مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

درباره کاربردهای میکرونیدلینگ

برای بسیاری از ما شادابی و زیبایی پوست اهمیت زیادی دارد. چراکه این موضوع تاثیر زیادی در زیبایی چهره و بدن هر فرد خواهد گذاشت. به همین دلیل هرکسی صرف‌نظر از سن و جنسیت به دنبال راهکاری برای حفظ طراوت و شادابی پوست و برطرف کردن اثرات پیری است. خوشبختانه پیشرفت علم در کنار استفاده از دانش انسان‌های باستان، باعث به وجود آمدن روش‌هایی موثر برای جوان‌سازی پوست و رفع آثار زخم و لک و جوش و آکنه شده است. و میکرونیدلینگ د رکرج شیوه بسیار خوبی است.


 pasokheto.ir میگوید:حدود ۵۰ سال است که میکرونیدلینگ به‌عنوان یکی از روش‌های موثر جوان‌سازی پوست معرفی شده و در این دوران پیشرفت چشمگیری داشته است. این روش از روش‌های قدیمی که مصریان باستان برای حفظ سلامت پوست خود استفاده می‌کردند، الهام گرفته شده است. میکرونیدلینگ روشی غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست صورت است که می‌تواند توسط افراد در سنین مختلف مورداستفاده قرار گیرد. این روش کم‌خطر و کم عارضه، دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و به دلیل اثرات قابل‌لمس یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوان‌سازی است.


دلایل مختلفی وجود دارد که افراد برای مبارزه با عوامل پیر کننده و آسیب‌زننده پوست خود کاری نمی‌کنند. اصلی‌ترین این دلایل عدم آشنایی با روش‌های مختلف و آگاهی از روش انجام و خطرات و عوارض آن‌ها است. همین موضوع باعث می‌شود که هر حرف‌وحدیثی درباره این روش‌ها را باور کنند و به دلیل ترس از خطراتی که خیلی از آن‌ها واقعیت ندارند، اقدامی برای جوان‌سازی پوست خود نکنند. در این مطلب به سراغ معرفی روش میکرونیدلینگ رفته‌ایم. روشی نسبتا جدید و شناخته نشده که درست به همین دلیل حرف‌وحدیث درباره آن بسیار زیاد است.داشتن پوستی با طراوت و شاداب یکی از خواسته هایی است که ارتباط خاصی با سن و جنسیت ندارد چرا که این روزها تقریبا طیف وسیعی از افراد به دنبال روش های مختلف جهت جوانسازی پوستشان هستند. صرف نظر از این که چه جنسیتی داشته و چند سال دارند! از گذشته تا کنون روش های مختلفی برای درمان جای جوش، لک، زخم و ... وجود داشته است که برخی از آنها به صورت سنتی و برخی دیگر با استفاده از تکنیک های خاص پزشکی قابل استفاده هستند. میکرونیدلینگ یکی از همین روش های جوان سازی پوست صورت است که سابقه آن به بیش از 50 سال پیش باز میگردد! شاید این مسئله به نظر شما کمی عجیب باشد، اما باید گفت که این شیوه درمانی، شباهت زیادی به یکی از شیوه های درمانی مصریان باستان دارد! در ادامه همراه ما باشید تا شما را با این شیوه جوانسازی پوست آشنا کنیم.


میکرونیدلینگ چیست؟

همانطور که گفته شده، میکرو نیدلینگ یکی از جدیدترین شیوه های درمانی برای از بین بردن جای بسیاری از جراحت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که این شیوه به عنوان یکی از روش های درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته می شود که در سالیان دور به شکل دیگری با همین هدف جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گرفته است. چرا که مصریان در گذشته با استفاده از ماسک های زبر خشن، مامند سنگ مرمر، لایه های مرده پوست را بر می داشتند و در نتیجه راه را برای ساخت و ترمیم مجدد پوست هموار می نمودند.میکرونیدلینگ چیست

درروش میکرونیدلینگ (جوان‌سازی پوست) سوزن زیر جلدی از طریق ایجاد سوراخی مجاور اسکار، زیر فرورفتگی آشکار یا چروک، فروبرده می‌شود. عمل آزاد کردن پوست از چسبندگی به چنین جاهای عمیق، موجب بالا آمدن پوست و ایجاد زخمی کنترل‌شده می‌گردد که درنهایت فرایند بهبود زخم آغازشده و با تشکیل بافت همبند فرورفتگی اسکار بهبود می‌یابد.

دکتر آندره کامیراند و همکارانش در مقاله ایدر سال 1997 با معرفی نیدل ابریشن پیشرفته گام مهم بعدی در باب نیدلینگ پوست را برداشتند. وی به روش Tattoing و با رنگ‌دانه همرنگ پوست نسبت به ترمیم اسکار هیپوکروم صورت اقدام نمود. پس از یک تا دو سال، آن‌ها متوجه شدند بااینکه رنگ‌دانه مصنوعی کاملاً محوشده بود، جای آن ملانین طبیعی جایگزین شده و همچنین بافت، ظاهر و رنگ اسکار بسیار بهبودیافته بود.


این اتفاق این فکر را متبادر می‌کرد که تریپاناسیون (از ریشه یونانی تریپانون: با مته سوراخ کردن) اسکارها به روش tattoing مسئول بهتر شدن و رنگ‌دانه سازی مجدد اسکار است.


آن‌ها به این نتیجه رسیدند که نیدلینگ اسکار به‌تنهایی موجب شکستن ساختار کلاژن و تجدید و تحریک ملانین سازی می‌گردد.

به دنبال کشف دکتر کامیراند، دکتر دس فرناندس یک استامپ نیدلینگ برای تحریک کلاژن معرفی کرد. بعدها وی غلتکی (رولر) با 70 سوزن طراحی کرد که استفاده از آن راحت‌تر بود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های پیشرفته و حرفه‌ای میکرونیدلینگ جهت استفاده پزشکان در امر جوان‌سازی پوست تولیدشده است. به‌صورت کلی می‌توان گفت  اسکین نیدلینگ که تحت عنوان میکرونیدلینگ یا روش تزریق کلاژن نیز شناخته می‌شود، یک روش غیر جراحی کم تهاجمی است که با ابزار میکرونیدل آسیب کنترل‌شده‌ای به پوست فرد وارد می‌کند.


درواقع در این روش ابزار مدادی شکلی که در قسمت انتهایی به یک غلتک مجهز شده استفاده می‌گردد که دارای سوزن‌های بسیار ظریفی است. با غلتاندن ابزار بر روی صورت، سوزن‌ها وارد پوست شده و زخم یا اصطلاحاً یک کانال بسیار ریز بر روی پوست ایجاد می‌کند. این زخم کنترل‌شده و محدود، بدن فرد را وادار می‌نماید در جهت ترمیم این آسیب، عکس‌العمل نشان دهد و  کلاژن و الاستین تولید کند. درنتیجه پوست ضخیم‌تر شده و این فرآیند منجر به کاهش ضایعات پوستی و جوان‌سازی پوست می‌گردد؛ به‌نحوی‌که پوست فرد بافتی لطیف‌تر و مرطوب‌تر خواهد داشت.


ابزارهای بسیار متعددی برای اعمال روش میکرونیدلینگ موجود است که هر یک از مواد متفاوتی ساخته‌شده است. برای مثال ابزارهای سیلیکونی، شیشه‌ای، فلزی و پلیمری در بازار موجود است.


گفته می‌شود نیدلینگ حرفه‌ای  پوست یکی از سریع‌ترین فرآیندهای درمانی پوست است و این روش برخلاف داروهای شیمیایی و یا لیزر درمانی، آسیب حداقلی به پوست وارد می‌کند.


میکرونیدلینگ روشی است جدید که نتایج درخشانی را در درمان ضایعات پوستی و زیبایی به دست آورده است. این روش به‌طور حیرت‌انگیزی باعث بالا رفتن غلظت کلاژن در پوست می‌گردد و درعین‌حال باعث منظم شدن رشته‌های کلاژن و الاستین در پوست آسیب‌دیده می‌شود. در حال حاضر میکرونیدلینگ یکی از بهترین روش‌های کلاژن سازی  است که با توجه به هزینه بسیار کم نتایج شگفت‌انگیزی را در پی داد. میکرونیدلینگ (Percutaneous Collagen Induction Therapy) که به درمان تحریک کلاژن سازی یا PCI نیز معروف است نوعی روش تحریک مکانیکال جهت ترمیم آسیب‌های ساختاری پوست است که منجر به بازسازی بافت آسیب‌دیده و تغییریافته می‌گردد. هدف این درمان، بهبود ظاهر و عملکرد پوست است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد