مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

انواع بلفاروپلاستی کدام است؟

چشم ها دروازه ورود به روح انسان ها هستند. یکی از فاکتور های مهم در زیبایی صورت چشم ها هستند. در هنگام نگاه به افراد اولین چیزی که مورد توجه قرار می گیرد، چشمان آن ها‌ست. در این بین ممکن است برخی افراد چشم های زیبایی نداشته باشند یا عواملی نظیر افزایش سن، زیبایی چشمان آن ها را تحت تاثیر قرار داده باشد.


ولی جای نگرانی نیست. امروزه به دلیل پیشرفت علم پزشکی،بهترین جراح پلک در تبریز  جراحی پلک بالا و پایین برای تمامی افراد میسر شده است. جراحی پلک گزینه ای مناسب برای افرادی است که دوست دارند چشمانشان زیباتر جلوه کند و جوان تر به نظر برسند. با انجام این جراحی دیگر هیچ علائمی از پیری و افزایش سن در چهره شما دیده نخواهد شد.


در این مطلب قصد داریم شما را با تمامی مراحل جراحی پلک، هزینه ها، مزایا، تاثیر عملکرد، اقدام های بعد از عمل و بسیاری از موارد مربوط به این حوزه آشنا کنیم.


جراحی پلک چیست ؟

علاوه بر تاثیرات منفی که افتادگی پلک بر زیبایی افراد دارد، این مسئله باعث ایجاد مسائل دیگری نیز می شود. برای نمونه خانم ها در هنگام آرایش کردن چشم دچار مشکل می شوند. افتادگی پلک در آقایان موجب می شود که همواره چهره شان حالت خواب آلود و خسته داشته باشد. بهترین راه برای رفع پف پلک بالا انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی پف پلک بالا یا عمل جراحی پلاستیک پلک چشم است. جراحی پلک پایین هم در برخی موارد مشابه جراحی پلک بالا‌ست که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.


بلفاروپلاستی پلک بالا : در جراحی پلک بالا، پوست اضافی را برش می دهند و چربی اضافی پوست را جدا می کنند. نکته جالب توجه در این خصوص این است که گاهی اوقات این برش موجب می شود که ماهیچه ها سفت تر و مستحکم تر شوند. پس از این فرآیند با به کارگیری بخیه های نازک این جراحی را به اتمام می رسانند. لازم است ذکر شود که جراحی پلک بالا در بهبود چین و چروک نیز نقش موثری ایفا می کند.

بلفاروپلاستی پلک پایین : جراحی پلک پایین هم مانند جراحی پلک بالا شامل برداشتن چربی و پوست اضافی پلک می شود. در انجام این جراحی تکنیک برش درونی به کار می رود. به کارگیری این روش موجب می شود که هیچ اثر زخم مشهودی بر پوست باقچرا بلفاروپلاستی انجام می‌شود؟

جراحی پلک باعث بهبود و شادابی ظاهر این ناحیه از صورت می‌شود و عیوب پلک‌ها را که ظاهری خسته و پیر به‌صورت می‌دهد، اصلاح می‌کند. بلفاروپلاستی یک تکنیک جراحی زیبایی است که برای مقابله با عیوب زمانی روی پلک‌ها و چشم‌ها استفاده می‌شود. به طور خاص، بلفاروپلاستی برای موارد زیر نشان داده می‌شود:


ازبین‌بردن پوست اضافی که با افزایش سن در پلک‌های بالا و یا پایین ایجاد می‌شود.

ازبین‌بردن هرگونه تجمع چربی در اطراف چشم؛

درمان پف زیر چشم

تمام این عیوب عمدتاً به دلیل ازبین‌رفتن کشسانی و استحکام پوست در اثر افزایش سن رخ می‌دهد که با اثر جاذبه (چروک‌های گرانشی و افتادگی پوست) همراه است.


انواع بلفاروپلاستی

بسته به نقصی که می‌خواهید درمان کنید و بسته به نتیجه‌ای که می‌خواهید به دست آورید، می‌توان انواع مختلفی از بلفاروپلاستی را انجام داد، مانند:


بلفاروپلاستی کامل

بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی ترانس یا بلفاروپلاستی transconjunctival

چه موقع نیاز به جراحی افتادگی پلک دارید ؟
بلفاروپلاستی عملکردی ، بر خلاف بلفاروپلاستی زیبایی یک عمل جراحی است که به دلایل پزشکی انجام می شود. در اکثر موارد اگر به دلیل افتادگی پلک ، چشم های شما هنگام رانندگی یا دیگر وظایف بصری دچار کاهش دید شدند ، جراحی افتادگی پلک به منظور رفع بهبود عملکردی پلک و حذف پوست شل شده پلک بالا انجام می گیرد. یکی دیگر از مشکلات عملکردی ، دشواری در استفاده از عینک یا لنزهای تماسی است که به دلیل ورم پلک بالا و پایین ایجاد می شود و جراحی عملکردی پلک را ضروری می سازد. طبق بیان بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم در تهران ، سایر شرایط پزشکی که ممکن است نیاز به عمل جراحی عملکردی پلک ها داشته باشید عبارتند از :

سوزشی که در اثر سایش پوست اضافی پلک ها بر روی یکدیگر به وجود می آید.
ناراحتی پیشانی که در اثر استفاده بیش از حد عضلات برای بالا بردن پوست چروک شده در ناحیه پلک ایجاد می شود.
 

جراحی پتوز پلک چیست ؟
pasokheto.ir میگوید: افتادگی پلک یا پتوز ، یک اصطلاح پزشکی برای افتادگی پلک فوقانی است که ممکن است بر یک یا هر دو چشم تاثیر بگذارد. پتوزی که از زمان تولد حضور دارد پتوز مادرزادی است. به طور کلی افتادگی پلک ها هنگامی رخ می دهند که لبه پلک بالایی ( حاشیه پلک ) از موقعیت نرمال آن پایین تر بیاید. هنگامی که لبه پلک خیلی پایین می آید ، بخشی از مردمک چشم را می پوشاند و می تواند بخش بالایی بینایی شما را مسدود کند. در اکثر موارد ، افتادگی پلک بالا ناشی از پیری است. به طور معمول ، تاندون عضله مسئول بالا و پایین بردن پلک می باشد. تصحیح جراحی افتادگی پلک شامل تعمیر تاندون کششی می شود. اصلا غیر معمول نیست که بعد از عمل جراحی آب مروارید یا سایر اعمال جراحی چشم ، افتادگی پلک بالا بیشتر شود ؛ زیرا دستکاری پلک در طول یک عمل می تواند موجب تضعیف عضله ای شود که چشم را باز نگه می دارد. سکته مغزی و تروما نیز از دیگر مواردی هستند که می توانند باعث پتوز گردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد