مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

قبولی در رشته پزشکی دانشگاه آزاد چه رتبه ای لازم دارد؟

پذیرش در پزشکی از کودکی رویای بسیاری از افراد بوده است. چندین روش برای پذیرش در پزشکی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها آرزوی جامعه را به راحتی برآورده کنید. یکی از روش های در نظر گرفته شده انتخاب دانشگاه های دانشگاه بین المللی است که برای ورود به آن نیاز به رتبه قابل قبولی دارید. در ادامه به آخرین جدول قبولی پزشکی پردیس در قالب جدول اشاره خواهیم کرد.


یکی از مزایای دانشگاه های پردیس بین الملل در مقایسه با سایر دانشگاه ها می تواند رتبه قبولی پزشکی بین المللی 1400 آن باشد.


یکی از امکانات بسیار بالای این دانشگاه استفاده از اساتید بسیار باسواد و همچنین دانشگاهی در کشور است که می تواند در سطح دانشگاه های خارج از کشور مورد توجه قرار گیرد.


 در سال های اخیر رشته پزشکی به دلیل بازار کار مناسب بسیاری از متقاضیان علاقه مند به کنکور سراسری 96 را به خود جلب کرده است. بدون اغراق بیشتر داوطلبانی که در کنکور تجربی 96 شرکت می کنند به فکر قبولی در رشته پزشکی بوده اند. اما همانطور که می دانید پذیرش در چنین رشته پرمصرفی ایجاب می کند که برای کنکور 96 برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم در مسابقات کنکور 96 رتبه لازم را برای قبولی در این رشته کسب کنیم. ما همچنین به متقاضیان کنکور 97 که از این پس به فکر برنامه ریزی برای کنکور 97 هستند توصیه می کنیم از اطلاعات مندرج در این مقاله استفاده کنند ، زیرا تغییرات در رتبه قبولی کنکور 97 بسیار ناچیز خواهد بود. اگر به دنبال رتبه قابل قبولی برای انتخاب رشته 96 هستید می توانید در نرم افزار انتخاب رشته هیوا رتبه و رکورد کلیه رشته ها را مشاهده کنید. در این مقاله با توجه به آنچه در آمار انتخاب رشته 95 موجود است ، حداقل درصد دروس و آخرین رتبه مورد نیاز برای پذیرش در رشته پزشکی در کنکور 95-96 را در اختیار شما قرار می دهیم.


"میانگین 51٪ عمومی = پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه (بین المللی)"


حداقل درصد دوره ها و آخرین رتبه مورد نیاز برای پذیرش رشته پزشکی دانشگاه پردیس خودمختار (بین المللی) 95-96 کنکور در منطقه 1

حداقل درصد دوره ها و رتبه لازم برای قبولی در رشته پزشکی پردیس خودمختار (بین الملل) کنکور 95-96 در منطقه 1


ادبیات فارسی


52٪


51٪


58٪


51٪


40٪


عربی


52٪


48٪


63٪


19٪


68٪


دین و زندگی


52٪


68٪


62٪


72٪


74٪


زبان انگلیسی


46٪


32٪


59٪


52٪


100٪


زمین شناسی




2-٪




ریاضی


26٪


36٪


30٪


42٪


32٪


زیست شناسی


66٪


50٪


62٪


58٪


54٪


فیزیک


35٪


43٪


39٪


56٪


49٪


علم شیمی


38٪


55٪


40٪


41٪


39٪


رتبه در منطقه 1


2860


2841


2806


2792


2786


رتبه کشور


9099


9042


8910


8905


8846


شهری که ساکن آن هستید


مشهد


اصفهان


مشهد


تهران


شاهین شهر


رشته پذیرش


 پردیس خودگردان


 ( بین المللی )


پردیس خودگردان


 ( بین المللی )


علوم پزشکی زاهدان - نیمسال اول


پردیس خودگردان


 ( بین المللی )


علوم پزشکی زاهدان - نیمسال دوم


پردیس خودگردان


 ( بین المللی )


علوم پزشکی زاهدان - نیمسال اول


پردیس خودگردان


 ( بین المللی )


علوم پزشکی بندرعباس


پردیس خودگردان


 ( بین المللی )


علوم پزشکی بندرعباس


منبع :

https://pasokhbama.com/%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84/

چهار راه کار قوی کردن موهای آسیب دیده بانوان

1. عامل وز ، و چگونگی جلوگیری از موخوره

وقتی موخوره مشخص است ، مرتب نگه داشتن مو می تواند به جلوگیری از آسیب بیشتر و جلوگیری از حرکت شکاف به سمت بالای ساقه مو کمک کند.

استفاده از شامپو و نرم کننده کراتین می تواند به بازیابی پروتئین در موهای ضعیف و آسیب دیده کمک کرده و آن را به سلامتی بازگرداند. اما به یاد داشته باشید ، این یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. شما باید به طور منظم از آن استفاده کنید تا متوجه تفاوت شوید.

بعد از شستن شامپو ، انواع مختلفی از سرم های ضعیف مو و نرم کننده های مرطوب برای کمک به موخوره وجود دارد. هنگام استفاده از سرم های روغنی ، از قرار دادن مستقیم آن روی پوست سر خودداری کنید ، زیرا باعث چرب شدن و چرب شدن ریشه ها می شود.

هنگام آرایش ، محصولات تکمیل کننده ای را که صافی و درخشندگی را افزایش می دهند انتخاب کنید.

2. نحوه درمان تقسیم های انتهایی: موهای جدا شده خوشحال و سالم نیستند

برای شکاف انتهایی هیچ درمان کامل وجود ندارد ، اما همانطور که در بالا ذکر شد ، شما می توانید هر شش تا هشت هفته آنها را با اصلاح اصلاح کنید. برای درمان های موقت بیشتر ، از یک شامپو و نرم کننده نرم استفاده کنید و فقط در نوک پیچ ها از یک روغن درمانی استفاده کنید. هنگام استایل دادن ، محصولات تقویت کننده بهترین هستند ، زیرا به چسباندن انتها به یکدیگر کمک می کنند.

3. نحوه مراقبت از پوست سر: سلامتی مو از بالا شروع می شود

هنگام کار برای بهبود موهای ضعیف ، اولین خط دفاعی این است که با پوست سر شروع کنید. اگر پوست سر شما سالم است ، موهای شما نیز از این الگو پیروی می کنند. پوست سر ممکن است خشک و پوسته پوسته یا روغنی باشد اما محصولی وجود دارد که برای کار با هر نوع طراحی شده است.

برای پوست سر خشک که احساس سفتی و خارش دارد ، می توان یک روغن مرطوب کننده را به مدت پنج دقیقه در پوست سر ماساژ داد. ماسک مو یا درمان حالت دهنده عمیق به تأمین رطوبت پوست خشک پوست و موهای ضعیف کمک می کند.

اگر سر شما خارش داشته باشد و مرتباً شانه های خود را پیدا کنید ، ممکن است دچار شوره سر شوید. هیچ چیزی سریعتر از شانه پوشیده از برف سر ، باعث از بین رفتن ظاهر نمی شود ، بنابراین اگر مشکل ایجاد شوره سر است ، درباره انواع شامپوها ، نرم کننده ها و روش های درمانی موجود در بازار تحقیق کنید ، یا از آرایشگر یا ارائه دهنده پزشکی خود توصیه کنید.

4. یک رژیم غذایی سالم به بازیابی موهای ضعیف کمک می کند

ضعف و کم پشتی مو می تواند ناشی از کاری باشد که با موهای خود انجام می دهید ، اما همچنین می تواند ناشی از کاری باشد که برای بدن انجام می دهید. یک رژیم غذایی ناسالم یا میزان کالری دریافتی بسیار کم (رژیم تصادفی) می تواند باعث ریزش مو شود ، همچنین اختلالات غدد درون ریز.

آنچه می خورید در سلامت مو و پوست سر شما تأثیر دارد. مواد مغذی حاصل از غذای سالم ، انرژی لازم برای رشد مو را تأمین می کند. یک رژیم غذایی شامل پروتئین غنی از آهن با ایجاد کراتینه قوی ، پروتئین تقویت کننده مو ، بهبود بافت و تحریک رشد ، پوست سر و موهای شما را تغذیه می کند. گوشت بدون چربی ، ماهی ، پنیرهای کم چرب ، سفیده تخم مرغ ، اسفناج و سویا مصرف کنید تا سرتان به بیش از یک روش خوشحال شود. در بین وعده های غذایی ، میوه ها ، سبزیجات و غلات را میان وعده میل کنید.

ویتامین ها همچنین کلیدی در سلامت مو هستند. ویتامین C یا کلاژن با حمایت از فولیکول های مو ، رگ های خونی پوست سر را سالم نگه می دارد. ویتامین C همچنین به شما در جذب آهن از پروتئین های گیاهی کمک می کند. بیوتین ، یک ویتامین B ضروری ، باعث ضعیف شدن موها و بهبود بافت آن می شود. بیوتین در ماهی قزل آلا ، هویج ، زرده تخم مرغ و ساردین وجود دارد. مکمل های ویتامین می توانند به ضعف مو نیز کمک کنند. سیلیس ، ماده مغذی موجود در جو دوسر ، برنج ، خیار ، مارچوبه ، کلم و تخمه آفتابگردان ، مانند کلسیم موجود در محصولات لبنی ، ماهی و سبزیجات برگ دار از رشد مو و ناخن ها پشتیبانی می کند.

آب یکی دیگر از ضروریات بدن و موهای شماست. آبرسانی کافی به عملکرد بدن شما مانند دستگاه روغن کاری شده کمک می کند و به تقویت موهای ضعیف نیز کمک می کند. بهتر است در طول شبانه روز آب زیادی بنوشید.

اگر نکات مربوط به مراقبت از موهای ذکر شده در این مقاله به تقویت و ضخیم شدن موهای ضعیف شما کمک نمی کند ، برای رد بیماری پزشکی به پزشک یا متخصص پوست خود مراجعه کنید.

 منبع : 

https://pasokheto.ir/tehran/بهترین-آرایشگاه-زنانه-در-جردن-تهران/


چگونه از نرم افزار شاد میتوان در کامپیوتر استفاده کرد؟

نرم افزار شاد نرم افزاری است که آموزش از راه دور دانش آموزان و معلمان را تا زمان بازگشایی مدارس ارائه می دهد. این سیستم در ابتدا به عنوان یک سایت راه اندازی شد ، اما مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کرد. به همین دلیل ، نسخه اندروید آن برای گوشی های هوشمند طراحی شده است که دانشجویان می توانند با بارگیری نسخه جدید برنامه شاد از آن بهره مند شوند.


هنگام ایجاد یک برنامه شاد ، برخی از دانشجویان نمی توانند از این برنامه در تلفن های هوشمند استفاده کنند و فقط از طریق رایانه های شخصی خود می توانند به سیستم شاد بپیوندند. نسخه تحت وب برنامه شاد شرایطی را برای افراد فراهم کرده است که بدون نیاز به تلفن هوشمند و از طریق سیستم عامل ویندوز وارد این سیستم شوند.

شیوع بیماری کرونر قلب در تمام نقاط جهان تغییرات زیادی را در زندگی روزمره مردم ایجاد کرده است. یکی از مواردی که این بیماری را بسیار تحت تأثیر قرار داده است ، مسئله آموزش دانش آموزان است.


با وجود تعطیلی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان ، یادگیری و تدریس آنها بسته نشده است و دروس یادگیری به اشکال مختلف و غیر حضوری ادامه یافته است.


از جمله روش های ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش ، طراحی و ارائه پیام رسان دانش آموز خوشحال است که تا به امروز مورد استقبال دانش آموزان و معلمان مقاطع مختلف قرار گرفته است و در به روزرسانی نسخه های مختلف این برنامه ، ویژگی های آن است.


با توجه به اوضاع اقتصادی ، بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آنها ممکن است قادر به خرید تلفن های هوشمند نباشند ، بنابراین برای کمک به این دانش آموزان در دسترسی به خدمات برنامه شاد ، نسخه شاد وب این برنامه ، که شامل تمام نسخه های شاد تلفن و همچنین به راحتی در دسترس است.


به منظور ارائه اطلاعات بیشتر در مورد نسخه وب نرم افزار Shad و راهنمایی دانشجویان برای ورود به این برنامه و استفاده از آن در ادامه مقاله ، به جزئیات مربوطه ، از جمله لینک ورود به نسخه وب برنامه ، راهنما برای ورود به نسخه وب نرم افزار Shad Pagaremos.


ورود به سیستم برنامه مبارک نسخه وب

با شروع سال تحصیلی جدید ، دانش آموزان باید برای اتمام دوره های آموزشی خود به یک برنامه شاد دسترسی داشته باشند تا با پیوستن به گروه ها و کانال های آموزشی ، از تحصیل عقب نمانند. متأسفانه بسیاری از دانشجویان به تلفن همراه با سیستم عامل بالاتر از 4.4 دسترسی ندارند و به اصطلاح تلفن های آنها توانایی نصب این برنامه را ندارند.


با توجه به این آموزش ، علاوه بر نسخه های Android و IOS ، سیستم Shad در کاربرانی که به تلفن های هوشمند دسترسی ندارند ، در نسخه وب ایجاد شده است. دانشجویانی که مایل به استفاده از نسخه شاد پیام رسان وب هستند می توانند با استفاده از لینک زیر به صفحه وب شاد دسترسی پیدا کنند.

منبع :

https://pasokhbama.com/%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%88%D8%A8-%D8%B4%D8%A7%D8%AF/

کرونای موج چهارم و امتحان نهایی 1400 حضوری یا غیر حضوری

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر بهداشت وزارت آموزش و پرورش جزئیات پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده برای برگزاری امتحانات دانشجویی را تشریح کرد.


محمد محسن بیگی ، مدیر کل دفتر بهداشت ، صبح امروز 19 اردیبهشت ماه در برنامه پایانی شبکه الوند دو سیما با موضوع بررسی و تشریح نحوه برگزاری امتحانات نهایی حضور یافت و گفت: "سال گذشته شرایط را داشتیم برای این سال و تمام پروتکل ها را در سال جدید در نظر گرفت. " این موضوع نیز با توجه به شرایط جدید بررسی شده و امروز به استانها ارسال می شود.

برای مشاهده حذفیات امتحان نهایی 1400 نهم این محتوا رو مطالعه بفرمایید:   حذفیات امتحان نهایی 1400 نهم


وی با اشاره به اینکه در گذشته در پایه دوازدهم 4000 پایگاه امتحان داشتیم ، افزود: اکنون 6 هزار و 700 پایگاه و 640 هزار دانش آموز کلاس دوازدهم داریم که فاصله صندلی ها 4 متر مربع است و در هر طرف 2 متر در بحث تهویه. " سالن ها از وضعیت بهتری برخوردار هستند.


محسن بیگی ادامه داد: ما تأکید کردیم که هر کجا امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود دارد این کار باید انجام شود تا نگرانی ها کاهش یابد.


مدیرکل دفتر بهداشت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: "همکاری عوامل اجرایی ، دانش آموزان و خانواده های آنها برای حرکت دانش آموزان مهم است. ما توصیه کردیم که قبل و بعد از ورود به سالن و سالن اجتماعات مدیریت شود. زمان ورود باید گسترده تر باشد. "


در کلاس نهم امتحانات به صورت مدرسه برگزار می شود


وی اظهار داشت: در پایه نهم امتحانات به صورت مدرسه برگزار می شود ، بنابراین تراکم در پایه های امتحانی این پایه کم و حدود 30 دانش آموز است. در زمینه معاینه پایه دوازدهم ، یک مراقب بهداشتی نظارت کافی در این زمینه را دارد و این نظارت ها نیز توسط شبکه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کشور انجام می شود.


محسن بیگی گفت: ما کد ملی کلیه دانشجویان شرکت کننده در آزمون را به وزارت بهداشت ارائه داده ایم و وضعیت آنها در سیستم ماسک بررسی می شود.


مدیرکل دفتر بهداشت وزارت آموزش و پرورش افزود: برای دانش آموزانی که کرونا دارند یا مشکوک هستند ، ما در نظر داشته ایم آزمایش را در یک قرنطینه و در یک محیط جداگانه برگزار کنیم. افرادی که بیماری زمینه ای دارند نیز به طور جداگانه در این آزمایش شرکت می کنند " در اعلامیه خود ، هر شخصی که در طول امتحانات علائم خود را اعلام کند ، جداگانه در امتحان شرکت می کند.

اقتصادآنلاین - عاطفه حسینی؛ سالها پیش ، در شبهای طولانی زمستان ، دانشجویان به خبرنگار هواشناسی خیره می شدند تا ببینند چند متر برف باریده است و آیا به دلیل برودت هوا می توانند یک روز دیگر در خانه بمانند. طی چند سال گذشته ، باران های زمستانی جای خود را به هوای معکوس داده است و این بار دانشجویان به دلیل آلودگی بیش از حد هوا در زمستان های خاکستری کلانشهرها چند روز دیگر تعطیل بودند ، اما اکنون بیش از یک سال از دانش آموزان گذشته است آنها اخبار ستاد ملی کرونا را دنبال می کنند. نه برای بسته شدن بیشتر ، بلکه برای دیدن اینکه چه وقت آنها دوباره می توانند رنگ دیوارهای مدرسه را ببینند.


با شیوع ناگهانی Covid-19 ، پس از سیستم های مراقبت های بهداشتی ، این سیستم های آموزشی و آموزشی بودند که بیشترین تغییرات را داشتند. با مشخص شدن ابعاد مختلف ویروس کرونا ، مربیان در بحبوحه ای قرار گرفتند که قبلاً حتی در جنگ و انقلاب تجربه نکرده بودند ، زیرا هیچ یک از آنها به اندازه شیوع کرونا ، شکافی بین دانش آموزان و معلمان ایجاد نکرده بود. او مدارس را تعطیل نکرد. از یک سو ، حمله به ویروس کرونا و مسئله حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان و از طرف دیگر ، مسئله مهم آموزش ، وزارت آموزش و پرورش با چالش جدیدی به نام آموزش مجازی روبرو شد.


در ایران ، به منظور اطمینان از عدالت آموزشی ، وزارت آموزش و پرورش همکاری خود را با صدا و سیما ، به ویژه شبکه آموزش آغاز کرد ، همکاری موفقیت آمیزی که تا امروز نیز ادامه دارد ، اما در آموزش بیش از 15 میلیون دانش آموز در مدارس دولتی و سازمانهای غیردولتی به اندازه کافی در سراسر کشور در حال مطالعه هستند. بنابراین ، مسئولان آموزش و پرورش کشور تصمیم گرفتند با راه اندازی برنامه ای به نام "مبارک" آموزش مجازی را گسترش دهند و در این زمینه خدمات آموزشی به دانش آموزان ارائه دهند. این هدفی است که دستیابی به آن در کشوری که با مشکلات زیادی روبرو است از جمله زیرساخت های فنی ، پاسخگویی به اینترنت و عدم آشنایی معلمان با آموزش مجازی بسیار دشوار است.

منبع : 

https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-30/525646-%D8%B9%D9%84%D9%85-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DB%8C%D8%A7-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

ماه های پایانی فرصت برای آمادگی کنکور 1400 و نکاتی که نباید از آنها غافل شد

مدل های غلط برنامه ریزی کنکور 1400

همانطور که در مطلب نکات مهم در انتخاب مشاور کنکور گفته شد باید مراقب برنامه ریزی های اشتباه باشید


1) برنامه ریزی دیمی و بی هدف کنکور 1400

هر درسی که خواستیم بخوانیم،هر وقت خواستیم درس را تغییر دهیم. زمان و حجم کار نیز اهمیتی ندارد.


وقتی برنامه منظم و دقیق نداشته باشید و هدفی تعیین نکنید، معمولا احساس رضایت و یا نارضایتی کاذب از عملکرد خود دارید.


برنامه ریزی معیار مشخصی است برای بررسی عملکرد شما در هنگام درس خواندن.


2) برنامه ریزی حجمی-اولویتی کنکور 1400

حجم درس هایی که قرار است خوانده شود مشخص است اما زمانی برای آن در نظر گرفته نشده است.این مدل برنامه ریزی نیز اشتباه است و باعث می شود اجرای هر درس زمان زیادی ببرد و درس های انتهای لیست جا بماند.


احتمالا برای شما پیش آمده است که برای آمادگی برای کنکور ۱۴۰۰ قصد تمیز کردن اتاق خود را داشته باشید اما چون زمان خاصی برای اتمام آن در نظر نگرفته اید این فرایند روزها طول میکشد اما اگر ناچار به تمیزکردن باشید ظرف چند ساعت کار خود را به پایان میرسانید.


تا زمانی که مشخص نکنید چه حجمی را در چه زمانی تمام کنید برنامه ی شما بهینه نیست.


3) برنامه ریزی زمانی-اولویتی کنکور 1400

در این مدل برنامه ریزی نیز تنها زمان اختصاص داده شده به هر درس مشخص می شود و حجم درس معنایی ندارد.در این نوع برنامه ریزی معمولا زمان زیادی هدر می رود و از نهایت بازده ی خود استفاده نمی کنیم.


اگر برای بازه ی زمانی مورد نظر حجم مشخصی تعریف نکنید معمولا دچار وسواس یا اهمال کاری در کنکور میشوید.

اولین گام: مشخص کردن هدف

از جمله گام های اساسی و اصلی جهت دستیابی به موفقیت و رتبه برتر شدن در کنکور سراسری علوم تجربی، تعیین هدف است.


در نتیجه، پیش از انجام برنامه ریزی اقدام به تعیین هدف خود کنید و بدانید که قصد ادامه تحصیل در کدام مرکز دانشگاهی و رشته تحصیلی را دارید.


این گونه و با مشخص کردن هدف، قبل از برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی و همین طور برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی در واقع شانس موفقیت خود را به میزان بسیار زیادی بالا می برید.


توصیه می کنیم که هدفتان را در یک دفترچه و یا بر روی یک برگه کاغذ یادداشت کنید و هر روز نگاهی به آن بیندازید. به عنوان مثال، این جمله را بنویسید: “من در کنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول می شوم”.


نکته دیگر این که، هرگز امیدتان را برای رسیدن به هدف یعنی قبولی در رشته و دانشگاهی عالی از دست ندهید.


 


دومین گام: برنامه ریزی اصولی و دقیق

کلیه داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری علوم تجربی همواره باید از این موضوع اطلاع داشته باشند که رسیدن به هدف در گرو داشتن برنامه ریزی به شکلی دقیق و بسیار اصولی است.


شما عزیزان می توانید برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی و یا برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی خود را در قالب جدول برنامه ریزی طراحی نمایید.


حتی می توانید برای نوشتن این برنامه از دفتر برنامه ریزی استفاده کنید. به این صورت که، ساعت های مطالعه و درس های خود را در آن یادداشت کنید و برای هر یک از مباحث و دروس نیز شماری تست (تألیفی و کنکور) را در نظر بگیرید.


شاید این سؤال برای شما مطرح شود که چگونه باید تقسیم بندی درس ها را انجام داد؟ باید عرض کنیم که، شما در ابتدا باید درس هایی که علاقه بیشتری به مطالعه آن ها دارید را در الویت بگذارید تا بدین ترتیب انرژی بیشتری برای خواندن آن ها داشته باشید.


اگر می خواهید بازدهی و بهره وری مطالعه خود را بالا ببرید پس از هر یک ساعت زمانی را به استراحت اختصاص دهید. (10  الی 15 دقیقه)


از طرف دیگر، داشتن برنامه ریزی اصولی و دقیق در گرو اطلاع داوطلب از اصول و قواعد مورد نیاز برای مطالعه همچون خلاصه نویسی، ساعات کاری برای مطالعه، مکان مناسب برای مطالعه و همین طور نحوه تسلط کامل بر مطالب و محتوای کتب درسی و شناخت بهترین موسسات جهت شرکت در آزمون های آزمایشی است.


 


سومین گام: کلی خوانی را در کنکور کنار بگذارید

دوستان عزیز شما باید برای کنکور سراسری به صورت کنکوری درس بخوانید و کلی خوانی را در برنامه ریزی خود به طور کلی فراموش کنید.


شاید بپرسید که منظور از کنکوری خواندن چیست؟ منظور از کنکوری خواندن این است که مطالب را جهت یادگیری و به شکل جزء به جزء مورد مطالعه قرار دهید و صرفاً جهت تمام کردن کتب، درس ها را نخوانید.


در حقیقت، برای آزمون سراسری باید دروس را عمیق تر و مفهومی تر مورد مطالعه قرار دهید. در غیراین صورت، موفقیت فقط برایتان به صورت یک رویا باقی می ماند.


در ضمن، هرگز مطالب را حفظ نکنید و از تکنیک ها و روش های خاصی جهت یادگیری بهره ببرید.


 


چهارمین گام: ثبت نام و شرکت در آزمون های آزمایشی

ثبت نام و شرکت در آزمون های آزمایشی با کیفیت بالا و آزمون هایی که کمک بسیاری به شما در رسیدن به موفقیت می کنند را جدی بگیرید.


در طول سال های اخیر، موسسات مختلف با هدف آشنا کردن داوطلب کنکور با محیط برگزاری آزمون و آماده کردن آن ها برای این ماراتون بزرگ اقدام به برگزاری آزمون های آزمایشی می کنند.


جهت کسب آمادگی بیشتر برای مؤفقیت در این آزمون ها از دفتر برنامه ریزی غافل نشوید. جدول برنامه ریزی خود را براساس برنامه آزمون ها به صورت برنامه ریزی هفتگی تجربی و برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی تنظیم کنید.


در ادامه شماری از اصول برنامه ریزی در گروه علوم تجربی را خدمتتان توضیح می دهیم.

منبع : 

https://pasokhbama.com/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1/