مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

قالیشویی خوب را چگونه تشخیص دهیم؟

ه شستن ،لکه گیری،غبار روی فرش با مواد شوینده و خشک کردن آن که می تواند به صورت دستی یا ماشینی انجام شود قالیشویی می گویند .شستشوی فرش بسته به اینکه جنس آن چیست و از چه تار و پودی ساخته شده است متفاوت است

در گذشته ای نه چندان دور مردم فرش های خود را بصورت دستی در حیاط یا پشت بام خانه های خود میشستند .این شیوه سنتی هنوز هم در برخی مناطق ایران رواج دارد .در شستشوی سنتی از آب و صابون رخت شویی و تاید زیاد استفاده می شد و وسایلی مثل  جارو و فرچه و طی آب کشی بکار می بردن .گاها یک نفر و گاهی بشکل گروهی این عمل را انجام می دادند.در این روش آب زیادی هدر می رفت و انرژی زیادی برای انجام آن لازم بود .تمیز کردن فرش با بخارشویی 

از آب گرمی استفاده می شود که روی الیاف فرش با فشار بالا اعمال می شود.  قالیشویی در اسلامشهر را اینجا ببینید.آب داغ و فشار هر دو باعث از بین رفتن خاک غلیظ، گل، گرد و غبار و سایر زباله های فرش می شوند و به راحتی قابل استخراج هستند. بخار همچنین الیاف فرش مات‌شده را «پف‌کرده» می‌کند تا فرش خانه شما تازه‌تر به نظر برسد و زیر پا نرم‌تر به نظر برسد.


شامپو فرش

از مواد شوینده مخصوص استفاده می شود که با آب زیاد استفاده می شود، درست مانند شامپو کردن موهایتان! برس های چرخان ممکن است شامپو را روی فرش بمالند و به از بین بردن کثیفی و زباله کمک کنند. از آب تمیز برای استخراج شامپو استفاده می شود، تا زمانی که فرش ها تمیز و بدون باقی مانده باشند.


خشک شویی فرش

از پودر مخصوص شوینده یا مواد شیمیایی مشابه استفاده می شود که با مقدار کمی آب اعمال می شود. یک برس چرخان پودر را به داخل الیاف فشار می دهد و یک ابزار ویژه استخراج، مواد شوینده را به همراه کثیفی و زباله های به دام افتاده پاک می کند.


کف شویی فرش اغلب برای فرش های به خصوص کثیف استفاده می شود. یک فوم مخصوص روی فرش اعمال می شود و سپس شروع به حباب زدن و انبساط می کند. این فوم در حال گسترش، کثیفی و زباله را به دام می اندازد و آن را به سطح فرش می آورد. سپس استخراج با بخار، کف و کثیفی های به دام افتاده را از بین می برد.شامپو کردن فرش

برای از بین بردن لکه های سرسخت موثر است اما نیاز به استخراج کامل و مناسب دارد. باقی مانده مواد شوینده چسبنده پس از شامپو کردن، گرد و غبار و کثیفی بیشتری را در امتداد سطح فرش به دام می اندازد و می بندد، به طوری که فرش خانه ممکن است خیلی زود پس از شامپو کثیف به نظر برسد.


خشک شویی فرش

برای ادارات و خانه های شلوغ با خانواده هایی که نمی توانند منتظر خشک شدن فرش باشند ترجیح داده می شود! با این حال، شوینده‌ها و مواد شیمیایی مورد استفاده برای خشکشویی فرش‌ها می‌توانند تا حدودی تند باشند، بنابراین تهویه مناسب حیاتی است، و این روش شستشوی فرش از نظر قالیشویی آئین خراسان مشهد ممکن است برای کسانی که آلرژی یا مشکلات تنفسی دارند انتخاب نامناسبی باشد.


روشویی فرش ها

فقط کثیفی های سطحی را از روی فرش پاک می کند، این یک نقطه ضعف برای کف هایی است که نیاز به تمیز کردن عمیق دارند. مزیت روشویی این است که این روش سریع و مقرون به صرفه است. اگر فرش‌های شما به‌خصوص کثیف یا مات‌شده نیستند و اگر به تمیز کردن فرش سبک به‌صورت ثابت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه نیاز دارید، این روش بسیار توصیه میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد