مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

بخوانید درباره یک سایت معتبر برای فرزندانمان


این روزها بیشتر والدین کارمند و افراد پر مشغله برای رفت و آمد فرزندان شان به مدرسه از سرویس استفاده می کنند و عموما زمان ثبت نام در مقطع تحصیلی جدید یا پیش از شروع سال تحصیلی جدید ، با رانندگان برای این منظور هماهنگی های لازم را به عمل آورده و در لیست ، اطلاعات فرزندشان را وارد می کنند. روش ثبت نام در سامانه سپند را در اینجا کلیک کنید و ببینید.


اما از سال جاری با همکاری شهرداری ، سازمان تاکسیرانی و وزارت کشور قرار بر این شد که یک بازنگری کلی در خصوص سرویس مدارس به عمل آید ، در راستای این دستور سامانه سپند راه اندازی شد تا رانندگان و پیمانکاران پس از ثبت نام در سامانه سپند و اخذ مجوز و داشتن صلاحیت اقدام به خدمت رسانی نمایند.


والدین و مدارس نیز باید اطلاعات دانش آموزان و مدرسه را در سامانه سپند ثبت کنند تا بتوانند از این خدمات استفاده کرده و با آرامش خیال و بدون نگرانی بتوانند فرزندانشان را راهی مدرسه کنند.


امروز در گروه مشاوره پاسخ با ما  می خواهیم به معرفی سامانه سپند پرداخته و نحوه ثبت نام در سامانه سپند را بررسی نماییم. در خصوص پیمانکاران یا شرکت هایی که تمایل به همکاری با سامانه دارند ، این نکته مهم را یاد آور می شویم که تنها شرکت های حقوقی که در اساسنامه حوزه فعالیت شان   حمل و نقل عمومی درج شده است می توانند ثبت نام و به ارائه خدمات بپردازند.وزارت آموزش و پرورش ، مدارس ، رانندگان ، شهرداری و شرکت های حمل و نقل می توانند از خدمات سامانه سپند بهره مند شوند. ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و شهرستان ها وظیفه صحت سنجی و کنترل اطلاعات مدارس و دانش آموزان ثبت شده در سامانه را برعهده دارند ، مدارس باید شرکت پیمانکار را از طریق سایت انتخاب و قرارداد سرویس مدرسه را با آن شرکت تنظیم کنند همچنین والدین می توانند درخواست سرویس مدرسه دانش آموز خود را از طریق این سایت به ثبت برسانند

استفاده از سرویس مدارس سامانه سپند مزایای بسیاری دارد ، والدین می توانند از طریق سایت از محل دقیق دانش آموز در مسیر رفت و آمد مطلع شوند ، راننده سرویس مدرسه مورد اعتماد است زیرا مجوز فعالیت از شهرداری دارد ، امکان ارتباط و ارسال پیام به راننده و در کل آسودگی خاطر و افزایش امنیت دانش آموز از مزایایی بهره مندی از خدمات سامانه سپند است.

روش ثبت نام در سامانه سپند

آدرس سامانه سپند به نشانی irtusepand.ir می باشد و مراحل نام نویسی والدین ، رانندگان و مدارس متفاوت است. تمام متقاضیان ابتدا باید یک حساب کاربری در سامانه برای خود ایجاد نمایند و پس از تعیین نقش به عنوان والدین ، راننده و … و ارائه اطلاعات و مدارک لازم ، فرایند ثبت نام را بهاتمام برسانند.شاید تا چند سال پیش استفاده از سرویس مدارس تنها برای بخش مرفه جامعه یا والدینی که همزمان اشتغال به کار داشتند کاربرد داشت. اما این روزها هم به دلایل والدین کارمند بیشتر و هم تغییر فرهنگ عمومی ، اغلب برای فرزندان  خود حتی در فواصل نزدیک از سرویس مدارس استفاده می شود ، والدین دانش آموزان در زمان ثبت نام در مقطع تحصیلی جدید یا پیش از شروع سال تحصیلی جدید ، با رانندگان برای این منظور هماهنگی های لازم را به عمل آورده و در لیست ، اطلاعات فرزندشان را وارد می کنند. اما به همین دلیل استقبال بیش از اندازه والدین لزوم نظارت بر ثبت نام و سرویس های مدارس بیشتر احساس می شود که به همین علت نیز از سال جاری با همکاری شهرداری ، سازمان تاکسیرانی و وزارت کشور ،  یک بازنگری کلی در خصوص سرویس مدارس به عمل آمده است، در همین راستا ، سامانه سپند راه اندازی شد تا رانندگان و پیمانکاران پس از ثبت نام در سامانه سپند و اخذ مجوز و داشتن صلاحیت اقدام به خدمت رسانی نمایند ، همچنین لازم است والدین و مدارس نیز اطلاعات دانش آموزان و مدرسه را در سامانه سپند ثبت کنند تا بتوانند از این خدمات استفاده کرده و بدون نگرانی و با امنیت کامل بتوانند فرزندانشان را راهی مدرسه کنند.ذکر این نکته ضروری می باشد که در خصوص پیمانکاران یا شرکت هایی که تمایل به همکاری با سامانه دارند ، تنها شرکت های حقوقی که در اساسنامه حوزه فعالیت خود حمل و نقل عمومی درج شده است می توانند ثبت نام و به ارائه خدمات بپردازند. با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید تا با ثبت نام سامانه سرویس مدارس سپند برای والدین و راننده آشنا شوید. سامانه های اینترنتی در راستای تحقق دولت الکترونیک گام های مهمی را برداشته و از بروکراسی های مرسوم اداری و صرف هزینه و زمان زیاد جلوگیری می نماید ، در همین راستا سامانه ها بوجود آمده که ما در اینترنت کمک با برخی از آن ها در مقالاتی چون با سامانه همتا آشنا شوید ، پیگیری وضعیت نظام وظیفه و ورود به سامانه سخا ، سامانه ثنا و ارائه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه و ... آشنا شدیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد