مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

معرفی ، توضیح و راهنمای دریافت شماره داوطلبی کنکور 1400


شماره پرونده و یک کد پیگیری ثبت نام داوطلبان کنکور سراسری 1400 بعد از تکمیل فرم ثبت نام در رسید ثبت نامی شان نوشته شده است. همچنین زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور، داوطلبان می توانند برای دریافت شماره داوطلبی کنکور 1401 اقدام نمایند.


همچنین کلیه داوطلبان برای مشاهده نتایج اولیه، انتخاب رشته و دیدن نتایج نهایی کنکور سراسری به اطلاعات ثبت نامی از جمله شماره پرونده و شماره داوطلبی نیازمند هستند. آن دسته از افرادی که بنا بر هر دلیل به اطلاعات ثبت نامی کنکور خود دسترسی ندارند، می توانند از طریق ارسال درخواست در سامانه پاسخ گویی سازمان سنجش شماره پرونده و داوطلبی خود را به صورت آنلاین بازیابی کنند.


به دلیل اهمیت دسترسی به اطلاعات ثبت نامی برای انجام سایر مراحل کنکور سراسری، در ادامه نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری را از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شرح دادیم. با ما همراه باشید!


به داوطلبانی که ثبت نام کنکور سراسری را انجام دهند ، پس از تکمیل فرم ثبت نام و تایید نهایی در پایان مراحل ثبت نام اگر ثبت نام خود را با موفقیت انجام دهند ، شماره پیگیری و شماره پرونده توسط سامانه به آنها ارائه می شود. همچنین سازمان سنجش به هر یک از داوطلبان کنکوری شماره داوطلبی را اختصاص می دهد که در کارت ورود به جلسه کنکور درج شده است. شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور باید تا زمان پذیرش نهایی در دسترس باشد چرا که بدون این دو شماره و همچنین کد پیگیری ثبت نام ، امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و یا مشاهده نتایج وجود ندارد.


آیا امکان بازیابی شماره داوطلبی کنکور برای من وجود دارد؟

سؤالی که ذهن شمار زیادی از متقاضیان انواع گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی و غیره را به خود مشغول کرده است که آیا امکان بازیابی و دستیابی دوباره شماره داوطلبی برای من وجود دارد؟


آیا می شود دوباره و با طی مراحلی اقدام به دریافت شماره داوطلبی کنکور کرد؟


در جواب به شما عزیزان باید عرض کنیم که بله. شما با طی فرآیندها و مراحلی می توانید دوباره به این شماره دسترسی داشته باشید. 


پس اگر اظهار می کنید که شماره داوطلبی کنکور را فراموش کردم باید عرض کنیم که نگران نباشید چون راهی جهت بازیابی شماره داوطلبی کنکور برایتان وجود دارد. در ادامه شما را با چگونگی انجام این بازیابی آشنا می کنیم.


نکات ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور

در این بخش لازم می دانیم نکاتی را که به هنگام ثبت اطلاعات خود در سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش باید در نظر داشته باشید را به اطلاعتان برسانیم. بدیهی است در صورت رعایت نکردن این موارد، عضویت شما با موفقیت در سامانه انجام نخواهد شد.


پست الکترونیکی هر کاربر باید مختص به خود او باشد و امکان استفاده از یک حساب ایمیل برای چند کاربر وجود ندارد.

ایمیل وارد شده در سایت باید معتبر و فعال باشد زیرا نام کاربری و رمز عبور به آدرس پست الکترونیکی داوطلب ارسال می شود.

پس از ثبت مشخصات امکان ویرایش آن ها وجود نخواهد داشت؛ بنابراین در درج اطلاعات دقت داشته باشید.

در هنگام عضویت در سایت سنجش زبان کیبورد را به انگلیسی تغییر دهید.

روش های دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده

داوطلبان بعد از ثبت نام در کنکور سراسری از سایت سازمان سنجش فایل عملیات ثبت نام خود را دریافت میکنند که بر روی آن شماره ای را تحت عنوان شماره پرونده نوشته شده است. همچنین داوطلبان در زمان شرکت در کنکور سراسری بر روی صندلیشان کارتی قرار دارد که بر روی آن کارت شماره داوطلبیشان ثبت شده است. داوطلبان بایستی بعد از اتمام جلسه کنکور سراسری کارتی را که بر روی صندلیشان بوده است نزد خود نگه دارند.همانطور که گفته شد برخی از داوطلبان شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را بنابر دلایلی فراموش و یا گم میکنند. در ادامه روش های بازیابی شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور سراسری را خدمتتان عنوان خواهیم کرد.


روش اول

در روش اول که ساده ترین روش میباشد داوطلبان میبایست با سامانه پاسخگویی سازمان سنجش تماس بگیرند و با ارائه اطلاعات هویتی شماره پرونده و شماره داوطلبیشان را دریافت نمایند.


روش دوم

در این روش داوطلبان برای دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی خود بایستی از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایند. برای دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده خود به این روش ابتدا داوطلبان باید عضو سایت سازمان سنجش شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد