، تعهد محضری مربوط به صندوق رفاه دانشجویان را ارائه نمایند.

نکته بسیار مهم این است که دانشجویانی که ودیعه و وام مسکن دریافت می نمایند، نمی توانند از تسهیلات خوابگاه دانشجویی استفاده کنند.

 دانشجویان سنواتی در تمامی رشته ها، دانشجویان مقاطع phd و رزیدنتی، جابجایی، انتقالی، بورسیه سازمان های نظامی اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و سایر سازمان ها دارای اولویت استفاده از خوابگاه نمی باشند. (اما در صورت وجود ظرفیت و امکانات با نظر کمیته اسکان و اخذ هزینه های تمام شده ارائه خوابگاه بلا مانع است.)

به دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل، انصراف یا اخراج از دانشگاه، همچنین آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیل قطع ارتباط آموزشی دارند (مرخصی تحصیلی، تعلیق انضباطی) اجازه استفاده و اسکان در خوابگاه های دانشجویی داده نخواهد شد.خوابگاه‌های دانشجویی دولتی گران شود البته صدیقی اشاره نکرده بود که این میزان افزایش قیمت برای کدام خوابگاه‌ها در نظر گرفته خواهد شد.


در این باره ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان پیش از این اعلام کرده بود خوابگاه‌های دانشگاه‌ها سطح‌بندی شده‌ است، در گذشته  به‌طور مثال خوابگاهی با سطح یک در دانشگاه تهران با خوابگاهی در سطح پنج در شهر زابل قیمت یکسانی داشتند اما حالا با سطح‌بندی جدید دیگر این موارد دیده نمی‌شوند و خوابگاه‌ها قیمت یکسانی ندارند.


آنچه در این گزارش به‌طور دقیق محاسبه خواهد شد، نرخ اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در سال تحصیلی پیش رو است که طبق گفته معاون دانشجویی وزیر علوم این برآورد قیمت‌ها انجام شده است.

آیا انجام عمل کاشت ابرو محدودیت سنی دارد؟

بهترین بازه سنی پیوند ابروی طبیعی بازه سنی بین 25 تا 50 سال

محدودیت کاشت ابرو در دوران بلوغ در این زمان اختلالات هورمونی شدید در بدن وجود دارد که باعث شکست کاشت ابرو خواهد شد.

محدودیت پیوند ابرو در سنین بالاتر از 50 سال

فولیکول‌ها ضعیف شده و احتمال موفقیت کاشت ابرو، کمتر است.

همچنین قدرت ریکاوری بدن کاهش پیدا می‌کند و دوره نقاهت، طولانی‌تر خواهد شد.

کاشت ابرو از چه سنی توصیه نمی‌شود؟

نداشتن حجم کافی ابرو می‌تواند اثرات زیادی بر اعتماد به نفس و زیبایی ظاهری افراد بگذارد. این دست از اشخاص ممکن است در اثر شرایط مختلفی همچون بیماری، عوامل ارثی و ژنتیکی، حوادث و سوانحی مانند آتش‌سوزی و شکستگی، تمام یا قسمتی از ابروهای خود را از دست داده باشند. به همین دلیل بی‌صبرانه منتظر فرصتی هستند که بتوانند ابروهای خود را با استفاده از موهای طبیعی بدن، پرپشت و خوش‌حالت نمایند. با تمام این اوصاف، نظر تمام پزشکان و جراحان زیبایی این است که دختران و پسران زیر 18 سال به هیچ عنوان تحت درمان کاشت طبیعی ابرو قرار نگیرند. البته که این سن فقط برای کاشت ابرو نیست و دیگر متدهای زیبایی را نیز در بر می‌گیرد.


بدن انسان تقریبا از 18 سالگی به بعد شروع به تثبیت صفات و تنظیم هورمون‌های خود می‌کند. به هر صورت بهترین سن برای کاشت ابرو طبیعی، 25 سالگی به بعد است. اما اگر فردی اصرار بر انجام این روش دارد، باید حداقل تا 18 سالگی صبر کند. در غیر این صورت نتایج حاصل از کاشت ابرو باب میل نخواهد بود.


بهترین کاندید کاشت ابرو

با توجه ‌به اینکه این عمل در مراکز کاشت ابرو در تهران چندان دشوار نیست و عوارض جانبی خاصی را در پی ندارد، تقریباً هر فردی که به دنبال رهایی از ابروهای نازک خود است، با رعایت حداقل سن برای کاشت ابرو کاندیدای خوبی برای این کار شناخته می‌شود. با این حساب بهترین کاندید کاشت ابرو افرادی هستند که پرشدن ابروهای خود را دوست دارند، از سلامت عمومی بدن برخوردارند و به دنبال راهی ایمن، مؤثر و دائمی برای بازسازی ابروهای خود می‌گردند. البته فراموش نکنید که باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از عمل کاشت ابرو داشته باشید.


در کاشت ابرو نیاز به بانک مو دارید؛ زیرا پزشک مربوطه با برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه پشت‌گوش یا پشت سر اقدام به کاشت ابرو می‌کند. درواقع حتی اگر سن بالایی داشته باشید، اما از بانک موی خوبی برخوردار نباشید، کاندیدای مناسب کاشت ابرو محسوب می‌شوید. امروزه با پیشرفت علم دیگر شرایط بالای سنی مانعی در برابر زیبایی و حفظ آن محسوب نمی‌شود. البته پیش از هر کاری بهتر است با پزشکان ماهر و باتجربه مشورت کنید.

کاشت ابرو چه عوارضی دارد ؟

کاشت ابرو توسط یک جراح متخصص صورت بگیرد هیچگونه عوارض جانبی به همراه ندارد و یا اینکه احتمال دارد یکسری عوارض کم مانند خارش در محل ابرو تورم و التهاب ایجاد شود که به مرور زمان از بین می رود. اما عوارض جانبی کاشت ابرو شامل موارد زیر می شوند:

گرافیت هایی که برای ناحیه ابرو انتخاب می‌شود از قسمت پشت گوش برداشته می شود اینجا به جای گرافت مو باعث می‌شود که رشد مو پایین‌تر باشد. بیمار باید در حدود ۶ الی ۱۲ ماه تحمل کند تا رویش ابرو کاملا مشخص شود و در صورتی که نتیجه به صورت دلخواه آن نباشد می‌تواند دوباره اقدام کند. اگر فرد باردار باشد به علت استفاده از مواد بیهوشی امکان دارد برای جنین دارای عوارضی باشد. ممکن است بعد از کاشت یکسری التهابات و تورم‌های ایجاد شود که با کمپرس گرم از بین می رود. بعد از کاشت ابرو احتمال خارج وجود دارد که با مالیدن پماد خارش کمتر می شود.


مراحل کاشت ابرو :


کاشت ابرو در روش FUT از قسمت پشت گوش ها مو برداشته می‌شود و در هر بار یک فولیکول به ابرو انتقال داده می‌شود. پزشک با نظر بیمار باید از قبل طرح ابرو را تعیین کرده باشد و بر اساس طرف فولیکول های برداشت شده مو در یک زاویه مناسب قرار داده شود. موها دقیقاً مانند کاشت مو طبیعی قرار داده می شوند و فولیکول های مو با سوزن های مخصوص کاشت می شود تا میکرو گرافت دست آمده در ناحیه کاشت انجام می‌شود به درستی قرار داده شود. زمانی که کار در کلینیک انجام شد مانند موهای طبیعی رشد می کند و می توانید مانند موهای طبیعی آن را کوتاه کنید و حالت دهید. راحت ترین روشی که برای کاشت در بین خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد روش FUE به همراه نیو گرافت بهترین روش های جراحی است که این روزها برای ترمیم موی ابرو به کار برده می شود. این روش نسبت به روش های کاهش راحت تر است و هیچ جای اسکاری به جا نمی گذارد. دوران نقاهت پایین‌تری دارد و فرد به راحتی می‌تواند بعد از کاشت به کار خود ادامه دهد و نیازی به استراحت بعد از کاشت نیست. با برداشت تارهای مو از قسمت عقب سر که دارای تراکم بالاتری است و قطر کمتری دارد کاشت به صورت دقیق و با ظرافت بالا انجام می شود.

افراد بالای 50 سال چه زمانی تصمیم به کاشت مو می گیرند؟


افراد بالای 50 سالی که به دنبال کاشت مو هستند بایستی نکاتی را در نظر بگیرند و در مورد آن با متخصص مو مشورت کنند.


اول اینکه، دقیقا مشخص کنند که هدف شان از کاشت مو چیست. چون معمولا این افراد هدفشان کاشت مو به نحوی است که متناسب با سنشان باشد و اغلب این افراد دوست ندارند مثل افراد 20 ساله موهایشان بطور کلی کاشت شود می خواهند متناسب با سن شان باشد. 


دوم اینکه چون مقدار موی دهنده در سر بیمار یک عامل مهم در تعیین میزان موفقیت کاشت مو است، بنابراین ممکن است اگر بیمار بانک موی کمی داشته باشد متخصص کاشت مو را انجام ندهد و در عوض روش های ترمیم مو را بکار ببرد.


از سوی دیگر، بازسازی خط موی پیشانی در افراد بالای 50 سال معمولا قابل قبول تر است چون ظاهری متناسب با سن شان ایجاد می شود بنابراین پزشک و بیمار باید درخصوص انتظارات و نتایج مدنظرشان با هم گفتگو کنند.