مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

داوطلبان با دارا بودن چه شرایطی از شرط سنی آزمون استخدام معاف می شوند ؟

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1401 در یک سری رشته های مشخصی اقدام به پذیرش معلمان در مقاطع تحصیلی مختلف می کند و افرادی که تمایل داشته باشند در این آزمون استخدامی ثبت نام کنند باید در اولین قدم، دفترچه مربوط به این آزمون را مطالعه کنند و تمام شرایط و قوانین آن را بدانند تا در بقیه مسیر دچار مشکل نشوند.

زیرا در شهرهای مختلف و در رشته های مختلف وضعیت پذیرش معلمان متفاوت است و ممکن است در شهری که شما در آن ساکن هستید، در رشته شما معلمی درخواست نشده باشد و یا اینکه در جنسیتی که معلم می‌خواهند استخدام و پذیرش شامل حال شما نشود. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام و طی کردن این مسیر از تمام شرایط آگاهی داشته باشید تا در میانه مسیر به مشکل بر نخورید

یکی از نکاتی که باید برای شرایط سنی استخدام  آموزش و پرورش  سال 1402به آن دقت کنید داشتن شرط سنی برای مدارک تحصیلی مختلف است زیرا این وزارت همانند بقیه وزارتخانه ها دارای محدودیت سنی برای استخدام می باشد و کسانی که این شرط را نداشته باشند نمی‌توانند عنوان معلم رسمی آموزش و پرورش به کار خود ادامه ادامه دهند. شرایط سنی برای مقاطع تحصیلی مختلف از قرار زیر است:

آن دسته از داوطلبانی که دارای مقطع کاردانی باشند باید حداکثر دارای ۳0 سال سن باشند و آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی باشند می توانند دارای حداکثر ۳۵ سال سن داشته باشند.

همچنین افرادی که دارای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد می باشند می‌توانند حداکثر ۴۰ سال سن داشته باشند. و کسانی که دارای مقطع تحصیلی دکترا باشند می توانند حداکثر سن ۴۵ سال داشته باشد. در صورتی که سنی که شما درآن قرار دارید با مقطع تحصیلی شما مغایرتی در این شرایط ایجاد می کند پیشنهاد می کنیم که ثبت ‌نامی صورت نگیرد زیرا در ادامه فرآیند در بهترین شرایط پذیرش از شما انجام نخواهد شد.


سوالات مصاحبه حضوری آزمون استخدامی اموزش و پرورش سال 1401


سوالاتی که در مصاحبه حضوری از داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول پرسیده می شود فردی و خانوادگی می باشد و همچنین در مورد احکام دینی از افراد سوالاتی پرسیده می‌شود و برای این که آمادگی در این زمینه داشته باشید بهتر است در مورد احکام نماز و روزه و غسل و همچنین واجبات و مستحبات و غیره آشنایی داشته باشید و دارای مرجع تقلید مشخصی باشید.

از دیگر سوالاتی که هنگام این مصاحبه پرسیده می شود، سوالاتی در مورد نماز جمعه و همچنین راهپیمایی هایی است که در آن شرکت کرده اید و همچنین در مورد اعتقادات سیاسی و مذهبی که دارید از شما سوالاتی پرسیده می شود که باید به تمام آنها پاسخ دهید.

در صورتی که داوطلب خانم هستید پیشنهاد می کنیم که در جلسه مصاحبه حضوری حجاب و شئونات اسلامی را رعایت کنید و با حجاب کامل ظاهر شوید و هر چیزی که در عرف جامعه پذیرفته نباشد بهتر است در ظاهر شما وجود نداشته باشد. اگر داوطلب آقا هستید پیشنهاد می کنیم که علاوه بر این که با ظاهر موجهی بر سر جلسه حضوری ظاهر می شوید، صورت خود را با تیغ نتراشیده باشید زیرا این از جمله مواردی است که معمولا در مصاحبه حضوری برای داوران اهمیت دارد. یا در جواب وسایلی که برای اصلاح استفاده می کنید، از تیغ صحبتی نکنید.حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش 1402

آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود و شرایط استخدام در این آزمون به صورت دفترچه ای تهیه شده و به داوطلبان اطلاع رسانی می شود. یکی از شرایط شرکت در این آزمون ، شرایط سنی است و داوطلبان با توجه به مدرک فارغ التحصیلی که ارائه می دهند ، باید واجد سن لازم باشند.

مرتبط بخوانید : افزایش حداکثر سن داوطلبان آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی 


در آزمون استخدامی آموزش پرورش 1402 که در اردیبهشت ماه 1402 برگزار خواهد شد ، تغییراتی اعمال شده است که از جمله مهم ترین آنها ، تغییر در شرایط سنی است. بدین صورت که دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با حداقل سن 20 سال و حداکثر سن 40 سال مجاز به شرکت در آزمون استخدامی می باشند.


حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش با توجه به دفترچه ثبت نام سال گذشته نیز به صورت زیر بوده است :


دارا بودن سن 20 الی 25 سال برای دارندگان مدرک دیپلم

دارا بودن حداکثر سن 30 سال برای دارندگان مدرک فوق دیپلم

دارا بودن حداکثر سن 36 سال برای دارندگان مدرک لیسانس

دارا بودن حداکثر سن 40 سال برای دارندگان مدرک فوق لیسانس

دارا بودن حداکثر سن 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری

لازم به ذکر است که شرایط استخدام آموزش و پرورش هر ساله دستخوش تغییراتی است و این امکان دارد که شرایط سنی کاهش یا افزایش پیدا کند. شرایط سنی فوق مربوط به ازمون سال گذشته است و احتمالا در سال آینده نیز به همین صورت باشد اما در صورتی که تغییر یابد ، این مطلب را بروزرسانی خواهیم کرد.

مرتبط بخوانید : شرایط سنی معلم شدن – راهنمای کامل شرایط معلم شدن در تمام مقاطع


شرایط افزایش حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش

حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش که در بند فوق گفته شد ، مربوط به داوطلبان عادی است اما برخی از متقاضیان در صورت داشتن شرایط زیر ، می توانند با سن بیشتر نیز در آزمون استخدامی شرکت نمایند :

جانبازان ، آزادگان ، فرزندان شهدا ، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای یک سال سابقه اسارت از حداکثر شرایط سنی معاف می باشند.لذا در این مقاله برای داوطلبانی که علاقه مند به استخدام در آموزش و پرورش و ورود به حرفه دبیری هستند، به تفکیک شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ ​و همچنین شرایط اختصاصی استخدام دبیری و فرهنگیان در سال 1402 بیان شده است.



شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

همانطور که پیش از این اشاره شده است داوطلبان برای ثبت نام در رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید پیش از آغاز فرآیند نام نویسی، شرایط تعیین شده را بررسی کرده و در صورتی که واجد شرایط عمومی استخدام در دستگاه های دولتی و شرایط اختصاصی استخدام در آموزش و پرورش باشند، می توانند در آزمون ثبت نام کنند.


 


در هر دوره از استخدام دبیری آموزش و پرورش، شرایط استخدام فرهنگیان با انتشار دفترچه راهنمای آزمون اعلام می شود. داوطلبان متقاضی آزمون سال جاری می توانند با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲​، از جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون مطلع شوند.


 


با توجه به انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402، شرایط عمومی استخدام فرهنگیان در سال جاری را با استناد به دفترچه راهنمای سال ۱۴۰۲ ارائه داده ایم. خاطر نشان می شود به محض انتشار اصلاحیه دفترچه استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 ​و در صورت تغییر شرایط عمومی، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.


 


داشتن تابعیت ایران 


اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی


التزام به قانون جمهوری اسلامی ایران 


انجام دوره خدمت یا معافیت قانونی برای داوطلبان آقا 


داشتن سلامت جسمانی برای انجام کاری که استخدام می شوند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد