مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

معرفی صرافی های نوین در ارز های معمولی و ارزهای دیجیتال

صرافی OTC چیست؟

OTC مخفف کلمه Over The Counter به معنی روی پیشخوان است. این یعنی برای خرید و فروش ارز دیجیتال، واسطه‌ای در کار نیست و خریدار یا فروشنده ارز دیجیتال می‌تواند مستقیم از صرافی ارز دیجیتال بخرد و مستقیم ارز دیجیتال را به صرافی بفروشد.


این روش در مقابل صرافی‌های معاملاتی قرار دارد. در صرافی‌های معاملاتی افراد با خریداران و فروشندگان دیگری مانند خودشان در تعامل هستند و صرافی نقش واسطه یا بنگاهی را دارد که این دو را به هم متصل می‌کند. 


مزایای صرافی OTC چیست؟

سرعت انتقال

در صرافی‌های تورنتو شما مقدار ارز درخواستی خود را مشخص می‌کنید و به محض پرداخت وجه، آن را مستقیم در کیف پول خود دریافت می‌کنید چون ارز دیجیتال را از خود صرافی می‌خرید. به همین دلیل سرعت خرید و فروش زیاد است و صرافی از دارایی خود به سرعت انتقال می‌دهد یا در فرآیند فروش، پول را به حساب شما واریز می‌کند.


در صرافی‌های معاملاتی شما سفارش خرید یا فروش خود را ثبت می‌کنید و منتظر می‌مانید تا کسی آن را قبول کند و این امر در بازار ارزهای دیجیتال که ثانیه‌ها در آن ارزشمندند یک ضعف محسوب می‌شود.


قیمت به‌روز

قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی OTC همگام با قیمت جهانی است و نوسان قیمت ارزهایی مانند بیت کوین،  اتریوم و... را پوشش می‌دهد. در صرافی‌های معاملاتی این به‌روز بودن وجود ندارد و اردرها ممکن است با قیمت‌هایی متفاوت از قیمت روز ثبت شوند.این امر مشکلات زیادی را برای کاربران به جود می‌آورد به طوری که گاهی بیت کوین ۵۰ هزاردلاری شما با قیمتی بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسد!


انواع صرافی در ایران

1- صرافی نوع اول صرافی‌هایی هستند که صرفًا به خرید و فروش نقدی ارز (غیرالکترونیک) و مسکوک طلا و نقره مبادرت می‌نمایند و پرداختن به سایر معاملات ارزی توسط این نوع صرافی‌ها ممنوع می‌باشد.

2- صرافی نوع دوم صرافی‌هایی هستند که علاوه بر خرید و فروش نقدی ارز و مسکوک طلا و نقره به امر نقل و انتقال ارز در چارچوب مقررات ارزی می پردازند. این چارچوب مقررات شامل انجام عملیات مربوط به حواله‌های ارزی از طریق بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی و ارائه خدمات ارزی برون مرزی از طریق کارگزاران مجاز خارج از کشور و از این می باشد.




نحوه کار در صرافی ها


مشاغل صرافی ، اعم از حضوری و آنلاین ، به شما امکان می دهند با انجام معاملات خرید و فروش ، ارز یک کشور را برای کشور دیگر مبادله کنید. به عنوان مثال ، اگر دلار آمریکا دارید و می خواهید آنها را با دلار استرالیا مبادله کنید ، دلار آمریکا (یا کارت بانکی) خود را به فروشگاه صرافی می آورید و دلارهای استرالیا را با آنها خریداری می کنید. مبلغ مورد نظر شما برای خرید می تواند به نرخ بین المللی  وابسته باشد ، که در واقع یک ارزش متغیر روزانه است که توسط شبکه ای از بانک ها تجارت می شود.

فروشگاه اینترنتی ارز برای اطمینان از سود حاصل از معاملات ، نرخ را با درصد مشخصی تغییر می دهد. برای مثال فرض کنید نرخ مبادله دلار آمریکا به دلار استرالیا 1.2500 برای روز ذکر شده است. این بدان معناست که به ازای هر دلار آمریکا، می توانید 1.25 دلار استرالیا را خریداری کنید. اما فروشگاه صرافی ممکن است این نرخ را به 1.20 تغییر دهد ، به این معنی که شما می توانید 1.20 دلار استرالیا را با قیمت 1 دلار آمریکا خریداری کنید. با این تغییر نرخ فرضی ، هزینه آنها به طور موثر 5 سنت روی دلار خواهد بود.


کار یک صرافی ارز دیجیتال چگونه آغاز میشود؟

برای اینکه یک صرافی ارز دیجیتال فعالیت کند، باید هم بید یعنی فروش وجود داشته باشد هم اسک یعنی خرید. اگر اسک یا درخواست خریدی وجود نداشته باشد، از آنجایی که هیچ معامله یا حجمی برای خرید وجود ندارد، پس کسی هم نمیتواند آن ارز دیجیتال خاص را خریداری کند.


یک مشتری اولین بید یا فروش را درج می کند. پس از مدتی، نفر دیگری اولین اسک یا خرید را درج میکند. اگر این قیمت های پیشنهادی باهم برابر باشد، معامله اتفاق می افتد. در غیر این صورت، صرافی خواهید داشت که مقداری نقدینگی دارد.


صرافی ارز دیجیتال متمرکز چیست؟

وقتی ارزهای دیجیتال را از صرافی های متمرکزی مانند بیترکس یا بایننس خریداری می کنید، در اصل شما مالک آن ارزها نمی‌شوید.


دلیل این اتفاق این است که این صرافی ها، کلیدهای خصوصی وجوه را به شما نمی دهند بلکه در عوض، فقط متناسب با سفارشی که انجام داده اید، به شما اعتبار ارز دیجیتال میدهند.


یک صرافی متمرکز، یک وب سایت است که معاملات بیت کوین با ارزهای فیات یا سایر ارزهای دیجیتال را انجام می دهد. هدف این نوع صرافی ها این است که به شما اجازه دهد تا بیت کوین را با ارزهای فیات یا ارزهای دیجیتال دیگری نظیر لایت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، ریپل، مونرو و… مبادله کنید.


مزایای صرافی متمرکز


استفاده آسان

نقدینگی

جفت‌ارز چیست؟

در یک صرافی‌ ارز دیجیتال برای نشان‌دادن امکان تبدیل یک ارز دیجیتال به ارز دیجیتال دیگر از مفهومی به‌نام جفت‌ارز استفاده می‌کنند.


یک جفت‌ارز در صرافی به این صورت نمایش داده می‌شود: نماد اختصاری ارز دیجیتال اول / نماد اختصاری ارز دیجیتال دوم


به‌عنوان مثال، نماد اختصاری بیت کوین BTC و نماد اختصاری تتر USDT است. بنابراین جفت‌ارز بیت‌ کوین – تتر را این‌گونه مشاهده می‌کنید: BTC/USDT

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد