مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

معرفی فیبروز ابرو - فیبروز برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از انواع روش‌های جدید برای اصلاح فرم ابروها و برطرف کردن عیب‌های موجود در ابروها، فیبروز ابرو می‌باشد. اصطلاح فیبروز برگرفته از نام شرکتی در صربستان می‌باشد که فیبروز ابرو را برای زیبایی بیشتر ابروها بنیان گذاری کرده است. در کلمه فیبروز فی نشان دهنده نام شرکت است و بروز به معنی خط ابرو یا ابروها می‌باشد. در شرکت فیبروز شاگردان ایرانی زیادی مشغول هستند و در حال حاضر در ایران از فیبروز ابرو برای فرم و حالت دادن به ابروها استفاده می‌شود. فیبروز ابرو از انواع روش‌های نیمه دائمی برای آرایش ابرو‌ها می‌باشد که در فیبروز ابرو برای هاشور و سایه زدن ابرو از سوزن‌های یکبار مصرف و به صورت دستی استفاده خواهد شد و بعد از تمام شدن مراحل فیبروز شما ابروهایی با فرم زیبا و طبیعی بدست خواهید آورد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم که راجب فیبروز ابرو و چگونگی انجام آن در کلینیک گلشید توضیحات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم و تفاوت بین فیبروز با میکروبلیدینگ ابرو را برای شما بیان کنیم.


فیبروز ابرو چگونه انجام می‌شود؟

فیبروز ابرو در تهران  یکی از تکنیک‌های جدید و نیمه دائمی آرایش و زیبایی ابرو می‌باشد که به صورت دستی و با استفاده از سوزن‌های یکبار مصرف در بین ابرو هاشور و یا سایه ایجاد می‌کنند. هدف اصلی این متد ارائه راه حل و برطرف کردن نواقص ابرو با طرح و رنگی خاص می‌باشد. فیبروز ابرو، روشی دائمی نمی‌باشد و با گذشت مدتی معین از بین خواهد رفت بنابراین برای داشتن ابروهای طبیعی با زیبایی خاص می‌توانید به طور دائم از فیبروز ابرو استفاده کنید.


مراحل فیبروز ابرو

ابتدا در بخش تاج ابرو خطوط ابرو اجرا می‌شود، هر خط اجرا شده ۲ باز تمدید می‌شود، سپس نوبت وارد کردن شوک به رنگ می‌رسد، پس از ۳ الی ۴ دقیقه ابروها رنگ گرفته و نوبت به بی حس کردن می‌رسد، توجه داشته باشید ۱۰ روز قبل از اجرای فیبروز ابرو نباید ابروها را رنگ کرد، رنگ انتخاب شده نباید روشن باشد، در مرحله بعدی آرک ابرو و دم ابرو ترسیم خواهد شد، برای کم رنگ نبودن تاتو باید ضخامت استروک‌ها را دو برابر کرد، با توجه به نوع پوست افراد اجرای فیبروز ابرو در چند مرحله انجام خواهد شد و برای اجرای بهتر فیبروز ابرو پوست خشک و نرمال مناسب‌تر است.

مراحل انجام فیبروز ابرو

باید دقت داشته باشید که حدود ۱۰ روز قبل از انجام فیبروز ابرو ابروهای خود را رنگ نکرده باشید و بدون رنگ باشد و همچنین فیبروز ابرو با توجه به نوع پوست ممکن است مراحل متفاوتی را طی کنند. پوست های خشک و نرمال گزینه بسیار مناسبی برای انجام فیبروز ابرو می باشد و این روش برای افرادی که پوست چرب دارند زیاد مناسب به نظر نمی رسد و انجام این مرحله برای ابروهای آنها کمی سخت به نظر می رسد. برای انجام دادن فیبروز ابرو ابتدا از تاج ابرو شروع می‌کنند و سپس به دم ابروو آرک ها آن می‌رسند. همچنین باید دقت کنید که رنگ مورد استفاده برای فیبروز ابرو زیاد روشن نباشد، زیرا بعد از گذشت چند روز از فیبروز، رنگ آن کاملاً باز شده و روشن می گردد.


رنگ و دستگاه مورد استفاده در فیبروز ابرو

تمام رنگهای مورد استفاده برای فیبروز ابرو از رنگ های معدنی استفاده می‌شود که از فلزات سنگین در تهیه آن ها به کار برده نشده است و تمام رنگ های آن ها بر پایه رنگ های طبیعی می باشد، به طوری که اگر شما مایل به پاک کردن این رنگ ها باشید، کاملاً پاک می گردد و هیچ رد و نشانی از خود به جای نمی گذارد، زیرا هنگامی که افرا تاتو های قدیمی کردند، پس از مدتی رنگ‌ تتو به قرمز تغییر رنگ می داد و به هیچ وجه از روی پوست پاک نمی شد. از قلم میکروبلیدینگ برای تکنیک فیبروز ابرو استفاده می‌شود و به این صورت است که قلم را کاملا مانند یک خودکار یا قلم در دست گرفته می‌شود و عمل هاشور کردن از طریق این قلم به راحتی انجام می‌پذیرد.


فیبروز ابرو

 


بیشتر بخوانید:”نکات مهم قبل از انجام فیبروز ابرو که قبل از انجام آن باید بدانید!”


ماندگاری فیبروز ابرو

ماندگاری فیبروز ابرو با توجه به مهارت دست فردی که این کار را انجام می‌دهد و همچنین پوست شخص ممکن است زمان های متفاوتی را داشته باشد، اما به طور کلی فیبروز ابرو بین ۶ ماه تا یک سال ماندگاری دارد و علت آن این است که فیبروز ابرو نسبت به سایر روش های هاشور کردن ابرو رنگ را در سطح نزدیکتری به پوست قرار می‌دهد و قرار دادن رنگ در لایه عمیق پوست نمی باشد. بنابراین همین موضوع سبب می شود که رنگ زودتر از بین برود و نیاز به ترمیم مجدد پیدا کند. در واقع ماندگاری فیبروز ابرو به عوامل زیر بستگی زیادی دارد:


۱- نوع پوست

هرچقدر پوست شما چرب تر باشد، ماندگاری فیبروز ابرو کمتر می گردد. برای پوست های خشک و معمولی بهترین گزینه برای هاشور کردن به تکنیک فیبروز محسوب می گردد. اگر شما دارای پوست چربی هستید می توانید قبل از انجام فیبروز از اسکراب های پوست استفاده کنید

ماندگاری فیبروز ابرو

ماندگاری فیبروز ابرو یکی از سوالات رایج میان کاربرانی از بخش دنیای مد نمناک است که علاقمند به انجام آن می باشند. به طور کلی هاشور ابرو با تکنیک فیبروز به عوامل مختلف بسیاری بستگی دارد .


اما در حالت عادی می توان گفت 6 ماه تا یکسال ماندگاری دارد زیرا خطوط ایجاد شده با روش میکروبلیدینگ نسبت به روش های دیگر عمق کمتریدارد و در نتیجه ماندگاری آن نیز کمتر است. ایجاد هاشورهای عمیق و استفاده از رنگ های به روز در روش فیبروز، باعث افزایش ماندگاری آن می شود.


جوهر تاتو که در این روش استفاده می شود کمتر به پوست نفوذ کرده و ماندگاری آن کمتر است اما در روش تاتو، ماندگاری طراحی ابرو بیش از فیبروز می باشد.


انواع مدل های هاشور ابرو در تکنیک فیبروز

در روش فیبروز ، مدلهای مختلف هاشور وجود داد که می توان مدلی را انتخاب کرد که با فرم صورت و ابروها مطابقت دارد.


ترمیم موی سوخته با دکلره از روش های ساده + راه درمان سوختگی مو با چند ماسک فوق العادهخواندن

 مدل هاشور spine-3

در این مدل هاشور ابرو که به تیغ ماهی هم معروف است، نقطه کانونی هاشور روی انتهای ابرو ها قرار داشته و تمام قسمت های هاشور در جهت انتهایی ابرو ها زده می شوند.


فیبروز ابرو

هاشور spine-5

این مدل هاشور معروف به هاشور ابروی آسیایی نیز می باشد و در آن نقطه کانونی هاشور در قسمت پایینی ابروها و در جایی بین ابتدا و قوس ابروها قرار می گیرد.


مدل هاشور spine-6

در هاشور spine-6 یا هاشور ابروی کلاسیک، نقطه کانونی هاشور در قسمت قوس پایینی ابروها قرار گرفته و همه هاشورها در جهت این نقطه قرار داده می شوند.


 هاشور upper spine

در این مدل فیبروز نقطه کانونی هاشور در قسمت بالایی ابروها قرار دارد و تمام هاشور در جهت بالای ابروها زده می شوند.


رنگ های مورد استفاده در فیبروز

رنگ های مورد استفاده در فیبروز از انواع مواد معدنی تهیه می شوند که فاقد فلزات سنگین هستند و به راحتی جذب پوست می گردند. این رنگ ها ظاهر و رنگی طبیعی به ابروها بخشیده و پس از پاک شدن به صورت کامل از روی پوست برطرف می شوند و ته رنگ قرمز از خود به جای نمی گذارند.

گذری بر رشته انسانی از دروس پایه تا دانشگاه

شرایط لازم برای انتخاب رشته انسانی چیست؟

فرض کنیم در دوران انتخاب رشته هستید، برگه هدایت تحصیلی در دستان شماست و قصد دارید براساس علاقه و استعدادی که دارید وارد رشته انسانی شود؛ اما سوال اینجاست که شرایط لازم برای انتخاب رشته انسانی چیست؟ برای انتخاب رشته انسانی معدل باید چند باشد؟ برای انتخاب رشته انسانی نمره کدام دروس مهم است؟  و در نهایت اینکه برای تغییر رشته انسانی به تجربی چه کار باید بکنیم ؟ اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کلی داشته باشیم، عوامل موثر در انتخاب رشته انسانی را به‌صورت زیر می‌توانیم دسته‌بندی کنیم:


مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریورماه دانش‌آموز در دروس عربی، زبان، ادبیات فارسی و مطالعات اجتماعی در سه پایه هفتم، هشتم و نهم بدون ضریب کمتر از 42 نباشد.

نمره درس زبان و ادبیات فارسی در سه سال دوره متوسطه اول، با ضریب 4 محاسبه می شود.

نمره درس مطالعات اجتماعی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه می شود.

کنکور انسانی

بعد از فارغ‌التحصیلی در این رشته شما باید وارد فضای رقابتی کنکور شوید. رشته‌ی علوم انسانی با داشتن ۵ زیرگروه یکی از اصلی‌ترین و پرجمعیت‌ترین رشته‌ها در کنکور سراسری است. نکته‌ی مثبتی که در مورد موفقیت در کنکور رشته انسانی حائز اهمیت است، وجود رقابت کمتر نسبت به سایر گروه‌های آموزشی است، یعنی دانش‌آموزان قوی کمتری نسبت به سایر رشته‌های نظری در این گروه وجود دارند.


برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار این شاخه باید تلاش فراوانی بکنید، زیرا درصد زیادی از دانش‌آموزان تحصیل‌کرده در این شاخه به دنبال قبولی در این رشته‌های معروف هستند. با توجه به حجم بالای دروس حفظیاتی شما باید یک برنامه‌ریزی درست با زمان‌بندی مناسب برای مطالعه‌ی دروس داشته باشید و بتوانید مطالب را در ذهن خود سامان‌دهی کنید تا در جلسه‌ی کنکور دسترسی سریع به مطالب داشته باشید.


دفترچه‌ی سؤالات آزمون کنکور رشته‌ی انسانی نیز مانند بقیه‌ی رشته‌ها شامل دفترچه‌ی عمومی و تخصصی است.


زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان خارجی دروس عمومی این رشته و ریاضیات ویژه‌ی علوم انسانی، اقتصاد، تاریخ ادبیات ایران و جهان، آرایه‌های ادبی، ادبیات فارسی ویژه‌ی علوم انسانی، تاریخ ایران و جهان، جغرافیا، جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی، منطق، فلسفه و روانشناسی دروس تخصصی این رشته می‌باشند.



✅ رشته‌های دانشگاهی

اگر به رشته‌های حقوق، حسابداری، روان‌شناسی، ادبیات، مدیریت، فلسفه، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و کلیه‌ی رشته‌های مربوط به علوم انسانی علاقه‌مندید و در درس‌های حفظیاتی قوی هستید، رشته‌ی علوم انسانی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.


اگر دوست دارید در آینده وکیل موفقی شوید، باید به دنبال رشته‌ی انسانی باشید. اگر توانایی مدیریتی دارید و یا تمایل به مدیریت کردن دارید، تمامی گرایش‌های مدیریت (صنعتی، بیمه، مالی، دولتی و …) جزو رشته‌ی انسانی هستند.


اکثر حقوق‌دانان، مدیران، فیلسوفان، روان‌شناسان، جامعه‌شناسان، اقتصاددانان کسانی بودند که در رشته‌ی علوم انسانی به تحصیل پرداخته‌اند. بیشتر رشته‌های این شاخه حالت آموزشی دارند، یعنی افراد می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی به شغل دبیری در مدارس  و مراکز آموزشی بپردازند.



نمره درس عربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 2 محاسبه می شود.

مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته انسانی در پایه‌های تحصیلی هفتم، هشتم و نهم با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 378 باشد.

درضمن برای اطلاعات دقیق و کامل درباره شرایط ورود به سایر رشته‌ها مقاله تخصصی که توسط همکار باسواد خانم پریا حجازی بررسی شده است را از طریق لینک انتخاب رشته نهم به دهم به‌هیچ وجه از دست ندهید.


رشته انسانی چه درس‌هایی دارد؟

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، بعد از انتخاب رشته دانش‌آموزان تفکیک خواهند شد و درس‌های متفاوتی را در متوسطه دوم یاد خواهند گرفت. در این بخش به معرفی کامل دروس رشته انسانی خواهیم پرداخت. در ادامه به‌صورت پایه‌ای مشاهده خواهیم کرد که در هر پایه، رشته انسانی چه کتاب‌هایی دارد و دروس عمومی و تخصصی رشته انسانی در دبیرستان را تفکیک خواهیم کرد.


دروس رشته انسانی در پایه دهم

دروس عمومی دهم انسانی دروس تخصصی دهم انسانی

فارسی تاریخ ایران و جهان باستان

تفکر و سواد رسانه‌ای منطق

نگارش جغرافیای ایران

کارگاه کارآفرینی و تولید جامعه شناسی

هنر علوم و فنون ادبی

زبان انگلیسی اقتصاد

عربی ریاضی و آمار

دین و زندگی

آمادگی دفاعی

ادامه تحصیل در رشته علوم انسانی

دانش آموزان پایه دوازدهم پس از شرکت در امتحانات نهایی و دریافت مدرک دیپلم ، می توانند در کنکور سراسری که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، شرکت نمایند.

عملکرد داوطلب در این آزمون تعیین می کند که مجاز به ورود به کدام دانشگاه ها و رشته هاست ، رشته های دانشگاهی خوب طبیعتا رتبه های بسیار خوبی را می طلبند ، مخصوصا قبولی در دانشگاه علامه طباطبایی ، تهران ، شهید بهشتی ، خوارزمی و الزهرا تهران که بهترین رتبه ها را پذیرش می کنند.

برای پذیرش در رشته های پرطرفدار این رشته باید تلاش و پشت کار زیادی داشته باشید ، زیرا اکثر داوطلبان همانند شما فقط به قبولی در رشته و دانشگاه های تاپ فکر می کنند و همین موضوع باعث سخت تر شدن رقابت می شود.

استفاده از یک برنامه ریزی درسی مناسب و کمک گرفتن از مشاوران متخصص ، تا حدود زیادی به شما کمک می کند تا در رسیدن به هدفتان موفق باشید.

معرفی صرافی های نوین در ارز های معمولی و ارزهای دیجیتال

صرافی OTC چیست؟

OTC مخفف کلمه Over The Counter به معنی روی پیشخوان است. این یعنی برای خرید و فروش ارز دیجیتال، واسطه‌ای در کار نیست و خریدار یا فروشنده ارز دیجیتال می‌تواند مستقیم از صرافی ارز دیجیتال بخرد و مستقیم ارز دیجیتال را به صرافی بفروشد.


این روش در مقابل صرافی‌های معاملاتی قرار دارد. در صرافی‌های معاملاتی افراد با خریداران و فروشندگان دیگری مانند خودشان در تعامل هستند و صرافی نقش واسطه یا بنگاهی را دارد که این دو را به هم متصل می‌کند. 


مزایای صرافی OTC چیست؟

سرعت انتقال

در صرافی‌های تورنتو شما مقدار ارز درخواستی خود را مشخص می‌کنید و به محض پرداخت وجه، آن را مستقیم در کیف پول خود دریافت می‌کنید چون ارز دیجیتال را از خود صرافی می‌خرید. به همین دلیل سرعت خرید و فروش زیاد است و صرافی از دارایی خود به سرعت انتقال می‌دهد یا در فرآیند فروش، پول را به حساب شما واریز می‌کند.


در صرافی‌های معاملاتی شما سفارش خرید یا فروش خود را ثبت می‌کنید و منتظر می‌مانید تا کسی آن را قبول کند و این امر در بازار ارزهای دیجیتال که ثانیه‌ها در آن ارزشمندند یک ضعف محسوب می‌شود.


قیمت به‌روز

قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی OTC همگام با قیمت جهانی است و نوسان قیمت ارزهایی مانند بیت کوین،  اتریوم و... را پوشش می‌دهد. در صرافی‌های معاملاتی این به‌روز بودن وجود ندارد و اردرها ممکن است با قیمت‌هایی متفاوت از قیمت روز ثبت شوند.این امر مشکلات زیادی را برای کاربران به جود می‌آورد به طوری که گاهی بیت کوین ۵۰ هزاردلاری شما با قیمتی بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسد!


انواع صرافی در ایران

1- صرافی نوع اول صرافی‌هایی هستند که صرفًا به خرید و فروش نقدی ارز (غیرالکترونیک) و مسکوک طلا و نقره مبادرت می‌نمایند و پرداختن به سایر معاملات ارزی توسط این نوع صرافی‌ها ممنوع می‌باشد.

2- صرافی نوع دوم صرافی‌هایی هستند که علاوه بر خرید و فروش نقدی ارز و مسکوک طلا و نقره به امر نقل و انتقال ارز در چارچوب مقررات ارزی می پردازند. این چارچوب مقررات شامل انجام عملیات مربوط به حواله‌های ارزی از طریق بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی و ارائه خدمات ارزی برون مرزی از طریق کارگزاران مجاز خارج از کشور و از این می باشد.




نحوه کار در صرافی ها


مشاغل صرافی ، اعم از حضوری و آنلاین ، به شما امکان می دهند با انجام معاملات خرید و فروش ، ارز یک کشور را برای کشور دیگر مبادله کنید. به عنوان مثال ، اگر دلار آمریکا دارید و می خواهید آنها را با دلار استرالیا مبادله کنید ، دلار آمریکا (یا کارت بانکی) خود را به فروشگاه صرافی می آورید و دلارهای استرالیا را با آنها خریداری می کنید. مبلغ مورد نظر شما برای خرید می تواند به نرخ بین المللی  وابسته باشد ، که در واقع یک ارزش متغیر روزانه است که توسط شبکه ای از بانک ها تجارت می شود.

فروشگاه اینترنتی ارز برای اطمینان از سود حاصل از معاملات ، نرخ را با درصد مشخصی تغییر می دهد. برای مثال فرض کنید نرخ مبادله دلار آمریکا به دلار استرالیا 1.2500 برای روز ذکر شده است. این بدان معناست که به ازای هر دلار آمریکا، می توانید 1.25 دلار استرالیا را خریداری کنید. اما فروشگاه صرافی ممکن است این نرخ را به 1.20 تغییر دهد ، به این معنی که شما می توانید 1.20 دلار استرالیا را با قیمت 1 دلار آمریکا خریداری کنید. با این تغییر نرخ فرضی ، هزینه آنها به طور موثر 5 سنت روی دلار خواهد بود.


کار یک صرافی ارز دیجیتال چگونه آغاز میشود؟

برای اینکه یک صرافی ارز دیجیتال فعالیت کند، باید هم بید یعنی فروش وجود داشته باشد هم اسک یعنی خرید. اگر اسک یا درخواست خریدی وجود نداشته باشد، از آنجایی که هیچ معامله یا حجمی برای خرید وجود ندارد، پس کسی هم نمیتواند آن ارز دیجیتال خاص را خریداری کند.


یک مشتری اولین بید یا فروش را درج می کند. پس از مدتی، نفر دیگری اولین اسک یا خرید را درج میکند. اگر این قیمت های پیشنهادی باهم برابر باشد، معامله اتفاق می افتد. در غیر این صورت، صرافی خواهید داشت که مقداری نقدینگی دارد.


صرافی ارز دیجیتال متمرکز چیست؟

وقتی ارزهای دیجیتال را از صرافی های متمرکزی مانند بیترکس یا بایننس خریداری می کنید، در اصل شما مالک آن ارزها نمی‌شوید.


دلیل این اتفاق این است که این صرافی ها، کلیدهای خصوصی وجوه را به شما نمی دهند بلکه در عوض، فقط متناسب با سفارشی که انجام داده اید، به شما اعتبار ارز دیجیتال میدهند.


یک صرافی متمرکز، یک وب سایت است که معاملات بیت کوین با ارزهای فیات یا سایر ارزهای دیجیتال را انجام می دهد. هدف این نوع صرافی ها این است که به شما اجازه دهد تا بیت کوین را با ارزهای فیات یا ارزهای دیجیتال دیگری نظیر لایت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، ریپل، مونرو و… مبادله کنید.


مزایای صرافی متمرکز


استفاده آسان

نقدینگی

جفت‌ارز چیست؟

در یک صرافی‌ ارز دیجیتال برای نشان‌دادن امکان تبدیل یک ارز دیجیتال به ارز دیجیتال دیگر از مفهومی به‌نام جفت‌ارز استفاده می‌کنند.


یک جفت‌ارز در صرافی به این صورت نمایش داده می‌شود: نماد اختصاری ارز دیجیتال اول / نماد اختصاری ارز دیجیتال دوم


به‌عنوان مثال، نماد اختصاری بیت کوین BTC و نماد اختصاری تتر USDT است. بنابراین جفت‌ارز بیت‌ کوین – تتر را این‌گونه مشاهده می‌کنید: BTC/USDT

انواع نیاز های حیوانات خانگی را از کجا میتوانیم تهیه کنیم ؟

پت شاپ (Pet shop) به مرکز فروش لوازم حیوانات خانگی اطلاق می‌شود. پت شاپ از ترکیب دو کلمه‌ی انگلیسی “پت” و “شاپ” ایجاد شده است؛


پت به معنای حیوان خانگی و شاپ به معنای فروشگاه یا مرکز خرید است. بنابراین، پت‌شاپ به معنای فروشگاه حیوانات خانگی می‌باشد؛


البته این معنای تحت‌الفظی لغت است و در حقیقت، پت شاپ، به فروشگاهی گفته می‌شود که اقدام به فروش لوازم حیوانات خانگی می‌نماید.


در پت‌شاپ، انواع مختلف لوازم حیوانات خانگی به فروش می‌رسد؛ مانند:


خوراکی ها و غذای حیوانات خانگی

مکمل‌های دارویی پت

لوازم آرایشی بهداشتی حیوانات خانگی

انواع قفس و باکس حیوانات، جوندگان و …

انواع تشویقی‌ها

و …

بسیاری از پت‌شاپ ‌ها  در تهران  هم به صورت حضوری، لوازم حیوانات را به فروش می‌رسانند و هم به صورت پت شاپ اینترنتی یا پت‌شاپ آنلاین فعالیت می‌کنند.


فروش لوازم حیوانات خانگی در حالت پت شاپ آنلاین، به وسیله‌ی پیک موتوری یا پیک همان پت شاپ اینترنتی و یا پست اکسپرس به دست مشتری می‌رسد.


تمامی لوازم مربوط به حیوانات دست آموز و خانگی در پت‌شاپ اینترنتی نیز به فروش می‌رسد و تفاوتی با فروشگاه پت فیزیکی ندارد.

پت شاپ چیست؟ معنی و خدمات پت شاپ چیست ؟

07

بهم

1398

پت شاپ چیست؟ معنی و خدمات پت شاپ چیست ؟

شهرزاد اسحاقیان0 نظرپت شاپ اینترنتی گربه سگ, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

پت شاپ چیست؟

پت شاپ (Pet shop) به مرکز فروش لوازم حیوانات خانگی اطلاق می‌شود. پت شاپ از ترکیب دو کلمه‌ی انگلیسی “پت” و “شاپ” ایجاد شده است . پت به معنای حیوان خانگی و شاپ به معنای فروشگاه یا مرکز خرید است. پت شاپ، به فروشگاهی گفته می‌شود که اقدام به فروش لوازم حیوانات خانگی و گاهی خود حیوانات خانگی می‌نماید.در کشور ایران نیز با افزایش علاقه خانواده ها به نگهداری از حیوانات خانگی تعداد بسیاری راه اندازی شدند. در ابتدا محصولات محدودی مانند غذای سگ و گربه ارائه میکردند. اما این روزها به دلیل تقاضای مشتریان خدمات و محصولات متنوعی در اکثر آنها به فروش میرسد.


جالب است بدانید در برخی از فروشگاه های مدرن دامپزشک هایی مشغول به کار هستند.صاحبان حیوانات خانگی میتوانند در زمینه تغذیه و انتخاب غذای مناسب شرایط نگهداری و دیگر مسائل مربوطه از آن ها مشورت بگیرند.پیدا کردن غذای مناسب برای این حیوانات بسیار دشوار بود اما امروزه پت شاپ ها محصولات متنوعی برای شما فراهم میکنند. بسیاری از پت‌شاپ ‌ها هم به صورت حضوری، لوازم حیوانات را به فروش می‌رسانند و هم به صورت پت شاپ اینترنتی یا پت‌شاپ آنلاین فعالیت می‌کنند. فروش لوازم حیوانات خانگی در حالت پت شاپ آنلاین، به وسیله‌ی پیک موتوری یا پیک همان پت شاپ اینترنتی به دست مشتری می‌رسد. تمامی لوازم مربوط به حیوانات دست آموز و خانگی در پت‌شاپ اینترنتی نیز به فروش می‌رسد و تفاوتی با فروشگاه پت فیزیکی ندارد.


در پت‌شاپ، انواع مختلف لوازم حیوانات خانگی به فروش می‌رسدمانند:


خوراکی ها و غذای حیوانات خانگی

مکمل‌های دارویی پت

لوازم آرایشی بهداشتی حیوانات خانگی مثل لیف ، شامپو

انواع تشویقی‌ها

انواع قفس و باکس حیوانات و …

انواع اسباب بازی

ظروف غذا

قلاده ، پوزه بند

جای خواب و تشک

وسایل حمل و مسافرت

خدمات آرایشی و بهداشتی پت شاپ چیست ؟

در بعضی از پت شاپ ها خدمات دیگری مثل شست و شوی حیوانات خانگی و گرفتن ناخن و کوتاهی یا آرایش مو نیز انجام میشود.


که این موضوع باعث شده این مراکز بتوانند مشتریان بیشتری به دلیل تنوع و تمکیل بودن خدمات به سمت خود بکشانند.


 


خدمات مشاوره و راهنمایی توسط دامپزشک

جالب است بدانید در برخی از فروشگاه های مدرن دامپزشک هایی مشغول به کار هستند.


صاحبان حیوانات خانگی میتوانند در زمینه تغذیه و انتخاب غذای مناسب شرایط نگهداری و دیگر مسائل مربوطه از آن ها مشورت بگیرند.


 


نگهداری از حیوانات خانگی شما

در سال های اخیر خدمات نوین و جالب تری نیز به پت شاپ ها اضافه شده است.


از مهم ترین آنها میتوان به نگهداری ساعتی و روزانه از حیوانات خانگی شما نام برد.


تعداد محدودی نیز به تازگی شروع ارائه خدماتی مثل داگ واکر (Dog Walking) را ارائه میدهند.

برخی از مزایای پت شاپ اینترنتی عبارتند از:


مهم نیست کجا زندگی می‌کنید، مادامی که به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌تونید خرید کنید.

ساکنین شهرهای کوچک که هیچ پت شاپی در شهرشون ندارن می‌تونن به راحتی برای حیوان خانگی‌شون خرید کنن.

تنوع محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی بسیار بالاست.

امکان مقایسه محصولات و برندهای مختلف وجود داره.

امکان مقایسه قیمت محصولات در این وبسایت‌ها وجود داره.

باعث صرفه‌جویی زیاد در وقت و هزینه و انرژی می‌شه.

محصولاتی مثل غذای سگ یا گربه یا مثلا خاک گربه در بسته‌بندی‌های بزرگ و سنگین تولید میشه و حمل و نقلش واقعا سخته. پس بهترین روش برای خرید خاک گربه و لوازم مورد نیاز پت، خرید اینترنتیه؛ چون خیلی راحت خریداتون رو دم در خونه بهتون تحویل میدن.

متخصص پوست کیست و چه خدماتی را می توان از آن دریافت کرد

پزشک متخصصی که بر سلامت ناخن ها ، پوست و مو نظارت دارد و مشکلات مربوط به آنها را مورد درمان قرار می دهد متخصص پوست و مو نامیده می شود.بیشتر مراجعاتی که به متخصص پوست می شود مربوط به:


حساسیت ها و ضایعات پوستی

آکنه

بثورات پوستی

تغییر در رنگ پوست یا رنگ دانه های پوستی

و علاوه بر این در کنار انواع درمان ها و خدمات آرایشی و بهداشتی ، یک متخصص پوست توانایی تشخیص نشانه ها و علائم بیماری های جدی را دارد.به عنوان مثال بیماری دیابت علائمی را روی پوست ایجاد می کند که متخصص پوست در یک معاینه ی معمولی آن را تشخیص خواهد داد.


متخصص پوست و مو

در سایت برترین پزشک در کنار پاسخ به اینکه متخصص پوست کیست ، بهترین متخصصین پوست  در مشهد در مناطق مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد.


متخصص پوست چه کاری انجام می دهد؟

عمده فعالیت یک پزشک متخصص پوست به سه قسمت تقسیم می شود که شامل:


موارد پزشکی

متخصص پوست تمامی بیماری ها و ناهنجاری هایی که بروی پوست تاثیرگزار است را تشخیص داده و درمان می کند.


بیماری هایی مانند پسوریازیس پلاک ،روزاسه و آکنه را میتوان نام برد.همچنین متخصص پوست قادر است نشانه های بیماری ها دیگر را شناسایی کند.به عنوان مثال خارش و خشکی پوست گاها نشانه ی وجود مشکلات در کلیه است.

جوانسازی پوست

پیری رخدادی اجنتاب ناپذیر است و همه‌ ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، به آن دچار می‌شویم. با افزایش سن اتفاقات بسیاری برای بدن ما می‌افتد. حجم عضلانی بدن کم می‌شود، مفاصل ما انعطاف پذیری خود را از دست می دهند. ممکن است موهایمان بریزد و پوست ما دچار افتادگی و چین و چروک می شود.


جوانی و زیبایی پایدار آرزوی همیشگی بشر بوده و هست اگرچه هنوز روش قطعی و دائمی برای جلوگیری از پیر شدن کشف نشده، می‌توان با پیروی از توصیه‌هایی، بروز و نشانه‌های پیری را به تعویق انداخت. ورزش، تغذیه سالم و مراقبت‌های لازم سلامتی از جمله راه‌هایی هستند که بدن ما را تا سنین بالا سرحال و سالم نگه می‌دارند. همچنین روشهای کلینیکال جوانسازی پوست نیز وجود دارد که با بکارگیری آنها علائم پیری پوست به تعویق می‌افتد یا برطرف می‌شود. برخی از این روشهای عبارتند از:


هایفوتراپی

در این روش از امواج فراصوت استفاده می‌شود و هیچ نیازی به ایجاد برش، زخم، بخیه و مواردی از این دست وجود ندارد. دستگاه هایفوتراپی مستقیماً بر سطح پوست قرار می‌گیرد و امواج فراصوت منتشر شده از آن، بر لایه‌های زیرین پوست اثر می‌گذارد. این امواج باعث تحریک کلاژن سازی پوست می‌شوند که از اجزای ساختاری مهم پوست هستند. با افزایش کلاژن سازی، پوست لیفت شده، سفت می‌شود و چین و چروک‌های آن از بین می‌رود.


آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری


آر اف فرکشنال

امواج رادیوفرکوئنسی یا آر اف فرکشنال یکی از بهترین و موثرترین روشهای جوانسازی و رفع بسیاری از عوارض پوستی است. در این روش که با انتقال انرژی از طریق سوزنهای بسیار ریز بر لایه های زیرین پوست صورت می‌گیرد؛ مشکلاتی مانند آکنه و اسکار، منافذ باز پوست، استریا یا ترک های پوستی، چین و چروک ها و برخی از خطوط صورت درمان شده، پوست شفاف تر شاداب تر و با طراوت تر خواهد شد.


کربوکسی تراپی

این روش هم یکی از باسابقه ترین روشهای در جوانسازی پوست است ولی در سال‌های اخیر توسعه و بهبود زیادی یافته. در این روش مقادیری از گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود. گاز کربن دی اکسید باعث تحریک خونرسانی و فعال کردن واکنش‌های ترمیمی پوست می‌شود. به این ترتیب غذارسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست بهتر شده و بافت‌ها به صورت طبیعی وارد فرآیند جوانسازی می‌شوند.

۱. انجام خدمات درمانی توسط متخصص پوست و مو

پزشکان زیبایی می‌توانند بیش از ۳۰۰۰ بیماری پوست، مو و ناخن را تشخیص داده و آنها را درمان کنند. متخصصان پوست و مو می‌توانند بهترین روتین مراقبت از پوست و مو را ارائه داده و به شما در داشتن پوست و مویی سالم کمک کنند.


متخصصان پوست و مو می‌توانند با بررسی پوست افراد، برخی از بیماری‌های داخلی مانند بیماری‌های کبد، تیروئید، کلیه و معده را نیز تشخیص دهند. برخی از جراحی‌های جزئی و سرپایی مانند برداشتن خال یا بیوپسی پوست نیز توسط این متخصصان انجام می‌شود.


برخی دیگر نیز در انجام جراحی‌های بزرگ‌تر مانند برداشتن کیست‌های پوستی تخصص دارند. آسیب‌های بسیار جدی پوستی که به جراحی پلاستیک یا زیبایی نیاز دارد هم توسط برخی از این متخصصان انجام می‌شود. این متخصصان می‌توانند برخی از مشکلات پوستی که ظاهر افراد را تحت تاثیر گذاشته است را نیز تشخیص و درمان کنند.


علاوه بر این بسیاری از بیماری‌های خطرآفرین و مهم پوستی را نیز این متخصصان تشخیص داده و درمان می‌کنند. پسوریازیس و سرطان پوست دو بیماری بسیار مهم پوستی است که تنها یک درماتولوژیست باتجربه می‌تواند در روند درمان این بیماری‌ها به افراد کمک کند.


درمان مشکلات طاسی، ریزش مو، رفع مشکلات ناخن، درمان بیماری‌های قارچی پوستی و مواردی ازاین‌دست دیگر وظایف یک متخصص پوست و مو است که با روش‌های تخصصی و تجربه‌ای که دارد، می‌تواند بهترین شیوه درمانی را ارائه دهد.


dermatologist

پزشکان زیبایی می‌توانند بیش از ۳۰۰۰ بیماری پوست، مو و ناخن را تشخیص داده و آنها را درمان کنند. متخصصان پوست و مو می‌توانند بهترین روتین مراقبت از پوست و مو را ارائه داده و به شما در داشتن پوست و مویی سالم کمک کنند.

۲. انجام خدمات زیبایی توسط متخصصان پوست و مو

بااین‌حال تنها تشخیص و درمان بیماری‌های پوست و مو وظیفه این متخصصان نیست. همان‌طور که گفته شد، این متخصصان را با عنوان دکتر زیبایی نیز می‌شناسند و کارهای زیبایی نیز جز خدمات متخصص پوست محسوب می‌شود.


در نتیجه بسیاری از مراجعه‌کنندگان به کلینیک‌های پوست و مو و زیبایی، به دنبال راه کاری برای زیباتر شدن هستند. آنها با دریافت راه کارهایی به‌روز از متخصص پوست و زیبایی می‌توانند به پوستی شفاف، زیبا، صاف و بدون لکه دست یابند. آنها می‌توانند چین‌وچروک‌ها و لکه‌های تیره را درمان کنند. علاوه بر این موهایی سالم، پرپشت و درخشان داشته باشند.


یک سری درمان‌های زیبایی مانند بوتاکس، استفاده از درمان‌های پرکننده، درمان لکه و جای جوش و انجام لایه‌برداری‌های پوستی نیز در دسته خدمات زیبایی درماتولوژیست ها قرار می‌گیرد. یک سری از خدمات زیبایی آنها نیز به رشد و تقویت موها و حفظ سلامتی و شادابی آنها مربوط می‌شود. البته طیف خدمات زیبایی ارائه شده در کلینیک‌های پوست و مو بسیار فراتر از این موارد است.


۳. آسیب‌شناسی پوستی

در برخی موارد یک درماتولوژیست می‌تواند به مراحل تخصصی‌تر نیز راه یابد و کارهایی حرفه‌ای‌تر را انجام دهد. یکی از این تخصص‌ها، آسیب‌شناسی پوستی است. در این رشته تخصصی پوست و مو، درماتولوژیست می‌تواند بیماری‌های پوستی را در سطح میکروسکوپی بررسی کرده و تشخیص دهد. آنها با استفاده از نمونه‌هایی که از بافت بیمار یا خراش‌های پوستی به دست می‌آورند، می‌توانند با بررسی نمونه‌ها زیر میکروسکوپ الکترونی مشکلات احتمالی بیمار را بررسی کنند.


۴. متخصص پوست اطفال

یکی دیگر از وظایف متخصص پوست و مو، به‌صورت ویژه و تخصصی بررسی مشکلات پوستی در اطفال است. ازاین‌رو آنها را به‌عنوان متخصص پوست اطفال می‌شناسند. آنها می‌توانند به‌صورت تخصصی کودکان را بررسی کرده و بیماری‌های پوستی شایع در آنها را تشخیص دهند. آنها به‌صورت ویژه در تشخیص و درمان بیماری‌های پوستی در اطفال مهارت دارند.