مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

همه آنچه که باید از تکنیک درمانی مزوتراپی بدانید

مزوتراپی تکنیکی است که شامل تزریق ویتامین، آنزیم، هورمون و عصاره گیاهان است و برای جوان سازی، سفت کردن شل شدگی های پوست و از بین بردن چربی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.


جدول محتوای این صفحه  پنهان 

1. تاثیر مزوتراپی بر لاغری

2. مزایا

3. عوارض جانبی و خطرات

4. چه کسانی کاندید مزوتراپی هستند؟

5. آیا مزوتراپی خطر دارد؟

برای اولین بار مایکل پیستور فرانسوی، روش مزوتراپی را در سال ۱۹۵۲ انداع کرد. این   دارو اساسا برای تسکن درد استفاده می شده و در سال های اخیر طرفداران زیادی در آمریکا و بخش های مختلف دنیا پیدا کرده است.

https://pasokheto.ir/isfahan/%D9%85%D8%B2%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86/

امروزه مزوتراپی به منظور:


از بین بردن چربی از بخش های مختلف بدن مانند شکم، ران ها، باسن، پهلوها، پاها، بازوان و همچنین مزوتراپی صورت

کاهش سلولیت

محو کردن چروک ها و خطوط پیری

سفت کردن پوست های افتاده و شل شده

پیکرتراشی

روشن کننده تیرگی پوست

درمان آلوپسی یا طاسی منطقه ای سر (مزوتراپی مو)

انجام می گیرد. در این روش از سوزن های بسیار ظریف برای تزریق مواد مزوتراپی به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده می شود. در واقع هدف مزوتراپی، اصلاح مشکلات ریشه ای مانند گردش خون ضعیف و التهاب است که موجب آسیب های پوستی می شود.


در واقع هیچ قانون و استاندارد خاصی برای مواد تزریقی در مزوتراپی وجود ندارد و پزشکان محلول های مختلفی را با توجه به نیاز بیمار به کار می برند که شامل:


دارو های تجویزی مانند آنتی بیوتیک ها و باز کننده های عروق (وازودیلاتور)

هورمون هایی مانند کلسی تونین وتیروکسین

آنزیم هایی مانند کلاژن و هیالورونیداز

عصاره گیاهانسال‌ها پیش یک پزشک فرانسوی درمانی برای بیماری‌های عروقی و عفونی، آسیب‌های ورزشی و بهبود گردش خون طراحی کرد. در این روش درمانی مقدار کمی از داروهای مختلف به‌طور مستقیم به لایه‌های زیرین پوست، لایه چربی و بافت همبند زیر پوست تزریق می‌شود. در حال حاضر، کاربردهای این تکنیک که به آن مزوتراپی می‌گویند، بسیار فراتر از درمان‌هایی است که این پزشک فرانسوی کشف کرده بود. مزوتراپی در سراسر جهان برای جوان‌سازی پوست، از بین بردن چین‌وچروک‌ها، روشن‌تر کردن پوست، رفع جای جوش و حتی لاغری استفاده می‌شود. پس از کشف فواید مزوتراپی پزشکان زیادی در فرانسه و آمریکا این تخصص را فرا گرفتند و رفته رفته درمان و زیبایی با مزوتراپی به روشی محبوب در کل جهان تبدیل شد. اما مزوتراپی لاغری چگونه انجام می‌شود؟ آیا مزوتراپی لاغری صورت عوارض خاصی دارد؟ در این مقاله به بررسی مزوتراپی لاغری می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.


فهرست مطالب  پنهان 

1 مزوتراپی لاغری چیست؟

1.1 مزوتراپی لاغری صورت

1.2 مزوتراپی لاغری شکم

1.3 مزوتراپی لاغری بازو

1.4 مزوتراپی لاغری ران

2 مزوتراپی لاغری چگونه انجام می‌شود؟

3 چه کسانی کاندید مناسب برای مزوتراپی لاغری هستند؟

4 مزایای مزوتراپی لاغری چیست؟

5 عوارض مزوتراپی لاغری چیست؟

6 مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری

7 هزینه مزوتراپی لاغری چقدر است؟

8 نتایج مزوتراپی لاغری چگونه است و چه زمانی ظاهر میشود؟

9 کلام آخر

مزوتراپی لاغری چیست؟

مزوتراپی یکی از روش‌های جدید و غیرتهاجمی برای کاهش وزن است. این تکنیک درمانی جایگزین مناسبی برای لیپوساکشن در زنان و مردان به حساب می‌آید. مزوتراپی لاغری با تزریق داروها و مواد مفید به لایه میانی پوست، مواد مغذی لازم را به ناحیه خاصی از بدن می‌رساند و از این طریق سلولیت و چربی را در تمام نقاط بدن کاهش می‌دهد. حتی از این روش می‌توان برای درمان کمردرد هم استفاده کرد.


طبق آمار  سایت پاسخ تو آکادمی زیبایی صورت آمریکا، با کمک مزوتراپی لاغری بسیاری از بیماران می‌توانند حدود ۵ تا ۱۳ سانتی‌متر از چربی‌هایشان را در ناحیه درمان از دست بدهند. البته این تکنیک به‌هیچ‌عنوان جایگزین رژیم‌های تناسب اندام نمی‌شود. با این حال، مزوتراپی می‌تواند به حل رسوبات اضافی در بسیاری از قسمت‌های بدن را کمک کرده و حتی سلولیت‌ها را از بین ببرد. علاوه بر مزوتراپی لاغری صورت، انواع دیگری از مزوتراپی لاغری وجود دارد که برای قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود. انواع مزوتراپی لاغری عبارت‌اند از:


مزوتراپی لاغری صورت

تجمع چربی در قسمت‌های مختلف صورت می‌تواند تناسب چهره را از هم بزند. وجود این چربی‌ها می‌تواند ظاهر را ناخوشایند کرده یا حتی سن را بالاتر از عدد واقعی آن نشان دهد. چاقی صورت را با تمرینات ورزشی نمی‌توان به راحتی از بین برد. اما مزوتراپی لاغری صورت با تزریق مواد مغذی دقیقا به همان قسمت‌هایی که قصد لاغر کردن آن‌ها را دارید، چربی‌های اضافی را از بین می‌برد.

ویتامین ها و مواد معدنیمزوتراپی همانند سایر روش‌های غیرتهاجمی لاغری موضعی ( مانند لاغری با دستگاه RF، لاغری با کویتیشن، لاغری با لیزر لیپولیز) است.  این روش ها بیشتر برای از بین بردن چربی نواحی از بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند. این چربی‌های اضافی می توانند در بازوها، ران‌ها، شکم و دور کمر بیشتر خود را نشان دهند.


در نتیجه مزوتراپی لاغری نیز بیشتر در این قسمت های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از مزوتراپی باعث می شود که پوست اطراف محل تزریق‌های مزوتراپی سفت می‌شود و سبب ایجاد ظاهری جوان‌تر وشاداب‌تر شود که موجب جوان‌سازی پوست نیز می‌شود. در نتیجه در این روش نیازی به لیفت یا جراحی زیبایی، یا لیپوساکشن وجود ندارد.


مزوتراپی بازو

کلینیک پوست و مو-مزوتراپی لاغری

یکی از مناطق بدن که در برخی از افراد با رژیم‌های سنگین لاغری نیز چربی خود را از دست نمی‌دهند بازوها هستند. لذا این افراد به راحتی می‌توانند با استفاده از درمان مزوتراپی لاغری تمامی چربی‌های اضافی بازوهای خود را از بین ببرد. بدون اینکه نیاز به عمل جراحی زیبایی داشته باشند.


مزوتراپی غبغب

کلینیک پوست و مو-مزوتراپی لاغری

مزوتراپی لاغری برای از بین بردن چربی های زیر چانه نیز به کار می رود. داشتن بدنی با فرم عالی و بدون چربی هم با وجود غبغب ظاهر شما را چاق نشان خواهد داد. لازم به اشاره است که یکی از ناحیه‌های بدن که چربی آن در مقابل هر نوع رژیم غذایی و ورزش مقاومت سختی می‌کند، چربی‌های زیر چانه یا غبغب است. مزوتراپی که به صورت تزریق انجام می‌شود می‌تواند روشی مناسب و بدون خطر و درد؛ چربی‌های این ناحیه را از بین ببرد. در نتیجه این ناحیه از صورت شما را خوش‌فرم و متناسب با چهره شما جلوه دهد.


مزوتراپی شکم

کلینیک پوست و مو-مزوتراپی لاغری

اگر چه با گرفتن رژیم لاغری و ورزش می‌توان از شر چربی‌های ناحیه شکم خلاص شد ولی در برخی از افراد این روش ها پاسخگوی نیاز آنها نمی باشد. در برخی موارد توانایی گرفتن رژیم غذایی و یا ورزش کردن برای افراد وجود ندارد. این افراد دوست دارند هرچه سریع‌تر از شر این چربی‌مزوتراپی یک نوع درمان برای سلولیت است که هدف آن "ذوب" چربی است. گرچه مزوتراپی به طور فزاینده ای محبوب شده است، هیچ گونه استاندارد سازی درمانی در بین متخصصین پوست و سایر متخصصان وجود ندارد. برخی از خطرات بهداشتی و عوارض جانبی نیز با مزوتراپی امکان پذیر هستند، بنابراین قبل از انجام این درمان باید با پزشک یا متخصص پوست تماس بگیرید.

مزوتراپی یک روش است که برای اولین بار توسط دکتر مایکل پیستور در سال 1952 در فرانسه به کار گرفته شد. در سال 1987 مزوتراپی به عنوان یک درمان زیبایی غیر جراحی در آکادمی پزشکی فرانسه تصویب شد. مزوتراپی شامل تزریق یک محلول مخصوص مایع زیر پوست برای تجزیه سلول های چربی است.


کاربرد مزوتراپی:

مزوتراپی از یک محلول که معمولا ترکیبی از عصاره های گیاهی، هورمون ها، آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی، و همچنین مواد شیمیایی مانند آمینوفیلین است تشکیل شده است. متأسفانه، محلول مایع تزریق استاندارد نشده است و اکثر متخصصان مزوتراپی فرمول خاص خود را دارند. این محلول معمولا به مقدار کمی تزریق می شود. به نظر می رسد این عمل برای کمک به تنظیم لنف و گردش خون، و همچنین تجزیه چربی های رسوب کرده از جمله سلولیت می باشد . همانند سایر روشهای غیر تهاجمی لاغری موضعی (لاغری با دستگاه rf , لاغری با کویتیشن , لاغری با لیزر لیپولیز ) مزوتراپی نیز بیشتر برای از بین بردن چربی نواحی از بدن مورد استفاده قرار می گیرد که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی روند. از مزوتراپی برای از بین بردن چربی های اضافی بازوها , ران ها , شکم و دور کمر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد , همچنین روشی مناسب برای درمان سلولیت می باشد . پوست اطراف محل تزریق های مزوتراپی سفت می شود و ظاهری جوانتر وشادابتر ایجاد می کند که موجب جوانسازی پوست نیز می شود بدون اینکه نیاز به لیفت یا جراحی زیبایی , یا لیپوساکشن داشته باشد .های اضافی خلاص شوند.  در این صورت بهترین روش استفاده از روش‌های غیرتهاجمی لاغری موضعی و جدیدترین روش آن یعنی مزوتراپی لاغری است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد