مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

روند رو به رشد گرانی زمین در همدان و کاهش همزمان خرید و فروش ه


اجازه دولت به وزارت جهاد کشاورزی برای فروش زمین در همدان

۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ اخبار سیاسی اخبار دولت اخبار مجلس و دولت ایران 

اجازه دولت به وزارت جهاد کشاورزی برای فروش زمین در همدان

وزارت جهاد کشاورزی مجاز شد نسبت به فروش شش دانگ یک قطعه زمین در استان همدان اقدام کند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، با تصمیم هیئت وزیران وزارت جهاد کشاورزی مجاز است برای حمایت از توسعه سرمایه‏‌گذاری در بخش کشاورزی و تشکیل صندوق‏‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی نسبت به فروش شش دانگ یک قطعه زمین در استان همدان اقدام کند.


متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:


وزارت جهاد کشاورزی مجاز است برای حمایت از توسعه سرمایه‏‌گذاری در بخش کشاورزی و تشکیل صندوق‏‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با مشارکت تولیدکنندگان به منظور تأمین سرمایه اولیه صندوق‏‌های یاد شده، نسبت به فروش شش دانگ یک قطعه زمین با پلاک ثبتی(85) فرعی از(45) اصلی، واقع در بخش(3) نهاوند، استان همدان، روستای علمدار به مساحت(148235) مترمربع با حفظ کاربری زراعی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومی کشور واریز نماید.


معادل صددرصد وجوه یادشده در اجرای ماده(12) قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی - مصوب 1379- و ماده(17) قانون افزایش بهره‏‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی - مصوب 1389- از محل اعتبار مصوب مربوط در اختیار وزارتخانه یاد شده قرار می‏‌گیرد تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط در استان‏ مذکور هزینه نماید.


بازار؛ گروه استان‌ها: این روزها شاید کمتر کسی پیدا شود که با توجه به قیمت خرید زمین در همدان در بیان نیازهای اصلی یک زندگی عادی برای هر خانواده نامی از مسکن نبرد چراکه داشتن سرپناه از اصلی ترین نیازها در تشکیل خانواده و حتی زندگی خانوارهای چندنفره است که نمی توان آن را نادیده گرفت.


روزگاری تامین مسکن برای زوج های جوان اقدامی اولویت دار بود تا آنجا که گاهی دیده می شد عروس و داماد با کم کردن خرج های مراسم عروسی؛ پول ها را برای خرید خانه ای هر چند نقلی پس انداز می کردند و از قضا در کمتر از یکسال نیز این خواسته جامه عمل به تن می کرد و صاحب خانه شدن انقدرها هم آرزویی دور از دسترس نبود.


رفته رفته قیمت هر متر زمین سر به فلک گذاشت و آپارتمانی که سال ۹۶ متری حداکثر دو میلیون تومان به فروش می رسید در کمتر از چهار سال به قیمت هر متر ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان رسید


اما از حدود سال ۹۶ به بعد به یکباره شاهد افزایش قیمت ها به ویژه در بخش مسکن و ساختمان بودیم به نحوی که رفته رفته قیمت هر متر زمین سر به فلک گذاشت و آپارتمانی که سال ۹۶ متری حداکثر دو میلیون تومان به فروش می رسید در کمتر از چهار سال به قیمت هر متر ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان رسید.


سریال گرانی زمین و ملک در همدان ادامه دارد/ شناسایی ۱۹۴۳ واحد مسکن مهر بدون متقاضی


این تازه قسمت خوب ماجرا است چراکه امروزه در برخی مناطق استان همدان و به ویژه شهر همدان شاهد قیمت های ماورایی به ازای آپارتمان های نه چندان خاص هستیم به نحوی که در منطقه ای که تا ۱۰ - ۱۵ سال پیش خبری از سکونت نبود و بیشتر محوطه های این منطقه را باغ های سرسبز در برمی گرفتند قیمت هر متر آپارتمان تا ۳۰-۳۵ میلیون تومان هم رسیده است.


به هر حال صحبت از معضل گرانی مسکن حرفی تازه نیست اما آنچه خبرنگار بازار را بر آن داشت تا به بررسی وضعیت این بخش بپردازد مطالبی است که همدان را در صدر اخبار کشور نشانده است.


متوسط تورم نقطه‌ای قیمت اجاره بها در زمستان ۱۳۹۹ در کشور ۲۸.۹ درصد بود و این در حالی بود که همدان با ۳۹.۴ درصد بالاتر از تهران در رتبه نخست بیشترین افزایش قیمت اجاره مسکن در کشور قرار داشت


مرکز آمار ایران بهار امسال آماری منتشر کرد که بر اساس آن متوسط تورم نقطه‌ای قیمت اجاره بها در زمستان ۱۳۹۹ در کشور ۲۸.۹ درصد بود و این در حالی بود که همدان با ۳۹.۴ درصد بالاتر از تهران در رتبه نخست بیشترین افزایش قیمت اجاره مسکن در کشور قرار داشت.


این آمار بیانگر آن است که نه تنها همدان در افزایش قیمت ملک پیشتاز است بلکه اجاره خانه ها نیز سرسام آور شده که این روند سوالی در ذهن ایجاد می کند مبنی بر اینکه چه قدم هایی باید برداشت و چه مسیرهایی را باید رفت تا بتوان وضعیت افسارگسیخته افزایش قیمت میکن در همدان را به سمتی هدایت کرد که حداقل انتهای آن ثبات قیمت در بازار مسکن باشد؟


کمی عقب تر می رویم و به روزهایی می رسیم که دولت اسبق برای خانه دار کردن مردم دست به دامان اجرای طرح مسکن مهر شد؛ طرحی که خانواده های بسیاری را دارای سرپناه کرد اما این طرح هنوز هم در همدان ناتمام مانده که خبرنگار بازار برای بررسی وضعیت اجرای این طرح پیگیر مسئولان شده است.


وی با اشاره به بازنگری طرح جامع شهر همدان، تصریح کرد: در حال حاضر چون زمینی در داخل طرح جامع شهر نیست شهرداری نمی‌تواند تفکیک کند بنابراین در بازنگری طرح جامع شهر همدان باید محدوده‌هایی که خارج از طرح بوده را جزء طرح جامع بیاورند تا شهرداری بتواند تفکیک کند.


پارسامهر با بیان اینکه با توجه به اینکه قسمت جنوبی شهر همدان زمین برای تفکیک وجود ندارد، تفکیک زمین معمولاً در نقاط پایین شهر انجام می‌شود، یادآور شد: حتی اگر در بالای شهر هم تفکیک زمین صورت نگیرد باز هم می‌تواند به بازار مسکن کمک کند.


رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان درباره نیاز شهر همدان به زمین های تفکیکی مطرح کرد: در حال حاضر اگر بخواهیم عرضه و تقاضای زمین متعادل شود باید حداقل ۱۰ درصد پلاک‌های ثبتی موجود در شهر همدان، زمین تفکیک شده و آماده ساخت داشته باشیم.


ساخت ۹۰۰۰ واحد مسکونی در سال ۹۹


وی ادامه داد: خوشبختانه پروانه های ساختمانی در سال ۹۸ و ۹۹ بسیار مطلوب بوده به‌طوریکه در سال ۹۸ در شهر همدان یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع پروانه ساختمانی توسط شهرداری صادر شده که منجر به ساخت ۸۱۲۲ واحد مسکونی شده است.


پارسامهر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع پروانه ساختمانی در همدان صادر شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۰۰۰ واحد مسکونی در شهر همدان ساخته شود که این وضعیت تولید مسکن بسیار عالی است.


رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با اشاره به اینکه در شهر همدان سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز است، تأکید کرد: تنها در سال گذشته ۸۱۲۲ واحد احداث شده و امسال چیزی حدود ۹۰۰۰ واحد نیز در حال ساخت است.


کاهش معاملات مسکن با وجود عرضه بالا


وی با بیان اینکه ساخت این میزان زیربنا در همدان باعث اشتغالزایی ۵۰ هزار نفر شده است، درباره وضعیت معاملات مسکن خاطرنشان کرد: متأسفانه معاملات مسکن در سه ماه اخیر کم شده و بازار مسکن دچار رکود شده این درحالیست که عرضه مسکن زیاد شده و روز به روز نیز بیشتر می‌شود.


رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با تأکید بر اینکه وضعیت ساخت و ساز مسکن در همدان عالی است، بیان کرد: در حال حاضر بازار مسکن رکود تورمی را تجربه می‌کند.


وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی به‌ویژه فولاد، افزود: با وجود اینکه قیمت دلار در یک ماه گذشته ثابت بوده اما متأسفانه قیمت اجناس بالا رفته چراکه دولت در یک ماه گذشته قیمت ارز نیمایی را که به واردکنندگان و صادرکنندگان می‌پرداخت را به قیمت بازار آزاد رسانده به‌طوریکه در ۱۰ روز گذشته قیمت دلار ۲۰ درصد افزایش داشته است.

منبع :  زمین در همدان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد