مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

اصلاح شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان همیشه بر روی شرط سنی داوطلبینی که می خواهند در این دانشگاه تحصیل نمایند توجه ویژه ای داشته است چرا که همانطور که می دانید فارغ التحصیلان رشته های این دانشگاه دارای تعهد به خدمت هستند و تصمیم دارد برای اینکه سن معلمان در زمان انجام تعهد خود بالا نباشد شرط سنی را کاهش دهد. همانطور که در سال های گذشته تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان خود گویای این امر می باشد به صورتیکه تا سال 92 شرط سنی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان حداکثر 24 سال تمام بود

اصلاح شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1400 تا الان همان حد اکثر 22 سال است

طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، برای اطلاع از شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1401 و معدل لازم باید تا زمان انتخاب رشته صبر کنیدموضوع افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان چندین بار در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد و رأی قاطع هم آورد که 24 سال شود و ان‌شاءالله این 24 سال قطعی است.

رنگ‌آمیز طوسی: این موضوع در مباحث قبل از دستور جلسات شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد؛ به دلیل آن ارجاعات که داوطلبان با ما داشتند و خیلی اصرار داشتند که افزایش سقف سنی صورت گیرد و فرصت دوباره برای شرکت در دانشگاه فرهنگیان فراهم شود، ما نیز این مسأله را چندین بار مطرح کردیم.

سعی کردیم در جلسات نظر موافق همکاران را در شورای عالی آموزش و پرورش جلب کنیم و این قضیه تمام شده است و افزایش سقف سنی تا 24 سال تصویب شد و تا زمانی که نقضش اعلام نشده است، پایدار استبه این معنی که شما باید تراز کل ۶۵۰۰ داشته باشید تا اجازه داشته باشید تا دانشگاه فرهنگیان را جزء انتخاب های خودتان قرار دهید. در کارنامه کنکور بخشی است به اسم تراز کل که باید عدد آن بالای ۶۵۰۰ باشد. اگر پایین این عدد باشد نمی توانیم فرهنگیان را در انتخاب های خودمان قرار دهیم. البته کسب این تراز کار سختی نیست نگران نباشید.

اسم دیگر تراز نمره کل است. در کارنامه شما درج خواهد شد.

شرط دوم -بر اساس مصوبه دوازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو تمامی داوطلبان بومی هر استان مجاز به انتخاب کدرشته محلهای مربوط به استان خود میباشند اما در کدرشته محلهایی که اولویت برای شهر یا بخش خاصی در نظر گرفته شده است (این موضوع در مقابل کدرشته محل نوشته شده است) ابتدا داوطلبان بومی آن شهرها یا بخشهایی که دارای اولویت هستند (حداقل ۲ شهر (یا بخش) از ۴ شهر (یا بخش) «محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر»، «محل اخذ مدرک تحصیلی سال ماقبل آخر»، «محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال ماقبل آخر»، «محل تولد» با شهر (یا بخش) رشته تعیین شده، تطابق داشته باشد) پذیرش میشوند و در صورتی که ظرفیت خالی بماند، از داوطلبان بومی آن استان نیز پذیرش انجام میشود. شایان ذکر است ازپذیرفته شدگان تعهد لازم برای خدمت در شهر یا بخش مندرج درمحل خدمت ستون « پردیسمحلتحصیل/ مخصوصیا اولویت پذیرش داوطلبان بومی / محلخدمت» اخذ خواهد شد.

به زبان ساده یعنی هر کسی فقط از استان خودش می تواند انتخاب رشته انجام دهد و مثلا شما نمی توانید ساکن استان زنجان باشید و انتخاب های استان خراسان رضوی را هم وارد برگه انتخاب رشته خودتان بکنید. دقت کنید شما نه تنها شهر خود بلکه کل استان خودتان را هم می توانید انتخاب بکنید. اما اولویت قبولی در یک شهر با داوطلبان بومی همان شهر است. البته برخی از کد رشته ها در استان های مجاور یا تهران هم قرار دارد که شما می توانید انتخاب بکنید. مثلا داوطلبی در استان آذربایجان غربی می تواند در کرمانشاه یا سنندج درس بخواند ولی شما فقط کد رشته های زیر مجموعه استان خودتان را می توانید بزنید. مثل تصویر زیر مثلا یک فرد ساکن خراسان جنوبی با توجه به جنسیت خود حق انتخاب فقط از زیر مجموعه استان خودش را در انتخاب رشته کنکور دارد و نمی تواند به جدول استان آذربایجان شرقی مراجعه کند. و دقت کنید محل کار شما نیز پس از فارغ التحصیلی در همانجا درج شده است. در مورد اینکه می شود انتقالی گرفت یا نه بعدا در موعد انتخاب رشته با هم صحبت می کنیم. ضمنا ظرفیت پذیرش نیز کنار هر کد رشته نوشته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد