مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

متخصص پوست کیست و چه خدماتی را می توان از آن دریافت کرد

پزشک متخصصی که بر سلامت ناخن ها ، پوست و مو نظارت دارد و مشکلات مربوط به آنها را مورد درمان قرار می دهد متخصص پوست و مو نامیده می شود.بیشتر مراجعاتی که به متخصص پوست می شود مربوط به:


حساسیت ها و ضایعات پوستی

آکنه

بثورات پوستی

تغییر در رنگ پوست یا رنگ دانه های پوستی

و علاوه بر این در کنار انواع درمان ها و خدمات آرایشی و بهداشتی ، یک متخصص پوست توانایی تشخیص نشانه ها و علائم بیماری های جدی را دارد.به عنوان مثال بیماری دیابت علائمی را روی پوست ایجاد می کند که متخصص پوست در یک معاینه ی معمولی آن را تشخیص خواهد داد.


متخصص پوست و مو

در سایت برترین پزشک در کنار پاسخ به اینکه متخصص پوست کیست ، بهترین متخصصین پوست  در مشهد در مناطق مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد.


متخصص پوست چه کاری انجام می دهد؟

عمده فعالیت یک پزشک متخصص پوست به سه قسمت تقسیم می شود که شامل:


موارد پزشکی

متخصص پوست تمامی بیماری ها و ناهنجاری هایی که بروی پوست تاثیرگزار است را تشخیص داده و درمان می کند.


بیماری هایی مانند پسوریازیس پلاک ،روزاسه و آکنه را میتوان نام برد.همچنین متخصص پوست قادر است نشانه های بیماری ها دیگر را شناسایی کند.به عنوان مثال خارش و خشکی پوست گاها نشانه ی وجود مشکلات در کلیه است.

جوانسازی پوست

پیری رخدادی اجنتاب ناپذیر است و همه‌ ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، به آن دچار می‌شویم. با افزایش سن اتفاقات بسیاری برای بدن ما می‌افتد. حجم عضلانی بدن کم می‌شود، مفاصل ما انعطاف پذیری خود را از دست می دهند. ممکن است موهایمان بریزد و پوست ما دچار افتادگی و چین و چروک می شود.


جوانی و زیبایی پایدار آرزوی همیشگی بشر بوده و هست اگرچه هنوز روش قطعی و دائمی برای جلوگیری از پیر شدن کشف نشده، می‌توان با پیروی از توصیه‌هایی، بروز و نشانه‌های پیری را به تعویق انداخت. ورزش، تغذیه سالم و مراقبت‌های لازم سلامتی از جمله راه‌هایی هستند که بدن ما را تا سنین بالا سرحال و سالم نگه می‌دارند. همچنین روشهای کلینیکال جوانسازی پوست نیز وجود دارد که با بکارگیری آنها علائم پیری پوست به تعویق می‌افتد یا برطرف می‌شود. برخی از این روشهای عبارتند از:


هایفوتراپی

در این روش از امواج فراصوت استفاده می‌شود و هیچ نیازی به ایجاد برش، زخم، بخیه و مواردی از این دست وجود ندارد. دستگاه هایفوتراپی مستقیماً بر سطح پوست قرار می‌گیرد و امواج فراصوت منتشر شده از آن، بر لایه‌های زیرین پوست اثر می‌گذارد. این امواج باعث تحریک کلاژن سازی پوست می‌شوند که از اجزای ساختاری مهم پوست هستند. با افزایش کلاژن سازی، پوست لیفت شده، سفت می‌شود و چین و چروک‌های آن از بین می‌رود.


آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری


آر اف فرکشنال

امواج رادیوفرکوئنسی یا آر اف فرکشنال یکی از بهترین و موثرترین روشهای جوانسازی و رفع بسیاری از عوارض پوستی است. در این روش که با انتقال انرژی از طریق سوزنهای بسیار ریز بر لایه های زیرین پوست صورت می‌گیرد؛ مشکلاتی مانند آکنه و اسکار، منافذ باز پوست، استریا یا ترک های پوستی، چین و چروک ها و برخی از خطوط صورت درمان شده، پوست شفاف تر شاداب تر و با طراوت تر خواهد شد.


کربوکسی تراپی

این روش هم یکی از باسابقه ترین روشهای در جوانسازی پوست است ولی در سال‌های اخیر توسعه و بهبود زیادی یافته. در این روش مقادیری از گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود. گاز کربن دی اکسید باعث تحریک خونرسانی و فعال کردن واکنش‌های ترمیمی پوست می‌شود. به این ترتیب غذارسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست بهتر شده و بافت‌ها به صورت طبیعی وارد فرآیند جوانسازی می‌شوند.

۱. انجام خدمات درمانی توسط متخصص پوست و مو

پزشکان زیبایی می‌توانند بیش از ۳۰۰۰ بیماری پوست، مو و ناخن را تشخیص داده و آنها را درمان کنند. متخصصان پوست و مو می‌توانند بهترین روتین مراقبت از پوست و مو را ارائه داده و به شما در داشتن پوست و مویی سالم کمک کنند.


متخصصان پوست و مو می‌توانند با بررسی پوست افراد، برخی از بیماری‌های داخلی مانند بیماری‌های کبد، تیروئید، کلیه و معده را نیز تشخیص دهند. برخی از جراحی‌های جزئی و سرپایی مانند برداشتن خال یا بیوپسی پوست نیز توسط این متخصصان انجام می‌شود.


برخی دیگر نیز در انجام جراحی‌های بزرگ‌تر مانند برداشتن کیست‌های پوستی تخصص دارند. آسیب‌های بسیار جدی پوستی که به جراحی پلاستیک یا زیبایی نیاز دارد هم توسط برخی از این متخصصان انجام می‌شود. این متخصصان می‌توانند برخی از مشکلات پوستی که ظاهر افراد را تحت تاثیر گذاشته است را نیز تشخیص و درمان کنند.


علاوه بر این بسیاری از بیماری‌های خطرآفرین و مهم پوستی را نیز این متخصصان تشخیص داده و درمان می‌کنند. پسوریازیس و سرطان پوست دو بیماری بسیار مهم پوستی است که تنها یک درماتولوژیست باتجربه می‌تواند در روند درمان این بیماری‌ها به افراد کمک کند.


درمان مشکلات طاسی، ریزش مو، رفع مشکلات ناخن، درمان بیماری‌های قارچی پوستی و مواردی ازاین‌دست دیگر وظایف یک متخصص پوست و مو است که با روش‌های تخصصی و تجربه‌ای که دارد، می‌تواند بهترین شیوه درمانی را ارائه دهد.


dermatologist

پزشکان زیبایی می‌توانند بیش از ۳۰۰۰ بیماری پوست، مو و ناخن را تشخیص داده و آنها را درمان کنند. متخصصان پوست و مو می‌توانند بهترین روتین مراقبت از پوست و مو را ارائه داده و به شما در داشتن پوست و مویی سالم کمک کنند.

۲. انجام خدمات زیبایی توسط متخصصان پوست و مو

بااین‌حال تنها تشخیص و درمان بیماری‌های پوست و مو وظیفه این متخصصان نیست. همان‌طور که گفته شد، این متخصصان را با عنوان دکتر زیبایی نیز می‌شناسند و کارهای زیبایی نیز جز خدمات متخصص پوست محسوب می‌شود.


در نتیجه بسیاری از مراجعه‌کنندگان به کلینیک‌های پوست و مو و زیبایی، به دنبال راه کاری برای زیباتر شدن هستند. آنها با دریافت راه کارهایی به‌روز از متخصص پوست و زیبایی می‌توانند به پوستی شفاف، زیبا، صاف و بدون لکه دست یابند. آنها می‌توانند چین‌وچروک‌ها و لکه‌های تیره را درمان کنند. علاوه بر این موهایی سالم، پرپشت و درخشان داشته باشند.


یک سری درمان‌های زیبایی مانند بوتاکس، استفاده از درمان‌های پرکننده، درمان لکه و جای جوش و انجام لایه‌برداری‌های پوستی نیز در دسته خدمات زیبایی درماتولوژیست ها قرار می‌گیرد. یک سری از خدمات زیبایی آنها نیز به رشد و تقویت موها و حفظ سلامتی و شادابی آنها مربوط می‌شود. البته طیف خدمات زیبایی ارائه شده در کلینیک‌های پوست و مو بسیار فراتر از این موارد است.


۳. آسیب‌شناسی پوستی

در برخی موارد یک درماتولوژیست می‌تواند به مراحل تخصصی‌تر نیز راه یابد و کارهایی حرفه‌ای‌تر را انجام دهد. یکی از این تخصص‌ها، آسیب‌شناسی پوستی است. در این رشته تخصصی پوست و مو، درماتولوژیست می‌تواند بیماری‌های پوستی را در سطح میکروسکوپی بررسی کرده و تشخیص دهد. آنها با استفاده از نمونه‌هایی که از بافت بیمار یا خراش‌های پوستی به دست می‌آورند، می‌توانند با بررسی نمونه‌ها زیر میکروسکوپ الکترونی مشکلات احتمالی بیمار را بررسی کنند.


۴. متخصص پوست اطفال

یکی دیگر از وظایف متخصص پوست و مو، به‌صورت ویژه و تخصصی بررسی مشکلات پوستی در اطفال است. ازاین‌رو آنها را به‌عنوان متخصص پوست اطفال می‌شناسند. آنها می‌توانند به‌صورت تخصصی کودکان را بررسی کرده و بیماری‌های پوستی شایع در آنها را تشخیص دهند. آنها به‌صورت ویژه در تشخیص و درمان بیماری‌های پوستی در اطفال مهارت دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد