مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

راهکار آموزش و پرورش برای دریافت سوابق تحصیلی

ثبت نام کنکور از چند روز دیگر آغاز می شود و همانطور که می دانید معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی  یا به عبارت بهتر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تاثیر مثبت دارد . هر داوطلب باید نمرات دقیق خود در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی را در اختیار سازمان سنجش قرار دهد .


برای این کار و به جای وارد کردن دستی نمرات و معدل در فرم ثبت نام کنکور  ، سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در سایت dipcode.medu.ir ایجاد شده است که هر داوطلب با وارد کردن اطلاعات شخصی به یک کد دست پیدا می کند که بیانگر سوابق تحصیلی دانش آموز است که کد سوابق تحصیلی نام دارد . دقت داشته باشید کد سوابق تحصیلی دیپلم فقط برای افرادی لازم است که دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری مثل ریاضی ، تجربی ، انسانی از سال 1384 به بعد گرفته اند و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی هم فقط برای دانش آموزانی است که پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد گرفته اند .


هم چنین داوطلبانی که خواستار ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای بوده و فارغ التحصیل رشته های نظری ، فنی و کاردانش سال تحصیلی 96 الی 98 هستند ، باید برای ثبت نام کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند . در این مقاله راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را به قلم تحریر در آورده ایم تا دانش آموزان بتوانند به راحتی کد سوابق تحصیلی خود را مشاهده کنند .




سازمان سنجش در اطلاعیه ای از امکان ویرایش مشخصات فردی و نمرات سوابق تحصیلی از 2 شهریور لغایت 3 شهریور ماه در سایت خود خبر داد همچنین اعلام کرد چنانچه داوطلبی  مغایرتی در اطلاعات و نحوه دریافت سوابق تحصیلی خود مشاهده نمود و یا اطلاعات آن ها در سامانه سازمان سنجش به منظور مساعدت با دانش آموزانی که در زمان ثبت نام کنکور نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کرده است اما به دلیل برگزار نشدن امتحانات نهایی در آن زمان موفق به مشاهده نمرات نهایی خود نشدند، امکانی را فراهم کرده تا بعد از برگزار شدن این امتحانات، نمرات خود را در سایت سازمان سنجش مشاهده و تایید نمایند.


به این منظور وزارت آموزش و پرورش پس از برگزاری کنکور، نمرات دانش آموزان را به سازمان سنجش ارسال می کند و در این مرحله دانش آموزان کنکوری موظفند برای مشاهده و تائید آن ها به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. در ادامه توضیحاتی پیرامون نحوه مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش sanjesh.org ارائه شده است.



زمان مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان در سایت سنجش

دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه که زمان ثبت نام کنکور سراسری موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی شدند اما امتحانات نهایی شان در خرداد ماه برگزار شد، می توانند بعد از برگزاری کنکور سراسری جهت مشاهده و تایید نمرات خود به سایت سوابق تحصیلی sanjesh.org مراجعه کنند.


 


سازمان سنجش معمولا بعد از برگزار شدن کنکور سراسری امکان تایید نمرات امتحانات نهایی را در سایت خود فراهم می کند از این رو داوطلبان می توانند بعد از فعال شدن لینک سوابق تحصیلی دانش آموزان - وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش به سایت سوابق تحصیلی sanjesh.org مراجعه کرده و نمرات ثبت شده خود را بررسی و تایید کرده و در صورت اشتباه بودن اطلاعات خود، به سایت dipcode.medu.ir مراجعه نمایند. در صورت عدم ویرایش اطلاعات، نتایج اولیه کنکور سراسری با همان سوابق و اطلاعات موجود گزینش علمی آنان انجام خواهد شد.موجود نبود ، لازم است حداکثر تا تاریخ 5 شهریور  به منطقه آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه نموده و از آن طریق نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند .دریافت سوابق تحصیلی از موارد مهم برای کنکوری های عزیز است . همه ما به خوبی از اهمیت کنکور و تاثیر به سزایی که در آینده و زندگی ما دارد ، آگاه هستیم. کنکور می تواند برای ما شبیه به پلی باشد که ما را به آرزو و هدف هایمان نزدیک کند یا اینکه با عدم آگاهی و انتخاب های اشتباه برای ما حسرتی جبران ناپدیر را رقم بزند. یکی از عواملی که این روزها در نتیجه کنکور بسیار اثر گذار است ، سوابق تحصیلی می باشد.

بسیاری از داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند از شرایط اعمال سوابق تحصیلی آگاه نیستند به همین دلیل این مطلب توسط کارشناسان مرکز ” پاسخ با ما “ تهیه شده است تا به همه سوالات شما در زمینه دریافت سوابق تحصیلی پاسخ داده شود.

توصیه می شود مراحل مشاهده و تایید سوابق تحصیلی خود را در سایت های sanjesh.org و dipcode.medu.ir به مشاوران مجرب ما بسپارید. زیرا در صورتی که اطلاعات اشتباه درج کنید ، ممکن است در انتخاب رشته کنکور و در ورود به دانشگاه با مشکلی مواجه شوید.



آنچه در این مطلب میخوانید :


1 دریافت سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش

2 نحوه دریافت سوابق تحصیلی

3 راهنمای تصویری دریافت سوابق تحصیلی

4 کدام داوطلبان مشمول دریافت سوابق تحصیلی نیستند ؟

5 نمره چه دروسی جزء سوابق تحصیلی محسوب می شود ؟

6 معدل در کنکور تاثیر دارد یا نمره ؟

7 تأثیر دروس مختلف برای شرکت در رشته های غیر مرتبط به چه صورت است ؟

8 کدام دانش آموزان باید نگران سوابق تحصیلی باشند ؟

8.1 سوالات متداول

دریافت سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش

دانش آموزان پایه دوازدهم که در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، کد سوابق تحصیلی خود را از سایت dipcode.medu.ir دریافت نکرده اند ، پس از برگزاری کنکور سراسری فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش ، برای مشاهده و تایید نمرات خود اقدام کنند.


مرتبط ببینید : ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی


در واقع سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور سراسری این فرصت را برای داوطلبان کنکوری جا مانده فراهم می کند که سوابق تحصیلی خود را تایید و اعمال کنند و در صورتی که نمرات آنها به اشتباه درج شده باشد ، با مراجعه به سایت dipcode.medu.ir اطلاعات شان را ویرایش نمایند.


سامانه دریافت و مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان سال دوازدهم ، از تاریخ 19 تیر لغایت 21 تیر ماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فعال می باشد که البته امکان تمدید مهلت نیز وجود دارد.


پس از ورود به سامانه سنجش بر روی لینک فعال شده “ سوابق تحصیلی دانش آموزان – وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش “ کلیک کنید و سپس در صفحه ای که ایجاد می شود ، از طریق یکی از روش ها اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد