مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

ایده هایی برای بازاریابی برای فست فود ها

برای رستوران خود صفحه‌ی اینستاگرام داشته باشید

علاوه بر بحث تبلیغات، چیزی که برای یک رستوران می‌تواند بسیار سود‌آور باشد این است که مخاطبان، عکس غذاهایش را ببینند، از قیمتش مطلع باشند و نظرات کاربران را درباره‌ی کیفیت غذا بخوانند. همچنین باید پایگاهی وجود داشته باشد که اگر مشتری از خدماتتان راضی بود، بتواند شما را به دیگران معرفی کند. چه چیزی راحت‌تر از اینکه پروفایل شما را در اینستاگرام با دوستش share کند؟7 ایده بینظیر بازاریابی برای رستوران و فست فود ها

1- بازاریابی با عکاسی های خوشمزه


اگر به هرکدام از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام سر بزنید، در دسته بندی های ترند آنها ،با یک  بخش مخصوص غذا و خوراکی ها مواجه میشوید که طرفدارهای زیادی داشته و در آن انواع عکس، پست و تبلیغات درمورد غذا ها، خوراکی ها یا رستوران ها دیده میشود.


همین سر نخ خوبی برای بکارگیری اولین تکنیک طرح تبلیغاتی و بازاریابی برای تبلیغ رستوران و فست فود است .از غذا ها و خوراکی هایی که سرو میکنید عکس های جذاب و هیجان انگیز بگیرید. ترفند ها و راهکارهای بصری که چشم افراد را به خود درگیر میکنند، پرمخاطب ترین بخش از فضای مجازی و دیگر ابزارهای تکنولوژیکی اجتماعی هستند.


نکته مهم در همین ابتدا آنکه چندان به مهارتهای عکاسی خود اعتماد نکنید و اجازه بدهید یک عکاس حرفه ای و متخصص که تجربه عکسبرداری و تبلیغات در زمینه غذا ها و رستوران ها را دارد، این کار مهم را برعهده بگیرد. چراکه اگر بهترین شیوه و طراحی را برای خوراکی ها یا غذاها را در میان دیگر رقبای خود  دارید، ممکن است شیوه و سبک عکاسی شما نتواند همه کیفیت و هنرتان را به مردم و مشتریان خود نشان بدهد.

https://pasokheto.ir/tehran/%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B3%D8%AA-%D9%81%D9%88%D8%AF/

یک نکته مهم دیگر در این نوع بازاریابی تبلیغاتی، استفاده از هشتگ میباشد . اگر قبل از کلماتی که قصد تبلیغ آنها را در پیج های شبکه های اجتماعی دارید، این علامت را بگذارید، مخاطبینی که دنبال این نوع کلمات هستند، آسانتر و با احتمال بسیار بالاتری با پیج و پست هایتان روبرو خواهند شد.

تکنیک بازاریابی رستوران فست فود


با عکسبرداری از غذا ها و خوراکی ها، برای رستوران خود بازاریابی کنید!


2- بازاریابی دیجیتال با اپلیکیشن ها

استفاده از ابزارها و اپلیکیشن های غذایی میتواند به شکل قابل توجهی رستوران و فست فود ها را بر سر زبانها بیندازد.همچنین میتوانید برای سرویس سفارش ، ارسال یا مکاتبه با مشتریان خود ، از امکانات اپلیکیشن های دیگر برای تبلیغات و بازاریابی رستوران خود استفاده کنید.


pasokheto.ir میگوید: در همین زمان ، بد نیست به شیوه های سنتی اقدام به بازاریابی و تبلیغ رستوران و فست فود خود نمایید. مانند پخش کردن کارت ویزیت یا تراکر های جذاب ، مختصر و با یک شعار مشتری پسند اما منحصر بفرد در محدوده محل کسب خود.گوگل ری ویو (google reviews)، یکی از بهترین ابزارها برای معرفی محل و  نمایش بازخورد مشتریان است که بخوبی میتواند رستوران یا فست فود شما را بدون هزینه تبلیغ کند. از آنجا که گوگل مپ ثبت محل کسب و کار شخصی را برای ایران تحریم کرده است، میتوانید در شبکه های اجتماعی دیگر مثل فیس بوک یا لینکدین  یک صفحه غیر شخصی (پیج کمپانی) بسازید، و بعد در بخش آدرس در تنظیمات پروفایل آنها ، هم از روی نقشه دستی و هم بصورت نوشتاری آدرس رستوران یا فست فود خود را وارد و ذخیره نمایید. پس از آن با چند اکانت جیمیل مختلف ، در زمانهای مختلف ، محل کسب خود را بر روی نقشه در گوگل اپ وارد نماییدو حتی برای آن امتیاز یا نظر (ری ویو) بگذارید. اگر چند روز صبر کنید، گوگل به این اطلاعات اعتماد میکند و آدرس های ثبت شده را در نقشه خود نشان خواهد داد. از این به بعد هر زمان که عنوان رستوران و فست فود شما در گوگل جستجو شود، یک باکس کوچک نظرات در زیر نقشه محل کسب تان، نشان داده میشود و مشتریان میتوانند نظرات و بازخوردهای خود از کیفیت غذا و رستوران شما را در آن با یکدیگر به اشتراک بگذارند!


نکته مثبت این تکنیک بازاریابی آنست که مشتریان میتوانند علاوه بر نظر ، عکس های مختلف از فضای رستوران بگذارند که برای تبلیغات و معرفی شما به مخاطبان فرصت بینظری خواهد بود.

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ِ مشابه برای نمایش نقشه محل و ثبت بازخوردها ، یلپ YELP میباشد که تقریبا تمام ابزارها و امکانات ذکر شده در بالا را بهمراه بسیاری امکانات بازاریابی و تبلیغاتی دیگر برای صاحبان رستوران و فست فود ها و مشتریان آنها ارائه میدهد.این ابزار در حال حاضر در امکانات اینستاگرام موجود است.

4- بازاریابی پاپ آپ بر روی اپلیکیشن های معروف


ایده تبلیغ بر روی انواع اپلیکیشن های خارجی و داخلی موبایل ، میتواند فرصت مناسب برای بازاریابی و معرفی کوتاه رستوران و فست فود شما به مخاطبان این اپ ها باشد. در حال حاضر شرکت های داخلی بسیاری هستند که با دریافت هزینه ، تبلیغات تصویری رستوران و دیگر کسب وکارها بر روی اپلیکیشن های آی او اس و اندروید قرارمیدهند.


5-بازاریابی با ویدئو و پاکست

یوتوب به عنوان نسخه خارجی و آپارات بعنوان نمونه داخلی از شبکه های ویدئویی پرمخاطب ، این امکان را برایتان بوجود میآورد تا بصورت رایگان برای رستوران و فست فود خود با تیزرهای تبلیغاتی یا ویدئو های مختلف ، بازاریابی کنید.


پیشنهاد ما بشما بکارگیری خلاقیت در ساخت تیزر ها و فیلم ها ست.همچنین فراموش نکنید که زمان این ویدئو ها کوتاه باشد تا اثر معکوس تبلیغاتی و بازاریابی رستورانتان نداشته باشد.

6-افراد مشهور را فراموش نکنید


اگر مقیاس کسب و کار یا بودجه شما این امکان را میدهد، میتوانید از میان بسیاری از سلیبریتی های هنری یا فرهنگی و ورزشی افرادی را به رستوران یا فست فود خود دعوت نمایید و با روش های مختلف ، مردم را از زمان حضور این افراد مشهور مطلع نمایید. با اینکار بخاطر کنجکاوی و دیدن سلبریتی مورد نظر ، افراد زیادی به رستوران یا فست فود شما سرازیر میشوند

7 واحد معرفی به استاد در ترم آخر قابل انجام است ؟


مقطع کارشناسی :

دانشجوی دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) که برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری یا همان تئوری باقیمانده داشته باشند (دروس عملی ، آزمایشگاه ، پروژه و دروسی که واحد نظری – عملی دارند امکان پذیر نیست.

وقتی گفته می شود تنها دو درس یعنی تنها دو عنوان درس ! یعنی تعداد واحد آن دروس ملاک نیست بلکه زمانی که دانشجو نمرات همه دروس اش اعلام شده است و تنها دو عنوان درس نظری باقی مانده داشته باشد که اگر آن دروس را پاس کند فارغ التحصیل می شود


مقطع کارشناسی ارشد :

دانشجویان کارشناسی ارشد در صورتی که تنها یک عنوان درس نظری باقی مانده داشته بانشد می توانند آن درس را به صورت معرفی به استاد بگیرند (باز هم تاکید می کنیم تعداد واحد ملاک نیست)

دانشجوی دوره کارشناسی ارشد اعم از شیوه آموزشی و شیوه پژوهشی، که برای فراغت از تحصیل تنها یک درس نظری اعم از؛ دروس باقیمانده سر فصل دوره، جبرانی کارشناسی و جبرانی میانگین داشته باشد

دانشجوی شیوه پژوهشی قبل از دفاع از پایان نامه مجاز به اخذ و گذراندن درس معرفی به استاد می باشد.


https://pasokhbama.com/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF/

 



نحوه ثبت نام معرفی به استاد :

دانشجو موظف است پس از اطمینان از گذراندن کلیه دروس دوره، تقاضای خود را از طریق پیشخوان خدمت دانشگاه در سیستم جامع گلستان ارائه نماید. در صورت عدم احراز شرایط معرفی به استاد، مسئولیت بر عهده دانشجوی متقاضی است. آموزش مرکز یا واحد مربوط نیز، باید پس از ثبت کلیه نمرات دروس دانشجو در سامانه گلستان و بررسی کلیه سوابق تحصیلی وی و محرز شدن موضوع ماده ۱ یا ۲ اقدام به تایید تقاضای معرفی به استاد نماید. درغیر اینصورت دانشجو ملزم به گذراندن مجدد دروس معرفی به استاد به همراه کلیه دروس باقیمانده سرفصل مطابق آیین نامه ومقررات آموزشی در اولین نیمسال است.به اتمام رساندن واحدهای آموزشی و کسب نمره حد نصاب برای فارغ التحصیلی در هر مقطع تحصیلی الزامی است. دانشجویانی که به هر دلیلی نتوانسته اند در مدت تحصیلی خودشان، چند واحد آموزشی را دریافت و یا نمره حد نصاب در آن کسب نمایند، می توانند خارج از تقویم آموزشی واحدهای مجاز را به صورت معرفی به استاد دریافت کنند و بدون شرکت در کلاس های آموزشی، در امتحان نهایی درس مورد نظر خود شرکت نمایند.


لازم به ذکر است که دانشجویان برای دریافت دروس معرفی به استاد، باید دارای شرایط معرفی به استاد باشند. در غیر این صورت امکان اخذ دروس معرفی به استاد وجود نخواهد داشت. در ادامه، قصد داریم شرایط و نحوه دریافت واحدهای معرفی به استاد را ارائه کنیم.



معرفی به استاد چیست؟

دانشجویانی که قصد دریافت مدرک تحصیلی خودشان را دارند و یا می خواهند در مقطع های تحصیلی بالاتر مانند کنکور ارشد ادامه تحصیل بدهند، می بایست که تمامی واحدهای درسی خود را در دانشگاه گذرانده باشند و نمره قبولی نیز در هر یک از واحدهای درسی دریافت نمایند. در غیر این صورت، امکان فارغ التحصیلی برای دانشجو وجود ندارد و دانشجو باید مجددا در یک نیمسال تحصیلی انتخاب واحد کند.


 


گاهی اوقات دانشجویان دارای تعداد بسیار کمی واحد برای فارغ التحصیلی می باشند و شاید ارزش انتخاب واحد در این تعداد واحد تحصیلی کم، برای آن ها وجود نداشته باشد. خوشبختانه، در این مواقع دانشگاه ها ترتیبی را برای دانشجویان اتخاذ کرده اند که بتوانند خارج از تقویم تحصیلی دانشگاه، تعداد واحدهای تحصیلی محدودی را دریافت نمایند. دریافت تعداد واحدهای درسی محدود برای دانشجویان، تعریف واحدهای معرفی به استاد می باشد.

یکی از قوانین که در کشور ما به منظور رفاه حال دانشجویان در نظر گرفته است، قانون معرفی به استاد می باشد. منظور از معرفی به استاد آن است که اگر دانشجویی به هر دلیل نتواند تمامی واحدهای درسی خود را سنوات معمول پاس کند و تنها چند واحد درسی محدود از او باقی مانده باشد، می تواند ضمن هماهنگی با مرکز آموزش محل تحصیل خود بر اساس بخشنامه جدید معرفی به استاد ، درس یا دروس مربوطه را توسط معرفی شده بگیرد.


این دسته از دانشجویان نیازی به ماندن برای نیمسال بعدی ندارند و می توانند همزمان با همکلاسی خود فارغ التحصیل شود.


این قانون برای همه موسسات آموزشی عالی می باشد و متقاضیان می توانند بسته به دانشگاه محل تحصیل خود و با رعایت حداکثر واحد معرفی به استاد در دانشگاه دولتی ، پیام نور ، آزاد و … از این بخشنامه استفاده کند. در ادامه خواهیم دید که شرایط معرفی به استاد چیست؟ و آیا معرفی به استاد در شرایط کرونا وجود دارد یا خیر.


 

 

تفاوت طب سنتی ایرانی با طب سنتی کشورهای دیگر در چیست؟

بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت (WHO)، طب سنتی به دانش، مهارت و عملکردهایی بر اساس تئوری، عقاید و تجربیات بومی فرهنگهای مختلف اطلاق میشود که با هدف حفظ سلامتی، پیشگیری، تشخیص، بهبود و درمان بیماریهای جسمی و روحی بکار گرفته میشوند.


برای هزاران سال انسان‌ها از نواحی مختلف گیاهان یا مشتقات بدن حیوانات برای درمان مشکلات سلامتی خود استفاده کرده‌اند. در آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه، حدود ۷۰-۹۰ درصد مردم همچنان از انواع مختلف توصیه‌های سنتی به عنوان درمان اولیه استفاده می‌کنند. طب سنتی در بعضی مناطق از پشتوانه جامع حاوی مطالعات پژوهشی و اسناد علمی تئوری و عملی برخوردار است. در حالی که در نواحی دیگر این دانش به تدریج از نسل به نسل دیگر کمرنگ شده و تا حد نقل و قول‌های شفاهی تنزل یافته است. از آنجایی که یک سوم افراد در جوامع مختلف امکان دسترسی به داروهای مدرن را ندارند، ارائه شیوه‌های درمانی سنتی و جایگزین ایمن و مطمئن می‌تواند راهی برای افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و سلامتی فراهم کند. از اینرو در بعضی مناطق از دنیا، اقوام مختلف در حال بازگشت به اصول و آموزه‌های سنتی و بومی خود هستند.


https://pasokheto.ir/tehran/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%B7%D8%A8-%D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C/


در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ کشور سازوکارهایی برای داروهای گیاهی دارند. اما شیوه‌های طب سنتی در کشورها و نواحی مختلف دنیا با توجه به تفاوت‌های فرهنگی، تاریخی، منش و فلسفه فردی جوامع با یکدیگر متفاوت است. از جمله انواع رایج طب سنتی در دنیا می‌توان به طب سنتی چینی، هندی، آفریقایی و طب سنتی ایرانی اشاره کرد.


طب سنتی در بسیاری از کشورها با اصطلاح طب جایگزین یا مکمل شناخته می‌شود. این در حالی است که در بعضی کشورها طب مکمل یا جایگزین تا حدودی تعریف متفاوتی داشته و به مجموعه گسترده از اقدامات مراقبتی و بهداشتی اطلاق می‌شود که لزوما ممکن است جزوی از سنت خود آن جامعه نبوده و هنوز با سیستم مراقبت سلامت آن ادغام نشده است.


طب سنتی ایرانی

طب سنتی ایرانی شامل مجموعه‌ای از تمام دانش و دستورالعمل‌هایی است که از زمان باستان (از حدود ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد) تا کنون در ایران برای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری بکار برده می‌شده است. طب سنتی ایران از دو شاخه اصلی تئوری (که در مورد وضعیت و تغییرات بدن انسان و علل و نشانه‌های سلامتی و بیماری بحث می‌کند) و عملی (دانش چگونگی حفظ سلامتی و چگونگی بازگرداندن آن پس از بروز بیماری‌ها) تشکیل می‌شود.


در طب سنتی ایرانی، عملکردهای فیزیولوژیک بدن بر مبنای هفت فاکتور سنجیده می‌شوند که عبارتند از: عناصر (ارکان)، مزاج، اخلاط، ارگان (اعضا)، ارواح، قوا و عملکرد (افعال).


در طب سنتی ایرانی توجه اصلی بر پیشگیری از بیماری است تا درمان آن. بر این اساس شش فاکتور مهم و ضروری برای حفظ سلامتی در طب سنتی ایرانی عبارتند از: هوا، نوشیدنی و غذا، خواب و بیداری، تخلیه و نگهداری، تحرک فیزیک و آرامش، فعالیت ذهنی و آرامش روحی.


در طب سنتی ایران علت اغلب بیماری‌ها ناشی از برهم خوردن تعادل اخلاط و مزاج است. لذا درمان یا تجویز دارو نیز عمدتا با هدف بازگرداندن این تعادل از طریق استفاده از مزاج‌های متضاد آن پایه‌ریزی می‌شود. مثلا اگر بیماری در اثر سردی طبع ایجاد شده باشد، درمان آن از طریق تجویز موادی با طبع گرم صورت می‌گیرد.افرادی که از این طب یاد می‌کنند دو دسته‌اند: عده‌ای آن را دستاوردهای طبی مسلمین با لحاظ دوره‌های ترجمه، نقد، تاسیس و سرانجام بسط و گسترش آن در قرون اول تا هفتم هجری می‌دانند و از آن به نام‌های مختلف از جمله طب عربی یاد می‌کنند و همپوشانی کامل این بخش با طب سنتی معلوم است.

دسته دوم ماثورات پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) و ائمه (علیهم السلام) را در نظر دارند و به کتب طب النبی، طب الصادق، طب الرضا و حجامت و فصد و زالو (حدیث) استناد می‌کنند.

در طب اسلامی بیشتر از انواع غذاها و داروهای گیاهی، نوشیدنی‌ها، حجامت، زالو و فصد صحبت می‌شود. دستورالعمل‌ها و نسخه‌های این طب گاه موردی و خاص بوده و تعمیم آن اشتباه است.

در طب اسلامی بیشتر به امساک توجه شده است تا مطالب دیگر. در این طب بیشتر به رعایت بهداشت عمومی توجه شده است. امروزه در این طب، بخشی از دستورها قابلیت دسترسی و اجرای کمی دارد و در برخی موارد هزینه‌ها نسبتا بالاست.

تعریف طب قرآنی

علمی است که درباره ساختار روحی و جسمی انسان صحبت می‌کند و برای غذای او اهمیت زیادی قائل است و هستی‌اش را در گرو غذایی که برایش مشخص شده است، می‌داند. (سوره طارق آیه 5)

خداوند سبحان زمانی که غذای انسان را خلق می‌کند، خود را مورد ستایش قرار می‌دهد. (سوره غافر آیه 64)

خداوند منان خلقت و اعمال انسان را مساوی با غذای انسان می‌داند. (سوره عبس آیه 24)

در طب قرآنی انسان بر مبنای طبع و مزاج خود، غذا و فصل عمل می‌کند. این طب بهترین روش پیشگیری را بیان می‌کند که هزینه چندانی ندارد.

مهمترین مسئله در طب قرآنی امکان شفاست که در هیچ طبی وجود ندارد. مهمتر اینکه خداوند متعال یکی از این شفاها را به ماده‌ای غذایی به نام عسل اختصاص داده است.طب سنتی افریقایی

 


نوعی سیستم مراقبت های بهداشتی جامع در سطح قاره افریقا وجود دارد که


در سه سطح از تخصص ها سازماندهی می شود .


این سه تخصص شامل الوهیت ، معنویت گرایی و گیاه درمانی می شود .


این شیوه ، خدمات بهداشتی و درمانی را بر اساس فرهنگ ،


دانش ، نگرش رایج در جامعه افریقا ارائه می دهد .


 


طب سنتی امریکایی

 


در قرن هجدهم و هفدهم میلادی در امریکا ، پزشکان طب سنتی ،


اغلب از داروهای گیاهی استفاده می کردند .


داروهای بومیان امریکا بیشتر برای درمان بیماری های مالاریا ، دیسترس و …. بود .


استفاده از این نوع گیاهان تا قرن بیستم ادامه یافت و حتی


برخی از داروهای گیاهی پایه و اساسی داروسازی جدید را تشکیل دادند .


 


طب سنتی چینی

 


یکی از قدیمی ترین نوع طب سنتی برای چین است .


قدمت داروهای گیاهیی جینی حداقل به ۲۲۰۰ سال قبل برمیگردد .


با وجود قدمت بالای ان شامل تغییرات اندکی بوده است .


مفهوم اصلی طب سنتی چینی احیا نیروی حیاتی زندگی در بدن است .


طب سنتی چینی حاصل نسل ها تلاش پزشکان و دانشمندان است که بر


طبیعت و قانون طبیعی طبیعت و مراحل مختلف چرخه طبیعی بررسی کرده اند .


این روش یک فرمولاسیون با توجه  به شرایط هر فرد و با ترکیب خاصی از گیاهان مختلف تهیه می شود .


 


 

مهم ترین ویژگیهای یک سالن زیبایی خوب

این روزها توجه به ظاهر و زیبایی اهمیت ویژه و بیشتری پیدا کرده است؛ چرا که یک ظاهر خوب می‌تواند باعث ایجاد احساسات مثبت در شما شود و زندگی روزمره‌تان را دلپذیرتر کند. سالن‌های آرایشی مکانی هستند که یک ظاهر زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورند. آرایشگاه زنانه در کرج باعث می‌شود شما احساس خاص بودن داشته باشید و با رضایت خاطر سالن را ترک کنید.


احتمالاً این سؤال برای شما هم پیش آمده است که چگونه می‌توان متوجه مناسب بودن یک آرایشگاه شد؟ نکاتی که در این مقاله گفته‌ایم، شما را با ویژگی‌های بهترین آرایشگاه‌ زنانه آشنا می‌کند.


 


بهترین آرایشگاه زنانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

تنوع سالن‌های آرایشی در سطح شهر می‌تواند گیج‌کننده باشد و انتخاب را سخت کند. به همین دلیل شما به راهنمایی نیاز خواهید داشت تا به کمک آن بهترین آرایشگاه زنانه را شناسایی کنید و برای دریافت خدمات آرایشی و بهداشتی به آن مراجعه کنید. این مقاله همان راهنمای مورد نیاز شماست. برای آشنایی با ویژگی‌های بهترین آرایشگاه زنانه با ما همراه باشید.


 


ظاهر چشم‌نواز سالن آرایشی

جذابیت دکوراسیون داخلی و نورپردازی خوب یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در آرایشگاه‌های زنانه باید مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر این داشتن لباس‌های فرم یکسان و منحصر به فرد، یک مزیت محسوب شده و زیبایی ظاهری سالن آرایشی را دوچندان می‌کند.


 


کادر ماهر و دوره‌دیده


یک مدیر دقیق به خوبی آگاه است که هر یک از مشتریان به خودی خود می‌توانند تبلیغات مؤثری را برای آرایشگاه به ارمغان آورند، چرا که اگر مشتری با رضایت مجموعه را ترک کند، تجربیات لذت‌بخش خود از حضور در سالن زیبایی را با اطرافیانش به اشتراک می‌گذارد. بنابراین انتخاب کادر اجرایی مجرب و توانمند یکی از رازهای آرایشگاه‌های موفق محسوب می‌شود.


ممکن است برایتان پیش آمده باشد که خواسته خود را با آرایشگر در میان بگذارید، ولی او بدون در نظر گرفتن خواسته شما، کار خود را انجام داده باشد. یک آرایشگر خوب توانایی این را دارد که به خوبی با شما ارتباط برقرار کند و خواسته‌های شما را با دقت بشنود و با توجه به تجربیات و اطلاعات خود پیشنهاداتی به شما ارائه دهد تا در مجموع و با در نظر گرفتن سلیقه و خواسته شما بهترین خدمت ممکن را عرضه نماید.


توانایی یک تیم آرایشی تنها با مهارت داشتن در انجام خدمات سنجیده نمی‌شود، بلکه نیرویی متخصص است که علاوه بر داشتن توانایی لازم در انجام خدمات، از نظر اخلاق و رفتار نیز سرآمد باشد. مطمئناً شما نمی‌خواهید به آرایشگاهی مراجعه کنید که جوی متشنج بین کارکنان آن برقرار است، چرا که این حس منفی به شما نیز سرایت می‌کند و تجربه خوبی را از حضور در آن سالن آرایشی رقم ناگر اخیرا آرایشگر خود را کنار گذاشته‌اید و یا به شهر جدیدی نقل مکان کرده‌اید، و در جستجوی یک سالن عالی برای خود هستید، پیشنهاد می‌کنم چند موردی که اینجا ذکر می‌کنیم را در انتخاب‌تان لحاظ کنید. شما یک آرایشگر با استعداد، خلاق، با تجربه و خوش برخورد می‌خواهید بدون اینکه نیازی به خرج کردن پول زیادی داشته باشید. سالن‌هایی که موفق و پرطرفدار هستند نقاط مشترک زیادی دارند.

 


چنین سالن هایی کارمندان خوبی را جذب می کنند و با جدیدترین و محبوب‌ترین متدهای آرایشی پاسخگوی مشتریانشان هستند. علاوه بر این، آنها هم کارکنان و هم مشتریان خود را راضی نگه می دارند تا گردش مالی را به حداقل برسانند. از آنجایی که امروزه رقابت زیادی بین سالن‌ها ایجاد شده، برجسته شدن نام یک سالن زیبایی در میان مردم باعث می‌شود که یک سالن به اوج برسد.

 


در این مقاله قصد داریم به چند ویژگی مهم که باید در انتخاب یک سالن به آن توجه کنید را با هم مورد بررسی قرار دهیم. مطمئن باشید که با دانستن نکات لازم و انتخاب سالن مناسب دیگر شاهد آثار هنری آرایشگران غیر حرفه‌ای روی موها و چهره‌تان نخواهید بود.ویژگی های بهترین آرایشگاه زنانه

یک سالن آرایشی خوب باید از چند جهت مورد بررسی قرار بگیرد. عدم رعایت هرکدام از این موارد توسط مسئول سالن می تواند امتیاز منفی برای آن آرایشگاه محسوب شود و عدم رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت. مهم ترین این ویژگی ها شامل موارد زیر است:


موقعیت و ویژگی های مکانی

بهداشت فردی و محیط

قیمت و دستمزد مناسب

کیفیت بالای تجهیزات

زمان بندی مناسب

۱. موقعیت مکانی

موقعیت مکانی از دو جهت مورد بررسی قرار می گیرد. موقعیت محلی و ویژگی های داخل ساختمان. از نظر موقعیت محلی باید بگوییم که سالن آرایشی باید در نقاطی از شهر واقع شود که به راحتی قابل دسترس باشد و مشتری در هر ساعتی بتواند به راحتی به آن محل رفت و آمد کند. از نظر ویژگی های داخل ساختمان هم باید به اندازه سالن، جدا بودن قسمت های مختلف مانند سالن ناخن، اپیلاسیون و …، داشتن تهویه مناسب، نور کافی و … دقت کنید. زیرا تمام این مسائل به راحتی شما در سالن مربوط می شود و مناسب نبودن هریک از آن ها می تواند دقایق یا ساعات حضور شما در آرایشگاه را غیرقابل تحمل کند.



به کلینیک زیبایی برویم یا مطب پزشک متخصص؟

همواره به این نکته توجه داشته باشید که کلینیک‌های پوست و مو که با نام کلینیک‌های تخصصی پوست و مو و یا درمانگاه‌های پوست و مو معرفی می‌شوند، مراکز مهمی برای انجام خدمات زیبایی پوست، تناسب اندام و هرگونه جراحی دیگری که در حوزه زیبایی باشد، هستند.


 


 درباره کلینیک زیبایی در اهواز اینجا بخوانید ؛نکته مهمی که باید حتما به آن دقت کنید این است که همه مراکز موجود که با نام کلینیک‌های زیبایی تبلیغات انجام می‌دهند، درمانگاه معتبر نیستند و فقط تعدادی از مراکز که موفق به گرفتن مجوز از سازمان نظام پزشکی استان خود شده‌اند و مسئولیت فنی مرکز را یک پزشک متخصص به عهده گرفته، کلینیک‌های تخصصی زیبایی معتبر می‌باشند.


 


کلینیک‌ها و پزشکان معتبر فعال در حوزه زیبایی، قبل از هر اقدامی ابتدا سلامت شما را از طریق آزمایش‌های لازم ارزیابی کرده و در صورت وجود بیماری به شما اطلاع می‌دهند تا تحت معالجه و درمان قرار گیرید و سپس در صورت عدم وجود خطر برای سلامتی شما، عمل زیبایی را انجام می‌دهند.


کلینیک زیبایی چیست؟


به کلینیک زیبایی برویم یا مطب پزشک متخصص؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر فرد متقاضی در حوزه زیبایی وجود داشته باشد این است که آیا به کلینیک زیبایی برای درمان خود برود یا به مطب پزشک متخصص؟ باید بدانید مراجعه و درمان از نظر کیفی در مطب پزشک تفاوت زیادی با کلینیک‌های زیبایی ندارد، ولی باید به این موضوع دقت داشت که کلینیک‌های زیبایی خدمات زیبایی گسترده‌تر، تجهیزات و تعداد متخصصین بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.


کلینیک زیبایی چیست؟


مراکز زیبایی چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟

تقریبا می‌توان گفت که اکثر کلینیک‌های زیبایی تمامی خدمات زیبایی از قبیل لیزرهای حذف موهای زائد، انواع تزریقات ژل، بوتاکس و مزوتراپی، انواع خدمات پاکسازی پوست و جوانسازی (مانند لیزر، آر اف فاکشنال، لیفت نخ)، کاشت مو و کاشت ابرو، خدمات لاغری و تناسب اندام (کویتیشن، ال پی جی، کرایو یا سرما درمانی)، انواع جراحی‌های زیبایی (مانند پروتز سینه، پروتز باسن، جراحی لاغری، جراحی پلک و جراحی بینی) و … را انجام می‌دهند.یکی از پر طرفدارترین اقداماتی که این روزها متقاضیان زیادی را روانه کلینیک های پوست و مو می‌کند؛ لیزر موهای زائد است. امروزه بسیاری از افراد تمایل زیادی به استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود دارند. عملکرد لیزر موهای زائد به این گونه است که با حرارت دادن و سوزاندن توسط نور لیزر، موی تیره رنگ داخل فیکول مو و خود فولیکول آسیب می بیند و از بین می رود.


به زبان ساده در زمان استفاده از لیزر مو، رنگدانه های ملانین موجود در مو این انرژی را جذب کرده و آن را به ریشه مو منتقل می کنند. این انتقال انرژی باعث تخریب ریشه مو شده و شما را از شر موهای زائد خلاص می کند. از آنجا که سطح پوست نیز رنگدانه ملانین دارد، دریافت نور لیزر توسط رنگدانه پوست موجب سوختگی و آسیب به پوست خواهد شد؛ که این آسیب در نتیجه استفاده از دستگاه نامناسب، یا تنظیمات اشتباه صورت می‌گیرد.


به همین علت توصیه می‌شود برای انجام لیزر موهای زائد، حتما به کلینیک های مجاز با سابقه کاری مثبت مراجعه نمایید تا هم در وقت و هزینه ها صرفه جویی کرده باشید و هم عوارض این عمل را تجربه نکنید.اخذ مجوز از وزارت بهداشت

یکی از مهمترین ویژگی های کلینیک زیبایی خوب داشتن مجوز است.

وزارت بهداشت برای تمام کلینیک های زیبایی قوانینی تعیین نموده است.

رعایت این قوانین اهمیت بسیاری زیادی دارد و کمک می کند که شما بتوانید بهترین کلینیک ها را از بین دیگر کلینک ها تشخیص دهید.

این مجوز اگر وجود داشته باشد در معرض دید قرار می گیرد.

پس با نگاهی اجمالی به اطراف باید آن را ببینید.


فعالیت کلینیک زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو

یکی از مهمترین ویژگی های کلینیک زیبایی خوب حضور پزشک در کلینیک و نظارت روی کار دیگر پرسنل است.

تخصص پزشک نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

بهتر است گلینیک هایی را انتخاب کنید که زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو فعالیت می کنند.

هستند کلینیک هایی که زیر نظر پزشک عمومی فعالیت دارند و این خود نشان دهنده عدم داشتن مجوز است.

حضور پزشک در کلینیک از آنجایی اهمیت دارد که در صورت بروز مشکل، پزشک می تواند دارو مورد نظر را تجویز نماید.

از طرفی استفاده از بعضی دستگاه ها فقط در زمان حضوز پزشک و توسط خود او امکان پذیر  است.