مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای روش کرایولیپولیز هستند؟

کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکر تراشی سرد) یک روش غیر جراحی ترمیم بدن است. جراح پلاستیک با استفاده از یک دستگاه سلولهای چربی زیر پوست را فریز می‌کند. وقتی سلولهای چربی تخریب شدند به تدریج تجزیه شده و بوسیله کبد از بدن خارج می‌شوند.


کرایولیپولیز یک روش نسبتا جدید است که از سال ۲۰۱۲ بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به رسمیت شناخته شده است. کول اسکالپتینگ و کرایولیپولیز برندهای تجاری ثبت شده شرکت Zeltiq Aesthetics هستند.


در حالی که تعداد تحقیقات بالینی مستقل در مورد این روش نسبتا کم است، شرکت زلتیک ادعا می‌کند که کرایولیپولیز مقدار سلولهای چربی در منطقه انجام شده را بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.


اکثر افراد چند روز پس از انجام این روش کرایولیپولیزر در اصفهان متوجه اثرات آن می‌شوند اما اغلب اوقات ۱ تا ۴ ماه طول می‌کشد تا نتایج کامل آن مشخص شود.


خطرات کرایولیپولیز چیست؟

اگر چه تحقیقات هنوز محدود است اما روش کرایولیپولیز عموما به عنوان یک نوع روش ایمنتر غیر تهاجمی برای کاهش چربی نسبت به سایر روشها همچون لیپوساکشن عنوان شده است.


اغلب افراد به غیر از حس کشیدگی پوست که بین دو پنل دستگاه قرار می‌گیرد، در طول این فرایند چیزی را حس نمی‌کنند. از آنجایی که در این روش هیچ گونه برش، دستکاری بافت یا بیهوشی انجام نمی‌شود، اکثر افراد نیازی به زمان بازسازی ندارند و می‌توانند بلافاصله فعالیتهای طبیعی خود را ادامه دهند.


تنها عوارض جانبی قابل ملاحظه این فرایند بسیار جزئی است و فقط اطراف ناحیه درمان شده بروز می‌کند. اغلب این عوارض جزئی در طول چند روز تا چند هفته پس از این عمل کاهش یافته یا از بین می‌روند.کرایولیپولیز چیست؟

کرایولیپولیز یک دستگاه لاغری موضعی است. در روش کرایولیپولیز آن دسته از سلول‌های چربی که سطحی‌تر هستند در اثر سرما دچار مرگ سلولی شده و به آهستگی در طی یک تا چهار ماه از بدن دفع می‌شوند و به همین علت اثر سوئی روی کبد و آنزیم‌های کبدی ندارد. در کرایولیپولیز به طور موثر چربی و سلول‌های چربی را در منطقه تحت درمان حذف شده و نتایج برجسته و قابل توجهی از کاهش بافت چربی و سلول‌های چربی را در منطقه تحت درمان نشان می‌دهد. آنچه کرایولیپولیز را از روش‌های درمان دیگر متمایز می‌سازد استفاده از تکنولوژی سرما همراه با خلا و فشار منفی، وکیوم چربی جهت کاهش سایز منطقه مورد نظر,  حذف سلول‌های چربی, تعداد جلسه کم (یک جلسه), برگشت ناپذیری و غیر تهاجمی بودن آن است. در این عمل سلول‌های چربی زیر پوست خنک می‌شوند که باعث ایجاد لیپولیز و تجزیه سلول‌های چربی بدون آسیب رساندن به بافت‌های اطراف یا پوست می‌شود. کرایولیپولیز به منظور کاهش چربی در مناطق خاص بدن بخصوص سر معده و پشت استفاده می‌شود.


کرایولیپولیز چگونه عمل می‌کند؟

اساس عملکرد کرایولیپولیز بر مبنای این اصل استوار است که سلول‌های چربی  که در برابر تغییر دما از بافت‌های اطرافشان حساس‌تر و آسیب پذیرترند در اثر انجماد یا کرایولیپولیز سلول‌های چربی تجزیه ‌شوند. در این فرایند هیچ آسیبی متوجه بافت‌های اطراف نمی‌شود. سرمایش سلول‌های چربی آن‌ها را به مرگ طبیعی دچار می‌کند، مرگی کاملاً کنترل شده. در چنین شرایطی غشاء سلول‌های چربی شکسته و لیپیدها آزاد می‌شوند. سپس لیپیدها وارد مجاری لنفاوی می‌شوند تا پردازش شده و در نهایت از بدن خارج شوند، درست به همان شیوه‌ای که بدن چربی غذا را دفع می‌کند، این فرآیند به تدریج انجام می‌شود لذا بار زیادی بر دوش سیستم لنفاوی تحمیل نشده و هیچ خطری سیستم لنفاوی فرد را تهدید نخواهد کرد.


هنگام کرایولیپولیز لیزری بیمار چه حسی دارد؟

در دقایق اول کار با دستگاه شما فشار و سرمای شدیدی را حس می‌کنید .این حس به مرور کمتر می‌شود. به حدی که معمولا به افراد حس آرامش منتقل می‌شود.


چه افرادی کاندیدای مناسبی برای روش کرایولیپولیز هستند؟

افرادی که چاقی موضعی دارند ونه اضافه وزن زیاد این روش برای آن‌ها مناسب‌تر است. کرایولیپولیز کاهش حجم چربی‌های موضعی مثل پهلوها، ران‌ها، شکم، بازوها و کمر استفاده می‌شود. این روش برخلاف لیپوساکشن در بیماری‌‌های قلبی عروقی و کبدی و کلیوی نیز قابل انجام است. با توجه به حجم انبوه دستگاهای کرایولیپولیزی که اخیرا وارد کشور شده است بیماران باید دقت کنند که از این دستگاه فقط در مراکز درمانی معتبر و تخصصی استفاده کنند. دستگاه‌ها بسیار متفاوت بوده و بنابراین اثر بخشی آن‌ها نیز کاملا متفاوت است. این دستگاه واقعا موثر است که هم از واکیوم و هم سرمای ۱۰- درجه سانتیگراد در آن استفاده شود و این مشخصات را در کاتالوگ دستگاه می‌توان به راحتی مطالعه کرد.مزایای روش کرایولیپولیز چیست؟

هم زمان می‌توان چند ناحیه از بدن را درمان کرد.

به بهبود کیفیت پوست کمک می‌کند .

تنها ناحیه مورد نظر درمان می‌شود .

تاثیر داشتن این شیوه اثبات شده است.

چون این درمان در خارج از بدن انجام می‌شود، بنابراین غیر تهاجمی است.

چون این شیوه بدون جراحی و ایجاد سوراخ در سطح پوست بدن است بدین ترتیب هیچ‌گونه عفونتی ایجاد نمی‌شود.

هیچ‌گونه از اثرهای جراحی را در سطح پوست ایجاد نمی‌کند.

در این شیوه پوست دچار شلی و افتادگی نمی‌شود.

شیوه کرایولیپولیز بدون عوارض و بدون درد است.

جایگزینی مناسب برای لیپوساکشن است.

حتی در کبد‌های چرب با گرید پائین میتوان کرایولیپولیز کرد.

سلول‌های چربی به روشی طبیعی توسط بدن دفع می‌شوند .

تحت هیچ عنوان دوره نقاهت بعد از درمان ندارد بنابراین نیازی به استراحت ندارید.

درمان به شیوه کرایولیپولیز، ایمن و بدون احتمال هرگونه عوارض است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد