شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه علوم قضایی
عدم اشتغال به کار و تعهد به تحصیل تماموقت
سپردن تعهد خدمت به قوه قضاییه به میزان 2 برابر مدت تحصیل
داشتن حداکثر 24 سال سن تا تاریخ 1400/6/31 (مدت خدمت وظیفهی داوطلبانی که دوره سربازی را گذراندهاند به حداکثر سن آنها اضافه میشود)
داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم 14 و معدل کل پیشدانشگاهی 14 برای مقطع کارشناسی علوم قضایی
در شرایط فعلی دانشگاه علوم قضایی، تنها از میان متقاضیان مرد اقدام به جذب بورسیه می کند.
سقف مدت بورسی برای مقطع کارشناسی 8 ترم و برای مقطع کارشناسی ارشد 12 ترم است.
در صورت عدم کسب حداقل معدل 15 در مقطع کارشناسی، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر امکانپذیر نخواهد بود.
معرفی دانشگاه علوم قضایی و شرایط پذیرش دانشگاه علوم قضایی ۱۴۰۰
این دانشگاه هر ساله زیر نظر وزارت علوم و با توجه به امکانات دانشگاه و نیاز جامعه قضاوت، اقدام به جذب دانشجو مینماید.
بر همین اساس تا کنون بیش از ۵ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل گشتهاند، که عموما در حال ادای عهد خود در این منصب و یا در قالب اساتید دانشگاه، وکلای دادگستری، نمایندگان مجلس، و یا کارشناسان قضایی؛ میباشند.
با همین هدف، این دانشگاه سالانه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، از طریق کنکور سراسری و تنها از میان داوطلبین مرد، اقدام به جذب دانشجو به شکل بورسیه مینماید.
به علاوه:
در مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری به ترتیب در ۱۶ و ۲ گرایش اقدام به جذب دانشجو از میان هر دو گروه متقاضیان مرد و زن مینماید. ظرفیت این رشته ها هر ساله متغیر است.
شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه علوم قضایی
پذیرش دردانشگاه علوم قضایی دارای شرایط خاص بوده و همه داوطلبان باید در مصاحبه عمومی شرکت نمایند. داوطلبان رشته های بورس علاوه بر آن، در مراحل گزینش نیز شرکت خواهند نمود.
رشته های بورسیه قوه قضائیه
دانشجویان رشته های ذیل، بورسیه قوه قضائیه شده و پس از فراغت از تحصیل و گذراندن دوره کار آموزی وارد خدمت قضایی خواهند شد.
حقوق خصوصی
حقوق جزا و جرم شناسی
حقوق دادرسی اداری
حقوق عمومی
حقوق ثبت اسناد و املاک
حقوق کیفری اطفال و نوجوانان
حقوق خانواده
حقوق اسناد و قراردادهای تجاری
حقوق حمل و نقل تجاری
مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی
رشته های غیر بورسیه
◽️ دانشجویان رشته های ذیل به صورت آزاد (غیر بورسیه) پذیرش خواهند شد و مصاحبه عمومی دارند.
حقوق شرکت های تجاری
حقوق بین الملل
حقوق سردفتری اسناد رسمی
مدیریت نظارت و بازرسی
تحصیل دانشجویان آزاد تابع مقررات آموزش رایگان است و شهریه ای از آنان دریافت نخواهد شد.
دانشجویان کلیه رشته ها فقط با نگارش پایان نامه فارغ التحصیل خواهند شد.
کلاس های درس در همه ایام غیر تعطیل هفته برنامه ریزی خواهد شد.
دانشکدهها و رشتههای ارائه شده در دانشگاه علوم قضایی
دانشگاه علوم قضایی در حال حاضر با سه دانشکده مهم به فعالیت خود ادامه میدهد. این دانشکدهها همراه با رشته های مرتبط با آنها به شرح جدول زیر می باشد.
دانشکده های دانشگاه علوم قضایی گروه های آموزشی مرتبط با دانشکده رشته های مرتبط با گروه آموزشی
دانشکده حقوق حقوق خصوصی، حقوق عمومی و بین الملل، حقوق اسلامی، معارف اسلامی علوم قضایی
حقوق خصوصی
حقوق خانواده
فقه و حقوق خصوصی
حقوق شرکتهای تجاری
حقوق حمل و نقل
حقوق اسناد و قراردادهای تجاری
دانشکده پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح تربیت ثبت و مدیریت قضایی حقوق کیفری اطفال و نوجوانان
مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی
حقوق جزا و جرم-شناسی (کارشناسی ارشد و دکتری)
دانشکده ثبت و مدیریت قضایی پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح و تربیت حقوق ثبت
مدیریت دادگستری
مدیریت نظارت و بازرسی
حقوق سردفتری اسناد رسمی
شرایط لازم برای ثبت نام در دانشگاه علوم قضایی
داوطلبان و علاقهمندان به تحصیل در دانشگاه علوم قضایی در تمامی زیرگروهها علاوه بر شرایط قید شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی قید شده را نیز داشته باشد.
شرایط عمومی
به دین مبین اسلام معتقد باشد و حتما احکام را اجرا نماید.
ولایتفقیه، قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشد و به اهداف آن عمل نماید.
سابقه وابستگی تشکیلاتی ، هواداری از احزاب و سازمانها و گروههای غیرقانونی نداشته باشد.
پیشینه کیفری مؤثر نداشته باشد.
گزینش عمومی پذیرش شود و صلاحیت اخلاقی داوطلب ثابت شود.
از سلامت کامل جسمی و روانی برخوردار باشد.
مقرره سند تحول در خصوص دانشگاه علوم قضائی چیست؟
برای اطلاع از ارزش و آثار سند تحول در خصوص دانشگاه مناسب است باید اشاره ای به سابقه تاریخی دانشگاه گردد.
قانون مربوط به تاسیس دانشکده علوم قضایی در سال ۱۳۵۶ به تصویب رسید و در سال ۱۳۶۰ با درایت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی و مقدمات اجرای آن فراهم شد. در واقع دانشگاه علوم قضایی در مدت ۴۰ سال فعالیت خود به عنوان یک منبع مطمئن برای تامین بخشی از نیروی انسانی قوه قضاییه در بخش قضایی عمل نمود و هزاران نفر از قضات و مدیران قضایی را به دستگاه قضایی تقدیم کرده است.
حدود سی سال اول تاسیس دانشکده عمده دانشجویان از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش با داشتن مدرک دیپلم تحصیل خود را آغاز کرده و با مدرک کارشناسی علوم قضایی و پس از طی دوره کارآموزی وارد قوه قضاییه میشدند. با پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و نیز مقطع کارشناسی ارشد پیوسته تمام یا بخشی از دانشجویان بورسیه قوه قضاییه می شدند و به این ترتیب فارغ التحصیلان دانشگاه وارد خدمت قضایی میشوند.
این فارغ التحصیلان از تنوع در مقطع و رشته تحصیلی برخوردار بوده و میتوان آن را در چهار گروه دسته بندی نمود.
1- دانشجویان کارشناسی علوم قضایی که بخش عمده دانشجو یا بورسیه را تشکیل می دادند
2- دانشجویان کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی که از سال ۱۳۹۲ پذیرش شده و در ۶ گرایش تحصیل نموده اند
3- دانشجویان دکتری در رشته های حقوق خصوصی حقوق جزا که دو دوره بورسیه شدند ، ولی بعداً به دلایلی پذیرش بورسیه دکترا متوقف شد.
4- دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۱۶ رشته تخصصی که بورس آن ها کماکان ادامه دارد
شرایط استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته
دانشجویان دوره کارآموزی قضایی خود را در ضمن تحصیل در دانشگاه طی خواهند کرد.
پذیرش دانشجوی بورسیه در رشته حقوق خانواده از میان داوطلبان خانم و آقا و در سایر رشته ها از داوطلبان آقا خواهد بود.
دانشجویان از میان داوطلبان چند برابر ظرفیت انتخاب می گردند.
موفقیت در مصاحبه علمی (مصاحبه در تیر ماه 96 برگزار خواهد شد. روز و تاریخ دقیق مصاحبه اوایل تیر ماه از طریق همین مقاله به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.)
گزینش قوه قضاییه صلاحیت های عمومی و اختصاصی داوطلبان برای تصدی امر قضا رابررسی می نماید. پذیرفته شدگان نهایی با سپردن تعهد خدمت به مدت سه برابر مدت تحصیل، از ابتدای تحصیل بورسیه قوه قضایی خواهند شد و دوره کارآموزی قضایی را در ضمن تحصیل طی خواهند نمود و پس از فراغت از تحصیل (با کسب حداقل معدل 16) جذب دستگاه قضایی می گردند.
برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و نداشتن سوء سابقه و پیشینه کیفری
تعهد به تحصیل تمام وقت و عدم اشتغال به کار از زمان شروع به تحصیل
داشتن حداکثر سن 30 سال تمام
کسب حداقل معدل16در پایان مقطع تحصیلی برای ورود به خدمت قضایی الزامی است.
مدت استفاده از بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر پنج نیمسال است.
دانشجویان در صورت انصراف از تحصیل، انتقال، اخراج و یا عدم کسب معدل 16 باید تمام هزینههای تحصیلی و مقرری ماهیانه دریافتی را بازپرداخت نمایند.
التزام به ولایت فقیه، انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
اعتقاد به دین اسلام و التزام عملی به احکام اسلامی
داشتن دانشنامه معتبر کارشناسی (پیوسته) در یکی از رشتههای حقوق، حقوق قضایی، علوم قضایی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فقه و حقوق اسلامی ،فقه و حقوق یا گواهی پایان سطح دو حوزوی با حداقل معدل 15
دانشجویان ملزم به گذراندن دروس پیشنیاز و جبرانی به تشخیص دانشگاه خواهند بود.
شماره پرونده و یک کد پیگیری ثبت نام داوطلبان کنکور سراسری 1400 بعد از تکمیل فرم ثبت نام در رسید ثبت نامی شان نوشته شده است. همچنین زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور، داوطلبان می توانند برای دریافت شماره داوطلبی کنکور 1401 اقدام نمایند.
همچنین کلیه داوطلبان برای مشاهده نتایج اولیه، انتخاب رشته و دیدن نتایج نهایی کنکور سراسری به اطلاعات ثبت نامی از جمله شماره پرونده و شماره داوطلبی نیازمند هستند. آن دسته از افرادی که بنا بر هر دلیل به اطلاعات ثبت نامی کنکور خود دسترسی ندارند، می توانند از طریق ارسال درخواست در سامانه پاسخ گویی سازمان سنجش شماره پرونده و داوطلبی خود را به صورت آنلاین بازیابی کنند.
به دلیل اهمیت دسترسی به اطلاعات ثبت نامی برای انجام سایر مراحل کنکور سراسری، در ادامه نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری را از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شرح دادیم. با ما همراه باشید!
به داوطلبانی که ثبت نام کنکور سراسری را انجام دهند ، پس از تکمیل فرم ثبت نام و تایید نهایی در پایان مراحل ثبت نام اگر ثبت نام خود را با موفقیت انجام دهند ، شماره پیگیری و شماره پرونده توسط سامانه به آنها ارائه می شود. همچنین سازمان سنجش به هر یک از داوطلبان کنکوری شماره داوطلبی را اختصاص می دهد که در کارت ورود به جلسه کنکور درج شده است. شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور باید تا زمان پذیرش نهایی در دسترس باشد چرا که بدون این دو شماره و همچنین کد پیگیری ثبت نام ، امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و یا مشاهده نتایج وجود ندارد.
آیا امکان بازیابی شماره داوطلبی کنکور برای من وجود دارد؟
سؤالی که ذهن شمار زیادی از متقاضیان انواع گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی و غیره را به خود مشغول کرده است که آیا امکان بازیابی و دستیابی دوباره شماره داوطلبی برای من وجود دارد؟
آیا می شود دوباره و با طی مراحلی اقدام به دریافت شماره داوطلبی کنکور کرد؟
در جواب به شما عزیزان باید عرض کنیم که بله. شما با طی فرآیندها و مراحلی می توانید دوباره به این شماره دسترسی داشته باشید.
پس اگر اظهار می کنید که شماره داوطلبی کنکور را فراموش کردم باید عرض کنیم که نگران نباشید چون راهی جهت بازیابی شماره داوطلبی کنکور برایتان وجود دارد. در ادامه شما را با چگونگی انجام این بازیابی آشنا می کنیم.
نکات ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور
در این بخش لازم می دانیم نکاتی را که به هنگام ثبت اطلاعات خود در سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش باید در نظر داشته باشید را به اطلاعتان برسانیم. بدیهی است در صورت رعایت نکردن این موارد، عضویت شما با موفقیت در سامانه انجام نخواهد شد.
پست الکترونیکی هر کاربر باید مختص به خود او باشد و امکان استفاده از یک حساب ایمیل برای چند کاربر وجود ندارد.
ایمیل وارد شده در سایت باید معتبر و فعال باشد زیرا نام کاربری و رمز عبور به آدرس پست الکترونیکی داوطلب ارسال می شود.
پس از ثبت مشخصات امکان ویرایش آن ها وجود نخواهد داشت؛ بنابراین در درج اطلاعات دقت داشته باشید.
در هنگام عضویت در سایت سنجش زبان کیبورد را به انگلیسی تغییر دهید.
روش های دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده
داوطلبان بعد از ثبت نام در کنکور سراسری از سایت سازمان سنجش فایل عملیات ثبت نام خود را دریافت میکنند که بر روی آن شماره ای را تحت عنوان شماره پرونده نوشته شده است. همچنین داوطلبان در زمان شرکت در کنکور سراسری بر روی صندلیشان کارتی قرار دارد که بر روی آن کارت شماره داوطلبیشان ثبت شده است. داوطلبان بایستی بعد از اتمام جلسه کنکور سراسری کارتی را که بر روی صندلیشان بوده است نزد خود نگه دارند.همانطور که گفته شد برخی از داوطلبان شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را بنابر دلایلی فراموش و یا گم میکنند. در ادامه روش های بازیابی شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور سراسری را خدمتتان عنوان خواهیم کرد.
روش اول
در روش اول که ساده ترین روش میباشد داوطلبان میبایست با سامانه پاسخگویی سازمان سنجش تماس بگیرند و با ارائه اطلاعات هویتی شماره پرونده و شماره داوطلبیشان را دریافت نمایند.
روش دوم
در این روش داوطلبان برای دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی خود بایستی از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایند. برای دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده خود به این روش ابتدا داوطلبان باید عضو سایت سازمان سنجش شوند.
وزارت آموزش و پرورش هر ساله با هدف ارتقا سطح علمی و دانش معلمان و کادر آموزشی مدارس ، دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را برگزار می کند و متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط لازم، از جمله حداقل سابقه خدمت 5 ساله، می بایست در زمان مقرر، به ltms.medu.ir سایت ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند و سپس در آزمون شرکت نمایند. لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شامل دوره های 6 الی 48 ساعته است که فرد متقاضی بر اساس رشته شغلی می تواند در این دوره ها ثبت نام کند.
لازم به ذکر است، نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان 12 از 20 است و فرهنگیانی که بتوانند در آزمون های پایان دوره نمره قبولی کسب کنند ، گواهی دوره ضمن خدمت دریافت خواهند کرد.
سایت ضمن خدمت فرهنگیان
ltms.medu.ir سامانه ضمن خدمت فرهنگیان به منظور ثبت نام فرهنگیان در دوره های ضمن خدمت طراحی شده است. داوطلبان برای ثبت نام سال 1400 در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان LTMS باید در زمان مقرر، به نشانی اینترنتی ltms.medu.ir مراجعه نمایند و فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند.
نحوه ورود به سامانه ال تی ام اس (ltms medu ir) ضمن خدمت فرهنگیان سامانه ltms سامانه برگزاری مجازی دوره های ضمن خدمت فرهنگیان است که این دوره ها برای کارمندان شاغل در بخش آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود. اخیرا با توجه به بروزرسانی های سامانه ال تی ام اس بسیاری از فراگیران برای ورود به سامانه و شرکت در دوره های ضمن خدمت با مشکل مواجه هستند و خطاهای مختلفی را از سامانه دریافت می کنند. اگر شما هم مشکل در ورود به سامانه ltms دارید ، در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمای چگونگی رفع این مشکلات را خدمتتان ارائه کنیم.
چه زمانی می توان برای ثبت نام در سامانه اقدام کرد؟
یکی از مسائل و موضوعاتی که در رابطه با ثبت نام در سایت ضمن خدمت فرهنگیان باید به آن توجه لازم را مبذول داشت در رابطه با زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان است.
در مورد زمان اختصاص داده شده برای ثبت نام در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان باید خدمت شما عرض کنیم که زمان دقیقی برای ثبت نام در در سایت ضمن خدمت فرهنگیان اعلام نشده است و هر یک از ادارات آموزش و پرورش مناطق مختلف می توانند زمان مورد نظر خود را برای این امر بر حسب نیاز خود به برگزاری کلاس های ضمن خدمت اعلام کنند.
راهنمای تصویری ثبت نام ضمن خدمت فرهنگیان
از آن جایی که کسب اطلاعات و آشنایی با مراحل ثبت نام در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان برای هر یک از افراد و متقاضیان شرکت در این دوره ها الزامی و مهم است در نتیجه در این بخش قصد داریم با ذکر نحوه ثبت نام در سایت ضمن خدمت فرهنگیان در خدمت شما باشیم و مراحل را به صورت تصویری خدمتتان توضیح دهیم.
در اولین مرحله ثبت نام در سایت ضمن خدمت فرهنگیان باید وارد آدرس این سامانه یعنی ltms.medu.ir شوید.
نحوه بازیابی رمز عبور سایت ضمن خدمت فرهنگیان
گاهی اوقات افراد رمز عبور خود را برای ورود به سامانه ضمن خدمت و یا سایت آزمون های ضمن خدمت فراموش می کنند. در این مواقع، امکان بازیابی رمز عبور سایت ضمن خدمت وجود دارد. به طور کلی رمز عبور سایت ضمن خدمت، همان رمز عبور سامانه جامع یادگیری فرهنگیان به نشانی ltms.medu.ir می باشد که مراحل ثبت نام در دوره های ضمن خدمت در این سایت انجام می شود.
به همین خاطر، برای بازیابی رمز عبور سایت ضمن خدمت نیاز است که افراد به سایت ltms وارد شده و رمز عبور خود را از طریق این سایت بازیابی نمایند. لازم به ذکر است که دو روش برای نحوه بازیابی رمز عبور سایت ضمن خدمت وجود دارد. اولین روش ورود به سایت ضمن خدمت به نشانی rayadars.com و کلیک کردن بر روی گزینه «رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟» می باشد. دومین روش نیز ورود به سایت ltms.medu.ir برای بازیابی رمز عبور می باشد.