مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

از حرفه سئو سایت چه میدانید؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:


سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.


سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.


سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر  برای معتبرترین شرکت سئو است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.


سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.


الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.


سئو چیست


اوایل شروع سئو

در اوایل سال 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.


با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.


یک مقاله که توسط نیویورک تایمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو استفاده می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.جایگاه بهتر صفحات وبسایت کسب و کار شما در نتایج جستجو‌ی گوگل منجر به افزایش بازدید وبسایت شما و افزایش آگاهی از برند خواهد شد که جلب توجه مشتریان بالقوه و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت.در نقطه مقابل اگر وب سایت شما برای جستجوی عبارات مرتبط در صفحه یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد.


تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی و ظهور موتورهای جستجو برمی‌گردد. امروزه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر و صنعت رو به گسترش شناخته می‌شود. در صورتی که بدنبال درک کلی از مفهوم سئو و کسب اطلاعات بیشتر از جنبه‌های مختلف سئو هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. این مقاله یک راهنمای بسیار جامع است و با مطالعه کامل این راهنما بیش از ۸۰ درصد از مهمترین نکات برای بهینه سازی وبسایت خود را فراخواهید گرفت.


خوب است بدانید:

این یک راهنمای طولانی و بسیار کاربردی است. این مقاله را بوکمارک کنید و هر چند وقت یکبار از این صفحه بازدید کنید. ما در نردبان بطور مستمر محتوای این مقاله را ویرایش و بروزرسانی خواهیم کرد.

موتور جستجو چیست؟

موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اینترنت کمک می‌کند بعنوان مثال گوگل و بینگ. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید گوگل در حال حاضر اختلاف فاحشی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار مورتوهای جستجو دارد.


سهم بازار موتورهای جستجو

منبع استت کانتر – علیرغم وجود بیش از ۳۰ موتور جستجوی دیگر علاوه بر گوگل، جامعه سئو بدلیل گستردگی سهم بازار گوگل تمرکز اصلی خود را به این موتور جستجو معطوف کرده است.

موتورهای جستجوی در نحوه رتبه بندی وبسایت‌ها در هنگام جستجوی کلیدواژه‌های مختلف، عملکرد متفاوتی دارند. این تفاوت عملکرد ناشی از هوش مصنوعی مورد استفاده در هریک می‌باشد. دلیل تصاحب بازار موتورهای جستجو توسط گوگل این است که گوگل نتایج بهتری در هنگام جستجو به کاربران نشان ‌می‌دهد و فرایند جستجو در اینترنت را برای کاربران را بیشتر تسهیل می‌کند.


بدلیل سهم بازار بیشتر گوگل، در این راهنما منظور ما از موتور جستجو، گوگل خواهد بود و در مورد نحوه بهینه سازی برای سایر موتورهای جستجو بحث نخواهیم کرد.


موتور جستجو چگونه کار می‌کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات مختلف را جمع‌آوری می کنند. در نهایت این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم فهرست یا اصطلاحا ایندِکس (Index) می‌کنند.


در مرحله بعدی، صفحات موجود در فهرست گرداوری شده را با در نظر گرفتن صدها فاکتور ، رتبه‌بندی و تجزیه و تحلیل می‌کنند. حاصل این فرایند مشخص شدن رتبه صفحات مختلف از سایت‌های متفاوت برای یک کلیدواژه خواهد بود.شاید در ابتدا فکر کسب رتبه اول در جستجوی گوگل ناممکن باشد اما، شما با کمی درایت می‌توانید به این نتیجه دست یابید. کسب رتبه اول و یا صفحه اول در جستجوی گوگل، زمانی ممکن خواهد شد که شما سایت خود را به طور مداوم، بهینه‌سازی نمایید. این بهینه‌سازی‌ها به نحوی می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند و سایت شما را در بهترین و بالاترین رده‌های جستجوی گوگل، نگه دارد.


شاید انجام چنین کاری هزینه بالایی برای شما داشته باشد، چون رقابت میان سایت‌های مختلف و مشابه بسیار است و شما باید این کار را به طور مداوم، پیگیری کنید. نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کنید، انتخاب کلمه کلیدی است که می‌تواند به شما در کنار زدن رقبا، بسیار کمک کند. بنابراین در انتخاب کلمه کلیدی بسیار دقت نمایید و این مورد می‌تواند به عنوان یکی از اهداف سئو و بهینه سازی در نظر گرفته شود. این شگرد می‌تواند به بازگشت هزینه‌ها کمک کند.


اهداف سئو

اهداف شما از سئو وب سایت می‌تواند متفاوت باشد. اولین هدف از سئو بالا بردن و جذب ترافیک ارگانیک است. با این کار تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کرده که می تواند منجر به فروش بیشتر شود. در عین حال، بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌تواند به بازاریابی و کسب و کار شما کمک کند.


دستیابی به بالاترین رتبه در جستجوی گوگل است نیز از اهداف سئو است که به افزایش میزان رونق کسب و کارهای اینترنتی کمک می‌کند. باید ابتدا جایگاه خود را در میان رقبای خود پیدا کنید و در نهایت آن را تثبیت نمایید. این تثبیت می‌تواند به برند سازی کسب و کار شما و افزایش میزان شناخت مردم از آن، کمک کند.


به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه بهبود سئوی سایت مقاله ما را مطالعه نمایید.


هدف از افزایش میزان کسب درآمد با افزایش میزان بازدید با seo چیست

اهمیت سئو

رقابت تنگاتنگ میان وب سایت ها، برای بیشتر دیده شدن و در نتیجه در لینک اول نتایج سرچ موتورهای جستجو قرار گرفتن است یکی از مهم ترین مواردی است که باعث اهمیت سئو می شود.


به شما پیشنهاد می کنیم مقاله‌ی چک لیست سئو را مطالعه کنید.


مزایای سئو سایت چیست؟

با استفاده از بهینه سازی سایت می توانید بازدید سایت خود را چند برابر کرده و اعتماد مخاطب را جلب کنید. اینکه با کلمات سرچ شده سایت شما در بین نتایج گوگل نمایش داده شود از هر تبلیغ دیگری بهتر است و می توانید بدون هزینه گزاف تبلیغات، مخاطبان بهتری را برای سایت خود جذب کنید. حال این افزایش بازدید نتیجه متفاوتی را با توجه به نوع عملکرد هر وب سایت به همراه خواهد داشت:


افزایش فروش آنلاین برای یک سایت فروشگاهی

معرفی محصولات و خدمات به کاربران بیشتر برای یک سایت خدماتی

افزایش کلیک لینک‌های یک سایت خبری و در نتیجه جذب ترافیک بالای سایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد