مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

مشاوره تحصیلی وکنکور

در اینجا سعی میکنیم راهنمای تحصیلی و کنکور باشیم

چگونگی تامین نیروی انسانی برای معلم شدن

چگونگی تأمین و تربیت نیروی انسانی به‌ ویژه معلم ، همواره یکی از موضوعات اساسی ساختار سیاسی و ساختار آموزشی کشور بوده و با توجه به حساسیت و تأثیر گذاری که شغل معلمی در توسعه کشور و همچنین رشد باورهای دینی و ملی دارد ، در تمامی دوره‌ های تاریخی سعی شده تا ضوابط و شرایط خاصی را برای آن تدوین کرده ، تا اصلح‌ ترین افراد برای تصدی این شغل انتخاب شوند .
با توجه به راه های مختلف ورود به شغل معلمی و بررسی نحوه ورود به این شغل متوجه می شویم که از طریق تمام رشته های تحصیلی دوره متوسطه ، امکان ورود به شغل معلمی وجود دارد ؛ زیرا دانشگاه های تخصصی جذب و تربیت معلم از تمامی رشته های تحصیلی متوسطه پذیرش دانشجو دارند .

پس می توان با انتخاب رشته های مورد پذیرش این دو دانشگاه از طریق آزمون سراسری ، وارد این دانشگاه ها شد و بعد از گذراندن دوران تحصیل و مراحل تایید صلاحیت های تخصصی و عمومی وارد شغل معلمی گشت . البته چگونه معلم ابتدایی شدن  با توجه به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سالیان اخیر از میان فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها و رشته های مورد تقاضا آموزش و پروش می توان به استخدام اموزش و پرورش درآمد . با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه ورود به شغل معلمی بپردازیم .به گزارش سرویس «آموزش و پرورش»تالاب، سید علی شریف‌زاده معاون هماهنگی آموزش عالی مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش درباره نحوه جذب و استخدام در آموزش و پرورش گفت:


 


با راه‌ اندازی دانشگاه فرهنگیان، مقرر شد تا آموزش وپرورش نیروهای مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تامین کند که این موضوع در اسناد بالادستی همچون برنامه پنجم توسعه، سند تحول بنیادین، احیاء قانون متعهدین خدمت و اساسنامه این دانشگاه‌ها به صراحت آمده است.


 که دارای 64 دانشکده و واحد آموزشی فعال در سراسر کشور است در 16 رشته تحصیلی اقدام به تربیت نیروی انسانی لازم برای شغل معلمی می‌ کند . همچنین دانشکده تربیت دبیر رجایی با 19 رشته در واحد آموزشی خود که مستقر در شهر تهران است اقدام به جذب و تربیت‌ معلم برای اشتغال در وزارت آموزش‌ و پرورش می‌ کند .

این دو دانشگاه تخصصی از متقاضیان تمامی گروه‌ های آموزشی علوم ریاضی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر ، زبان انگلیسی و رشته‌ های فنی و حرفه‌ ای اقدام به جذب دانشجو می‌ کنند ، لذا در پاسخ به این سوال که برای معلمی چه رشته ای باید خواند می توان گفت امکان ادامه تحصیل برای تمامی فارغ‌ التحصیلان رشته‌ های مختلف دوره دبیرستان ، در این دانشگاه‌ ها فراهم است .برای کسانی که عشق دبیری و معلم شدن را دارند، شرایط عمومی و اختصاصی وضع کرده است که اطلاع از آن برای علاقمندان اهمیت دارد. اگر قصد دارید در سال جدید یا سال های بعد به کسوت شریف و مهم معلمی وارد شوید، توصیه میکنیم ضمن مطالعه این گفتار سرویس دانستنی های روزیاتو، جدید ترین اطلاعات را از سایت وزارت آموزش و پرورش اخذ کنید.


برای معلم شدن از طریق آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی، به سایت سازمان سنجش  () مراجعه کرده و در زمان مقرر ثبت نام کنید.sanjesh.org


با ما همراه باشید و نظرات خود را درباره تجربه معلم شدن و استخدام در آموزش و پرورش با ما به اشتراک بگذارید.


حتما بخوانید: راهنمای تحصیل رایگان و مجانی در اروپا ۲۰۲۱ میلادی

چگونه معلم شویم؟

سایت وزارت اموزش و پرورش: http://www.medu.ir


شرایط عمومی استخدام در وزارت آموزش و پرورش


 داشتن تابعیت ایرانی

التزام به قانون اساسی

داشتن حداکثر ۳۰ سال سن

 انجام خدمت دوره ضرورت

 داشتن سلامت جسمی و روانی

عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

 نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

عدم وجود هر گونه ممنوعیت استخدام در دولت

عدم مشمول نیروهای بازخریدی دستگاه های اجرایی

برای مدرک تحصیلی ارشد و دکترا حداکثر سن ۴۵ سال است.

 اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده قانون اساسیداوطلبانی که صلاحیت‌های تخصصی یا عمومی آنان مورد تأیید آموزش‌وپرورش قرار نمی‌گیـرند از فراینـد گـزینش نهـایی بـرای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حذف خواهند شد.



1.کسب حداقل نمره علمـی کـل 6500 و بـالاتر در زیرگـروه مربـوط جهـت مجـاز شـدن بـرای انتخـاب رشـته در گـروه آزمایشـی مربـوط در آزمـون سـراسری.

2. نداشتن هیچگونه رابطـه اسـتخدامی یـا تعهـد خـدمت "دائم یـا موقـت" بـه نهادهـا و سـازمان‌هـای دولتـی و غیردولتـی از آغـاز تـا پایـان دوره تحصـیل در دانشـگاه.

3. با توجـه بــه رای هیـئت عمــومی دیـوان عــدالت اداری بـه شــماره 1821، داشـتن حــداقل معـدل کــل 14 در دوره متوسـطه دوم "معــدل سـه پایــه اول، دوم و سـوم" برای پــذیرش دانشجو، ملاک عمل خواهـد بـود. حـداقل معـدل‌کـل، تحـت هـر شـرایطی تغییـر نخواهـد داشـت.

تمامی شرایط شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را داشته باشند، همچنین علاوه براین شرایط ، داشتن حداقل معدل 15 در دوره تحصیلی متوسطه « 3 سال دبیرستان »، دارا بودن قد 155 برای خانم‌ها و 160 برای آقایان و برخورداری از سلامت جسمی و روانی و همچنین موفقیت در گفتگو و تایید صلاحیت‌های عمومی پیش بینی شده است.

 

همچنین افرادی که در این دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند پس از چهار سال تحصیل، مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را که امکان ادامه تحصیل در تمامی دانشگاه‌های داخل و خارج برای آنان فراهم است را دریافت می‌کنند.

 

پرداخت ماهانه 370 هزارتومان به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

به گزارش ایسنا، دانشجویان این دانشگاه‌ها همزمان با تحصیل به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند و با دریافت حکم کارگزینی از حقوق ماهانه حدودا 370 هزار تومان در طول چهار سال تحصیلی برخوردار می‌شوند؛ ضمن آنکه به غیر از دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هیچ دانشگاه دیگری مسئولیت تربیت معلم را برای آموزش و پرورش بر عهده ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد