مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

برای درگیری های حقوقی به چه شخصی مراجعه کنیم؟

نایب السلطنه را در دوره صفویه وکیل می‌گفتند و عنوان وکیل الرعایا هم از همین‌جا برخاسته است. می‌توان به منظور اطمینان شخص در برخی موارد و پرونده‌های حساس، برای وکیل انتخابی حد و مرز مشخص کرد که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف دارد و در چه زمینه‌ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد.

در اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده‌است که در همه دادگاه‌ها، طرفین دعوا حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آن‌ها امکانات تعیین وکیل فراهم شود.

البته در ایران و عموم کشورها تصدی شغل وکالت دادگستری علاوه بر لزوم دارا بودن تحصیلات مرتبط دانشگاهی، مستلزم اخذ مجوزهای لازم و گذرانیدن دوره‌های کارآموزی در کانون‌های وکلا است.

 وکالت یک نوع عقد از عقود است که بین موکل و وکیل، بسته می‌شود و به جای موکل، کار مورد وکالت را انجام می‌دهد مثلاً زید به عمر وکالت می‌دهد به این که زمینی برای او بخرد، زید موکل است و عمر وکیل. این عمر به نیابت از زید کار را انجام می‌دهد؛ و موکل محدوده‌ای را که برای عمر مشخص کرده، وکیل حق تجاوز و تعدی از آن را ندارد. مثلاً موکل گفته این خانه مرا بفروش به دویست تومان عمر حق ندارد به کمتر از دویست تومان بفروشد.معنی لغوی وکالت ، تفویض و واگذار نمودن است و در اصطلاح حقوقی، وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین ، طرف دیگر را برای انجام امری نایب (وکیل) خود می نماید. قانون مدنی ایران در ماده ۶۵۶ وکالت را چنین تعریف کرده است:
وکالت عقدی است که بموجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می دهد.
با انعقاد عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های متقابلی می شوند.
وکالت در لغت به معنای واگذار کردن یا تفویض کردن می‌باشد.
وکالت در اصطلاح حقوقی: عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین عقد، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌نماید.
وکالت یکی از عقود بسیار رایج میباشد، که امروزه در صحنه‌های اجتماعی و اقتصادی و بانک‌ها استفادۀ زیادی می‌شود. وکالت عقد است و در نتیجه نیاز به ایجاب موکّل و قبول وکیل دارد.

 انواع وکالت

الف) وکالت مطلق: یعنی این‌ که شخصی را برای تمام امور وکیل کند و این وکالت شامل امور اداری و مالی موکل می‌شود مثل فروش و یا خرید و یا پرداخت هزینه خانواده که در این قسم اعمال وکیل نیاز به اجازۀ موکل ندارد.
ب) وکالت مقید: در این نوع وکالت، مورد وکالت مشخص و معین است و وکیل باید در همان مورد معین، عمل نماید. مثل خرید خانه یا فروش ماشین
وکالت از جهت شکل به وکالت رسمی یا عادی یا شفاهی تقسیم می‌شود.
مورد وکالت باید امری باشد که به موجب قانون یا طببعتاً درانحصار شخص نباشد مثل وکالت در مجلس معامله که باید خودش عمل نماید و نمی‌تواند دیگری را وکیل نماید و دیگر این‌که خود شخص موکل بتواند آن را انجام دهد، برای مثال شخص ورشکسته که از دخالت در اموال ممنوع است نمی‌تواند در مورد آن به دیگری وکالت دهد.وکیل کسی است که از طرف شخص دیگری - اعم از حقوقی یا حقیقی - به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.

تعریف وکالت :

وکالت عقدی است که بموجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می دهد. با انعقاد عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های متقابلی می شوند. وکالت در لغت به معنای واگذار کردن یا تفویض کردن می‌باشد. وکالت در اصطلاح حقوقی: عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین عقد، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌نماید.امر و یا اموراتی است که وکیل به موجب عقد (قرارداد) وکالت و به نیابت (نمایندگی) از طرف موکل خود می بایست انجام دهد ، مورد وکالت باید از اموراتی باشد که خود موکل بتواند آنرا انجام دهد و مانع قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد ، و وکیل هم برای انجام آن امر اهلیت قانونی داشته باشد .

تعهدات وکیل:

هرگاه از تقصیر وکیل خساراتی به موکل متوجه شود که وکیل مسبب آن باشد ، مسئول خواهد بود ، وکیل می بایست در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات نموده و از اختیارات داده شده تجاوز نکند ، آنچه را به جای موکل خود دریافت می کند به او رد کند ، در صورتیکه برای انجام امری دو یا چند وکیل معین شده باشد هیچ نمی تواند بدون دیگری و یا دیگران در امری دخالت نماید و اگر وکیل وکالت در توکیل نداشته باشد نمی تواند انجام امری را به دیگری واگذار کند.

ویژگی‌های یک آرایشگاه خوب برای خانم‌های خوش سلیقه

در این بخش نکاتی که به شما در انتخاب یک آرایشگاه خوب کمک می کند آورده شده است. ویژگیهای آرایشگاه خوب چیست


ویژگیهای آرایشگاه خوب چیست

۱٫ از دوستانتان بپرسید


اگر مدل موی دوست یا همکاری را مورد ستایش قرار می دهید حتماً از او نام و نشانی آرایشگاه و آرایشگرش را بپرسید. هیچ چیزی بهتر از پیشنهادات دوستان نیست. وقتی این پیشنهادات ثمره خوبی خواهد داشت که جنس و مدل موی شما به موی پیشنهاد دهنده نزدیک باشد.


۲٫ سالن های زیبایی اطراف را بررسی کنید


البته که مکان آنقدرها هم اهمیت ندارد اما چه بهتر که سالنی را برگزینید که  بهترین آرایشگاه زنانه در منطقه صادقیه باشد ، موقعیت مکانی خوبی نسبت به محل زندگی شما یا محل کارتان داشته باشد. در حالی که از معابر می گذرید آرایشگاه ها را شناسایی کنید. به آن ها سری بزنید، ببینید چقدر مشتری مدارند، نحوه خوش آمد گوییشان چگونه است؟ آیا با مشتریان دیگر به درستی رفتار می کنند؟


۳٫ با آن ها تماس بگیرید!


به آرایشگاه هایی که از ظاهر و نحوه برخوردشان خوشتان آمده زنگ بزنید. توجه داشته باشید که آرایشگاه های حرفه ای به نحوه صحبت تلفنی اهمیت خاصی می دهد. شما را هیچوقت دستپاچه نمی کند و به شما حتماً وقت قبلی برای مشاوره رایگان می دهد. از منشی بخواهید که با توجه به موهایتان آرایشگر مناسب شما را معرفی کند و به شما وقت مشاوره دهد.


۴٫ وقت مشاوره بگیرید.


در صورت امکان وقت مشاوره بگیرید و راجع به ایده های خود در مورد موهایتان با او صحبت کنید و به پیشنهادات او خوب گوش دهید. حتماً از او بخواهید که متناسب با جنس و حالت فعلی موی شما به شما پیشنهادات خاص بدهد. حتی اگر خود ایده های خوبی دارید یک آرایشگر خوب باید قابلیت انتخاب بهترین مدلی که به شما بیاید را داشته باشد.


۵٫ از کم شروع کنید


حتی اگر به آرایشگاهی اعتماد کامل پیدا کردید ابتدا با یک کار کوچک روی ناخن ها یا موها شروع کنید. با یک شامپو و سشوار ساده شما می توانید اطلاعات زیادی راجع به سالن کسب کنید. در حالیکه خود در بین مشتریان هستید و کیفیت خدمات را چک می کنید می توانید با آرایشگرها و دیگر مشتریان صحبت کنید و ارزیابی بهتری داشته باشید. چگونه با شما رفتار شد؟ آیا این تجربه برای شما لذت بخش بود؟ آیا حاضرید باز هم به همان سالن بروید؟


۶٫ از روی قیمت ها نتیجه گیری نکنید


درست است شما باید بدانید که آیا توانایی پرداخت هزینه های چنین آرایشگاهی را دارید یا نه اما در مورد سالنی که همواره با دادن پیشنهادات تخفیف طولانی مدت به دنبال نگه داشتن مشتریان است قدری تأمل کنید. گرچه این موضوع در آرایشگاه های نوپا امری عادی است اما آرایشگاه های شناخته شده و خوب بدون انجام اینگونه تبلیغات در تمام ماه ها مشتری های خود را در سالن خود نگه می دارند.


۷٫ نکته بین باشید


استایلی که می خواهید داشته باشید را ملاک قرار دهید و ایده های خود را با نمونه کارهای آن سالن مقایسه کنید. به دکور و نظافت سالن اهمیت دهید. به لباس آرایشگرها و نحوه ی برخورد مدیر سالن دقت کنید. آدرس سایت آن آرایشگاه را بگیرید و سایت آن را مطالعه نمایید. وب سایت از ابزارهای مهم کسب اعتماد می باشد. معتبر بودن سایت نشان دهنده معتبر بودن آرایشگاه است.امروزه در دورانی زندگی می‌کنیم که همگام بودن با فناوری در هر شغلی از جمله آرایشگری بسیار مهم است. البته فعال بودن در فضای مجازی شرط حتمی و لازم هر آرایشگاه خوب نیست‌. اما از جهات بسیاری ممکن است نوعی امتیاز محسوب شود. بهتر است بگوییم از ویژگی‌های یک آرایشگاه خوب این است که نمونه کارهای آرایشگرهایش به آسانی قابل مشاهده هستند.

فضای مجازی از این جهت به درد می‌خورد که دیگر مجبور نیستید برای دیدن این نمونه کارها حضوراً به آرایشگاه مراجعه کنید. بلکه می‌توانید با جستجوی ساده در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، سبک آرایش و توانایی یا خلاقیت آرایشگر مد نظرتان را مشاهده کنید و تصمیم بگیرید.


                                    ویژگی‌های یک آرایشگاه خوب برای خانم‌های خوش سلیقه


مرتب و تمیز بودن

 به نقل از سایت پاسخ تو :یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک آرایشگاه خوب، تمیز و منظم بودن آن است. تمیزی آرایشگاه به خودی خود مشتریان زیادی را جذب می‌کند. سرویس بهداشتی‌های کثیف، موهای جمع شده روی زمین و نامرتب بودن وسایل آرایشی، نشانگر میزان غیر حرفه‌ای بودن آرایشگاه است.


شما ممکن است در آرایشگاه صورت‌تان را اصلاح کنید یا به هر نحوی اجازه دهید آرایشگر با پوست‌تان تماس داشته باشد، در چنین شرایطی طبیعی است که نگران تمیزی وسایل آرایشی و خود آرایشگر باشید.

شما ممکن است در آرایشگاه صورت‌تان را اصلاح کنید یا به هر نحوی اجازه دهید آرایشگر با پوست‌تان تماس داشته باشد، در چنین شرایطی طبیعی است که نگران تمیزی وسایل آرایشی و خود آرایشگر باشید. پس آرایشگاه خوب و قابل اعتماد، آرایشگاهی است که تمام پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت می‌کند و نظم و ترتیب دارد.اولین و مهمترین ویژگی یک آرایشگر خوب و توانا دارا بودن تخصص و تجربه کافی در زمینه آرایش و گریم می‌باشد.


توجه به این نکته در آرایشگری که انتخاب می‌کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. یک آرایشگر متخصص با فرم صورت، نحوه تاثیر رنگ ها و ترکیب آنها، نوع نمای گریم در نورهای مختلف و بسیاری از مسایل دیگر آشنایی دارد و در شناخت و انتخاب به جا و اعمال صحیح گریم و آرایش به نحوی که زیبایی شما را چندین برابر جلوه کند، مهارت دارد.


یک آرایشگرخوب قدرت خلاقیت، تجسم و قوه خیال قوی دارد.


داشتن ظرافت در انجام کارهای دستی.


میل زیاد برای به روز بودن و دریافت آموزش های جدید و جدیدتر (تقریبا هر روزه) تا از دنیای مد عقب نمانید.


1-  اگر در ابتدای راه هستید و تازه کار، باید در این حرفه تمرین فراوانی داشته باشید.

آرایشگر را انتخاب کنیم یا آرایشگاه؟

اگر شما هم مانند بسیاری از خانم ها برای انجام کارهای خود دنبال یک آرایشگاه خوب هستید، به شما پیشنهاد می شود که قبل از هر چیز، این مطلب را مطالعه کنید.




یک آرایشگاه خوب، آرایشگاهی است که برای خوب بودن، دارای یک سری شرایط خاص و مهم می باشد. توجه داشته باشید که آرایشگری، تجربه انجام مجموعه ای از مهارت ها می باشد. همان طور که می دانید، در آرایشگری فقط یادگیری مهارت ها کافی نیست و باید به کرات آن کار تکرار شده باشد تا بتوان کار را به نحو احسن ارائه داد. همه ترجیح می دهند که برای انجام هر کاری پیش متخصص آن کار بروند. پس این که یک آرایشگر، یک ناخن کار حرفه ای باشد، افراد بیش تری طالب کار او خواهند بود تا این که همه کارها را فقط بلد باشد که انجام دهد اما نه در حد تخصصی.




https://pasokheto.ir/tehran/%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF/




در ادامه شرایط یک آرایشگاه خوب را نام برده و به طور مختصر توضیح می دهیم.




رعایت کلیه اصول بهداشتی مربوط به آرایشگاه ها و تمیزی و نظافت سالن


در آرایشگاه ها اولین و اصلی ترین رکن، رعایت اصول بهداشتی و نظافت می باشد. آرایشگاه ها یکی از مکان هایی هستند که در صورت بها ندادن به مسائل بهداشتی، ممکن است مشتری های خود را متحمل بهای گزافی نمایند. یک آرایشگاه خوب باید لوازم و وسایل به تعداد زیادی داشته باشد تا بتواند ضدعفونی کند، هم چنین بعضی از وسایل باید شخصی بوده و هر کس مختص خود داشته باشد. وسایل یک بار مصرف را بیش از یک بار مصرف نکنند. کف سالن، صندلی ها، میزهای آرایش، محل شستشوی موها و … باید تمیز و مرتب باشد.




کسی که به عنوان مشتری به آرایشگاه ها مراجعه می کند، قبل از توجه به هر چیزی باید به این نکته توجه کند که بهداشت و نظافت آرایشگاه از هر چیز دیگری مهم تر است. حتی اگر بهترین امکانات و ماهرترین آرایشگرها در یک سالن باشد، اما دارای بهداشت و نظافت ضعیفی باشد، کلا باید آن سالن را کنار گذاشته و برای خود دنبال یک آرایشگاه مناسب باشید.




از نظر فاصله مکانی مناسب فرد باشد


اگر قرار است هر ماه زمانی صرف کوتاهی مو، رنگ کردن، مانیکور و پدیکور، رسیدگی به صورت، ابروها و غیره کنید، مطمئنا باید دنبال جایی باشید که علاوه بر دارا بودن شرایط دیگر به شما هم نزدیک باشد، تا با خیال راحت زمانی را برای آن در نظر بگیرید، چون اگر از شما دور باشد، انجام تمام این کارها در جایی دور از شما، هر ماه زمان زیادی می گیرد و تمایلتان به مراجعه را کم می کند.




البته کارهای تخصصی که برای یک بار انجام می شود یا این که زمانی که دنبال سالن عروس هستید، فاصله مکانی مهم نیست و شما باید کاملا به کیفیت و خدمات سالن توجه کنید و یک آرایشگاه خوب پیدا کنید.




دارای زمانبندی منظم و مناسب باشد


این مسئله مهم است که سالنی که انتخاب می کنید به شما و زمانتان بها بدهد و سر وقتی که برای شما تعیین شده، کارتان را انجام دهد و این طور نباشد که شما را ساعت ها در سالن منتظر نگه دارد تا کارتان را انجام شود. همین طور به تایم کاری سالن ها دقت کنید، یک آرایشگاه خوب برای خود ساعت کاری منظم و معقولی دارد.




 نکات انتخاب آرایشگر مخصوص بانوان


۱) آرایشگر را انتخاب کنیم یا آرایشگاه؟




نکته خیلی مهی که باید به آن توجه کنیم این است که بسیاری ازسالن ها حتی سالن های معروف صندلی های سالن خود را به آرایشگران اجاره می دهند و برای مدیران برخی سالنها تنها پرداخت شدن این اجاره بها مهم است و تجربه نشان داده عمده آرایشگران در بین این صندلی ها و سالنهای مختلف دائما در حال جابجایی هستند بنابراین ممکن است شما تعریف فلان سالن را از نزدیکانتان بشونید ولی شما خبر ندارید که آرایشگر ماهر آن سالن دیگر آنجا نیست! یا اینکه شما سالن بسار لوکس و معروفی را انتخاب کنید ولی خبر ندارید که آرایشگری مبتدی و ناوارد برای خدمات مورد نظر شما به تازگی در آنجا مشغول به کار شده و منتظر شماست.




پس باید ابتدا آرایشگران را بررسی و انتخاب کنید. مگر اینکه شما عروس باشید و احتیاج به تعداد متعددی آرایشگر با سالنی لوکس داشته باشید.




۲) باید نمونه هایی کار آرایشگران را ببینید




از فضای مجازی کمک بگیرید. مثلا با مراجعه به سایت ماتیکی می توانید تعدادی از نمونه کارهای آرایشگاه موردنظرتان را ببینید البته که بسیاری از این آرایشگران و سالن ها صفحاتی در شبکه های اجتماعی دارند ، به این صفحات مراجعه کنید و کار آنها را با دقت بررسی کنید.




نکته بسیار مهم درباره عکس نمونه کار :




متاسفانه بسیاری از آرایشگران از تصاویری جعلی به عنوان نمونه کار استفاده می کنند. پیشنهاد میکنیم فقط به تصاویری اعتماد کنید که در آنها بخشی از سالن آرایشگاه و یا کارت ویزیت آنها به وضوح دیده می شود. ( این آگهی ها در سایت ماتیکی با زمینه صورتی برجسته شده اند)



راهکاری ساده برای جستجوی رشته های مورد نظر

کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ، کدی 4 رقمی است که داوطلبان در هنگام ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد بایستی آن را در بند 19 فرم ثبت نام ، درج نمایند. هدف از درج کد رشته تحصیلی در فرم ثبت نام ، مطابقت دادن رشته امتحانی داوطلب با رشته فارغ التحصیلی او می باشد.

داوطلب با ثبت کد رشته در سایت سازمان سنجش ، نام رشته خود را در مقابل آن مشاهده خواهد کرد و در صورت صحیح بودن ، آن را تایید می کند.

در ادامه مطلب ، راهنمای تصویری دریافت کد رشته تحصیلی و هم چنین کد رشته مربوط به تمام رشته ها در دفترچه ای قرار داده شده است که می توانید با دانلود آن ، کد مربوط به رشته خود را جستجو کنید.در سیستم آموزشی ایران انتخاب یک رشته محل خوب از نظر آینده شغلی و مالی بسیار مهم است و حتی از نظر موقعیت اجتماعی دارای اهمیت است. در واقع کد رشته های دانشگاه سراسری یا آزاد نمادی از رشته تحصیلی و محل تحصیل و البته شرایط آن است. اما سوال اصلی این است که این کد رشته ها چیست و چه نوع کد رشته های دانشگاه سراسری داریم؟


کد رشته تحصیلی یک سری اعداد درج شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ است که داوطلبان بر اساس ثبت هر یک از آن ها در فرم انتخاب رشته خود، به پذیرش دانشگاه و محل قبولی مورد نظر در می آیند. لذا اطلاع درست از این اعداد لازمه قبولی داوطلبان کنکوری است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم و نگاهی به این کد رشته ها در رشته های با کنکور و بدون کنکور ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان بیاندازیم.



کد رشته چیست؟

همانطور که می دانید گزینش داوطلبان از میان لیست رشته های انتخاب رشته کنکور سراسری به وسیله سیستم انتخاب رشته سازمان سنجش انجام می شود. در واقع سیستم گزینشی سازمان سنجش به صورت ماشینی عمل کرده و برای تشخیص رشته ها احتیاج به اعداد و ارقام دارد.


 


در کلام ساده تر سیستم گزینشی در کنکور این گونه عمل می کند که رتبه بهتر حق انتخاب شدن زودتر را دارد. به طور مثال اگر شما رتبه هزار در کنکور را به دست بیاورید زودتر از رتبه هزار و یک و دیرتر از رتبه 999 حق پذیرفته شدن در یک کد رشته کنکور 1401 را دارید.


 


از طرف دیگر هر داوطلب دقیقا نمی داند که رتبه های قبلی چه انتخاب هایی داشته اند، از این رو سازمان سنجش به آن ها حق انتخاب زیادی را در نظر می گیرد تا این داوطلبان بتوانند تمام احتمالات را در نظر بگیرند و در انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش شرکت کنند.


  وارد کردن اطلاعات داوطلب

 


 به گزارش گروه مشاوران پاسخ با ما :  ثبت نام به اتمام رسیده و اگر تمامی اطلاعات به درستی وارد شده باشد ، سامانه برای هر داوطلب یک کد پیگیری صادر می کند .


در نهایت می توانید رسید ثبت نامی خود را چاپ و دریافت کنید :


 لینک ورود به سایت ثبت نام دکتری 1400



لازم به ذکر است که با توجه به ادغام ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1400 با دکتری سراسری ، متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد نیز باید در زمان ثبت نام آزمون دکتری سایت سازمان سنجش  ثبت نام کنند و دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ به صورت جداگانه منتشر نخواهد شد .


راهنمای تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری 1400

فرم ثبت نام آزمون دکتری دارای 38 بند مجزاست که داوطلبان باید نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند . هر بند مربوط به اطلاعات خاصی است و شاید تکمیل برخی از بندها برای داوطلبان الزامی نباشد . در ادامه بندهای فرم ثبت نام دکتری را توضیح می دهیم .


همه چیز درباره آموزش مجازی دانشگاه آزاد

مزایا و معایب واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد شامل برخی از آیتم هایی است که به دلیل آن ها هر فرد می تواند این روش از ادامه تحصیل را در این دانشگاه انتخاب کند و یا از آن منصرف شود.


کلاس های مجازی دانشگاه آزاد در وهله اول این امکان را به افراد می دهد تا در هر کجایی که هستند و با هر محدودیت زمانی و مکانی بتوانند از خدمات تحصیلی استفاده کنند.


تمامی این کلاس ها به صورت ویدئوهای ضبط شده کلاس های حضوری دانشگاه هستند و هیچ تفاوتی با دوره حضوری ندارند. اما به این روش تحصیلی می توان ایراداتی نیز وارد کرد.


در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف و مزایا و معایب واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد چیست /؟ آشنا کنیم و پیرامون موضوعات زیر اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم:


معرفی دوره های الکترونیکی دانشگاه آزاد

مزایای واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

کرونا و آموزش مجازی دانشگاه آزاد

زمان ثبت واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

میزان شهریه ثابت واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

فواید استفاده از دوره های الکترونیکی دانشگاه آزاد

معایب واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

با توجه به اهمیت شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد برای افرادی که قصد ثبت نام در این واحد از دانشگاه آزاد را دارند، در ادامه مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر داوطلبان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد، جزئیات شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد و میزان هزینه دوره مجازی دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ را بیان کنیم.


شهریه کارشناسی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری و یا بدون کنکور در یکی از رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد قبول شده اند، می بایست با اطلاع از شرایط و شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به ثبت نام در این دانشگاه کنند. به طور کلی شهریه مقطع کارشناسی واحدهای الکترونیکی دانشگاه آزاد کمتر از شهریه مقطع های تحصیلی دیگر مانند کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

 

اما معمولا تفاوت زیادی میان شهریه کارشناسی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد با شهریه کارشناسی واحدهای دیگر دانشگاه آزاد که از طریق آموزشیار دریافت می شود نیست و با توجه به اینکه زیر ساخت های لازم به منظور ارائه دروس به صورت الکترونیکی می بایست فراهم شود، لذا شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد 1401 - 1402 برای مقطع تحصیلی کارشناسی می تواند تقریبا مشابه با واحدهای معمولی دانشگاه آزاد و یا دانشگاه سما آزاد باشد.

 

 به گزارش سایت مشاوران پاسخ با ما : در جدول زیر لیست شهریه کارشناسی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد را مشاهده می کنید. این شهریه، مربوط به شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ می باشد. معمولا هر ساله حدود 15 درصد بر روی شهریه واحدهای الکترونیکی دانشگاه آزاد افزوده می شود. همچنین هر یک از رشته های تحصیلی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد می توانند میزان هزینه ثابت متفاوتی داشته باشند و لازم است که دانشجویان بر اساس رشته تحصیلی خودشان اقدام به پرداخت شهریه کارشناسی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد کنند.واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ، یکی از دانشگاه های تحت نظر دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران است که در سال 1384 تاسیس شده است. در حال حاضر این دانشگاه شامل 1900 دانشجو و 17 استاد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و بیش از 1817 مقاله علمی در مقاله علمی در نشریات و همایش های داخلی منتشر کرده است.
مرتبط ببینید : ثبت نام واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد  و  آدرس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

به گفته رییس دانشگاه ازاد واحد الکترونیکی ، آموزش مجازی سبب عدالت آموزشی می شود چرا که بسیاری از دانشجویان به دلیل زندگی در مناطق دورافتاده و یا دلایلی همچون شاغل بودن و … امکان حضور در کلاسهای دانشگاهی ندارد ولی می توانند با شرکت در کلاسهای مجازی و آموزش از راه دور به تحصیل بپردازند و در پایان نیز مدرک فارغ التحصیلی معتبر دریافت کنند.
مزایای واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد چیست
تمام امکانات و خدمات موجود در سایر دانشگاه های ازاد اسلامی ، در دانشگاه واحد الکترونیکی نیز برقرار است. دانشجویان این دانشگاه می توانند برای پرداخت شهریه در سامانه ساجد ثبت نام نمایند و وام دانشجویی دریافت کنند ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای ارائه پایان نامه از طریق سامانه پژوهشیار اقدام نمایند و …