مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

معرفی خدمات طب سنتی و بیماریهایی که میتوان با طب سنتی و حجامت درمان کرد


نکته مهمی که باید مد نظر باشد این است که اگر بیماری در صدد بهره مندی از خدمات طب سنتی است، باید از اصالت و تخصص واقعی فرد یا مرکزی که این خدمات را ارائه می دهد اطمینان حاصل کند، چه آن که مدعیان فراوانی در این عرصه وجود دارند که عدم دقت در این باره می تواند لطمات جبران ناپذیری وارد کند.


بنابر این به مراکزی مراجعه کنید که ضمن دارا بودن مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، ویژگی های زیر را نیز حتماً داشته باشند:


حضور پزشک مسؤول فنی و همکاری با پزشکان دوره دیده و متخصص جهت ویزیت بیماران

اجرای استانداردهای مهم درمانی مانند استریل لوازم و تجهیزات پزشکی

وجود اتاق CPR یا اتاق احیاء (ترالی احیاء و کپسول اکسیژن) برای شرایط حاد بیمار


بیماری های قابل درمان با طب سنتی:

سردرد و میگرن

بیماری های قلب و عروق

لاغری، چاقی و تناسب اندام

بیماریهای تنفسی (اسم و آلرژی و سرفه)

اختلالات عروقی (واریس، بواسیر و هموروئید)

مشکلات گوارشی (سوزش معده، نفخ، یبوست)

بیماری ها و اختلالات (اسکلتی، عضلانی و مفاصل)

انواع آرتوروز (زانودرد، کمردرد، گردن درد و دست درد)

بیماری های متابولیکی (دیابت، کبد چرب، سنگ صفرا)

مشکلات کلیوی و مجاری ادراری (پروستات، سنگ کلیه و مثانه)

بیماری های زنان (مشکلات رحم و تخمدان، نازایی، درد دوران پرید)

بیماری های پوستی (اگزما، خشکی پوست، جوش، اکنه، پسوریازیس)

روش های درمانی در مراکز طب سنتی و حجامت :

اصلاح تغذیه و سبک زندگی

تجویز گیاهان دارویی و داروهای گیاهی

روش های درمان دستی شامل:

حجامت (بادکش تر)

بادکش

فصد

زالو درمانی

آب زن

حقنه یا تنقیه

طب سوزنی

امبدینگ

انواع ماساژ ایرانی مانند دلک، غمز، رگ گیری

تدابیر طب سنتی برای آلودگی هوا
آلودگی هوا با مشخصات امروزی، پدیده‌ای جدید است که در گذشته به این شکل سابقه نداشته است؛ با این حال بر پایۀ آموزه‌های حکیمان و با نگاه به طب مدرن و ناتروپاتی می‌توان به‌شکل گذرا، این پرهیزها و توصیه‌ها را در این شرایط ارائه کرد.

1-پرهیز از ورود مواد زائد و سمّی دیگر، که نهایتاً انباشت سموم را در بدن افزایش می‌دهند مانند پرهیز از مصرف سیگار و قلیان؛ استفاده نکردن از تدابیر طب سنتی برای آلودگی هواحشره‌کش در محیط، و پرهیز از پخت‌وپز بدون تهویۀ مناسب در آشپزخانه، و پرهیز از مصرف غذاهای مانده، گوشت‌های صنعتی و خوراکی‌های حاوی مواد نگهدارنده، روغن‌های چندبار حرارت‌دیده مانند فست‌فودهای سرخ‌شدۀ بازاری، تنقّلات بازاری مانند چیپس و پفک

2- پرهیز از همۀ اموری که غلظت خون (در معنای کلّی آن، و نه فقط پُلی‌سایتمی) را افزایش می‌دهند مانند مصرف گوشت گاو، عدس، بادمجان به‌خصوص میرزاقاسمی، گوشت‌های صنعتی، غذاهای خمیری مثل ماکارونی، و غذاهای چرب و سنگین مثل کلّه‌پاچه

3-    پرهیز از همۀ اموری که یبوست‌ آور هستند و دفع موادّ زاید از طریق روده را کاهش می‌دهند مانند غذاهای خشک، عدس‌پلو، موز سفت، میوه‌های ترش مانند به ترش و انار ترش، سنجد، خرمالوی گس.

4-پرهیز از آرایش‌های سنگین که همین تنفس اندک پوست را نیز کاهش می‌دهند

5-پرهیز از همۀ اموری که نیروی عمومی بدن را کاهش می‌دهند مانند خواب ناکافی، شب‌زنده‌داری، ورزش شدید و طولانی، زیاده‌روی جنسی، مواجهه با هوای بسیار سرد، مواجهۀ طولانی با تابش‌های الکترومگنتیک به‌خصوص رایانه و تلفن همراه
چه کسانی نباید حجامت انجام دهند؟
بهترین افراد مناسب حجامت ، افرادی هستند که در معرض ابتلاء به بیماری های قلبی و عروقی می باشند و غلظت خون زیادی دارند. اما انجام حجامت برای افراد زیر توصیه نمی شود :

افراد دارای مزاج بلغمی
زنان باردار تا پایان ماه چهارم بارداری
خانم هایی که در دوران عادت ماهیانه هستند
افراد دارای مشکل انعقادی خون مانند افراد هموفیلی و دارای کمبود پلاکت
افراد دارای فشار خون پایین
کاربرد های زالو درمانی
 

زالو درمانی کاربردهای بسیار گسترده‌ ای دارد اما برای درمان‌ جوش‌ صورت کاربرد بسیار خوبی پیدا کرده است. زالو درمانی در کشورهای اروپایی و آمریکایی روش بسیار رایجی شده و با کمک متخصصین طب سنتی و یا متخصصین مدرن از این روش برای از بین بردن جوش های صورت استفاده می‌ کنند. اما باید این نکته را مد نظر قرار بدهید که پیش از انجام زالو درمانی برای صورت باید نکاتی را رعایت نمایید.

 

باید به این نکته توجه کنید که همیشه به تبلیغات بسیار مثبت اعتماد نکنید زیرا مهم آن است که شما نکات علمی را به طور کافی مد نظر قرار دهید. برای مثال زالو درمانی در همه شرایط برای از بین بردن جوش صورت کافی نمی باشد. لازم است که پیش از ان که قصد دارید درمان را شروع نمایید، حتما توسط پزشک یا متخصص طب سنتی معاینه شوید و در صورتی که بیماری‌ هایی مانند بیماری‌های خونی یا کبدی دارید از انجام زالو درمانی منصرف شوید.

طب سنتی در غرب تهران
برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را از زالو درمانی دریافت نمایید، بهتر است که قبل از آنکه درمان را شروع کنید توسط پزشک وضعیت سلامتی خود را بررسی نمایید و با طب سنتی که بر روی شما انجام می شود اطمینان حاصل کنید که بدنتان به خوبی پاکسازی شود و پیش از آن باید رژیم غذایی خود را نیز تغییر بدهید. شما باید پیش از آنکه تحت درمان قرار بگیرید مراقبت های قبل و بعد عمل را به خوبی بدانید و در باره آن مطالعه کرده باشید.

گاهی ممکن است که پس از زالو درمانی تا حدود چند روز جای نیش زالو بر روی ناحیه مشخص که تحت درمان قرار گرفته، باقی بماند و بر روی پوست قرمزی ایجاد کند اما این به زمان و به شیوه زالو درمانی و یا کار پزشک بستگی دارد. اگر شما به مراکز غیر معتبر برای درمان مراجعه نمایید ممکن است که عوارض بسیار شدیدی بر روی پوست این ناحیه تحت درمان ایجاد شود.

بادکش چیست؟
زمانی که به بهترین مرکز طب سنتی در تهران مراجعه کنید، ممکن است که برای شما بادکشی تجویز شود. بهترین مرکز طب سنتی در تهران اصولا با تشخیص های درست به شما کمک می کند تا شما با خیال راحت تر و با اطمینان بیشتر تصمیم بگیرید که چه نوع درمان طب سنتی را برای درمان ییماری خود داشته باشید‌. پزشکان و متخصصانی که در بهترین مرکز طب سنتی در تهران حضور دارند، با انجام بادکش درمانی جریان خون را بهبود می بخشند.
حجامت چه بیماری‌هایی را می‌تواند درمان کند؟
از حجامت برای درمان انواع مختلفی از بیماری‌ها استفاده شده است. ممکن است این روش به ویژه در کاهش شرایطی که باعث ایجاد دردهای عضلانی می‌شوند، موثر باشد. یک بررسی در سال 2012 از منابع معتبر نشان می‌دهد که قدرت بهبودی درمان حجامت ممکن است چیزی بیش از یک اثر دارونما باشد. محققان دریافتند که حجامت درمانی ممکن است در موارد زیر به موارد زیر کمک کند:

زونا
فلج صورت
سرفه و تنگی نفس
آکنه
فتق دیسک کمر
اسپوندیلوز گردنی
اثرات جانبی حجامت
عوارض جانبی زیادی با حجامت همراه نیست. عوارض جانبی که ممکن است تجربه کنید معمولاً در طول درمان یا بلافاصله پس از آن اتفاق می‌افتد. در طول دوره درمان ممکن است احساس سبکی سر یا گیجی داشته باشید. همچنین ممکن است تعریق یا حالت تهوع داشته باشید. پس از درمان، ممکن است پوست اطراف لبه فنجان تحریک شده و به صورت دایره‌ای مشخص شود. همچنین ممکن است کمی بعد از جلسه خود در محل‌های برش درد داشته باشید یا احساس سبکی سر یا گیجی داشته باشید. عفونت پس از انجام حجامت درمانی همیشه خطرناک است. این خطر کم است و اگر پزشک شما روش‌های صحیح تمیز کردن پوست و کنترل عفونت را قبل و بعد از جلسه شما دنبال کند، از آن جلوگیری می‌شود.

سایر خطرات عبارتند از:

زخم شدن پوست
هماتوم (کبودی)
پزشک باید از پیش بند، دستکش یکبار مصرف و عینک یا سایر محافظ‌های چشم استفاده کند. آنها همچنین باید از تجهیزات تمیز و واکسن‌های منظم برای اطمینان از محافظت در برابر بیماری‌های خاص مانند هپاتیت استفاده کنند. همیشه برای محافظت از ایمنی خود، کاملا روی پزشکان تحقیق کنید. اگر هر یک از این موارد را تجربه کردید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها ممکن است برای جلوگیری از ناراحتی، روش‌های درمانی یا مراحلی را که می‌توانید قبل از جلسه خود بردارید، ارائه دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد