مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

کاشت ابرو چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از مهم ترین مسائل در زیبایی چهره هر فردی داشتن ابروهای زیبا و پر پشت می باشد.امروزه افراد زیادی از جمله مدل ها و بازیگران و افراد مشهور اقدام به انجام کاشت ابرو طبیعی می نمایند.ابروهای نازک همانند گذشته دیگر جذابیتی نداشته و امروزه ابروهای پر پشت مورد توجه قرار گرفته است.افرادی که دچار کم پشتی و ریزش ابرو هستند متقاضیان کاشت ابرو طبیعی هستند.

اکثر خانم ها بر این باورند که بجای مرکز کاشت ابرو در اصفهان  با انجام تاتو و هاشور ابرو می توانند ابروهایشان را همانند گذشته به شکل قبل برگردانند اما واقعیت بر این است که هاشور و تاتو ابرو نه تنها ابرو را به حالت طبیعی بر نمی گرداند، بلکه معایبی همچون مصنوعی بودن ظاهر ابرو، استفاده از رنگ های شیمیایی، محدود بودن مدل های ابرو، درد و خطرات ناشی از انجام ابرو را داراست. همچنین شایان ذکر است که ابرویی که تتو و یا هاشور شده باشد به هیچ وجه آن را نمی توان پاک کرد و به شکل روز اول آن برگرداند. پس در انتخاب خود دقت کرده و قبل از انجام هرگونه فعالیتی از قبیل موضوعات یاد شده تحقیق کنید.

بیماری های عفونی

بیماری‌های عفونی پوستی دیگر عارضه‌ای کمیاب به شمار می‌روند. با گسترش بهداشت عمومی و نیز، افزایش آگاهی مردم نسبت به رفتارهای پرخطر، دیگر کمتر شاهد قارچ‌ها یا انگل‌هایی مانند گال می‌توانند اثرات جانبی‌ای را ایجاد کنند که در نهایت منجر به اسکار و ریزش مو شوند. از دیگر عوامل بیماری‌زای عفونی باید از زونا، کورک (باکتری استافیلوکوک اورئوس) و حتی زردزخم نام برد.


حساسیت‌های مختلف هم ممکن است گاهی خود را به صورت ریزش موهای سر یا ابرو نشان دهند. از دیگر بیماری‌های مهم که منجر به ریزش ابرو می‌شوند باید به بیماری هانسن، آلوپسی آره‌تا (عارضه ریزش سکه‌ای مو)، آلوپسی توتالیس یا یونیورسالیس اشاره کرد.


این بیماری‌ها اصلی‌ترین دلایل ریزش مو مقاوم به درمان قلمداد می‌شوند. بیماری ریزش منطقه‌ای یک بیماری ژنتیکی است که در تعداد محدودی از افراد مشاهده می‌شود. این بیماری یک بیماری خود ایمنی کمیاب است، هرچند خیلی نادر نیست. تا زمانی که این بیماری‌ها کنترل نشوند، اصولا امکان کاشت ابرو متصور نیست. به واقع ژنتیک را نباید در ریزش ابرو بی‌ تقصیر دانست.


عوارض دارویی

برخی داروها ممکن است عوارضی را ایجاد کنند که به ریزش ابرو منجر گردند. این عوارض معمولا ناخواسته بوده و چاره‌ای جز پذیرش آن‌ها نداریم. با این حال، نمی‌توان گفت که عوارض همیشه بازگشت ناپذیر است. به عنوان مثال شیمی درمانی از اصلی‌ترین درمان‌هایی است که به ریزش ابرو نیاز دارد؛ هر چند پس از قطع درمان موها دوباره شروع به رشد خواهند کرد.


با این حال جبران عوارض دارویی از اصلی‌ترین دلایل کاشت ابرو به شمار می‌رود. داروهایی که ممکن است منجر به ریزش ابرو شود، شامل این موارد هستند:


داروهای کنترل و کاهش وزن: سیبوترامین ، اورلیستات ( زنیکال یا ونوستات ) ،

سیبوترامین ( ریداکتیل یا مریدیلا )، ریمونابانت ( آکومپلیا )، متفورمین، اگزنتاید، پرامیلاتید

داروهای تراپی به کمک روان‌پزشکی شامل:

دوگزپین، لیتیوم، ایمی پرامین، آمی تریپتیلین، Prozac، و هالدول

داروهای ضد تشنج از قبیل فنی توئین، اسید والپروئیک و فنوباربیتال

قرص‌های اورژانس ضدبارداری

درمان‌های اختلالات هورمونی تستسترونی یا استروئیدهای آنابولیزان

داروهای مقابله‌ای و ضدالتهاب: ایندومتاسین، سولینداک و ناپروکسن

داروهای ضد فشار خون مانند: پروپرانولول، کاپتوپریل، کلونیدین

برخی از داروهای بیهوشی



در این مقاله سعی داریم تا با بررسی علت ریزش ابرو و نوع ریزش ها بهترین درمان را برای مشکل معرفی کنیم تا افرادی که ریزش ابرو را به همراه دارند بهترین انتخاب را در جهت درمان مشکل خود انجام دهند که در این زیمنه از مشاوران و متخصصین کلینیک تخصصی رنسانس کمک گرفته شده است تا اطلاعات دقیق تری را برای شما عزیزان داشته باشیم.


فرد در ابتدا باید به یک  متخصص ویا پزشک پوست زیبایی باتجربه مراجعه نماید تا پزشک با استفاده از سوزن های بسیار نازک جدا نمودن فولیکول های مو از سر خود شخص می نماید. سپس به صورت یکی یکی یا دو تا دوتا در موضع ابرو به صورت کاملا طبیعی پیوند داده می شود.  در این روش پزشک جهت اجرای دقیق از میکروسکوپ برای تعیین مکان مناسب استفاده می کند و در آخر جهت زاویه سازی و رشد دقیق نقاط را بررسی می کند. توجه داشته باشید که تار مو باید در جای مناسب خود و مطابق جهت ابرو صورت گیرد. بهتر است که هم سطح پوست پیوند ایجاد شود و فرد بعد از آن مراقبت ها و نکات را رعایت کند تا نتیجه ایده آل باشد. یکی از سوالات رایج در این زمینه علل ریزش ابرو است که بسیار از پزشک پوست پرسیده می شود و متقاضی خواهان دانستن آن می باشد. به گفته بهترین پزشک پوست برای کاشت ابرو این است که پروسه ریزش ابرو همچون ریزش مو شایع نمی باشد و می توان گفت که علل متعددی برای ریزش وجود دارد.


در برخی افراد شاهد نازک شدن موی ابرو و یا ریزش ابرو هستیم، که می تواند به دلایل زیر باشد:


شانه زدن ابرو خلاف جهت رویش مو

آسیب و ضربه های وارد شده به سر

ابتلا به برخی بیماری ها

افزایش سن

افرادی که ناراحت نازک شدن تارهای مو ابروی خود هستند و یا دچار ریزش ابرو می شوند، می توانند کاشت مو را انجام دهند.


مشاوره پیش از کاشت ابرو 

پیش از تصمیم به انجام کاشت ابرو، حتما بایستی با متخصص پوست مشاوره داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که فرم ابروی هر فردی منحصر به فرد است. وضعیت، میزان تقارن و پر بودن ابرو، متناسب با ظاهر و صورت فرد تعیین خواهد شد.

در طول جلسات مشاوره، ابتدا فرم دلخواه ابرو از فرد پرسیده خواهد شد، چرا که حین کاشت می توان تغییراتی را در ظاهر و فرم ابرو ایجاد کرد.

کاشت ابرو نیز همانند کاشت مو، تحت بی حسی موضعی انجام می شود، تا فرد آرامش بیشتری داشته باشد. کاشت مو، روش بسیار ساده ای است و نتیجه آن تا حد بسیار بالایی به دقت و مهارت جراح بستگی دارد.

نحوه انجام کاشت ابرو


به طور میانگین، 250 تا 400 تار موی برای هر ابرو، جهت حفظ ظاهر طبیعی ابرو نیاز می باشد. بسته به اندازه و ظاهر فعلی ابروها، این تعداد تار مو متغیر خواهد بود. هر تار مو بایستی در جهت رویش مو کاشته شود و کاملا بر روی سطح پوست قرار بگیرد. برای پر به نظر رسیدن ابرو، تارهای مو باید به صورت فشرده در کنار هم کاشته شوند. جهت پیشگیری از ایجاد اسکار چه در ناحیه ای که مو برداشته می شود، و چه در ناحیه ابرو که کاشت انجام می شود، از سوزن های بسیار باریک و ظریفی استفاده می شود. مو در کاشت ابرو معمولا از قسمت پشت گوش ها برداشته می شود.


برای داشتن ابروهایی ضخیم، موثرترین راه کاشت ابرو است و روش هایی مانند تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو تنها می توانند ظاهر ابروی شما را بهبود بخشند.


کاشت و پیوند ابرو دقیقا چیست؟

چنانچه پیش از این هم در نمناک خواندید کاشت ابروی دائمی از طریق جراحی مانند کاشت ابروی سنتی است که در آن از پشت سر (بانک موی) فرد مو بر می دارند و آن را روی ناحیه ابرو می کارند .کاشت ابرو زیر مجموعه ی کاشت مو به حساب می آید و در آن موها و ارگان های بسیار کوچکی که وظیفه ی ساخت موها را برعهده دارند( فولیکول ها ) ، در ناحیه ی ابرو پیوند زده می شوند تا تارهای موی کاشته شده تا پایان عمر به رشد خود ادامه دهند.


دو روش برای برداشتن مو وجود دارد:

پیوند واحد فولیکولی :

در این روش فولیکول های موی هر فرد را از قسمت پشت سر با استفاده از پانچ دستی برداشته و سپس از تکنیک های پانچ رباتی استفاده می کنند.مزایای این روش شامل کمبود کاهش احتمال زخم های خطی و سرعت بالاتر ریکاوری می باشد و پروسه آن هم زیاد طولانی نیست و استفاده از موهای کوتاه تر هم کیفیت کاشت ابرو را افزایش می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد