مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

بازگشایی مدارس بصورت حضوری و دغدغه جدید والدین برای سرویس های مدارس

سامانه سپند چیست ؟

همانطور که در قسمت مقدمه به آن اشاره شد ، سامانه سپند که مخفف عبارت سامانه پایش ناوگان دانش آموزی است در راستای هماهنگی ، نظارت بیشتر و افزایش امنیت و آرامش خیال والدین راه اندازی شده است.

طبق دستورهای صادر شده رانندگان و شرکت هایی می توانند متقاضی ارائه خدمات حمل و نقل شوند که تایید صلاحیت شوند و از نظر جسمی ، روانی ، اخلاقی و شئونات اسلامی و ... مورد تایید قرار بگیرند. نرخ سرویس ها و قیمت گذاری آن ها هم توسط شورای شهر انجام می شود و نظارت کامل بر این موضوع دارند.

از زمان آغاز این طرح بیش از 1400 شرکت در این سامانه ثبت نام و اعلام آمادگی کرده و بیش از 596 شرکت هم مورد تایید صلاحیت قرار گرفته اند. پس از نهایی شدن ، اطلاعات رانندگان به شهرداری های مناطق ارسال می شوند و آن ها هم بر اساس نیاز و تعداد دانش آموزان هر مدرسه تعیین می کنند که چه تعداد از رانندگان مجاز می توانند در قالب شرکت ها اقدام به سرویس دهی نمایند.

 

برای ثبت نام و خدمات دهی رانندگان باید شرایطی را دارا باشند که روش ثبت نام در سامانه سپند را در ادامه بیان خواهیم کرد ، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام رانندگان:

عکس 4*3 ، گواهینامه ، کارت خودرو ، کارت ملی ، معاینه فنی ، گواهی سلامت ، عدم سوپیشینه ، بیمه نامه شخص ثالث 

ثبت نام رانندگان تاکسی در سامانه سرویس مدارس سپند

پیش‌تر شاهد بودیم که هر شهر برچسب سرویس مدارس خود را داشت که این امر بازرسی و نظارت در این حوزه را با مشکل مواجه کرده بود، اما با ثبت‌نام رانندگان سرویس مدارس در سامانه سپند برچسب واحدی برای آن‌ها صادر و نصب می شود که این بر چسب دارای QR کد است که می‌توان به وسیله آن کار نظارت بر روی سرویس مدارس را تسهیل کرد. پس رانندگانی که می‌خواهند در سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید فعالیت کنند باید در این سامانه ثبت‌نام خود را انجام دهند و همچنین رانندگانی که برچسب واحد عالی شورای ترافیک را نداشته باشند مشمول جریمه خواهند شد. نباید این نکته فراموش شود که برخی از والدین با ناوگان آزاد‌بر از طریق مدارس قرارداد‌هایی امضا می‌کنند که نظارت بر کار رانندگان آزاد بر به این شکل دشوار است.

نکات مربوط به ثبت نام رانندگان در سامانه سرویس مدارس سپند

در فرآیند تایید صلاحیت رانندگان سرویس مدارس، مواردی چون سوء پیشنیه، عدم اعتیاد و سلامت جسم و روان فرد مورد بررسی قرار می گیرد و از لحاظ ایمنی خودرو نیز معاینه فنی آن‌ها از سوی پلیس راهور به‌صورت دوره ای کنترل می‌شود.
همچنین در سامانه سپند برنامه‌ای در اختیار والدین قرار گرفته است که می‌توانند به صورت دوره‌ای نظر خود را درباره راننده و وضعیت خودرو اعلام کنند و به طور حتم در این نظر خواهی رانندگانی که نمره قابل قبولی دریافت نکنند، حذف خواهند شد.

 

نحوه ثبت نام اولیاء در سامانه سپند

همان طور که اشاره شد، برای بهره مندی از سرویس حمل و نقل دانش آموزی، خانواده ها و مدیران مدارس باید ابتدا در سامانه سپند نام نویسی کنند. همچنین توجه کنید که عدم ثبت نام اولیاء به منزله انصراف آن ها می باشد. توجه داشته باشید که اولیا برای ثبت نام اولیه می بایست کد ملی ولی را به عنوان نام کاربری ثبت نمایند و دوباره وارد سامانه شوند.

پس از ورود مجدد، لازم است والدین اطلاعات شخصی و تحصیلی دانش آموز مانند نام و نام خانوادگی، محل تحصیل، جنسیت و… را تکمیل نمایند و محل زندگی خود را با استفاده از نقشه کروکی تعیین کنند. بعد از ثبت نام نهایی و کسب اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، صفحه تکمیل فرآیند اولیه سرویس مدرسه، نمایان می شود که تا زمان تایید اطلاعات و اعلام مبلغ مورد نظر برای سرویس توسط مدرسه، به همین حالت باقی خواهد ماند.

در صورت تایید اطلاعات توسط مدرسه، هزینه سرویس در صفحه مورد نظر نمایش داده می شود که با فشردن دکمه “موافقت”، به صفحه پرداخت منتقل می شوید. همچنین در صورت عدم موافقت می توانید دکمه مربوطه را بفشارید و اعتراض خود را از طریق سامانه ثبت نمایید.

اگر نام مدرسه شما در میان لیست اسامی مدارس نبود، نشان دهنده این است که یا مدرسه هنوز اقدامی برای ثبت نام در سامانه سپند انجام نداده و یا کارشناس مربوطه هنوز تایید نکرده است. توجه کنید که اطلاعات مربوط به مکان اقامت خود را به صورت دقیق وارد کنید تا در هنگام استفاده از خدمات دچار مشکل نشوید. اگر رمز عبور را برای چندین مرتبه به صورت اشتباه وارد سامانه کنید، پنل کاربری دانش آموز غیر فعال می شود که برای حل این مشکل باید به مدرسه مراجعه کنید.

سپند، سامانه ای برای متمایز نمودن ناوگان حمل و نقل دانش آموزان می باشد که با ارائه خدمات مذکور، می تواند امنیت دانش آموزان را برای بسیاری از خانواده ها (مخصوصا افراد شاغل) تضمین کند و در راستای افزایش آن تلاش نماید. اولیاء گرامی می توانند با انجام مراحل ذکر شده در متن بالا، از این سرویس حمل و نقل دانش آموزی بهره مند شوند و با آگاهی از وضعیت فرزندان خود، با خیالی آسوده آن ها را راهی محل تحصیل نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد