مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

آیا انجام عمل کاشت ابرو محدودیت سنی دارد؟

بهترین بازه سنی پیوند ابروی طبیعی بازه سنی بین 25 تا 50 سال

محدودیت کاشت ابرو در دوران بلوغ در این زمان اختلالات هورمونی شدید در بدن وجود دارد که باعث شکست کاشت ابرو خواهد شد.

محدودیت پیوند ابرو در سنین بالاتر از 50 سال

فولیکول‌ها ضعیف شده و احتمال موفقیت کاشت ابرو، کمتر است.

همچنین قدرت ریکاوری بدن کاهش پیدا می‌کند و دوره نقاهت، طولانی‌تر خواهد شد.

کاشت ابرو از چه سنی توصیه نمی‌شود؟

نداشتن حجم کافی ابرو می‌تواند اثرات زیادی بر اعتماد به نفس و زیبایی ظاهری افراد بگذارد. این دست از اشخاص ممکن است در اثر شرایط مختلفی همچون بیماری، عوامل ارثی و ژنتیکی، حوادث و سوانحی مانند آتش‌سوزی و شکستگی، تمام یا قسمتی از ابروهای خود را از دست داده باشند. به همین دلیل بی‌صبرانه منتظر فرصتی هستند که بتوانند ابروهای خود را با استفاده از موهای طبیعی بدن، پرپشت و خوش‌حالت نمایند. با تمام این اوصاف، نظر تمام پزشکان و جراحان زیبایی این است که دختران و پسران زیر 18 سال به هیچ عنوان تحت درمان کاشت طبیعی ابرو قرار نگیرند. البته که این سن فقط برای کاشت ابرو نیست و دیگر متدهای زیبایی را نیز در بر می‌گیرد.


بدن انسان تقریبا از 18 سالگی به بعد شروع به تثبیت صفات و تنظیم هورمون‌های خود می‌کند. به هر صورت بهترین سن برای کاشت ابرو طبیعی، 25 سالگی به بعد است. اما اگر فردی اصرار بر انجام این روش دارد، باید حداقل تا 18 سالگی صبر کند. در غیر این صورت نتایج حاصل از کاشت ابرو باب میل نخواهد بود.


بهترین کاندید کاشت ابرو

با توجه ‌به اینکه این عمل در مراکز کاشت ابرو در تهران چندان دشوار نیست و عوارض جانبی خاصی را در پی ندارد، تقریباً هر فردی که به دنبال رهایی از ابروهای نازک خود است، با رعایت حداقل سن برای کاشت ابرو کاندیدای خوبی برای این کار شناخته می‌شود. با این حساب بهترین کاندید کاشت ابرو افرادی هستند که پرشدن ابروهای خود را دوست دارند، از سلامت عمومی بدن برخوردارند و به دنبال راهی ایمن، مؤثر و دائمی برای بازسازی ابروهای خود می‌گردند. البته فراموش نکنید که باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از عمل کاشت ابرو داشته باشید.


در کاشت ابرو نیاز به بانک مو دارید؛ زیرا پزشک مربوطه با برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه پشت‌گوش یا پشت سر اقدام به کاشت ابرو می‌کند. درواقع حتی اگر سن بالایی داشته باشید، اما از بانک موی خوبی برخوردار نباشید، کاندیدای مناسب کاشت ابرو محسوب می‌شوید. امروزه با پیشرفت علم دیگر شرایط بالای سنی مانعی در برابر زیبایی و حفظ آن محسوب نمی‌شود. البته پیش از هر کاری بهتر است با پزشکان ماهر و باتجربه مشورت کنید.

کاشت ابرو چه عوارضی دارد ؟

کاشت ابرو توسط یک جراح متخصص صورت بگیرد هیچگونه عوارض جانبی به همراه ندارد و یا اینکه احتمال دارد یکسری عوارض کم مانند خارش در محل ابرو تورم و التهاب ایجاد شود که به مرور زمان از بین می رود. اما عوارض جانبی کاشت ابرو شامل موارد زیر می شوند:

گرافیت هایی که برای ناحیه ابرو انتخاب می‌شود از قسمت پشت گوش برداشته می شود اینجا به جای گرافت مو باعث می‌شود که رشد مو پایین‌تر باشد. بیمار باید در حدود ۶ الی ۱۲ ماه تحمل کند تا رویش ابرو کاملا مشخص شود و در صورتی که نتیجه به صورت دلخواه آن نباشد می‌تواند دوباره اقدام کند. اگر فرد باردار باشد به علت استفاده از مواد بیهوشی امکان دارد برای جنین دارای عوارضی باشد. ممکن است بعد از کاشت یکسری التهابات و تورم‌های ایجاد شود که با کمپرس گرم از بین می رود. بعد از کاشت ابرو احتمال خارج وجود دارد که با مالیدن پماد خارش کمتر می شود.


مراحل کاشت ابرو :


کاشت ابرو در روش FUT از قسمت پشت گوش ها مو برداشته می‌شود و در هر بار یک فولیکول به ابرو انتقال داده می‌شود. پزشک با نظر بیمار باید از قبل طرح ابرو را تعیین کرده باشد و بر اساس طرف فولیکول های برداشت شده مو در یک زاویه مناسب قرار داده شود. موها دقیقاً مانند کاشت مو طبیعی قرار داده می شوند و فولیکول های مو با سوزن های مخصوص کاشت می شود تا میکرو گرافت دست آمده در ناحیه کاشت انجام می‌شود به درستی قرار داده شود. زمانی که کار در کلینیک انجام شد مانند موهای طبیعی رشد می کند و می توانید مانند موهای طبیعی آن را کوتاه کنید و حالت دهید. راحت ترین روشی که برای کاشت در بین خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد روش FUE به همراه نیو گرافت بهترین روش های جراحی است که این روزها برای ترمیم موی ابرو به کار برده می شود. این روش نسبت به روش های کاهش راحت تر است و هیچ جای اسکاری به جا نمی گذارد. دوران نقاهت پایین‌تری دارد و فرد به راحتی می‌تواند بعد از کاشت به کار خود ادامه دهد و نیازی به استراحت بعد از کاشت نیست. با برداشت تارهای مو از قسمت عقب سر که دارای تراکم بالاتری است و قطر کمتری دارد کاشت به صورت دقیق و با ظرافت بالا انجام می شود.

افراد بالای 50 سال چه زمانی تصمیم به کاشت مو می گیرند؟


افراد بالای 50 سالی که به دنبال کاشت مو هستند بایستی نکاتی را در نظر بگیرند و در مورد آن با متخصص مو مشورت کنند.


اول اینکه، دقیقا مشخص کنند که هدف شان از کاشت مو چیست. چون معمولا این افراد هدفشان کاشت مو به نحوی است که متناسب با سنشان باشد و اغلب این افراد دوست ندارند مثل افراد 20 ساله موهایشان بطور کلی کاشت شود می خواهند متناسب با سن شان باشد. 


دوم اینکه چون مقدار موی دهنده در سر بیمار یک عامل مهم در تعیین میزان موفقیت کاشت مو است، بنابراین ممکن است اگر بیمار بانک موی کمی داشته باشد متخصص کاشت مو را انجام ندهد و در عوض روش های ترمیم مو را بکار ببرد.


از سوی دیگر، بازسازی خط موی پیشانی در افراد بالای 50 سال معمولا قابل قبول تر است چون ظاهری متناسب با سن شان ایجاد می شود بنابراین پزشک و بیمار باید درخصوص انتظارات و نتایج مدنظرشان با هم گفتگو کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد