مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

آنچه که معلمان و دانش آموزان باید بدانند

هرآنچه لازم است در رابطه با digiform.ir | سایت دیجی فرم | ورود به سایت دیجی فرم | آزمون آنلاین دیجی فرم بدانید، در این مقاله آموزشی ارائه داده شده است. دیجی فرم چیست ؟ در سایت دیجی فرم مشابه سایت گوگل فرم کاربران میتوانند انواع فرم ها را ایجاد کنند، مثلا معلیمن با خرید اشتراک مورد نظر میتوانند فرم آزمون آنلاین برای دانش آموزان ایجاد کنند و یا فرم های نظرسنجی را ایجاد کنند. از جمله فرم های قابل تعریف در فرم ساز می توان به  ثبت نام همایش ها و کلاس ها،  ثبت نظرات افراد، ثبت اطلاعات و ... اشاره کرد. در ادامه این مقاله نحوه ساخت آزمون در digiform.ir | سایت دیجی فرم برای کاربران ارائه داده شده است


آزمون آنلاین دیجی فرم


با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور، سامانه آموزشی شاد ، برای برگزاری کلاس های آموزشی دانش آموزان طراحی شد. با توجه به آنکه کلاس های دانش آموزان در شبکه شاد برگزار می شود، برگزاری امتحانات و آزمون های کلاسی دانش آموزان نیز از طریق اپلیکیشن شاد، به صورتی غیر حضوری و آنلاین برگزار می شود. بدین منظور معلمان برای ساخت آزمون های آنلاین شاد می توانند از طریق سایت دیجی فرم  شاد اقدام نمایند یکی از مزایایی سایت دیجی فرم ، آزمون آنلاین دیجی فرم در این است که امکان تقلب دانش آموزان در این سامانه بسیار کمتر است. برای آگاهی از نحوه ساخت آزمون آنلاین در سایت دیجی فرم ، تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.با توجه به غیر حضوری شدن مدارس در کشور ایران، لازم است که دانش آموزان برای آزمون دادن نیز از بستر اینترنت استفاده نمایند. در سال های اخیر که مدارس غیر حضوری شدند و آزمون ها نیز به صورت آنلاین برگزار می شوند، بسیاری از سایت ها اقدام به راه اندازی بستری کردند تا معلمان بتوانند به صورت آنلاین آزمون های خود را از دانش آموزان بگیرند.


یکی از بهترین بسترهای اینترنتی و مجازی برای آزمون آنلاین، سامانه دیجی فرم شاد است. دیجی فرم یک بستر اینترنتی است که به وسیله آن می توان اقدام به طراحی آزمون کرد. علاوه بر این، امکان طراحی پرسشنامه و لیست حضور و غیاب نیز در آن وجود دارد. در ادامه برای آشنایی با امکانات این اپلیکیشن به بررسی دیجی فرم شاد می پردازیم.


 دیجی فرم شاد به نشانی digiform.ir مکان ساخت انواع فرم های آزمون، حضور و غیاب و ... را فراهم کرده است.



دیجی فرم شاد چیست؟

لزوم ایجاد بستر مناسب در جهت برگزاری آزمون های آنلاین در سال های اخیر بسیار احساس می شد. به همین خاطر، سایت های مختلفی برای ارائه خدمات ساخت آزمون آنلاین راه اندازی شدند که یکی از این سایت ها، دیجی فرم می باشد. دیجی فرم خدمات مشابهی با گوگل فرم ارائه می کند اما بهتر است که بگوییم دیجی فرم خدمات بیشتری را نسبت به گوگل فرم ارائه می کند و راحت تر می توان به وسیله  آن آزمون آنلاین، پرسشنامه، فرم حضور و غیاب و ... طراحی کرد.


 


دیجی فرم شاد، همان دیجی فرمی است که می توان از طریق سامانه دیجی فرم ایجاد کرد و پس از بروزرسانی شاد، برای دانش آموزان ارسال نمود. دیجی فرم شاد قابل استفاده به عنوان آزمون آنلاین، پرسشنامه های کلاسی، فرم حضور و غیاب می باشد و مزیت استفاده از دیجی فرم شاد این است می تواند تقلب کردن دانش آموزان را شناسایی کند.


 


بنابراین، دیجی فرم شاد یکی از بسترهای بسیار مناسب برای ساخت آزمون آنلاین می باشد چرا که قادر به شناسایی تقلب است و از طرفی می توان سوال های جدید را از طریق دیجی فرم ایجاد کرد و برای دانش آموزان ارسال کرد.تنظیمات عمومی (General)


می‌توانید ایمیل کاربران راجمع آوری کنیدو  بدین ترتیب امکان پاسخگویی به آن‌ها را داشته باشید،  برای پاسخگویی به پرسش‌ها نیاز به ورود به حساب کاربری وجود دارد و هر کاربر تنها یک بار


می‌تواند فرم را پر کند.


با استفاده از این گزینه می‌توانید فرم خود را به یک آزمون چندگزینه‌ای تبدیل کنید و نمرات را به طور لحظه‌ای یا در انتهای آزمون به پاسخ‌دهنده نشان دهید.


امکانات سامانه آزمون آنلاین پرسال :

 ارائه صفحه اختصاصی مستندات


  تصحیح آنلاین آزمون و نمایش کارنامه


   امکان برگزاری آزمون به زبان انگلیسی


    برگزاری آزمون هماهنگ کشوری


   تنظیم تاریخ و ساعت شروع آزمون


   جلوگیری از آزمون مجدد برای داوطلب


   تنظیمات ظاهری آزمون آنلاین


   نمایش آنلاین و لحظه ای از عملکرد داوطلبین در آزمون

منبع:

https://pasokhbama.com/%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%85-%D8%B4%D8%A7%D8%AF/

صفر تا صد گرفتن خوابگاه دانشجویی

باتوجه به اینکه امکان افزایش تعرفه در سال تحصیلی 1400-1401 وجود دارد، پیشنهاد میدهیم برای اطلاع از مبلغ دقیق شهریه با شماره تلفن های مندرج در این صفحه تماس بگیرید.


درباره سالهای دانشگاه بیشتر بدانید؟

در دانشگاه های سراسری هر ترم دانشگاه چند ماه است؟

در دانشگاه های سراسری تفاوتی ندارد که پذیرفته شده در رشته فنی، انسانی و یا هنر و پزشکی باشید، در هر صورت قوانین تحصیلی برای همه یکسان است.


در ابتدا لازم است بدانید در تمامی مراکز آموزشی سال تحصیلی وجود ندارد و به جای عنوان سال از ترم استفاده می شود.


هر سال دانشگاه دو ترم است. یعنی پس از گذشت یک سال از ورود شما به دانشگاه دو ترم می گذرد.


ترم اول از مهر ماه آغاز شده و حداکثر تا دی و یا بهمن ماه ادامه داشته و ترم دوم نیز پس از پایان ترم اول آغاز شده و تا اواخر فصل بهار سال جدید، ادامه می یابد.


 برای پاسخ به سؤال هر ترم دانشگاه چند ماه است؟ لازم است ابتدا نوع دانشگاه خود را بدانید.


 هر ترم دانشگاه پیام نور چند ماه است


 اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم هر ترم دانشگاه چند ماه است، چهار ماه و شانزده هفته است. تعطیلی بین دو ترم بین بیست تا سی روز می تواند باشد. پس از پایان ترم دوم در اواخر خرداد ماه دانشجویانی که تمایل دارند می توانند ترم تابستانی برداشته و در شش هفته، تعدادی واحد آموزشی را در فصل تابستان بگذرانند.


 برای پاسخ به سوال دانشگاه پیام نور بهتره یا غیر انتفاعی، وارد سامانه شوید.


 اگر داوطلب پذیرفته شده در دوره کاردانی باشد ، پس از 4 ترم فارغ التحصیل می شود و داوطلبان کارشناسی ناپیوسته پس از 8 ترم فارغ التحصیل می شوند.ممکن است شما پذیرفته شده یکی از دانشگاه های آزاد ، دانشگاه افسری ، دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه علمی کاربردی ، دانشگاه سراسری ، دانشگاه روزانه و دولتی و دانشگاه پردیس و قبول شده در رشته های پزشکی ، رشته های علوم انسانی ، رشته های ریاضی فیزیک و فنی مهندسی ، رشته های هنر و رشته های زبان باشید.

در دانشگاه عنوان سال تحصیلی وجود ندارد و فقط از ترم استفاده می شود مثلا دانشجوی ترم یک ، ترم دو و … هر سال دانشگاه شامل دو ترم است که ترم اول از ابتدای مهر ماه شروع شده و تا اواسط دی ماه است و ترم دوم از بهمن ماه شروع شده و تا پایان خرداد ماه می باشد. پس در پاسخ به سوال هر ترم دانشگاه چند ماه است ، می توان گفت هر ترم شامل چهار ماه و 16 هفته آموزشی می باشد.

شما عزیزان میتوانید پاسخ هر گونه سوال و ابهام خود را در مورد تحصیل در دانشگاه از جمله

امتحانات دانشگاه

امتحانات پایان ترم نوبت اول در اواخر دی ماه و امتحانات پایان ترم نوبت دوم در اواخر خرداد ماه برگزار می شود و پس از هر ترم حدود 20 روز تعطیلی دارید. ترم تابستان نیز شامل 6 هفته آموزشی اختیاری است و دانشجویان می توانند با اخذ ترم تابستان دروس بیشتری را گذرانده و در نتیجه زودتر فارغ التحصیل شوند و در غیر این صورت کل تابستان تعطیل هستید.

دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته پس از 4 ترم و دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته پس از 8 ترم فارغ التحصیل می شوند. البته برای هر یک از دوره های تحصیلی مذکور سقف مجاز تحصیلی وجود دارد و دانشجویان با شرایط خاص می توانند حداکثر 2 ترم بیشتر بگذرانند.

هر ترم دانشگاه چند ماه و چند واحد است ؟

برای هر درس در دانشگاه تعداد واحد در نظر گرفته شده است مثلا اکثر دروس عمومی و معارف 2 واحدی و دروس نظری و تخصصی 3 واحدی و بعضا 4 واحدی هستند. شما در هر ترم مجازید حداقل 14 و حداکثر 24 واحد درسی با توجه به معدل ترم قبل خود اخذ کنید.

دانشجویان با معدل کمتر از 12 مجاز به اخذ حداکثر 14 واحد درسی ، دانشجویان با معدل مابین 12 الی 17 مجاز به اخذ حداکثر 20 واحد درسی و دانشجویان با معدل بیش از 17 می توانند حداکثر 24 واحد درسی را بگیرند.

برای انتخاب واحد باید از یک هفته قبل با کمک چارت درسی و رعایت دروس پیش نیاز ، برنامه خود را بر حسب روز هایی که می توانید در دانشگاه حضور داشته باشید ، تنظیم کنید و در زمان انتخاب واحد نیز باید بسیار سریع عمل کنید زیرا معمولا ظرفیت دروس بسیار کم است و باید بتوانید سریع تر از دانشجویان دیگر درس مورد نظر خود را بردارید.هر ترم دانشگاه غیر انتفاعی چندماه است ؟ 

هر ترم دانشگاه غیر انتفاعی چند ترم است ؟


مقطع کاردانی پیوسته و نا پیوسته :

در هر سال دو ترم پاس میکنند که 16 هفته آموزشی است و با این احتساب پس از گذراندن 4 ترم که همان 2 سال است مدرک خود ار دریافت میکنند .


کارشناسی پیوسته و نا پیوسته:

این دسته از دانشجویان کارشناسی ناپیوسته با گدراندن ۲ سال تحصیلی یعنی ۴ ترم فارق التحصیل میشوند .


کارشناسی پیوسته ،این افراد پس از گذراندن ۸ ترم (۴سال) فارق ااتخصیل میشوند و مدرک لیسانس خود را دریافت میکندد .


مقطع ارشد پیوسته :

ازن دسته از افراد سه دوره خود( کاردانی ،کارشناسی ، ارشد ) خود را به صورت پیسوته یعنی با گذراندن ۵/۵ که ۱۰ ترم است ففارق التحصیل میشوند و مدرک ارشد خود را دریافت میکنند .


مقطع ارشد نا پیوسته :


این دسته از دانشجویان با گذراندن دو سال تحصیلی یعنی ۴ ترم فارق تحصیل میشوند و مدرک ارشد خودرا دریافت میکنند .


شهریه داشنگاه عیر انتفاعی


مقطع

 


رشته نرخ شهریه

کاردانی

 


فنی مهندسی 1/700/000

کارشناسی

 


فنی مهندسی 1/700/000

کارشناسی ارشد

 


فنی مهندسی 3/400/000

کارشناسی

 


علوم انسانی 1/200/000

کارشناسی ارشد

 


علوم انسانی 2/800/000

کارشناسی

 


علوم پایه 1/400/000

کارشناسی ارشد

 


علوم پایه 3/000/000

فرمول محاسبه شهریه ۹۸_۹۹ :


شهریه ثابت + ( 8 * شهریه متغیر نظری تخصصی + 7 * شهریه متغیر واحد نظری عمومی + 2 * شهریه نظری عملی )


راهکار آموزش و پرورش برای دریافت سوابق تحصیلی

ثبت نام کنکور از چند روز دیگر آغاز می شود و همانطور که می دانید معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی  یا به عبارت بهتر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تاثیر مثبت دارد . هر داوطلب باید نمرات دقیق خود در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی را در اختیار سازمان سنجش قرار دهد .


برای این کار و به جای وارد کردن دستی نمرات و معدل در فرم ثبت نام کنکور  ، سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در سایت dipcode.medu.ir ایجاد شده است که هر داوطلب با وارد کردن اطلاعات شخصی به یک کد دست پیدا می کند که بیانگر سوابق تحصیلی دانش آموز است که کد سوابق تحصیلی نام دارد . دقت داشته باشید کد سوابق تحصیلی دیپلم فقط برای افرادی لازم است که دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری مثل ریاضی ، تجربی ، انسانی از سال 1384 به بعد گرفته اند و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی هم فقط برای دانش آموزانی است که پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد گرفته اند .


هم چنین داوطلبانی که خواستار ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای بوده و فارغ التحصیل رشته های نظری ، فنی و کاردانش سال تحصیلی 96 الی 98 هستند ، باید برای ثبت نام کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند . در این مقاله راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را به قلم تحریر در آورده ایم تا دانش آموزان بتوانند به راحتی کد سوابق تحصیلی خود را مشاهده کنند .




سازمان سنجش در اطلاعیه ای از امکان ویرایش مشخصات فردی و نمرات سوابق تحصیلی از 2 شهریور لغایت 3 شهریور ماه در سایت خود خبر داد همچنین اعلام کرد چنانچه داوطلبی  مغایرتی در اطلاعات و نحوه دریافت سوابق تحصیلی خود مشاهده نمود و یا اطلاعات آن ها در سامانه سازمان سنجش به منظور مساعدت با دانش آموزانی که در زمان ثبت نام کنکور نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کرده است اما به دلیل برگزار نشدن امتحانات نهایی در آن زمان موفق به مشاهده نمرات نهایی خود نشدند، امکانی را فراهم کرده تا بعد از برگزار شدن این امتحانات، نمرات خود را در سایت سازمان سنجش مشاهده و تایید نمایند.


به این منظور وزارت آموزش و پرورش پس از برگزاری کنکور، نمرات دانش آموزان را به سازمان سنجش ارسال می کند و در این مرحله دانش آموزان کنکوری موظفند برای مشاهده و تائید آن ها به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. در ادامه توضیحاتی پیرامون نحوه مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش sanjesh.org ارائه شده است.



زمان مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان در سایت سنجش

دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه که زمان ثبت نام کنکور سراسری موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی شدند اما امتحانات نهایی شان در خرداد ماه برگزار شد، می توانند بعد از برگزاری کنکور سراسری جهت مشاهده و تایید نمرات خود به سایت سوابق تحصیلی sanjesh.org مراجعه کنند.


 


سازمان سنجش معمولا بعد از برگزار شدن کنکور سراسری امکان تایید نمرات امتحانات نهایی را در سایت خود فراهم می کند از این رو داوطلبان می توانند بعد از فعال شدن لینک سوابق تحصیلی دانش آموزان - وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش به سایت سوابق تحصیلی sanjesh.org مراجعه کرده و نمرات ثبت شده خود را بررسی و تایید کرده و در صورت اشتباه بودن اطلاعات خود، به سایت dipcode.medu.ir مراجعه نمایند. در صورت عدم ویرایش اطلاعات، نتایج اولیه کنکور سراسری با همان سوابق و اطلاعات موجود گزینش علمی آنان انجام خواهد شد.موجود نبود ، لازم است حداکثر تا تاریخ 5 شهریور  به منطقه آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه نموده و از آن طریق نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند .دریافت سوابق تحصیلی از موارد مهم برای کنکوری های عزیز است . همه ما به خوبی از اهمیت کنکور و تاثیر به سزایی که در آینده و زندگی ما دارد ، آگاه هستیم. کنکور می تواند برای ما شبیه به پلی باشد که ما را به آرزو و هدف هایمان نزدیک کند یا اینکه با عدم آگاهی و انتخاب های اشتباه برای ما حسرتی جبران ناپدیر را رقم بزند. یکی از عواملی که این روزها در نتیجه کنکور بسیار اثر گذار است ، سوابق تحصیلی می باشد.

بسیاری از داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند از شرایط اعمال سوابق تحصیلی آگاه نیستند به همین دلیل این مطلب توسط کارشناسان مرکز ” پاسخ با ما “ تهیه شده است تا به همه سوالات شما در زمینه دریافت سوابق تحصیلی پاسخ داده شود.

توصیه می شود مراحل مشاهده و تایید سوابق تحصیلی خود را در سایت های sanjesh.org و dipcode.medu.ir به مشاوران مجرب ما بسپارید. زیرا در صورتی که اطلاعات اشتباه درج کنید ، ممکن است در انتخاب رشته کنکور و در ورود به دانشگاه با مشکلی مواجه شوید.



آنچه در این مطلب میخوانید :


1 دریافت سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش

2 نحوه دریافت سوابق تحصیلی

3 راهنمای تصویری دریافت سوابق تحصیلی

4 کدام داوطلبان مشمول دریافت سوابق تحصیلی نیستند ؟

5 نمره چه دروسی جزء سوابق تحصیلی محسوب می شود ؟

6 معدل در کنکور تاثیر دارد یا نمره ؟

7 تأثیر دروس مختلف برای شرکت در رشته های غیر مرتبط به چه صورت است ؟

8 کدام دانش آموزان باید نگران سوابق تحصیلی باشند ؟

8.1 سوالات متداول

دریافت سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش

دانش آموزان پایه دوازدهم که در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، کد سوابق تحصیلی خود را از سایت dipcode.medu.ir دریافت نکرده اند ، پس از برگزاری کنکور سراسری فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش ، برای مشاهده و تایید نمرات خود اقدام کنند.


مرتبط ببینید : ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی


در واقع سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور سراسری این فرصت را برای داوطلبان کنکوری جا مانده فراهم می کند که سوابق تحصیلی خود را تایید و اعمال کنند و در صورتی که نمرات آنها به اشتباه درج شده باشد ، با مراجعه به سایت dipcode.medu.ir اطلاعات شان را ویرایش نمایند.


سامانه دریافت و مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان سال دوازدهم ، از تاریخ 19 تیر لغایت 21 تیر ماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فعال می باشد که البته امکان تمدید مهلت نیز وجود دارد.


پس از ورود به سامانه سنجش بر روی لینک فعال شده “ سوابق تحصیلی دانش آموزان – وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش “ کلیک کنید و سپس در صفحه ای که ایجاد می شود ، از طریق یکی از روش ها اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

علاقه مندان به المپیاد کامپیوتر مطالعه بفرمایند

مرحله اول سی‌امین المپیاد کامپیوتر کشوری در بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار شد که دانش‌آموزان در دو گروه به ۲۵ سوال در زمان ۱۵۰ دقیقه پاسخ دادند که یک پاسخ درست به سوالات این آزمون دارای ۴ نمره مثبت و یک پاسخ نادرست درای یک نمره منفی بود و همانطور که می‌دانید این آزمون برای انتخاب دانش‌آموزان برتر در سطح استانی برگزار می‌ شود.


دومین مرحله المپیاد کامپیوتر

دومین مرحله المپیاد دانش‌آموزی کامپیوتر دارای دو آزمون است؛ یک آزمون تستی و یک آزمون تشریحی که در دو روز برگزار می‌شود.


این آزمون برای انتخاب دانش آموزان برتر در سطح کشوری برگزار شده و شرکت‌ کنندگان این مرحله دانش آموزان قبول‌ شده در مرحله‌ اول هستند.


آزمون مقدماتی برنامه‌نویسی

این آزمون را یک آزمون تمرینی و دو آزمون انتخابی تشکیل می‌دهد که در آن هر شرکت کننده یک کامپیوتر برای کمک گرفتن در حل مسائل خواهد داشت.


باید بدانید؛ در آزمون مقدماتی برنامه‌نویسی، پاسخ نهایی هر سوال یک عدد است که روی برگه نوشته شده و تصحیح خواهد شد و در نهایت قبول‌شدگان این مرحله برای شرکت در دوره‌ تابستانی انتخاب خواهند شد. نمونه سوالات آزمون المپیاد کامپیوتر را بخوانید .


دوره‌ تابستانی المپیاد کامپیوتر

 در دوره‌ تابستانی المپیاد کامپیوتر در کنار تدریس مطالبی از علوم کامپیوتر که در دروس دبیرستان مطرح نمی‌شوند و هم چنین کلاس‌های تمرین برنامه‌ نویسی و حل مساله، به طور منظم آزمون‌ های تشریحی و برنامه‌ نویسی برگزار می‌شودشرایط شرکت در المپیاد کامپیوتر چیست؟

دانش‌آموزان مجاز به شرکت در المپیاد کامپیوتر طبق بخش‌ نامه‌ سال ۱۳۹۱ باید واجد شرایط زیر باشند:


سال دوم ریاضی فیزیک: نمره درس ریاضی (۱) داوطلب کمتر از ۱۵ نباشد.

سال دوم کامپیوتر شاخه‌ فنی حرفه‌ ای و کاردانش: نمره درس ریاضی (۱) داوطلب کمتر از ۱۵ نباشد.

سال سوم ریاضی فیزیک: معدل دروس ریاضی (۱) و ریاضی (۲) داوطلب کمتر از ۱۵ نباشد.

سال سوم کامپیوتر شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش: معدل دروس ریاضی (۱) و ریاضی (۲) داوطلب کمتر از ۱۵ نباشد.



مرحلهٔ اول المپیاد کامپیوتر

آزمون مرحلهٔ اول المپیاد کامپیوتر حدوداً شامل ۳۰ سؤال تستی پنج گزینه‌ای است که با هدف سنجش هوش شرکت‌کنندگان و با نیاز به حداقل دانش قبلی طراحی شده‌است.


این مطلب را از دست ندهید: معرفی و بررسی منابع المپیاد کامپیوتر


حدوداً ۱۲ درصد برتر شرکت کنندگان این مرحله و همچنین ۱۰ نفر برتر هر استان برای آزمون مرحلهٔ دوم برگزیده می‌شوند.


دانلود نمونه سوالات مراحل اول المپیاد کامپیوتر

مرکز آموزشی علامه امینی در راستای سهولت دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در المپیاد کامپیوتر اقدام به انتشار نمونه سوالات این المپیاد از آغاز تاکنون کرده استیکی از رشته های پر متقاضی المپیاد علمی دانش آموزی ، المپیاد علوم کامپیوتر است که دانش آموزان پایه های تحصیلی دهم و یازدهم می توانند در این المپیاد شرکت نمایند. هدف از برگزاری المپیاد کامپیوتر گسترش علم کامپیوتر در سطح دانش‌ آموزان و معلمان مقطع دبیرستان است و مراحل المپیاد کامپیوتر به گونه ای اجرا می شود که در ابتدا بیش از هر چیز بر روش های ساده تاکید دارد و پس از آن دانش ریاضی از جمله جبر ، احتمال ، ریاضیات گسسته و … در آزمون مراحل دوم و سوم مطرح می شوند. دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت در المپیاد کامپیوتر هستند ، می توانند با دانلود نمونه سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی سال های قبل ، با نحوه طراحی سوالات آشنا شوند و با آمادگی بیشتری در جلسه آزمون حضور یابند.


در ادامه این مطلب لینک دانلود دفترچه سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی را قرار داده ایم. ضمن اینکه توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری و محتوای المپیاد کامپیوتر ، ارائه شده است.


شما دانش آموزان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی و دریافت نمونه سوالات المپیاد کامپیوتر با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.



آنچه در این مطلب میخوانید :


1 دانلود دفترچه سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی از سایت تخصصی پاسخ با ما 

2 مراحل المپیاد کامپیوتر دانش آموزی

3 نمره قبولی در مراحل مختلف المپیاد کامپیوتر

3.1 سوالات متداول المپیاد کامپیوتر دانش آموزی

دانلود دفترچه سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی

چند روز پس از برگزاری هر مرحله از المپیاد کامپیوتر ، سوالات به همراه کلید اولیه در سایت oly.medu.ir قرار داده می شود و شما می توانید این سوالات را دانلود کرده و با حل و تمرین آنها ، تسلط خود را افزایش دهید. سوالات المپیاد کامپیوتر در 4 مبحث کلی طراحی می شوند که شامل گراف ، الگوریتم ، برنامه سازی (نویسی) و مباحث‌ ویژه است.


دانش آموزان حدود 3 الی 4 ساعت فرصت دارند که به 30 سوال تستی پاسخ دهند که البته تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی در هر مرحله از المپیاد ، متفاوت است.



المپیاد کامپیوتر طی چند مرحله برگزار می شود و دانش آموزان به شرط کسب نمره حد نصاب لازم در هر مرحله ، امکان ورود به مرحله بعدی را خواهند داشت. سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی در هر مرحله متفاوت بوده ولی مبنای طراحی سوالات ، کتاب های دوره دوم متوسطه است.


مرحله اول 


مرحله اول المپیاد کامپیوتر یک آزمون تستی چند گزینه ای برای انتخاب در سطح استانی برگزار می شود. تعداد شرکت کنندگان مرحله اول المپیاد کامپیوتر معمولا حدود 10 هزار نفر است که حداکثر 2 هزار نفر آنها می توانند وارد رقابت استانی شوند.

.