مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

تاثیر قاعدگی در نتیجه نهایی کراتینه یا بوتاکس مو

مطالبی جذاب در مورد تزریق بوتاکس

اگر حتی یک بار در مورد عمل های جراحی زیبایی صورت تحقیق کرده باشیم، نام تزریق بوتاکس به گوشمان خورده یا از فردی پیشنهادی در این مورد گرفته ایم.


در این مقاله می خواهیم بیشتر با مقوله تزریق بوتاکس  در زمان پریودی آشنا شویم. بدانیم اصلا چه هست؟ چه تاثیری می تواند روی زیبایی پوست و صورت ما داشته باشد؟ در چه مواردی مصرف آن می تواند بهتر عمل کند و ما را به نتیجه دلخواهمان برساند؟ چه موارد منع مصرفی دارد؟ و یک سری اطلاعات مفید دیگر.


بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر در مورد تزریق بوتاکس می خواهید اطلاعات بیشتری داشته باشید، با ما تا پایان این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید!


تزریق بوتاکس چگونه است؟!


تزریق بوتاکس چیست؟


اولین مطلبی که در مورد تزریق بوتاکس باید بدانیم، این است که اصلا بوتاکس چیست؟ در واقع ما چه چیزی را به پوست خود تزریق می کنیم؟


بوتاکس، در واقع نامی تجاری برای سمی هست که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. سم این باکتری در مقادیر بالا بسیار کشنده هست. به طوری که اخیرا در تحقیقی اعلام شده که 70 گرم از سم این باکتری، برای مسموم کردن و کشتن کل مردم کره زمین کافی هست!


عارضه ای که این باکتری قبل از مرگ ایجاد می کند، فلجی شدید هست. دانشمندان توانسته اند از این عارضه به نفع خودشان و مردم استفاده کنند و با تزریق بوتاکس که سم کنترل شده این نوع باکتری هست، چین و چروک های صورت را از بین ببرند. در واقع تزریق بوتاکس به چین و چروک های صورت باعث ضعیف شدن و باز شدن عضلاتی می شود که به علت مرور زمان چروک شده اند.


تزریق بوتاکس چه تاثیراتی دارد؟


نتیجه ای که در نهایت تزریق بوتاکس روی صورت ما و پوست صورت ما دارد، این است که چین هایی که در اثر افزایش سن به وجود می آید را کم رنگ تر و محو تر کند. اما این به آن معنا نیست که اثری روی قوام پوست هم دارد. در اصل بوتاکس از منقبض شدن عضلات جلوگیری می کند و با فلج کردن خفیف این عضلات باعث فراخی پوست ما می شود که جلوه ای شاداب تر را به پوست می دهد.


فلج خفیف عضلات باعث رفع چین و چروک می‌شود.


تزریق بوتاکس در چه مواردی بیشتر استفاده می شود؟


تزریق بوتاکس یکی از اعمالی هست که این روز ها برای جوان سازی بسیار از آن استفاده می شود. در این قسمت به 4 جای صورت اشاره می کنیم که بوتاکس بیشترین تاثیر را روی آن ها دارد و می توانید برای رفع چین و چروک این قسمت ها روی بوتاکس حساب کنید!


خطوط عرضی که روی پیشانی ایجاد می شوند.

خطوط اخمی که در بالای بینی و بین دو ابرو تشکیل می شود.

خطوط و چین و چروک هایی که روی بینی ایجاد می شوند.

خطوط و چین و چروک هایی که در کنار چشم ها مشاهده می شوند. (مخصوصا هنگام خنده)

اگر وجود این خطوط شما را آزرده می کند، می توانید برای رفع آن ها روی بوتاکس و تزریق بوتاکس حساب کنید!دانستن چگونگی بوتاکس صورت

تزریق این ماده جوان‌کننده این‌روزها شایع‌ترین عمل زیبایی در آمریکاست و در کشور ما نیز شیوع بالایی دارد تا جایی که در اطراف‌مان افراد زیادی را می‌شناسیم که از این راه جوانی را به خود هدیه کرده‌اند.تا به حال درمورد بوتاکس زیاد صحبت شده‌است و ما نمی‌خواهیم دوباره همان حرف‌ها را تکرار کنیم بلکه به دنبال گفتن نکاتی در مورد این ماده جوانی هستیم که شاید کمتر جایی شنیده ‌باشید.


چرا بوتاکس بهترین راه است؟


تزریق بوتاکس روش سریع و موثری برای رفع چروک است زمان شروع اثر بوتاکس بین ۴تا۷ روز است.مدت تزریق آن بین ۱۰ تا۲۰ دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید بعد از تزریق سریع به سر کار خود برگردید،حتی در اکثر مواقع هنگام خروج کمتر کسی متوجه تزریق‌ها خواهد شد.


اثرات تزریق بوتاکس بسته به تعداد تزریق قبلی بین ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد. اگر هر۳ ماه به مدت یک سال تزریق بوتاکس انجام شود، به تدریج فواصل تزریق های بعدی بیشتر می‌شود، یعنی عملا با تزریق بوتاکس کمتر اثرات طولانی‌تری حاصل می‌شود.


اگر بوتاکس را فرد غیرمتخصص تزریق کند…


عوارض پس از تزریق بوتاکس معمولا به سبب اشتباهات در تزریق کردن ایجاد می‌شود. برای مثال اگر بوتاکس در نقاط صحیح تزریق نشود یا دوز دارو مناسب نباشد و بیش از حد تزریق شود، دارو بسیار رقیق شده باشد و پخش شود یا نقاطی که تزریق می‌شود فشار و ماساژ داده شود


یا اگر از داروهای تقلبی و غیر استاندارد استفاده شود و تزریق به‌وسیله اشخاص غیر متخصص و در مکان‌های نامناسب مثل آرایشگاه‌ها صورت گیرد، احتمال ایجاد عارضه افزایش پیدا می‌کند و اگرنه بوتاکس به خودی خود کارایی بسیار خوبی دارد و عارضه چندانی ندارد.


انجام چگونگی بوتاکس صورت

اگر هم عارضه‌ای داشته باشد برای مثال سبب سردرد گذرا و علائمی شبیه سرماخوردگی بعد از تزریق می‌شود یا یک مقدار افتادگی پلک می‌دهد که این عوارض گذراست و خطرناک نیست. البته یادتان نرود افتادگی پلک ممکن است به سبب عدم مهارت کافی پزشکی در تزریق هم پیش بیاید.


انواع بوتاکس‌های (دیسپورت) موجود در بازار کشورمان از کشور انگلیس، کره و کاناداست اما بوتاکس ‌های نوع کانادایی مورد تایید وزارت بهداشت نیست چرا که این نوع بوتاکس در واقع ساخت کشور چین است و در بعضی بیماران سبب ایجاد عوارض آلرژی می‌شود.


این نوع بوتاکس‌ها نه تنها کیفیت بسیار پایینی دارند بلکه قیمت پایینی هم دارند و به همین دلیل متاسفانه برخی پزشکان با خریداری بوتاکس چینی ارزان قیمت هزینه‌های بالایی را از بیماران و اشخاص علاقه‌مند به تزریق بوتاکس دریافت می‌کنندآیا می توان موها را در دوران پریودی کراتینه یا بوتاکس کرد؟

امروزه استفاده از روش های مراقبتی نقش موثری در زیبائی و درخشندگی موها دارد، که از جمله آن ها می توان به کراتینه و بوتاکس مو اشاره کرد. اما ذکر این نکته که آیا می توان در دوران پریودی از این روش ها استفاده کرد یا خیر، موضوعی است که در این مطلب به آن می پردازیم.


در دوران پریودی بدن با تغییرات هورمونی همراه می باشد، که همین امر حساس شدن پوسته سر، تولید غدد چربی پوست و چرب شدن کف سر را به همراه دارد. به همین دلیل مواد بوتاکس و کراتینه مو در دوران پریودی به خوبی جذب موها نمی شوند و نتیجه دلخواه را به همراه نخواهند داشت. پس بهتر است به جهت حفظ سلامت و زیبایی مو و همچنین ماندگاری بالای مواد استفاده شده، این روش ها را قبل و یا بعد از این دوران انجام داد.


معایب انجام کراتینه یا بوتاکس در دوران قاعدگی

براساس تحقیقات و بررسی های انجام شده بر روی موهای خانم ها در دوران قاعدگی، این مسئله به اثبات رسیده است که هورمون های استروژن، پروژسترون و تستوسترون دچار تغییراتی می شوند. از این رو تغییرات هورمونی تاثیر مستقیم بر روی پوسته سر و عملکرد آن و نتیجه نهایی بوتاکس و کراتینه دارد.


از آنجایی مواد کراتینه و بوتاکس شیمیایی می باشند، این امکان وجود دارد که کف سر در معرض این مواد قرار گیرد و دچار التهاب، خارش و یا حساسیت شود. همچنین در بعضی از افراد نازک شدن تار موها و افزایش ریزش مو گزارش شده است، که بهتر است این افراد احتیاط بیشتری به خرج دهند. هرچند هنوز دلیل این مسئله مشخص نشده است، اما می توان دلیل آن را دمای بالای اتو مو دانست که به فولیکول های مو آسیب وارد می کند.


نکته قابل توجه دیگر اینکه چون بوتاکس مو روی بافت آن تاثیر نمی گذارد، امکان دارد در افرادی که مو های بسیار فر دارند نتیجه مطلوب را نداشته باشد. همچنین به دلیل چرب بودن بیش از حد مو در این دوران، مواد به خوبی جذب نشده و تاثیرگذاری و ماندگاری کمتری نیز دارد.


تاثیر قاعدگی در نتیجه نهایی کراتینه یا بوتاکس مو

از آنجایی که استفاده از بوتاکس و کراتینه با هدف صافی، درخشندگی، ترمیم و تقویت مو های آسیب دیده انجام می شود پس بهتر است انجام آن به نحوی باشد که نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد. از جمله آثار مثبت آن می توان به کاهش پف کردگی و حجم موها به ویژه در افرادی که موهای مجعد و فر دارند اشاره کرد.


از آنجایی که در دوران قاعدگی بدن با تغییرات بسیاری به ویژه از لحاظ هورمونی مواجه می باشد، انجام  بوتاکس و کراتینه مو توصیه نمی شود. زیرا این تغییرات باعث کاهش اثر مواد استفاده شده می شود و در مدت زمان کوتاهی مو ها آن حالت صاف و شفافیت خود را از دست می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد