مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

علاقه مندان به المپیاد کامپیوتر مطالعه بفرمایند

مرحله اول سی‌امین المپیاد کامپیوتر کشوری در بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار شد که دانش‌آموزان در دو گروه به ۲۵ سوال در زمان ۱۵۰ دقیقه پاسخ دادند که یک پاسخ درست به سوالات این آزمون دارای ۴ نمره مثبت و یک پاسخ نادرست درای یک نمره منفی بود و همانطور که می‌دانید این آزمون برای انتخاب دانش‌آموزان برتر در سطح استانی برگزار می‌ شود.


دومین مرحله المپیاد کامپیوتر

دومین مرحله المپیاد دانش‌آموزی کامپیوتر دارای دو آزمون است؛ یک آزمون تستی و یک آزمون تشریحی که در دو روز برگزار می‌شود.


این آزمون برای انتخاب دانش آموزان برتر در سطح کشوری برگزار شده و شرکت‌ کنندگان این مرحله دانش آموزان قبول‌ شده در مرحله‌ اول هستند.


آزمون مقدماتی برنامه‌نویسی

این آزمون را یک آزمون تمرینی و دو آزمون انتخابی تشکیل می‌دهد که در آن هر شرکت کننده یک کامپیوتر برای کمک گرفتن در حل مسائل خواهد داشت.


باید بدانید؛ در آزمون مقدماتی برنامه‌نویسی، پاسخ نهایی هر سوال یک عدد است که روی برگه نوشته شده و تصحیح خواهد شد و در نهایت قبول‌شدگان این مرحله برای شرکت در دوره‌ تابستانی انتخاب خواهند شد. نمونه سوالات آزمون المپیاد کامپیوتر را بخوانید .


دوره‌ تابستانی المپیاد کامپیوتر

 در دوره‌ تابستانی المپیاد کامپیوتر در کنار تدریس مطالبی از علوم کامپیوتر که در دروس دبیرستان مطرح نمی‌شوند و هم چنین کلاس‌های تمرین برنامه‌ نویسی و حل مساله، به طور منظم آزمون‌ های تشریحی و برنامه‌ نویسی برگزار می‌شودشرایط شرکت در المپیاد کامپیوتر چیست؟

دانش‌آموزان مجاز به شرکت در المپیاد کامپیوتر طبق بخش‌ نامه‌ سال ۱۳۹۱ باید واجد شرایط زیر باشند:


سال دوم ریاضی فیزیک: نمره درس ریاضی (۱) داوطلب کمتر از ۱۵ نباشد.

سال دوم کامپیوتر شاخه‌ فنی حرفه‌ ای و کاردانش: نمره درس ریاضی (۱) داوطلب کمتر از ۱۵ نباشد.

سال سوم ریاضی فیزیک: معدل دروس ریاضی (۱) و ریاضی (۲) داوطلب کمتر از ۱۵ نباشد.

سال سوم کامپیوتر شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش: معدل دروس ریاضی (۱) و ریاضی (۲) داوطلب کمتر از ۱۵ نباشد.



مرحلهٔ اول المپیاد کامپیوتر

آزمون مرحلهٔ اول المپیاد کامپیوتر حدوداً شامل ۳۰ سؤال تستی پنج گزینه‌ای است که با هدف سنجش هوش شرکت‌کنندگان و با نیاز به حداقل دانش قبلی طراحی شده‌است.


این مطلب را از دست ندهید: معرفی و بررسی منابع المپیاد کامپیوتر


حدوداً ۱۲ درصد برتر شرکت کنندگان این مرحله و همچنین ۱۰ نفر برتر هر استان برای آزمون مرحلهٔ دوم برگزیده می‌شوند.


دانلود نمونه سوالات مراحل اول المپیاد کامپیوتر

مرکز آموزشی علامه امینی در راستای سهولت دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در المپیاد کامپیوتر اقدام به انتشار نمونه سوالات این المپیاد از آغاز تاکنون کرده استیکی از رشته های پر متقاضی المپیاد علمی دانش آموزی ، المپیاد علوم کامپیوتر است که دانش آموزان پایه های تحصیلی دهم و یازدهم می توانند در این المپیاد شرکت نمایند. هدف از برگزاری المپیاد کامپیوتر گسترش علم کامپیوتر در سطح دانش‌ آموزان و معلمان مقطع دبیرستان است و مراحل المپیاد کامپیوتر به گونه ای اجرا می شود که در ابتدا بیش از هر چیز بر روش های ساده تاکید دارد و پس از آن دانش ریاضی از جمله جبر ، احتمال ، ریاضیات گسسته و … در آزمون مراحل دوم و سوم مطرح می شوند. دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت در المپیاد کامپیوتر هستند ، می توانند با دانلود نمونه سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی سال های قبل ، با نحوه طراحی سوالات آشنا شوند و با آمادگی بیشتری در جلسه آزمون حضور یابند.


در ادامه این مطلب لینک دانلود دفترچه سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی را قرار داده ایم. ضمن اینکه توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری و محتوای المپیاد کامپیوتر ، ارائه شده است.


شما دانش آموزان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی و دریافت نمونه سوالات المپیاد کامپیوتر با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.



آنچه در این مطلب میخوانید :


1 دانلود دفترچه سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی از سایت تخصصی پاسخ با ما 

2 مراحل المپیاد کامپیوتر دانش آموزی

3 نمره قبولی در مراحل مختلف المپیاد کامپیوتر

3.1 سوالات متداول المپیاد کامپیوتر دانش آموزی

دانلود دفترچه سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی

چند روز پس از برگزاری هر مرحله از المپیاد کامپیوتر ، سوالات به همراه کلید اولیه در سایت oly.medu.ir قرار داده می شود و شما می توانید این سوالات را دانلود کرده و با حل و تمرین آنها ، تسلط خود را افزایش دهید. سوالات المپیاد کامپیوتر در 4 مبحث کلی طراحی می شوند که شامل گراف ، الگوریتم ، برنامه سازی (نویسی) و مباحث‌ ویژه است.


دانش آموزان حدود 3 الی 4 ساعت فرصت دارند که به 30 سوال تستی پاسخ دهند که البته تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی در هر مرحله از المپیاد ، متفاوت است.



المپیاد کامپیوتر طی چند مرحله برگزار می شود و دانش آموزان به شرط کسب نمره حد نصاب لازم در هر مرحله ، امکان ورود به مرحله بعدی را خواهند داشت. سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی در هر مرحله متفاوت بوده ولی مبنای طراحی سوالات ، کتاب های دوره دوم متوسطه است.


مرحله اول 


مرحله اول المپیاد کامپیوتر یک آزمون تستی چند گزینه ای برای انتخاب در سطح استانی برگزار می شود. تعداد شرکت کنندگان مرحله اول المپیاد کامپیوتر معمولا حدود 10 هزار نفر است که حداکثر 2 هزار نفر آنها می توانند وارد رقابت استانی شوند.

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد