مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

زیر شاخه های رشته گرافیک کدام است؟

اطلاع از زیر شاخه های رشته گرافیک برای هر فرد داوطلب مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه در این رشته تحصیلی الزامی به نظر می رسد. در واقع، افراد قبل از هر گونه اقدامی برای شروع تحصیلات دانشگاهی در رشته گرافیک به دنبال شناخت زیر شاخه های رشته گرافیک برای کارشناسی ناپیوسته و سایر مقاطع تحصیلی در صورت وجود هستند. باید عرض کنیم که رشته گرافیک در دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ناپیوسته خدمت داوطلبان و متقاضیان ارائه می شود. البته به جز رشته گرافیک عده ای هم به دنبال اطلاع و شناخت زیر شاخه های رشته گرافیک رایانه ای در دانشگاه ها در صورت وجود هستند. در این نوشته، سعی در بحث در رابطه با زیر شاخه های گرافیک در دانشگاه را برای شما داریم. البته می خواهیم به این موضوع نیز بپردازیم که زیر شاخه های رشته گرافیک در هنرستان ارائه می شوند یا خیر.

https://pasokhbama.com/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1/

پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی را در رابطه با زیر شاخه های گرافیک در دانشگاه جامع علمی کاربردی بدست آورید و با تمام جزئیات این زیر شاخه های گرافیک برای کارشناسی ناپیوسته آشنایی لازم را پیدا کنید. اما آیا رشته گرافیک ارائه شده در دانشگاه های آزاد و همین طور سراسری هم شامل گرایش هایی می شود یا خیر؟ در اینجا سعی داریم توضیحاتی را در این رابطه خدمت شما دوستان و عزیزان همیشه همراه بدهیم.تاریخچه گرافیک کامپیوتری

 علوم پیشرو در توسعه گرافیک ‌کامپیوتری امروزی، پیشرفت های مهندسی برق، الکترونیک و تلویزیون بودند که در نیمه اول قرن بیستم صورت گرفتند. نمایشگرها از سال 1895 که برادران لومیر از مت برای ساخت جلوه های ویژه در اولین فیلم ها استفاده کردند توانستند هنر را به تصویر کشند، اما چنین نمایشگرهایی محدود بوده و قابلیت تعامل نداشتند. با اختراع نخستین لامپ اشعه کاتدی با عنوان لامپ براون در سال 1897 نمایشگرهای اسیلوسکوپ و پنل های کنترل نظامی ساخته شدند که اولین نمایشگرهای دو بعدی الکترونیکی با قابلیت برنامه ریزی و پاسخ دهی به ورودی از سمت کاربر بودند. با این وجود تا دهه 1950 گرافیک ‌کامپیوتری، یک رشته تقریباً ناشناخته بود و در دوران پس از جنگ جهانی دوم، این رشته با انجام تحقیقات دانشگاهی و آزمایشگاهی بر روی کامپیوتر های پیشرفته و با توسعه فن آوریهایی همچون رادار، هواپیماهای پیشرفته، و پرتاب موشک در زمان جنگ توسط ارتش ایالات متحده، به شکل یک رشته تحصیلی ظاهر شد. برای پردازش اطلاعات با ارزش چنین پروژه هایی نیاز به نمایشگر های جدید بود که این امر منجر به توسعه گرافیک ‌کامپیوتری شد.


دهه  1950

پروژه های ابتدایی همچون Whirlwind و SAGE Projects لامپ اشعه کاتدی را به عنوان یک نمایشگر با رابط کاربری موفق، و قلم نوری را به عنوان یک ابزار ورودی معرفی کردند. Douglas T.Ros وابسته به سیستم Whirlwind Sage یک آزمایش شخصی انجام داد که در آن، حرکت انگشتش توسط برنامه کوچکی که نوشته بود ضبط شده و به شکل بردار بر روی صفحه نمایش نشان داده میشد. در سال 1958یکی از اولین بازیهای ‌کامپیوتری تعاملی با گرافیک تشخیصی و تعاملی برای یک اسیلوسکوپ توسط William Higinbotham برای سرگرم کردن بازدیدکنندگان از آزمایشگاه ملی Brookhaven ساخته شد که یک بازی تنیس را شبیه سازی می کرد. در سال 1959 Douglas T . Ross که در دانشگاه MIT بر روی تبدیل عبارات ریاضی به بردارهای تولید شده توسط ‌کامپیوتر تحقیق می کرد توانست شخصیت کارتون والت دیزنی را بر روی صفحه نمایش خلق کند.

گرایش های گرافیک کامپیوتری

بنا بر گفته Pasokhbama.com@  نرم افزار های در ارتباط با رشته گرافیک کامپیوتری بسیار گستره هستند از جمله فتوشاپ ، مایا ، 3dmax ، اوتوکد ، پریمایر ، مالتی مدیا بیلدر ، ادوب فلش ، کامتازیا تچ اسمیت ، افتر افکت و… که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. رشته گرافیک کامپیوتر شامل گرایش های زیر است که البته امکان دسته بندی کردن گرایش ها به صورت های دیگری نیز ممکن است و حتی تعدادی از گزایش ها در محیط کاری و موقعیت های شغلی با یکدیگر هم پوشانی دارند.

  • گرافیک دو بعدی
  • گرافیک سه بعدی
  • انیمیشن
  • تدوین فیلم
  • نقشه کشی
  • طراحی مالتی مدیا

سوالات متداول

  • رشته گرافیک کامپیوتر در کدام دانشگاه ها ارائه می شود ؟

دانشگاه فنی حرفه ای ، دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه ازاد رشته گرافیک کامپیوتر را ارائه می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد