مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

ویژگی های بهترین ناخن کار چیست؟

۱۸ ماده در طراحی و دیزاین ناخن وجود دارد که به معرفی هر یک و نحوه استفاده از آن می پردازیم.


لاک

لاک یک ماده شیمیایی در مواد طراحی ناخن است که از ترکیب ماده رنگی، ماده تعلیق کننده و پلیمرهای چسبنده تشکیل شده است.


هر کدام از مواد نامبرده در لاک وظیفه ای دارند.


مواد رنگی

همانطوری که از اسمشان پیداست رنگ لاک را مشخص می کنند.


ماده رنگی خود دارای ترکیب شیمیایی خاصی است که در رنگ های مختلف متفاوت است.


ماده تعلیق کننده

این ماده از ته نشین شدن مواد لاک در ظرف جلوگیری می کند.


پلیمرهای چسبنده

باعث چسبیدن لاک به صدف ناخن می شوند و از ورقه ای شدن لاک جلوگیری می کنند.


لاک در انواع رنگ ها و به صورت مات، براق و اکلیلی در بازار موجود است.


در لاک های اکلیلی گران قیمت از مروارید و صدف طبیعی و یا حتی فلس ماهی استفاده می شود.


از لاک معمولی می توان بر روی ناخن طبیعی و کاشت ناخن استفاده کرد اما این لاک ها دوام بالایی ندارند و پس از مدت کوتاهی، قسمت هایی از لاک از ناخن جدا می شود و ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

https://pasokheto.ir/%D8%B1%D8%B4%D8%AA/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

لاک ژل

برای بالا رفتن دوام لاک به آن ژل اکرلیک اضافه می شود که یکی از مواد طراحی ناخن است و به این دسته از لاک ها، لاک ژل گفته می شود که در دو مدل تک مرحله ای و سه مرحله ای در بازار موجود می باشد. لاک ژل ها دارای دوام بالایی هستند و برای خشک شدن نیاز به استفاده از دستگاه UV-LED دارند و در معرض هوا خشک نمی شوند. لاک ژل ها به دلیل وجود ژل اکرلیک غلظت بالاتری دارند و با ایجاد یک لایه محافظ مقاومت ناخن را بالا می برند و بر روی ناخن طبیعی و کاشت ناخن قابل استفاده هستند. برای یادگیری روش استفاده از لاک ژل به مطلب ژلیش ناخن مراجعه کنید.


نکاتی در مورد لاک ژل

لاک ژل باید در دمای معمولی اتاق باشد و در معرض گرما و یا سرمای شدید قرار نگیرد.

لاک ژل را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، این کار باعث خراب شدن لاک ژل می شود.

از قرار دادن لاک ژل در مقابل دستگاه UV بپرهیزید، اشعه UV لاک ژل را خشک می کند.

برای رقیق کردن لاک ژل از کلینزر استفاده نکنید و این کار را با استفاده از رقیق کننده های مخصوص لاک ژل انجام دهید.

 


شوگر

شوگر ذرات شکر مانند اکلیلی است که در طراحی ناخن کاربرد دارد. شوگر در رنگ های مختلف در بازار موجود است و استفاده از آن در طراحی ناخن کار راحتی است به همین دلیل دارای طرفدارهای بسیار زیادی است. در هنگام خرید شوگر دقت کنید که هر چه دانه های شوگر ریزتر باشد دوام بالاتری خواهد داشت.منظور از دیزاین ناخن چیست

منظور از طراحی ناخن همان نقاشی و طرح‌های خلاقانه برای تزیین، تقویت و زیباتر کردن ناخن‌ها انجام می‌شود. دیزاینر ناخن باید یک شخص هنرمند بوده تا بتواند یک اثر هنری زیبا را خلق نماید. دیزاین ناخن را یک اثر هنری به حساب می‌آورند، که معمولاً بعد از مانیکور و پدیکور روی ناخن‌های دست و یا ناخن‌های پا انجام می‌شود. در کاشت ناخن‌ها علاوه بر ماندگاری کاشت، طراحی ناخن هم بسیار حائز اهمیت می‌باشد. برای اینکه بتوان یک دیزاینر ناخن ماهر شوید، می‌توانید از معتبرترین آموزشگاه آرایشگری در اصفهان کمک بخواهید.


انواع مدل‌های طراحی ناخن

برای دیزاین و طراحی ناخن روش‌ها و مدل‌های بسیار زیادی وجود دارد، که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.


طراحی ناخن با فرنچ

یکی از روش‌های ساده دیزاین ناخن، فرنچ می‌باشد. این روش جز ساده‌ترین و زیباترین روش است. برای اعمال این روش، نوک ناخن‌ها طراحی می‌گردد و رنگشان متفاوت با رنگ پایه ناخن‌ها خواهد بود. نوک ناخن‌ها می‌تواند به صورت منحنی یا مستطیلی باشد.


دیزاین ناخن ماربل

در این روش برای زیباتر کردن طراحی ناخن از ترکیب چند رنگ استفاده می‌کنند. یعنی در ابتدا رنگ بیس و پایه روی صدف ناخن‌ها زده، سپس طراحی مورد نظر روی ناخن‌ها اعمال شود. برای اینکه طرح ماربل جذابیت بیشتری داشته باشد، از نگین‌های تزیینی هم استفاده می‌گردد. این طرح هم در بهترین آموزشگاه آرایش در اصفهان به هنرجویان آموزش داده می‌شود.


طراحی ناخن با چسب نواری

نیاز نیست که حتماً طراح ناخن باشید تا بتوانید خط‌های صافی را روی ناخن پیاده کنید. برای اینکه خطوط منظمی را به وجود آورید، از چسب نواری کمک بگیرید. بعد از زدن چسب روی ناخن،  لاکی روی چسب بزنید و حدود یک ساعت اجازه دهید تا لاک‌ها خشک شوند تا رنگ‌ها مخلوط نشوند. بعد چسب‌ها را بردارید.


طراحی ناخن با خلال دندان

با استفاده از خلال دندان یک دیزاین ناخن زیبا را خواهید داشت. طرح‌های متنوع و جذابی با استفاده از خلال دندان می‌توان ایجاد نمود و لزومی ندارد، همه ناخن‌ها طرح یکسانی داشته باشند.آماده کردن ناخن‌ها

۱. ناخن‌های خود را سالم نگه دارید.

ناخن‌ها در واقع حکم بوم نقاشی را برای طراحی‌ ناخن دارند. در نتیجه باید ناخن‌هایی سالم و مسطح داشته باشید. داشتن ناخن‌های محکم و صاف، باعث می‌شود که طراحی ناخن زیباتر به نظر برسد و البته مدت بیشتری دوام بیاورد.


برای بهبود وضعیت سلامتی ناخن‌های خود، با رژیم غذایی‌تان شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که در رژیم غذایی خود به اندازه کافی بیوتین، ویتامین E و امگا۳ مصرف می‌کنید. اگر این مواد به اندازه کافی در رژیم غذایی شما وجود ندارند، باید مکمل‌های لازم را مصرف کنید.


غذاهای سرشار از پروتئین به رشد ناخن‌ها کمک می‌کنند. پس در رژیم غذایی خود حتما از حبوبات، ماهی و مغزها استفاده کنید.


دست‌ها و ناخن‌های خود را همیشه با مرطوب‌کننده‌ها مرطوب نگه دارید. دست و ناخن‌تان را از شرایط آسیب‌زننده مثلا آب‌وهوای نامساعد، مواد شوینده شیمیایی و… دور نگه‌ دارید.


۲. قبل از لاک زدن، دست‌های خود را بشویید.

شستن دست ها قبل از لاک زدن

این کار باعث می‌شود که لاک ناخن بهتر به ناخن‌ها بچسبد. هر نوع لوسیون، آلودگی یا مایع که روی ناخن‌ها وجود دارد باید قبل از لاک زدن تمیز و پاک شود. این مواد باعث می‌شوند که سطح ناخن لیز و لغزنده شود. در نتیجه لاک ناخن و طراحی روی آن، به ناخن‌ها نمی‌چسبد و دوام لاک کمتر می‌شود.


اگر با یک ناخن تمیز کار خود را شروع کنید، لاک‌تان سریع‌تر خشک می‌شود و از به‌هم ریختگی و پاک شدن آن نیز جلوگیری خواهد شد.


برای پاک کردن هرگونه چربی یا آلودگی از روی ناخن‌ها، از لاک‌پاک‌کن استفاده کنید. حتی اگر لاک ندارید می‌توانید از لاک‌ پاک کن برای تمیز کردن ناخن استفاده کنید. هر نوع لاک پاک کن که در اختیار دارید روی مقداری پنبه یا پد بریزید و ناخن را تمیز کنید. می‌توانید از پدهای آماده هم استفاده کنید.از مهم ترین ویژگی های یک ناخن کار با تجربه و حرفه ای موارد زیر است :


یک ناخن کار مجرب باید با تمامی روش های کاشت و ژلیش ناخن آشنایی داشته باشد.

با مراجعه کنندگان رفتار مناسبی داشته باشد و بر اساس خواسته آن ها کاشت ناخن را انجام دهد.

با ارائه خدمات باکیفیت، رضایت مراجعه کنندگان را جلب کند.

در محیطی به زیباجویان خدمات ارائه دهد که کاملا تمیز و بهداشتی باشد.

از مواد مرغوب و مناسب برای کاشت ناخن استفاده کند تا مدتی بعد دچار شکستگی و یا مشکل نشود.

سالن او در موقعیت مناسبی قرار داشته باشد تا مراجعه کنندگان بتوانند به آسانی خدمات دریافت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد