مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

معاینات و بررسی های قبل از عمل جراحی لازک چشم

دلیل اینکه این روش متداول ترین و رایج ترین روش برای حذف عینک است این است که تمام محدودیت های عمل لیزیک چشم را از بین می برد و بسیار روش جدیدی است و از آن برای اصلاح عیوب انکساری چشم استفاده می شود. از فواید دیگر این روش این است که علاوه بردرمان کم بینایی و برداشتن عینک می توانند با وجود نازک شدن ضخامت لایه قرنیه  از مزایای آن بهره مند شوند. در این روش بافت اصلی قرنیه دست نخورده باقی می ماند و فقط یک قشر نازک از اپیتلیوم برداشته می شود. تمام مزایای دو روش قبلی عمل لیزیک و عمل پی آر کی در این روش جراحی جمع شده اند و این روش از انعطاف بالایی برخوردار است.جراحی لازک چشم چیست؟

اگر در حال تحقیق برای حذف و برداشتن عینکتان هستید، احتمالاً با نام اختصاری عمل جراحی لازک  Laser Assisted Subepithelial Keratectomy (LASEK) برخورد کرده اید. اما به راستی جراحی لازک چشم چیست؟ چگونه کار می کند؟ و چه چیزی را شامل می شود؟


کراتکتومی زیر اپیتلیال با کمک لیزر یا لازک (LASEK) یک روش جراحی لیزری برای اصلاح عیب انکساری است. لازک به طور خاص برای اصلاح نزدیک بینی (میوپی)، دوربینی (هایپروپی) و آستیگماتیسم (بینایی کج و معوج) استفاده می شود. این یک تکنیک "ترکیبی" بین لیزیک (LASIK) و کراتکتومی فوتورفراکتیو یا پی آر کی (PRK) است. روش لازک تلاش می کند تا بروز عوارض مربوط به فلپ مرتبط با لیزیک را کاهش دهد و مانند PRK، به طور خاص در بیماران مبتلا به قرنیه هایی که برای لیزیک بیش از حد نازک هستند، مفید است. با حفظ فلپ اپیتلیوم قرنیه، لازک ممکن است خطر عفونت و بروز کدورت قرنیه را کاهش دهد، در حالی که زمان بهبودی و ناراحتی بعد از عمل را در مقایسه با PRK کاهش می‌دهد.


عمل جراحی لازک شامل لیزر سطح قرنیه در زیر اپیتلیوم  است. اپیتلیوم با یک محلول رقیق الکل نرم شده و سپس به آرامی به کناری منتقل می شود. بنابراین بستر قرنیه درآماده شده و می تواند لیزر شود. این فناوری بدون نیاز به تیغ جراحی بوده و روند بهبودی آن سریع است و  از ناراحتی بیمار می کاهد.


معاینات و بررسی های قبل از عمل جراحی لازک چشم

قبل از اینکه بتوانید برای جراحی لازک چشم انتخاب شوید،، تحت معاینه کامل چشم قرار گرفته و به شما در باره محاسن، معایب و شرایط حول و حوش عمل اطلاعات کامل و علمی و مشاوره آگاهانه داده می شود. در این مرکز در مورد سابقه پزشکی از شما پرسیده می شود و یک معاینه کامل چشم انجام می دهند. این بررسی ها ممکن است شامل آزمایش هایی برای اندازه گیری ضخامت قرنیه، عیوب انکساری و فشار چشم شما باشد. برای بررسی سلامت قرنیه و مناسب بودن شرایط قرنیه برای عمل، عکس های رنگی توپوگرافی از قرنیه  گرفته می شود. با چکاندن قطره های باز کننده مردمک، مردمک های شما گشاد می شود تا بتوان به طور دقیق عصب بینایی و شبکیه معاینه شود. سپس فیلم آموزشی مناسب برای شما گذاشته می شود. دکتر نادری و پرسنل مرکز به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ خواهند داد.

این ارزیابی به پزشک کمک می کند تا تصمیم بگیرد که آیا شما برای جراحی لازک مناسب هستید یا خیر. اگر مناسب تشخیص داده شوید، می توانید زمان مناسب برای جراحی را هماهنگی کنید.

حدود یک هفته قبل از جراحی لازک چشم در مرکز لازک چشم در تهران، باید از لنزهای تماسی استفده نکنید زیرا لنزها می توانند به طور موقت شکل قرنیه شما را تغییر دهند. همچنین باید از آرایش چشم در روز عمل خودداری کنید.نحوه انجام عمل لازک

در طول جراحی لازک ، فرم و آناتومی و ساختار قرنیه بیمار تغییر یافته بدین ترتیب انکسار نور به صورت طبیعی اتفاق افتاده و در نتیجه ؛ مسیر پرتوهای نور به خوبی بر روی شبکیه متمرکز می شود. توجه داشته باشید که عمل حذف عینک ، تحت بی حسی موضعی ( با استفاده از قطره های بی حس کننده ) و تقریبا طی 10 دقیقه انجام می شود. پس از بی حسی چشم ها ؛ بهترین جراح چشم تبریز اقدام به قرار دادن الکل رقیق به مدت 20 – 15 ثانیه ، در چشم های بیمار نموده و بدین ترتیب لایه سطحی قرنیه چشم وی را یکپارچه کرده و آن را به کمک ابزار مخصوصی بر می دارد. در مرحله بعد ، اشعه لیزر به سطح قرنیه چشم بیمار ؛ تابانده شده و در نهایت لایه تراشیده شده قرنیه طی چند روز به خودی خود ترمیم می گردد.ارزیابی مزایا و معایب PRK


در رابطه با مزایا و معایب PRK  یا ترانس پی آر کی باید خدمتتان عرض کنیم که عمق این برش از عمق عمل لیزیک کم تر است و برای فلپ قرنیه نیز خطر و عوارضی ندارد. اگر مقاله ی عمل لیزیک چشم را مطالعه کرده باشید متوجه شده اید افرادی که قرنیه ی نازکی دارند نمی توانند عمل لیزیک انجام دهند و این در صورتی است که این افراد بدون هیچ مشکلی می توانند عمل پی آر کی انجام دهند. یکی دیگر از مزیت های این عمل این است که این عمل خطر کم شدن ضخامت قرنیه را کم می کند. از طرفی دیگر هر کاری در کنار مزیت هایی که دارد معایبی نیز دارد. از معایب این عمل می توانیم به بیش تر بودن زمان بهبود این عمل اشاره کنیم. بیش تر بودن خطر عفونت ،زخم و یا حتی التهاب نیز از دیگر معایب این عمل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد