مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

راهکاری ساده برای جستجوی رشته های مورد نظر

کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ، کدی 4 رقمی است که داوطلبان در هنگام ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد بایستی آن را در بند 19 فرم ثبت نام ، درج نمایند. هدف از درج کد رشته تحصیلی در فرم ثبت نام ، مطابقت دادن رشته امتحانی داوطلب با رشته فارغ التحصیلی او می باشد.

داوطلب با ثبت کد رشته در سایت سازمان سنجش ، نام رشته خود را در مقابل آن مشاهده خواهد کرد و در صورت صحیح بودن ، آن را تایید می کند.

در ادامه مطلب ، راهنمای تصویری دریافت کد رشته تحصیلی و هم چنین کد رشته مربوط به تمام رشته ها در دفترچه ای قرار داده شده است که می توانید با دانلود آن ، کد مربوط به رشته خود را جستجو کنید.در سیستم آموزشی ایران انتخاب یک رشته محل خوب از نظر آینده شغلی و مالی بسیار مهم است و حتی از نظر موقعیت اجتماعی دارای اهمیت است. در واقع کد رشته های دانشگاه سراسری یا آزاد نمادی از رشته تحصیلی و محل تحصیل و البته شرایط آن است. اما سوال اصلی این است که این کد رشته ها چیست و چه نوع کد رشته های دانشگاه سراسری داریم؟


کد رشته تحصیلی یک سری اعداد درج شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ است که داوطلبان بر اساس ثبت هر یک از آن ها در فرم انتخاب رشته خود، به پذیرش دانشگاه و محل قبولی مورد نظر در می آیند. لذا اطلاع درست از این اعداد لازمه قبولی داوطلبان کنکوری است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم و نگاهی به این کد رشته ها در رشته های با کنکور و بدون کنکور ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان بیاندازیم.



کد رشته چیست؟

همانطور که می دانید گزینش داوطلبان از میان لیست رشته های انتخاب رشته کنکور سراسری به وسیله سیستم انتخاب رشته سازمان سنجش انجام می شود. در واقع سیستم گزینشی سازمان سنجش به صورت ماشینی عمل کرده و برای تشخیص رشته ها احتیاج به اعداد و ارقام دارد.


 


در کلام ساده تر سیستم گزینشی در کنکور این گونه عمل می کند که رتبه بهتر حق انتخاب شدن زودتر را دارد. به طور مثال اگر شما رتبه هزار در کنکور را به دست بیاورید زودتر از رتبه هزار و یک و دیرتر از رتبه 999 حق پذیرفته شدن در یک کد رشته کنکور 1401 را دارید.


 


از طرف دیگر هر داوطلب دقیقا نمی داند که رتبه های قبلی چه انتخاب هایی داشته اند، از این رو سازمان سنجش به آن ها حق انتخاب زیادی را در نظر می گیرد تا این داوطلبان بتوانند تمام احتمالات را در نظر بگیرند و در انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش شرکت کنند.


  وارد کردن اطلاعات داوطلب

 


 به گزارش گروه مشاوران پاسخ با ما :  ثبت نام به اتمام رسیده و اگر تمامی اطلاعات به درستی وارد شده باشد ، سامانه برای هر داوطلب یک کد پیگیری صادر می کند .


در نهایت می توانید رسید ثبت نامی خود را چاپ و دریافت کنید :


 لینک ورود به سایت ثبت نام دکتری 1400



لازم به ذکر است که با توجه به ادغام ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1400 با دکتری سراسری ، متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد نیز باید در زمان ثبت نام آزمون دکتری سایت سازمان سنجش  ثبت نام کنند و دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ به صورت جداگانه منتشر نخواهد شد .


راهنمای تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری 1400

فرم ثبت نام آزمون دکتری دارای 38 بند مجزاست که داوطلبان باید نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند . هر بند مربوط به اطلاعات خاصی است و شاید تکمیل برخی از بندها برای داوطلبان الزامی نباشد . در ادامه بندهای فرم ثبت نام دکتری را توضیح می دهیم .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد