مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

درباره سالهای دانشگاه بیشتر بدانید؟

در دانشگاه های سراسری هر ترم دانشگاه چند ماه است؟

در دانشگاه های سراسری تفاوتی ندارد که پذیرفته شده در رشته فنی، انسانی و یا هنر و پزشکی باشید، در هر صورت قوانین تحصیلی برای همه یکسان است.


در ابتدا لازم است بدانید در تمامی مراکز آموزشی سال تحصیلی وجود ندارد و به جای عنوان سال از ترم استفاده می شود.


هر سال دانشگاه دو ترم است. یعنی پس از گذشت یک سال از ورود شما به دانشگاه دو ترم می گذرد.


ترم اول از مهر ماه آغاز شده و حداکثر تا دی و یا بهمن ماه ادامه داشته و ترم دوم نیز پس از پایان ترم اول آغاز شده و تا اواخر فصل بهار سال جدید، ادامه می یابد.


 برای پاسخ به سؤال هر ترم دانشگاه چند ماه است؟ لازم است ابتدا نوع دانشگاه خود را بدانید.


 هر ترم دانشگاه پیام نور چند ماه است


 اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم هر ترم دانشگاه چند ماه است، چهار ماه و شانزده هفته است. تعطیلی بین دو ترم بین بیست تا سی روز می تواند باشد. پس از پایان ترم دوم در اواخر خرداد ماه دانشجویانی که تمایل دارند می توانند ترم تابستانی برداشته و در شش هفته، تعدادی واحد آموزشی را در فصل تابستان بگذرانند.


 برای پاسخ به سوال دانشگاه پیام نور بهتره یا غیر انتفاعی، وارد سامانه شوید.


 اگر داوطلب پذیرفته شده در دوره کاردانی باشد ، پس از 4 ترم فارغ التحصیل می شود و داوطلبان کارشناسی ناپیوسته پس از 8 ترم فارغ التحصیل می شوند.ممکن است شما پذیرفته شده یکی از دانشگاه های آزاد ، دانشگاه افسری ، دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه علمی کاربردی ، دانشگاه سراسری ، دانشگاه روزانه و دولتی و دانشگاه پردیس و قبول شده در رشته های پزشکی ، رشته های علوم انسانی ، رشته های ریاضی فیزیک و فنی مهندسی ، رشته های هنر و رشته های زبان باشید.

در دانشگاه عنوان سال تحصیلی وجود ندارد و فقط از ترم استفاده می شود مثلا دانشجوی ترم یک ، ترم دو و … هر سال دانشگاه شامل دو ترم است که ترم اول از ابتدای مهر ماه شروع شده و تا اواسط دی ماه است و ترم دوم از بهمن ماه شروع شده و تا پایان خرداد ماه می باشد. پس در پاسخ به سوال هر ترم دانشگاه چند ماه است ، می توان گفت هر ترم شامل چهار ماه و 16 هفته آموزشی می باشد.

شما عزیزان میتوانید پاسخ هر گونه سوال و ابهام خود را در مورد تحصیل در دانشگاه از جمله

امتحانات دانشگاه

امتحانات پایان ترم نوبت اول در اواخر دی ماه و امتحانات پایان ترم نوبت دوم در اواخر خرداد ماه برگزار می شود و پس از هر ترم حدود 20 روز تعطیلی دارید. ترم تابستان نیز شامل 6 هفته آموزشی اختیاری است و دانشجویان می توانند با اخذ ترم تابستان دروس بیشتری را گذرانده و در نتیجه زودتر فارغ التحصیل شوند و در غیر این صورت کل تابستان تعطیل هستید.

دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته پس از 4 ترم و دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته پس از 8 ترم فارغ التحصیل می شوند. البته برای هر یک از دوره های تحصیلی مذکور سقف مجاز تحصیلی وجود دارد و دانشجویان با شرایط خاص می توانند حداکثر 2 ترم بیشتر بگذرانند.

هر ترم دانشگاه چند ماه و چند واحد است ؟

برای هر درس در دانشگاه تعداد واحد در نظر گرفته شده است مثلا اکثر دروس عمومی و معارف 2 واحدی و دروس نظری و تخصصی 3 واحدی و بعضا 4 واحدی هستند. شما در هر ترم مجازید حداقل 14 و حداکثر 24 واحد درسی با توجه به معدل ترم قبل خود اخذ کنید.

دانشجویان با معدل کمتر از 12 مجاز به اخذ حداکثر 14 واحد درسی ، دانشجویان با معدل مابین 12 الی 17 مجاز به اخذ حداکثر 20 واحد درسی و دانشجویان با معدل بیش از 17 می توانند حداکثر 24 واحد درسی را بگیرند.

برای انتخاب واحد باید از یک هفته قبل با کمک چارت درسی و رعایت دروس پیش نیاز ، برنامه خود را بر حسب روز هایی که می توانید در دانشگاه حضور داشته باشید ، تنظیم کنید و در زمان انتخاب واحد نیز باید بسیار سریع عمل کنید زیرا معمولا ظرفیت دروس بسیار کم است و باید بتوانید سریع تر از دانشجویان دیگر درس مورد نظر خود را بردارید.هر ترم دانشگاه غیر انتفاعی چندماه است ؟ 

هر ترم دانشگاه غیر انتفاعی چند ترم است ؟


مقطع کاردانی پیوسته و نا پیوسته :

در هر سال دو ترم پاس میکنند که 16 هفته آموزشی است و با این احتساب پس از گذراندن 4 ترم که همان 2 سال است مدرک خود ار دریافت میکنند .


کارشناسی پیوسته و نا پیوسته:

این دسته از دانشجویان کارشناسی ناپیوسته با گدراندن ۲ سال تحصیلی یعنی ۴ ترم فارق التحصیل میشوند .


کارشناسی پیوسته ،این افراد پس از گذراندن ۸ ترم (۴سال) فارق ااتخصیل میشوند و مدرک لیسانس خود را دریافت میکندد .


مقطع ارشد پیوسته :

ازن دسته از افراد سه دوره خود( کاردانی ،کارشناسی ، ارشد ) خود را به صورت پیسوته یعنی با گذراندن ۵/۵ که ۱۰ ترم است ففارق التحصیل میشوند و مدرک ارشد خود را دریافت میکنند .


مقطع ارشد نا پیوسته :


این دسته از دانشجویان با گذراندن دو سال تحصیلی یعنی ۴ ترم فارق تحصیل میشوند و مدرک ارشد خودرا دریافت میکنند .


شهریه داشنگاه عیر انتفاعی


مقطع

 


رشته نرخ شهریه

کاردانی

 


فنی مهندسی 1/700/000

کارشناسی

 


فنی مهندسی 1/700/000

کارشناسی ارشد

 


فنی مهندسی 3/400/000

کارشناسی

 


علوم انسانی 1/200/000

کارشناسی ارشد

 


علوم انسانی 2/800/000

کارشناسی

 


علوم پایه 1/400/000

کارشناسی ارشد

 


علوم پایه 3/000/000

فرمول محاسبه شهریه ۹۸_۹۹ :


شهریه ثابت + ( 8 * شهریه متغیر نظری تخصصی + 7 * شهریه متغیر واحد نظری عمومی + 2 * شهریه نظری عملی )


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد