مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی تهران چه تاریخی است ؟

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی برای آن دسته از دانش آموزانی که قصد تحصیل در این مدارس را دارند، الزامی است. مدارس نمونه دولتی از جمله مدارس با کیفیت آموزشی بالا در سطح کشور می باشند که از سال های گذشته تا کنون اقدام به جذب دانش آموزان با استعداد می کنند. این مدارس هم در دوره متوسطه اول و هم در دوره متوسطه دوم فعالیت داشته و دانش آموزان خود را از طریق آزمون ورودی جذب می کنند. البته ثبت نام نمونه دولتی در حال حاضر با تغییراتی نسبت به سال های قبل همراه بوده است. اول این که دیگر مانند گذشته آزمون ورودی این مدارس به صورت مشترک با مدارس تیزهوشان برگزار نمی شود. تفاوت مهم بعدی هم در نحوه جذب دانش آموز مدارس نمونه دولتی در دوره های متوسطه اول می باشد. با توجه به این که تعداد زیادی از دانش آموزان تمایل به ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ دارند، در این مطلب نحوه نام نویسی برای هر دوره را بیان می کنیم.


 


نکته مهم برای متقاضیان ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲، اطلاع از زمان تعیین شده برای نام نویسی می باشد. چرا که جهت این امر یک بازه زمانی مشخص تعیین شده و داوطلبان باید در این بازه زمانی اقدامات لازم را انجام دهند. از طرف دیگر، باید با شرایط و ضوابط در نظر گرفته شده برای ثبت نام در این مدارس هم آشنایی داشته باشید. در ادامه زمان بندی و شرایط تعیین شده برای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 را به صورت کامل برای شما توضیح می دهیم. در نتیجه قبل از اقدام به ثبت نام، آگاهی لازم را از این موارد به دست آورده و جهت نام نویسی با مشکلی رو به رو نخواهید بود. البته توجه داشته باشید که نام نویسی این آزمون به صورت اینترنتی انجام گرفته و نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه و یا نهاد دیگری وجود ندارد. در همین راستا، نحوه ورود به سایت نمونه دولتی و انجام ثبت نام از این طریق را هم بیان خواهیم کرد.زمان ثبت نام در آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402

همان طور که پیش تر گفته شد، فرآیند ثبت نام نمونه دولتی ششم به صورت اینترنتی و برگزاری آزمون ورودی در این پایه حذف شده است و لذا دانش آموزان و خانواده آن ها جهت اطلاع از زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی و انجام نام نویسی خود می بایست به صورت حضوری به محل مدرسه مورد نظر مراجعه نمایند.  pasokhbama.comمیگوید:در حالی که دانش آموزان پایه نهم می بایست پیگیر اطلاعیه های مربوطه از طریق سایت ثبت نام باشند و در زمان مقرر اقدامات لازم در راستای این امر را به انجام برسانند.


با توجه به دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 داوطلبان می توانستند از تاریخ 30 فروردین ماه الی 10 اردیبهشت ماه 1401 نسبت به نام نویسی خود در آزمون ورودی این مدارس اقدام کنند که این مهلت برای برخی از استان ها تمدید شد.


همچنین تاریخ مهلت تمدید شده، برای استان های مختلف به شرح جدول زیر می باشد.


تمدید مهلت ثبت نام آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم استان های مختلف 1401 – 1402

نام استان بازه زمانی

آذربایجان شرقی تا 16 اردیبهشت ماه 1401

آذربایجان غربی تا 18 اردیبهشت ماه 1401

اردبیل تا 14 اردیبهشت ماه 1401

البرز از 17 الی 21 اردیبهشت ماه 1401

ایلام هنوز اعلام نشده است.

اصفهان 25 الی 27 اردیبهشت ماه 1401

بوشهر هنوز اعلام نشده است.

تهران تا 24 خرداد ماه 1401

تهران (شهرستان ها) تا 14 اردیبهشت ماه 1401

چهار محال و بختیاری تا 14 اردیبهشت ماه 1401

خراسان جنوبی تا 16 اردیبهشت ماه 1401

خراسان رضوی هنوز اعلام نشده است.

خراسان شمالی تا 14 اردیبهشت ماه 1401

خوزستان هنوز اعلام نشده است.مقطع ششم به هفتم

همانطورکه پیش تر نیز اشاره کوتاهی کردیم، آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی مقطع ششم به هفتم حذف گردیده است و در سال‌های اخیر برای ورود به این مدارس در پایه هفتم، آزمونی برگزار نمی‌شود.


پذیرش در مقطع ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد، به طوری که دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس نمونه دولتی پایه هفتم دارند، بایستی به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای ثبت نام در این مدارس انجام دهند، بنابراین می‌توان گفت برای ورود به مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم هیچ ثبت نام اینترنتی صورت نمی‌گیرد و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نمونه دولتی برای این مقطع وجود ندارد.


آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | مقطع نهم به دهم

ورود به مدارس نمونه دولتی پایه دهم متفاوت از پایه ششم می‌باشد. مدارس هیچگونه مسئولیتی در قبال ثبت نام دانش آموزان در آزمون نمونه دولتی ندارند و تمامی مراحل ثبت نام آزمون نمونه دولتی  این مقطع به صورت اینترنتی انجام می‌گردد.


دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس نمونه دولتی مقطع دهم را دارند، بایستی طبق روال هرسال در آزمون ورودی این مدارس ثبت نام و شرکت کنند. چنانچه حدنصاب نمره قبولی را بدست آوردند، جهت ادامه تحصیل وارد این مدارس می‌شوند.


نکته ای که متقاضیان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی مقطع دهم باید مدنظر داشته باشند این است که ثبت نام این آزمون برای استان‌های مختلف در سایت‌های جداگانه صورت می‌پذیرد. داوطلبان ساکن هر استانی که هستند، بایستی به سایت ثبت نام نمونه دولتی 1402 – 1403 آن استان مراجعه کنند و اقدامات لازم را جهت تکمیل فرم ثبت نام انجام دهند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد